torsdag 7 maj 2009

Och Vinnaren är !!!!

Ojjjj så många som var med och tävlade om Industrilampan !! Över 300 st, jag har fått kommentarer och massor av mail !!! Jag hade velat skicka en lampa till er allihopa....
Men nu är vinnaren dragen....


Och 1, 2, 3...nummer 123 är.....trumvirvel.....



Tadaaaa....Sussie !!! Med den fina bloggen Me and Alice !!! Sussie har ett vackert lantligt hem, med massor av gamla möbler och ting, hon målar underbara skyltar som man kan beställa, kika in hos henne.
Och vet ni...mitt allra första blogg inlägg som jag gjorde för två år sedan, jaa..det var stavfel och fula bilder, idag då man fotar så plockar man bort störande moment, men det hade man inte hum om då, nåå, man har ju lärt sig en hel del på dessa två år som bloggare, och tur är väl det...Och det lite läskiga är att när jag kollar vilka som kommenterat där hos mig den dagen, så upptäcker jag att Sussie hade gjort det..eller hur Sussie ? Vill ni se mitt allra första blogginlägg ? Klicka Här..
Vet ni, jag fick reda på en hel del om hur en dubbelsjua är..jag återkommer om det i morgon !
Ha det gott
Kraam

35 kommentarer:

Ingalill sa...

Gomorron!!! Grattis till Sussie oxå!! Men det blev endel lappar att skriva inför dragningen?? Vad kul med ditt första inlägg, man ser att det hänt endel med vardagsrummet..Kul att kunna titta tillbaka 2 år, själv har jag ju bara bloggat 3 månader. Men vips så firar jag också 2 år, tiden bara rusar fram när man har fullt upp med renovering o annat. Ha nu en riktigt härlig dag!!Imorrn är det ju fikadagen...

My Lovely Things sa...

Grattis till sussie!!

Lampan är urfin..Generöstav dig att lotta ut den..
Jag köpte mig en ny kamera i förrgår..den blev en nikon d60..jätte roligt men det tar lite tid att lära sig hur den funkar..

Nu ska jag kiak på ditt första inlägg..
ha en bra dag.
kram anna

Unknown sa...

Gomorron, Grattis till sussie! Lampan är ursnygg.
Kram Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Stort Grattis till Sussie, och tack till dig för spännande tävling. Läste Vakre Hjem igår, bla reportaget om Vintage Factory. Lampan är precis sån, urläckert!
Kram till dig
AnnaMaria

Marie sa...

Ett stort GRATTIS till Susanne, tänk vad glad hon ska bli! Lampan är verkligen supersnygg!

Ska bli spännande att höra mer om dubbelsjuan!!!!!

Ha en bra dag!
Kram Marie

Ps. Du har mail!!!!

hemtrevnad marie sa...

Å, grattis till Susanne!!
Den kommer att passa superbra hos henne!
Ska bli spännande att höra mer om dubbelsjuan!
kram på dig!

hagagården sa...

Hej
Ja då får jag säga grattis till sussi som fått den ursnygga lampan,roligt att se ditt första inlägg.
kram o ha en bra dag
ninni

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig. Grattis till Susanne, vad kul o vinna lampan.

Ja, tiden verkar gå fort när man har kul. Två år går snabbt, och jag hoppas att du fortsätter o blogga i många år till =)

ha det gott. Kram Pirre

LOPPISLIV sa...

Godmorgon! Och Grattis till Sussie som fick den fina lampan. Jag kollade på ditt första inlägg du gjorde och vilken resa du gjort på två år, inte klokt vad man hinner med när man har roligt :-) Ska bli spännande att höra mer om dubbelsjuan. Kram på dig /Paula

johanna sa...

Grattis goa Sussie!!
Tänk vad två år går fort och vad mycket som hinner hända! Roligt att se ditt första inlägg=))
Ha en riktigt bra dag!!!
Kraaaaaam

mig & alice sa...

Grattis Susanne!!
Jag vet ju vad du bor hihihi...

Ack ja Anette, jag har väl tur i kärlek då iallafall ;-).

Hoppas att du får en bra dag idag.
Kraam
melinda

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis till Sussie!
Vad kul att se ditt första inlägg!
Ha en bra dag!
kram vännen!
nina

me and alice sa...

Nämen hej vännen!
Är det sant!!! Du skojar väl inte med mig???? Herrejisses tänk att jag vann den vackraste av dom alla!!! Åh vad roligt. Nu kommer jag inte få någonting alls gjort här i dag... *fniss* Kommer sväva på rosa industrimoln hela dagen......
Det var Alice som satte igång datorn i morse. Jag sa att jag måste jobba lite på förmiddagen. Då ropade hon och sa att Anette har lånat en bild av dig. Har hon det, vad kul! sa jag... Men mamma kom och titta då, sa Alice!!!!

Jag kommer så väl ihåg när du startade din blogg. Vet att jag riktigt längtade tills det skulle komma nya inlägg...
Nu ska jag försöka lugna ner mig. Ska gå och göra min kopp med kaffe...
Tusen glädjekramar till dig vännen!
Susanne

Annas Vita Hjärtan sa...

Stort grattis till Susanne!!! Det är du värd!

Kram Anna

Eddan sa...

Grattis till den fina vinsten Susanne :-)!

Kram från Anette

Lisa Marklund sa...

Grattis Sussie, din lyckans ost :-). Tack Annette för en fin tävling, hoppas på bättre lycka nästa gång.
Kramar och ha en fin dag - Lisa

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Lyllo lyllo Sussie, Grattis till henne!

Halloj Anette!
Här sitter jag & väntar på flotten, tror dock att den kommer att passera precis när jag åkt in till jobbet..Så högt vattnet är! Tur för Anita att hon bor högt uppe för hennes grannes brygga rök nog igår kväll..vilka ismassor som samlats alltså, för att vara kalixälv. Jag är ju van vid torneälvs "proppar", dom är inte att leka med!
Jag var till en kompis i ytterbyn igår..kikade in i deras gamla länga på gården, men oj sånt slöseri att använda den som förråd.ojojoj, fin vedspis...liten kammare med kakelugn, bara så mysigt! Behöver väl inte säga att hon är mer modern än jag...hade det varit mitt så hade jag lämnat gubbe & ungar i storhuset & flyttat ut dit;)
Ska vi ta tag i & ge Maud några förslag på datum till sommarn??
Loppis på lördag? Fanny frågade vad en loppis var, tänk att min dotter inte vet det! så jag ska ta & visa henne. Var först tänkt att jag skulle jobba på lördag, så började vi kika i schemat & det visade sig att Linda inte jobbar en lördag förrän den 18 juli..18:E JULI!! jisses så många lördagar i rad kan man väl ändå inte jobba..så nu , lagom till loppisen är jag ledig iallafall:)

Ha det gott!
Kramar Camilla

Hemmalycka sa...

Grattis till vinnaren
Kram Åsa

Fröken Eko sa...

Grattis till vinnaren Sussie och tack för tävlingen!

/F

Sallys hus sa...

Godmorgon....

Attans också...ingen ny kökslampa alltså...;)
Grattis till vinnaren!!
den kommer säkert passa alldeles utmärkt i hennes vackra hem..;)

Hihi...ja vist ändras en s blogginlägg och ens hem.....
Det är inte mycket som är sig likt hemma hos dig...jo NIsse då...men annars är det ju ny färg på både väggar o golv o nya möbler...
Ha en härlig dag min vän.
Kram Katarina

Jenny sa...

Hej!
Stort grattis till den lyckliga vinnaren, lampan är ursnygg!!

Tur att jag hann beställa en innan de tog slut;)

Ha en bra dag,
kram Jenny

STENLYCKA sa...

Jag tycker faktiskt ditt första inlägg var fint och vad gör det om det finns stavfel på bloggen.
När man läser det du skriver om stavfel och fula bilder, så tror jag att de som har tänkt göra en egen blogg blir tveksamma om de platsar in. Det tycker jag vore synd.
Jag tror att vi kan tillföra varanndra något även om inte allt skulle vara perfekt.
KRAM

Nettan sa...

Grattis till Sussie =0), kommer & passa bra hos henne !!
Kram Nettan

Hemma hos Lorei sa...

Grattis Sussie!
Den vackra lampan kommer pryda sin plats, helt klart. :)

Nu behöver jag lite hjälp.... Jag har ju äntligen fått hem mitt efterlängtade linneskåp.
http://lorei71.wordpress.com/2009/04/22/sovrummet/

Som du ser hade ena spröjsen tyvärr gått sönder. Har grubblat länge på vad jag ska göra. Tänkte först flytta om dörrarna så att mittendörren blir fri och spröjsen på ytterdörrarna. Det går inte eftersom de inte är hängda åt samma håll.

Skåpet ska bli vitt så småningom, vill ha vitt och lite schabby i sovrummet. Då slog det mig att jag kan ta bort alla spröjs och istället göra fusk-blyinfattade rutor. Det kan bli riktigt vackert, tror jag. MEN! Jag hittar inte materialet! Jag vet att det funnits sådan färg på tub att köpa tidigare, men var?
Vet du? Eller har du ngt annat bra tips på vad jag kan göra? Glasrutorna är så stora att det inte blir riktigt snyggt att bara lämna dom bara.

Ha det gott
// Linda

P.S. Som du ser har jag återgått till den gamla bloggen för tillfället. Men jag återkommer på lorei.se så småningom...

Unknown sa...

Hej

Grattis till vinnaren.
Ha en underbar dag
Kram

Vita små hjärtan sa...

Grattis till den lyckliga vinnaren!!! Vad roligt o kolla ditt första inlägg. Ha de gott Kram

Flaggduken 2 sa...

Först vill jag säga jätte grattis till Sussie som får stoltsera med den fina lampan i sitt hem.
Nu till lite hokus-pokus...
Du frågade lite om jag kände något ang det som händer runt omkring dig. Eg vet jag inte vad du vill veta & jag brukar inte spå människor eller gå in i andras liv utan tillstånd, men eftersom du frågar vad jag känner så så ska jag berätta lite. Jag går nu på ren intution el kalla det magkänsla, jag har alltså inte tagit ande kontakt eller använt mig av korten. Det fösta orden jag får är Arbete och Familj, jag tror att det är inom dessa områden det händer mycket inom just nu. Jag ser också en bild av sprickor eller något som är krackelerat, det tolkar jag som det finns sprickor i dessa områden. Det är alltså där det händer grejer för din del.Det känns också som förändring är på väg (förändring är alltid positivt)& jag vill säga till dig att ensam är stark. Det känns som det du kallar för negativt är en förändrig, men se det som nödvändigt & ett steg framåt & som utveckling. Det känns som det är dax för dig att finna nya vägar. Detta kommer förmodligen att innebära att du måste lämna vissa saker (tex inom arbete el. personer) för att kunna gå vidare mot nya friska mål. Allt är i sin ordning & kommer att bli till det bästa!
Jag vill också berätta att det är inte i närheten av läskigt att spå sig eller att gå på seans. Det är oftast våra nära & kära som kommer för att berätta att dom finns med oss & älskar oss. Själv arbetar jag enbart med ljus & kärlek & positiva energier, änglar osv. Jag har inte valt att arbera med andra dimensioner utan dom har valt mig liksom.
Så all kärlek & många kramar Petra

Kamomilla sa...

Åh! Lyckliga hon!!!
Vad roligt att se ditt första inlägg! Det har förändrats en hel del hos dig sen dess!!

Ha en skön helg! Kamomilla

Ingis sa...

Grattis Sussie! Lampan var verkligen fin. Och Anette vad kul med ditt första inlägg.
EN trevlig helg önskar jag dig. Kram ingis

Noll54/Eva-Karin sa...

Grattis till vinnaren!! Ursnygg lampa!

Vad roligt det var att se ditt första inlägg,,,,det har hänt en hel del hos dej sedan dess! Ni har jobbat på bra! Vilken skillnad!



Ha en riktigt go helg!

E-K/noll54

n o r d i n g å r d e n sa...

Den lampan passar perfekt hemma hos Sussie! Kommer bli såå fint...

Va kul att se ditt allra första inlägg, du hade himla fint då med men jäklar, ni ( du ) har ändå förändrat mycket på dessa två år! Jag har inte förändrat så mycket alls, jo en blå skåp blev vit men annars är det nog mest detaljer, men det beror mest på att jag är slö till motsats mot dig: )
Kanske det kommer ett nytt inlägg fr dig i morgon: ) vi ses!!

Vitt o Vältummat sa...

Grattis till vinnaren! Det är roligt att vinna. Har precis vunnit en tävling hos Creme de la Creme
Kram/Åsa

Sallys hus sa...

Hallå vännen...vaknade kl. 05.00 o kunde inte somna om...nu har jag kikat in här alla fall 3 gånger för att se om du är här du med....
Kikar in senare igen men annars får di största helgkramen nu....
Kraaaaaaaaaaaam...
Idag visar jag mitt skåp.
Kram Katarina

BLOMGÅRDEN SVARTLÅ sa...

väntar med spänning på att få veta vad en dubbelsjua är.
för att inte missa din blogg har jag satt upp dig bland bloggar som inspirerar

Pearl Maple sa...

Warnded into your blog today and lost an afternoon visiting all your pretty and inspirational posts.

Thanks for sharing all these lovely ideas.