onsdag 6 maj 2009

Tarotkort !

För cirka fem, sex år sedan så besökte en Tarot kunnig dam Kalix, jag bokade tid, mest på skoj för jag hade aldrig varit med om något sådant förut. Det första jag fick göra var att tala om mina födelse siffror. 670425...när hon fick mina siffror blev hon smått galen !!
- Jisses, sa hon...du är ju en dubbel sjua !! Förstår du vad det innebär ?

Nu blev jag ju nästan rädd...en dubbel sjua..himmel vad är det ? Hon förklarade att jag har gåvor som jag ska lyssna till, hon ville bli som en slags mentor till mig om jag ville..hmmm...
Sen så berättade hon vad hon såg i korten..det var spännande.

Idag så kommer jag väl inte ihåg så mycket av vad hon såg i mina kort..men att jag är en dubbel sjua, det minns jag ! Hon sa att hon bara hade stött på en enda dubbel sjua tidigare...och det var en kvinna som var Präst och arbetade politiskt i regeringen...hmmm..det kanske är det jag ska syssla med, politik, hjälpa Sossarna tillbaka till makten..hii..hii...
Det finns nog fler än jag som är dubbelsjuor som är födda 670425, men de vet nog inte om det.
Är det någon av er som nu läser min blogg och kan det här med Tarot, så får ni mer än gärna maila till mig anette.hjerpe@telia.com och förklara bättre vad en dubbelsjua är, det vore lite kul ! I kväll så ska vinnaren av Industrilampan dras...spännade, det är såååå många som är med och tävlar, den var poppis den lampan ! Jag återkommer i morgon bitti och talar om vem den lycklige vinnaren är !!
Ha det så bra alla
Kraam

49 kommentarer:

Västbacken sa...

Vad spännande med tarot. Det kanske man skulle prova någon gång.

Ha en bra dag!

Lotta

hagagården sa...

Oj va spennande ,hoppas du får svar på dina tarokort.
kram o ha en go dag
ninni

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är fina bilder på korten, då är det garanterat positivt. Har aldrig provat Tarot, låter spännande. Att vara en dubbel sjua låter bra..fin klang i orden.
Nu håller jag tummarna..
Kram till dig
AnnaMaria

My Lovely Things sa...

Hej!!
godmorgon godmorgon!!

Underbar siffer shablom...

Det där med tarot är inget jagkan hjälpa till med..
Hyser stor respekt för det.men skulle aldrig prova eller utsätta mig för det..Tror absolut på det andliga..men skulle aldrig vilja vetasaker om mitt liv..Känner människor som har fått reda på hemska saker som de lever med..de är helt beoende av vad deras spådam säjer..frågar henne om allt..är helt styrda..lite otäckt tycker jag..

Jag lägger mitt liv i Guds händer..Ber att han ska leda mig..tahand om mina gåvor så att jag kan utvecklas i dem..
ha en riktigt bra dag..
Kram Anna

Lilla huset på prärien sa...

Godmorgon!

Ja visst är det häftigt det där med tarotkort. Har också gjort det en gång och då fick jag reda på att jag skulle få ett bra liv med min man. Så det får jag väl lita på då... :) Även om han inte är min man just ännu!

Kram Jenny

Lilla huset på prärien sa...

Godmorgon!

Ja visst är det häftigt det där med tarotkort. Har också gjort det en gång och då fick jag reda på att jag skulle få ett bra liv med min man. Så det får jag väl lita på då... :) Även om han inte är min man just ännu!

Kram Jenny

marie sa...

Åhh sånt är så spännande! Men jag kan ingenting vet bara att jag är ett lejon och har accedenten i lejonets tecken också. Ett dubbellejon alltså - grrrrrrrrrrr!
Hoppas nån vet och så hoppas jag på vinst även om jag köpt två av dig!!
Kram
Marie minlillaveranda

Zun sa...

Nej usch vad läskigt jag tycker att det är med tarot och spådomar.... Jag skulle nog inte våga mig på ett besök ;-)

Ha en skön dag fina du!
Kram Zun

Skatan sa...

Godmorgon!

Det innebär nog en unik styrka :)

Vad annars?

Anna

Unknown sa...

Dubbelsjua.. ja, det är nog något alldeles specielt och positivt kan jag tro. Vet inget om tarot, men det låter himla intressant. Ha en bra dag. Kram Lenita

Randi sa...

Men så spännande - hoppas du får något riktigt bra svar...*ler*
Kram Randi

Stämningsfullt sa...

Hej dubbelsjuan :)
Jag har tyvärr ingen aning om vad det kan innebära men om du får svar så skulle det vara roligt att åf veta!
Ha en bra dag.
kram!

Vitt o Vältummat sa...

Det låter spännande. Du kan väl berätta sedan vad en dubbelsjua är när du får veta:-)
Ha en skön dag
Kram/Åsa

Eddan sa...

Det låter ju jättebra, inte för att jag förstår innebörden men om det nu är så unikt med en dubbelsjua så kan du känna dig speciell - och visst är du det!
:-)

Jag tycker det är intressant med spådomar etc men är nog för feg för att testa själv. I mitt fall kanske de skulle upptäcka att jag är en femfemma ;-)istället för en dubbelsjua och det vågar jag inte riskera! :-D

Må så gott!

Kram från Anette

Min Skattkammare sa...

Gomorron!
Här kommer jag...."Åke-tråk"....
Men jag tror helt krasst att dubbelsjua är ett av många av dagens försäljningstrick. Vem vill inte höra att man är speciell och unik, och vi sväljer det......glufs! Och så har de fångat ens intresse, för att sen göra oss beroende av vad de har att säga. Naturligtvis för en viss summa pengar......allt handlar om pengar....usch!
Helt gratis kan jag säga att du är unik och älskad av många (mig) ;o)......det visar ju bloggens kommentarer, det behövs det inga Tarotkort för!
Nu kom det en pall med grejer härute.....iiiiii, vad spännande, måste ut och titta!!!!
Kram till dig min vän!
Kicki

EN INREDOHOLIC sa...

Hej hopp uppe i Norr. Välkommen och TÄVLA om en vacker krona från Monica Johansson hos mig!!
kram Jannice

Mitt vita lantliv sa...

Hejsan
Låter spännande det där med tarot!
Men man är så feg, tänk om man får sin dom!

Hoppas allt e bra med er uppe i Kalix...?

Ha det gott
Kram Daniel

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så spännande det låter med korten, verkar lite lyckosamt kanske med dubbla sjuor man vet aldrig. Tyvärr har jag inte provat själv så jag kan inte hjälpa dig. Spännande med lampan.
Kram Tess

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Tjingelingen på dej Anette!
Dubbelsjua?? Har ingen aning...kanske jag ska fråga Terry den 18:e?? ;)
Jaaa Anette, kan du inte göra oss småföretagare, dom sjuka & arbetslösa en stor tjänst & satsa på politiken!?! Vi kommer att gå under alltså...
Jasså du...missat inläggen?? ;) Skojade bara!
Igår, innan du kom till butiken så frågade vi om du var ledig, jepps sa Eva hon börjar 2, jaha sa vi, du föredrog att jobba em...Ja, sa Eva eftersom Morgan jobbar skift, (Oj så tjorvigt detta blev) jaha! dom ska hinna pussas trodde jag! Men tydligen var det för hundens skull...säger du iallafall!;)

Ja Maud pratade om en bloggträff, skulle vara jätte skoj! Visst är du bra att köra bil med släp?? Vi kan ju samåka och det kan ju finnas loppisar efter vägen;)
Gillade du madonnan?
Kramar Camilla

In my house sa...

Godmorgon min lilla Kokos topp :)

- Guuuud va jag tycker att sånt är spännande.... Allt som har med andar och sånt att göra. Jag vill själv gå på en ensam sittning "seans" för att se om min mormor eller morfar kommer fram och säger nåt. Har fått ett nummer av en som har varit hos en tjej som berättade saker som ingen annan kan veta! spännande!!!
Dubbel sjua låter bra....
- Jag är feber fri men John travolta hänger i min dingeledonge i halsen och varje gång han dansar till, så får jag host =)
= hosta och tjock hals kvar =)

- Grrrr, att så många ville ha lampan,,, den som va min juh =) ser den redan fraför mig här i Tv-rummet *grrrr* fniss


Ha de gottit kraaaaaam j

hemtrevnad marie sa...

Spännande!
Själv kan jag inget om sådant...och är för feg för att prova....kul med dragningen av lampan...fast jag brukar aldrig vinna ...fast man kan ju hoppas nu när jag länkat och allt, hihi!
kram på dig dubbelsjuan!!

johanna sa...

Visst är det spännande med allt sånt , en god vän till mig håller på mycket med sånt ska fråga henne=)))
Å vad jag håller mina tummar hårt för lampan=)
Kraaaam

me and alice sa...

Tjingeling dubbelsjuan. Det är dubbel sexan här(66:an) *fniss*
Vad spännande det låter med tarot kort men också lite läskigt!!
Vad det än betyder så är du en vinnare för oss alla i alla fall!
Kram Susanne

Lavendel & Romantik sa...

Hej Anette..Jag har testat tarokort och tycker det är jätteintressant, men man får väl ta allt med en nypa salt.Jag har varit på seanser också och sist var det bara så himla bra.Jag är med en klubb för Ladys och vi är 28 st tjejer, Vi satt härnförda allihopa, Tjejen som höll i det var från Bollnäs tror jag, och visste inget om oss. Men just vad dubbelsjua betyder det vet jag inte.Men det måste ju bara vara någe bra!!! Justja,skylten kostar 200:- det gör alla.....Kram på dig så hörs vi sen krama Ewa från mig/Majsan

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Oh så spännande, själv har jag aldrig vågat gå på något sådant. Fast jag är bra nyfiken. Du låter nästan som en Bondbrud med siffrorna...hih

Hoppas du får något svar, så spännade ju!

Kram Anna

Designe sa...

Så spännande! Lät ju positivt i alla fall! :) Du måste berätta om du får veta vad det betyder! :) Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hallå där!
Här har du en sjua till! Även om jag inte har samma siffror som dig så är jag en sjua...
Har fått veta det hos ett medium, dit jag sökte för att få hjälp med en speciell sak...
De som har en sjua har en speciell förmåga att kunna se saker som ska hända, men man måste utveckla den "gåvan" för att kunna göra det...
Hon kunde inte hjälpa mig med det jag sökte för, utan hon sa att jag kunde hjälpa mig själv, för jag hade samma "gåva" som hon.
Kram
Marie

Flaggduken 2 sa...

Jag vet eg. inte vad sierskan använde sig av för metod när hon spådde dig, men jag vet att talet sju är ett mäktigt tal som är kopplat till bla det Andliga & Mystiska & är också mitt eget lyckonummer.
Talet sju är ett lyckotal i de flesta kulturer, det hänger ihop med bla den av månfasterna bestämda sjudagarsveckan. Du hittar också talet sju i:
Världens sju underverk
Världshaven
Tonerna i skalan
Regnbågens färger
Dödssynderna
De sju stora chakrana i kroppen
osv, osv.
Talet sju finner du också i alla religioner & i mycket mer.
I numrologin är några av nyckelorden för nummer sju: Induviduell,Intuitiv,Perfektionist,& Analytisk.
Positivt : Behöver tid för sig själv. Har talanger som lämpar sig för en speciell syssla, arbetar bäst på egen hand. Är perfektionister som väntar på rätt tillfälle. Smider planer under lång tid & slår förödande snabbt till. Tycker inte om att bli kommenderade & kan ha svårt att ta emot goda råd. Ensamhet är viktigt för sjuan, men klarar galant av offentligt ljus. Vet inte om du blev något klokare med denna information, men det är kul i alla fall.
Själv är jag en inredningstokig spirutalist som hoppas bli ett duktigt Medium en vacker dag. Jag arbetar främst med min intuition & med andekontakt men "leker" lite med korten också. Man får se det hela som en lek.
Ha det så gott!
Många kramar Petra

Sallys hus sa...

åå himmel vad du är modig!
Jag skulle aldrig våga gå till en spådam....
Att en dubbel 7:a är nåt bra...det förstår vi allt....men vad???

Något spännande som framtiden bär med sig...;)
Ojoj...då kommer det vara spännande i morgonbitti då...
Hoppas din dag blir härlig idag.
Vi har bröloppsdag i dag men Mattias är bortrest...liten tår i ögonvrån.....jag har varit o köpt en massa blommor till altanen...blommor blir man ju glad av....rosa o vitt i år...nu hoppas jag allt att det inte blir fler frostnätter.
Kram Katarina

eva sa...

hej..ojj vet inte vad det är tyvärr..men jag vet att 7 är ett lyckotal...kram kram fin blogg/evapinglan

n o r d i n g å r d e n sa...

...jag gillar siffran sju för den är fin att skriva....: ) jag gillar ojämna siffror har jag kommit på, väljer alltid 3, 5 el 7 i tfn nummer och likn om jag har chansen så siffran sju är definitivt positiv!!! Mari.

Handplockat sa...

Tjensmoss
Jooo du nog känner du igen mej jag har ju lika mycket kvar att ta bort ;)
Meeeeen tror du inte vi VILLE IN TILL ER
Galning
vi åkte hemifrån 15!!!! och skulle lämna kanin iväg på IKEA (färdiga 19.00)
hämta kaninbur i karlsborg heter det där bruket är i kalix
och sedan hem
Både jag och dotra ville ju in till Er hur mkt som helst
men nästa gång
ska jag inte stressa

ha det bäst

LOPPISLIV sa...

Hallo dubbelsjuan :-) Visst är det lite spännande det där okända, men samtidigt lite skrämmande...fast mest roligt

Håller tummarna i din utlottning, den där lampan hade passat som smäck hemma hos mig :-) Kram Paula

Annas skattkammare sa...

Låter så spännande det där med tarot! Så du är en ovanlig och speciell en du Anette! Spännande! Man kan ju säga att dina gåvor syns i din blogg! =)
Håller tummarna för ikväll!
Kram /Anna

Vit som snö sa...

Nästan lite läskigt med tarot, jag törs inte prova.
Men det lät fint med dubbelsjua:-)
Förmodligen har det med sinne för skapande och inspirationskälla att göra- sån du är helt enkelt. Det är du nog skapt till redan från start!
Kram Cilla

Millygarden sa...

Låter spännade med dubbelsjua..men kan tyvärr inte hjälpa dig med med att bena ut det! Får du veta kan du väll berätta för nu blev jag intresserd! Men så jag håller tummarna att jag ska vinna den fina lampan!!

Ha en bra dag!
Kram Marina

Bygatan sa...

Men va spännande! Hon sa säkert att du skulle bli en framgångsrik bloggare och stylist;-)...

Jag hoppas såå att jag ska vara den lyckliga vinnaren...jag som ska till med köksrenovering snart och tänk att få hänga upp den som sista piffet!

Nyfiken på vilka bänkskivor du ska ha? Jag velar...

Kraam Lena

becca sa...

En dubbel sjua är nog någon som inspererar och får folk till att lysna, för det är ju precis det du gör här på din blogg, det är jätte kul att följa dig här.

Ha det så bra, kram Rebecca.

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej Annette...
...tänk att det var du som fick mig att starta min blogg. Och nu fick du mig att skriva min första kommentar efter en tags bloggvila. Jag blev så less på min gipsade fot och mitt stillasittande att jag inte orkade gå in på bloggen längre. All min kreativitet och lust som jag blev tvungen att stänga inne. Det blev helt enkelt för jobbigt att se alla inspirerande inredningar och själv inte kunna göra nåt. Tills idag...då jag slog på datorn och såg ditt inlägg...du blev förlösande på nåt sätt. Om det har att göra med din dubbelsjua eller ej vet jag inte. Men du har iallafall en positiv inverkan på människor.
För flera år sedan var jag till en kvinna som lade tarot kort. Hon berättade saker för mig som jag inte visste. Jag fick det bekräftat i verkligheten samma kväll. Den händelsen påverkade mitt liv. Hon berättade även andra sker som hänt mig senare. Samt saker som hon omöjligt kunde veta såg hon.Hon berättade även om framtiden om mina barn där även saker blivit så. Jag fick lite gåshud där jag satt..Tror inte jag skulle vilja göra det idag. Blev lite skakad av det jag fick höra. Nu vet jag inte vad en dubbelsjua betyder. Var kom din andra sjua in i bilden? du har ju bara ett i födelsenumret? Men samma kvinna sa att min yngsta dotter skulle ha tur i livet för hon hade vinden, vattnet, elden och luften med sig...vad det nu innebär. Och min barn morska som jag fick väldigt bra kontakt med, kom in en dag helt överraskande på BB avdelningen. Hon lyfte upp henne
på raka armar rakt ut, blundade och viskade något i hennes öra. sedan gav hon henne till mig och sa att nu skulle det gå bra för henne i livet. Jag kom mig inte för att fråga men jag tyckte det var lite märkligt.
Nåja, det är saker vi inte vet här i livet och kanske inte borde veta. Men du väckte mig idag iallafall och det är jag glad för.
Ikväll ska jag uppdatera min blogg för nu kom min lust tillbaka.Och den behövs för det är mycket som ska fixas innan vi ses i sommar :D
Har även tänkt på dig och lilla mamsen...

Och självklartlänkat till din tävling.
Ha den finaste av dagar

kramar Viveka

Liten Bod sa...

Huvva, som ni förmodligen säjer där uppe :) Jag skulle aldrig tordas gå och bli spådd! Bättre att inget veta :) Kram, Tina

Hem och Lycka sa...

Oj, lät spännande det där - du berättar väl på bloggen sen?

kram Mia

Veronica sa...

Hej vännen!

Spännande ämne va! JAg är livrädd att gå på seans, för jag har lärt mig att ngt alltid händer efteråt. Det är som om jag släpar hem ngt på vagen. När jag var yngre gjorde vi anden i glaset och jag var en hejjare på det! Jag menar, OM jag fuskade, HUR skulle jag då kunnat läsa mina kompisars TANKAR och svarat rätt??? Vi testade flera ggr, med samma resultat! Dessutom har jag förutspått saker flera ggr! Jag hade en gång en medial kvinna i området där jag bodde och hom brukade berätta hur många det var i mitt "följe " på dagarna. Lite läskigt, men väldigt spännande!

Kram Veronica

Amanda sa...

Hej svej!

Detta är Lill-Lillablanka *hihihi*

Om du kännertill min mamma "lillablanka"

jätte fin blogg du har,
Kram
amanda

lantliv i bagarstugan sa...

Jag håller själv på att lära mig Tarot fick en lek av min bästa vän i julklapp 2007, man ska ju nämligen inte köpa dom åt sig själva!! Vet tyvärr ej vad som menas med dubbel 7a......fast jag har ju trippel 7a i mitt, så nu måste jag forska runt lite i det där.......spännande.
Ha en toppen dag!
Kram Kram

Marie sa...

Det låter ju spännande med en dubbelsjua, hoppas att någon kan lite mer så du kan få veta mera. Själv tycker jag nog att det skulle vara lite läskigt att spå sig, är nog för feg, hihi.


Nu håller jag tummarna för mig själv så att jag vinner lampan!!

Ha en bra torsdag!
Kram Marie

Kamomilla sa...

Spännande! Själv besökte jag en spådam för tio år sedan då jag var nyskild och bodde ensam med barnen i ett trist höghus i en trist förort. Hon sa att jag skulle täffa en ny man, en "bobyggare"! *fniss* Det tycker jag precis att jag gjorde. Bara några år senare gifte jag mig med min bobyggare...

Så spännande med utlottningen!!! Jag vill vinna... Men det är många andra som vill det också..

Kram, kamomilla

Ett skönare liv sa...

missade grattis hälsningen, men din blogg fick ju himla många endå :) här kommer en till :)
grattis, du gör ett grymt jobb!
kram nadja

mig & alice sa...

Men hallå!!!
Grattis i efterskott vänen min!!
Sånt får du inte hålla hemligt heller :-).

Vad spännande, hoppas att det finns någon därute som vet något mer om detta. Lova att du berättar sedan isåfall :-)?

Nu ska jag lägga mig för natten och hålla både tummar och tår...och hår...och Jannes för att fru fortuna är på min sida imorgon.

Ha det så gott.
Kraam
Melinda

Frida sa...

Oj, jag är en trippel sjua. Är det ännu "värre" då eller? :-(