lördag 2 maj 2009

Loppis !!

Det blev en liten Loppis sväng igår...Jag fastnade för dessa gamla, charmiga ölflaskor !
Kolla vilka fina etiketter de har.


10 kronor stycket...det var de helt klart värda ! De kan bli fina i vår timrade bastu som ska bli färdig nu till sommaren, det är ett flerårigt projekt, i år blir det fjärde året som den byggs på.
Jag ska visa er sen...
Vet ni, i morgon fyller min blogg 2 år !!
Hipp, Hipp HURRA !! Det ska jag fira med en utlottning av något alldeles speciellt !
Så Välkommen in i morgon igen !
Kraam


33 kommentarer:

emilias gömmor sa...

Det var ju välgigt charmiga flaskor! Äppelöl, låter inte så gott... Men någon har ju tömt dom...

Kram Mimmi

Anonym sa...

Så du var på loppis, själv var jag ute i trädgården hela dagen...krattade, rensade och planterade lite penseér det är så skönt att våren har kommit.

Kikar in i morgon igen
kram Pernilla

hagagården sa...

Hej
Härliga gammla flaskor.
kram
ninni

Viola sa...

God morgon, vilket underbart fynd, verkligen charmiga dessa gamla ölflaskor, hoppas su ahr en skön majhelg och även får njuta utav vackert väder. Här har vi höga temperaturer och en blå himmel har visat sig varje dag. Idag blir det att så i trädgårdslanden. Ha en fin dag, kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var mysiga gamla flaskor, blir säkert fina i Bastun. Det låter härligt, ska bli kul och se.
Kram till dig
AnnaMaria

nettans lantliga hem sa...

Jag köpte också öl flaskor på loppisen
Ha de bra!
/Nettan

Anna-Lena sa...

Vilka fina flaskor, kommer passa perfekt i bastun!

En fortsatt härlig Valborgsmässohelg önskar jag dig! Kram Anna-Lena

Fru Ekeby sa...

Svejsan! Ja vissa projekt måste få ta tid - andra går det undan med. Undra vilken tripp dom flaskorna har varit med om? Snygga! Trevlig helg önskar fru Ekeby.

Inas sa...

Hej Du!

Klart fina flaskor. Ha en trevlig dag och jag tittar in i morgon igen. Goa kramar Ina

Lillemor i Hummelsta sa...

vilken tur du hade som fick tag på flaskor med etiketterna kvar, det är ovanligt. Äppelöl, kan det ha varit något i stil med cider kanske?
Själv letade jag reda på gamla etiketter på nätet, skrev ut på vårat tröskverk till skrivare och limmade fast på vanliga "moderna" läskflaskor. Fast det är ju INTE lika kul som om det vore gammeldags original, (det är dom flaskorna du kan se i mitt senaste inlägg)
Kram Lillemor

hemtrevnad marie sa...

Verkligen fina flaskor...och alldeles rätt färger på etiketterna också, hihi!
kram på dig!!

hemtrevnad marie sa...

Å, grattis till två år med bloggen förstås!!!
kraaam

Marits vita skrin sa...

Vilka fina och charmiga flaskor du har hittat.

Stort grattis till dig och din fina inspirerande blogg som fyller 2 år.

Många kramar från mig.
marit

tinemor sa...

Kule flasker!
Nyt dagen
Kram

Kallholmen sa...

Vilka fin fina flaskor.
Har varit in på samlaren.org och tittat på gamla öl-etiketter. Det fanns nog ett bryggeri i nästa varje stad. Så vi hade ett "Skellefte-öl" men jag minns inte om etiketten var så fin som de på dina flaskor.
Kram carolina

n o r d i n g å r d e n sa...

Hoppsan, här forsar det fram nya inlägg stup i ett: )

Och i morg med, 2 år, jiipi, värt att fira!!

Vilka fina ölflaskor du hittade, helläckra!

Ha en fortsatt bra solig helg! Mari.

In my house sa...

Hallo.... Hmmm, jag tog nog en för liten bit,,, för jag känner inte av den,, så som sist!!! det är ju (oro-tab, som oxå kan påverka magen positivt =)
- Finns ju tyvärr inga operationer att göra när det är IBS,, utan man ska bara anpassa sig å lära sig att leva mä de! grrr, de som jag har försökt i 10år med!!! men ett positivt tänk och att jag grejar med sånt som är kul,, då blir jag bättre!!! men de ä ju inte alltid så lätt. Fast jag måste,,, å jag vill så gärna ha en liten inredningsbod, i mitt garage, tror att jag hade vatt överlycklig då....

- Vi få la se Anette!!!! håll en tumme gumsan!!!!
- Nu har vi kämpat med att ta in 4 st 5meters (väder och vind silver gråa) ytbrädor. Som vi har varit å köpt! av en som har sågverk och har mängder av just brädor som har legat ute i åravis,,, så dom är så fina! Vi ska göra en kul lite annorlunda grej på Tv,väggen! Nu vill ja dock ha såna väggar helt inklädda överallt,,, dom är ju sååå fina!!!!
Vi få la se hur det blir =) =)

Stor kraaam j

In my house sa...

Hepp hepp Anette,,, obs obs, jag vill inte låta butter och gnällig!!!! utan positiv =) =)

Kraaaaam j

Anci sa...

Det är roligt att hitta gamla flaskor och burkar med gamla etiketter.

Grattis i förskott på 2 årsdagen !

Kram

Vardagens guldkorn sa...

Coola flaskor! Grattis till 2 års bloggande =0) Kram Linda

knatten sa...

Å! Vilken härlig blogg du har! Såg att du söker nån med annorlunda inredningar. Kanske jag kan bli ditt nästa offer. Jag har ett tv-rum som håller på att bli "High Chaparall" ett kök som helst ska se ut som en Bodega o en toalett som ser ut som en skräckkammare. Kolla gärna på min blogg under rubriken "hus hem o annat pyssel".
/Mia

Lilla huset på prärien sa...

Hej Anette!

Tjusiga flaskor som du har hittat och stort grattis!! 2 år på bloggen, det bär verkligen respekt med sig. Hur får du inspiration till allt?! :)

Kram Jenny

Vitt o Vältummat sa...

Trevliga flaskor. Ser fram emot tävlingen :-)
Kram Åsa

Millygarden sa...

Men så häfftiga och designad för att halsa ur dessutom! Tänk förr visste dom hur saker skulle användas..Fniss. Låter härligt med en timmrad bastu! ska bli roligt att få se projektet! Inger Grattis i dag då....kikar in i morgon istället!


Trevlig Lördag Kväll!
Kram Marina

Tulipa sa...

Hej!
Om jag inte minns helt tokigt så hade väl Marie, Vita ranunkler, också "tvåårsdag" på bloggen nyss. Så man kan ju säga att ni
är lika gamla och underbara i bloggandet!

Kan tänka mig att ölflaskorna passar fint i ert projekt.

Ha en härlig kväll!

Kram Mariete

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Ja, du tur att det inte var ngt öl kvar för då hade det luktat urk!
Öl är ju färskvara men om det hade varit julmust hade de varit fantastiskt. Musten får bli gammal men kanske inte SÅÅÅÅ gammal!
Carin

Lauras gård sa...

Har du bloggat i 2 år! Du är nog veteran bland de bloggar jag besöker. Ser fram emot utlottningen... Ölflaskorna var jätte fina och billiga. De kostade ju inte mycket mer än en ölflaska i dag... Kram Stina

Bygatan sa...

Hej Anette!

Så fina flaskor. Du gör då alltid lika fina fynd;-)

Stort grattis till bloggens 2-års dag! Jag har faktiskt följt den under den tiden, alltid stor portion inspiration. Beundransvärt och helt klart värt att firas!!

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kramar dalkullan Lena

♥ Pia... sa...

Hej..vilka fina flskor..just nu så tror jag att det är en bromskloss som hamnat på min dator..orkar inte alls blogga eller nåt sånt..du är den enda jag varit inne hos idag..får se om jag kan få upp andan..önskar dej en trvlig helg...visserligen redan lördagskväll men ändå:) och et stort grattis till den 2 åriga bloggen..du är en otrolig inspirationsskälla men det vet du kanske redan vid detta laget:)..kram..PIA

Lilla Blanka sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lilla Blanka sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lilla Blanka sa...

oj vad jag skriver fel...tredje försöket att få dert rätt hihi:

Hej Anette!

Åhh gamla flaskor, det brukar jag också kika lite extra efter på loppisar. Jagar små Vichyflaskor med porslinskork, de är ovanliga, jag har bara en än så länge. Den normala storleken är vanliga...

Men åh är det två år nu! Ja, tiden går fort när man har roligt! Stort GRATTIS redan nu! (en timme i förskott, hihi)

Vilken bra dag du har bloggfödelsedag på (min födelsedag *hihi*)

Jag började ju i augusti 2007, så det är snart dags för mig att fira bloggfödelsedag igen :)

Kram och ha en jättefin söndag!
Mia

Anonym sa...

Men är det inte risk för att etiketterna lossnar i den fuktiga miljön i en bastu?

Det kan vara så att etiketterna är påklistrade i efterhand...

Hälsningar
Flasksamlare