fredag 30 oktober 2009

Frost och lilla Nisse

Jag är så glad i min gamla vita terrin, just nu står den på bordet i matsalen tillsammans med den gamla sleven.



Så här ser det ut hos oss just nu, frost men ingen snö ännu.


Lilla Nisse, han älskar frost och kyla, han rullar sig och håller på då vi är ute...




Nyfiken på kameran är han också...



Kolla vad jag har hittat !! Ekologiska produkter till min lilla vovve, himmel så bra ! Flaskan innehåller Omega som är bra för huden och pälsen, den droppar man på maten, och burken innehåller en helt fantastiskt bra tass salva, han har så torra tassar nu på vintern, och den här hjälper verkligen, och han slickar inte bort den !
Vill du kika var du kan köpa dessa produkter och annat bra för din hund, klicka HÄR
I morgon är jag på Hantverksmässan i Luleå på Arcus, jag ska vara där och hjälpa till i den HÄR montern !
Så Välkomna dit och kika på Julens fina Nyheter !
Ha en fin Fredag
Kraaam Anette

49 kommentarer:

Körsbärsgården sa...

Godmorgon!

Sänder Dig en frostig med snöfattig hälsning härifrån Körsbärsgården och önskar Dig en skön Allhelgonahelg och lycka till med Handplockat på mässan. Vilken tillgång att ha Dig i montern!

Kram från Karin

Hulda sa...

Takk for tips om hundeprodukter. Har en liten, hvit bichon frise selv, det hadde nok vært bra for henne.

Så søt Nisse er!
Fint bilde av frosten. Naturens eget kunstverk.

Veldig fin terrin også, er heldig å ha en gammel i hvitt jeg også. :)

Hilsen fra Hulda Husfrue. :)

Linda sa...

vilken underbar blogg.
Så söta bilder på lilla Nisse.

Ha en bra dag // Linda

Anonym sa...

Hejsan Anette,
får önska dej en trevlig helg och ha det mysigt på hantverksmässan, lite frost har vi fått inatt långt här nere i skåne i också,
Höstliga hälsningar
Sanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Han är så söt din Nisse. Van och bli fotograferad, poserar snyggt som matte vill. Det är alltid roligt när Nisse är med i inlägget. Din terrin är också fin, jag tröttnat aldrig på och titta på vackra vita saker.
Önskar dig en bra Allhelgona
Goa kramen till dig vännen
AnnaMaria
Ps, hemmakanalen funkade efter ett tag, det var bra tips.

Västbacken sa...

Tack för dina fina ord. Vad kul att du ska hjälpa Anna :) Hon kan behöva lite hjälp galenpannan som drar igång så mycket fniss.

Kram

beate sa...

søte lille Nisse!
ønsker deg en god helg!

klem Beate

smultrongården sa...

Men jisses vad skoj Anette! Kan tro att du kan göra reklam för varorna, haha. Och så kul att hålla på med det en helg. Mässor är ju så himla kul när man träffar en massa trevliga människor.
Och vilka bra grejer du hittat till Nisse. Klart dom också ska vara nyttiga... Ha det jätte kul på mässan!
Kram Eva

Rummet för välbefinnande sa...

Han är allt för söt din Nisse! Verkar som han poserar glatt när du tar korten *ler*
Så kul för dig med mässan och jag kan tro att det kommer vara mycket fint där!
Ha en riktigt fin allhelgonahelg nu!
Kram kram Mia

Kris sa...

Hejsan! Jo det är fint ute nu med frosten. Min setter älskar också att rulla sig i det frostiga gräset. Bra tips om tassalvan, ska se om jag hittar den i Finland med. Det e besvärligt ibland med tassarna som får stå ut med kyla och lera.
Lycka till på mässan!
Kristina

Lisas torp sa...

En underbar terrin du har! Jag förstår att du är nöjd! Förstår också att du är nöjd med lilla Nisse - så go han är!!! Vilka bra produkter det verkar vara!

Det låter spännande med Hantverksmässa! Vilka fina saker de har i butiken där du ska hjälpa till! Lycka till med allt! Synd att man bor så långt ifrån!
Kram
Lisa

Ett Vitare Hem sa...

Det är frostigt här nere också nu, rätt mysigt tills man behöver skrapa rutorna på bilen ;o) Terrinen är jättefin!
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

hagagården sa...

Jätte fin soppterrin.
Jag vill önska dig en trevlig helg!!!
kram
ninni

MiaNostalgia sa...

Så søt lille Nisse er! :-)
ønsker deg en riktig god helg fra nabolandet.

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå Nissegubben!!! Gud va söt han är, han ser så stylad ut, måste vara vackraste vovven i bloggvärlden, man vill ju bara ha en egen Nisse då man ser honom!

En sån vacker terrin, fin att se opå och kul att använda till så mycket och den brickan i inlägget under gillar jag, jag har lillebror brickan i dag, men ngt mer rufsig än din: ) Ha en bra helg!!!! Mari.

Marieberg sa...

MYCKET trevligt att din fyrfota familjemedlem Nissse får vara med i inläggen med jämna mellanrum :-)
Han ser vekligen fin ut (och ursöt!).

Huset utanför stan sa...

Åå, vilken fin soppterrin! Så fina former och lagom blank! Vad mycket fint du kan göra med den nu när det närmar sig jul. Men att ha den stående mitt på bordet utan något i är kanske ändå allra finast=)

Trevlig helg och tack för all inspiration som du ger mig med din fina blogg!

LOPPISLIV sa...

Ja din soppterrin är verkligen ljuvligt fin. Och tillsammans med sleven på bordet ser det ut som att det ska bjudas på mustig höstsoppa eller?? hihi....

Lille Nisse godingen är så söt med sin svarta nos där han står nyfiken och glad. Tackar för tipset till torra tassar. Såg att du fått tag på några registreringskyltar, hittar du någon med K framför så betyder det att bilen kom härifrån söder, bl.a Blekinge :-) Trevlig helg och Kraaam Paula

Tina sa...

Nydelig suppeterrin, ønsker meg ja! Nydelig "ause/skje" som ligger ved siden av også. God helg! :)

Vita små hjärtan sa...

Han är ju för söt lilla Nisse...
Önskar dig en härlig helg!
Kram Agnetha

spetsar och änglar sa...

Håller med om att din soppterrin är så fin!!!

Ha en fin helg
Heléne

Anonym sa...

Hej Anette!

Vilka bra produkter du har hittat till Nisse. Jag ska köpa dessa till Orvar, för nu denna årstiden blir hans tassar också torra.

Tack för tipset.

Trevlig Helg

Annica

Gammelbålsta sa...

Hej!
Hoppas det gick bra i går. Han är ju för söt er lilla Nisse. De där produkterna ska jag kolla på låter intressanta. Ha en riktigt bra helg Kram Aydan

Amanda sa...

hej!
oj vilken söt hund!!
jag älskar hundar *hihi*
känner du min mamma "lillablanka"(mia)


kram
amanda

SussiLibySweden sa...

Hejsan!

Så bra det måste inhandlas, vår hund blir också torr på tassen när det kallnar på.

Så kul med julmarknad, man blir faktiskt riktigt sugen att börja plocka fram lite jul och få mysa länge med det.

Idag öppnar vår webbutik upp för allmänheten, vi skall försöka få in det fina handgjorda sakerna,det är ju en hel vetenskap att få fram artikelnummer på alla dessa produkterna:)

Ha det bäst, kraamar från AnneLi...SussiLi...

Brunkullan sa...

Vi har också bara frost och ingen snö. Inte ska det komma i helgen heller. Om två-tre veckor får det gärna börja komma. Till advent vill jag ha rejält med snö:)

Lycka till på mässan. Själv ska jag stå på marknad imorgon. Ska sälja lite loppisprylar, samt lite halsband:)

Kram Susanne

Det vita dårhuset sa...

Hej sötis :o)
Hoppas du får en bra dag i montern ;o)

kramen Erika

Jenny sa...

Du har en helt underbar blogg och ett så vackert hem :) Spanar här ofta efter ideér och tips för min egen del :) Underbart!

The Secret Garden sa...

Åh så söt han är! Jag brukar ge mina labbar äggula ibland, de blir så fin i pälsen av det.
Idag är det lite "varmare" där jag bor och frosten har smält.
Ha en fin dag!

Lilla Blanka sa...

Hej goa Anette!

Jag var inne i morse innan jag stack till jobbet, men då gick det inte att lämna kommentar (!)

Så där är den vackra soppterrinen!!! Den är verklgien vacker!

Frost ja, det hade vi t.om här i södra Sverige häromdan. Men nu är det många plusgrader igen. Tämk om vi kunde få en vit jul...åhhh (hoppas)

I morron blir det Brocante..åh vad kul det skall bli! Du skall inte dit eller? Hade varit så roligt att ses :)

Kram
Mia

C De-sign sa...

Så glad Maja blev när jag visade henne bilderna av Svante... och Maja är ju med i mitt inlägg idag...... Hon skickar en stor nospuss till Svante... Bra tips med salvan och omega 3, visste inte att det fanns till hundar, det ska vi kolla på! Önskar dig en skön helg och Lycka Till i morgon! Stor Kram fr C

Anonym sa...

Jag jobbar på life och där säljer vi dessa produkter! :-)

Trevlig helg!

Marie sa...

Terrinen är underbar, tänk att vi båda hade tur och hittade var sin på Tradera.

Nisse är så gullig, en riktig sötnos!

Hoppas du får en bra helg! Själv ska jag till Maries brocante imorgon tillsammans med en hel hög bloggvänner, ska bli jättekul!

Kram Marie

andi sa...

Jag förstår att du älskar din soppterrin, den är perfekt! En sån skulle jag med vilja ha! Supersöt vovve oxå :)

Mvh
Anki

Kära Hem sa...

Vilken fin terrin!

Är det bastuhuset som man ser på bilen? Det ser så härligt ut med ån (?), frosten och de små röda stugorna!

Ha en underbar helg!
Kram
/Anna

Anonym sa...

Ahhh så gött att komma in och hälsa på Dig en stund!! Din blogg stannar liksom kvar inombords & Din lilla rackarhund är så cool!

Agneta

Norregård sa...

Förstår att Du gillar din terrin så mycket! Jag har en liknande som jag är jätteglad för! Nisse är ju för gullig:o) Jag har samma salva till min Jack!
Trevlig Helg!!! Kramar Malin

Tulipa sa...

Hej!
Vilken underbart fin bild där Nisse sticker nosen upp i kameran...man smälter och får ett stoort leende på läpparna!

Trevlig helg!

Måste kolla vad du ska hitta på...

Kram Mariette

Lilla huset på prärien sa...

Hej Anette!

Ja din terrin är verkligen underbar. Såg en på en loppis en gång men den var i mycket dåligt skick så det var inte direkt någonting att satsa på tyckte jag. Själv har jag en likadan men med blått mönster på (Gustavsbergs Rococo) som jag är jätteförtjust i :)

Hoppas du får en riktigt härlig helg!

Kram Jenny

Annas skattkammare sa...

Din vita terrin är så fin! Oj vad jag letar efter en- men än så länge verkar jag inte ha någon tur..
Nu ska jag koll ain dina halloween-tips!
Kram /Anna

Galleri Hönshuset sa...

Hej

Så söt han är eran Nisse =)

Önskar dig en toppen helg. Kram Pirre

Inspiration i vitt sa...

Hej Anette, vill bara önska dig en go kväll och till söta Nissen oxå.
Kram/Ingela.

vardagsvitt sa...

Hallå
Måste bara in och tala om att det var jag och min bullriga svärfar som var i montern Handplockat idag och diskuterade klockan om din hals, han sa att jag skulle få hans gamla han hade hemma....
Trevligt att se dig trots att jag inte presenterade mig, ber om ursäkt för det...
Hoppas du har haft o får en trevlig dag på mässan.
Kram Marith

Butiken Handplockat sa...

gull öga är du knäckt efter gårdagen ?
jag ska strax åka och lasta bilen OCH INTE GLÖMMA Björg Smyckena =)(så jag måste vända om som igår =)
sista dan på mässan idag jag ska inte jobba hela dagen utan åker till piteå butiken vid ett och fyllerpå lite där kul och se vad som sålts där =)

TUSEN Tack för all hjälp i går krama på mamma och pappa från mej idag =)

Jag är så glad att du ville komma =)
trots att vi knappt hannnn surrrrra
kör så det ryker nu i skellefteå
goaste söndagskramen

Line sa...

Så bra tips til westien :)
Her i huset bor det også en liten Nisse, men han heter Joey. Napper du pelsen på Nisse når han er hos frisøren eller blir han klipt? Joey synes pelsstellet er helt forferdelig og jeg får jo så vondt av han.
Hilsen fra Line på landet

Tranbärsgården sa...

Vilken fin blogg du har!! Full med inspiration. Jag hittade precis hit och jag kommer absolut att titta in igen.

Gårdsromantik sa...

Har du hämtat dig efter gårdagen - är tufft att stå på mässa - men så roligt också!

Hoppas ni fick sälja massor - jag var förbi sista kvarten - köper alltid hjortronsylt av Muddus - och kungens lakritschoklad.

Håller alla tummar och tår för morgondagen - så spännande - det kommer att bli perfekt!!!

Tack fär bildlånet - den kommer att bli så fin i Toves Julnummer!

Kram Maud

Sallys hus sa...

Hallå där!

Tack för tipsen de kommer nog behövas.....;)
Vi har suttit hela familjen här å kikat på Nisse o sagt ÅÅÅÅÅ.....ååååå...såååå söt...;
Snaaaart!

Så ni har ingen snö än!! Det trodde jag nog att ni skulle ha.
Kram Katarina

lantromantik sa...

Ohh så mycket vackert som vanilgt i din blogg...och mycket insperation, vi bygger och renoverar och pyssalr för fullt jag längtar tills jag kan lägga ut färdiga resultat...
Men det är alltid lika trevligt att gå in och titta vad du hittat på ...


Mvh Jenny