fredag 2 oktober 2009

Lite pyssel


Den här tavlan gjorde jag förra veckan, jag har så många vackra gamla foton så jag tänkte att en hel tavla med dom kunde vara vackert !! Jag hade en gammal tavelram som passade så bra.
Lätt och enkelt var det, jag har dubbel häftande tejp bakom varje kort.
Jag frågade min dotter om hon ville ha den i sitt rum..hon himlade bara med ögonen som svar..hii..hii..jag skojade bara med henne, den står så fint på slagbordet i vardagsrummet..
Ojj, vad många det är som är med om utlottningen av Jul boken !! Just nu är det 315 st !!
Utlottningen fortsätter till den 7 oktober.
Då var det Fredag igen, härligt, då fikar vi och myser !
Ha det så bra alla
Kraaam Anette

65 kommentarer:

Körsbärsgården sa...

Godmorgon Anette!

Du är ju fenomenal att se möjligheter till pyssel. Vad fin tavlan blev!

Ja, visst är det fredag igen med allt som hör där till. Fredagar är lite extra bra dagar av någon anledning.
Helgen bjuder på marknadsbesök, målning, och lite annat smått och gott här hemma men ffa att "bara vara" och mysa ihop med familjen.

Må så gott!

Morgonhälsning och kram från Karin i Körsbärsgården där frosten ligger tjock på marken efter en kall natt, men det ser ut att bli en fin dag bara solen får lite tid på sig.

Gammelbålsta sa...

Hej!
Vilken fin tavla du gjort. Du kommer verkligen att få jobb när du ska fixa med alla lotter. Jisses vad många kommentarer. Ha en riktigt bra helg. Kram Aydan

Cc sa...

Så fin tavlan blev, jätte smart. Vem vill inte vara med i en tävling hos dig ; ) Kram

Skatan sa...

Godmorgon frun!

Aha, du har pysslat med gamla foton. Ja det är ju ett kul sätt att ta tillvara på bilder man får med sig från auktione roch loppisar och som man många gånger inte vet vad man skall ha till. Det brukar dock ta emot att göra sig av med dem och här blir de därför bara liggande...jag undrar alltid varför det inte finns släktingar som har visat intresse för bilderna...

Jag önskar en fin helg. Nu har kylan kommit hit. Jag räddade mina pelargoner i går kväll...det var verkligen i grevens tid :)

Anna

Fågel Blå sa...

Godmorgon, vilken underbar tavla du gjort!
Nu fick jag inspiration att göta en liknande Tack.....
Hälsningar Kathrine!

smultrongården sa...

Vilken super fin tavla! Jag älskar den färgkombinationen!! Skulle vilja ha ett mörkt mustigt bibliotek m såna tavlor på väggarna. Haha, nu bländas man av alla vita väggar här - så det kan man kanske inte tro.. och kanske blir det aldrig så heller...
Ja, idag ska jag baka riktigt smaskigt till fika. En päronkaka från Lantliv som var så god.
Ha det gott!
kram

(eddas) sa...

Ja det er ordentlig koselig med slike gamle bilder...
Tavlen ble veldig fin....
ha en kos dag
klem edda

n o r d i n g å r d e n sa...

Men vilken tur att dottern inte ville ha den så du får behålla den själv: ) hi, hi men den blev ju jättebra, vilken idé av gamla foton som är så snygg i sig men för små, här kom de till sin rätt!!!

Ja, vad var det jag sa, du och Nisse kommer få fullt sjå att dra lotter framöver: )

Ha en bra helg nu, brr nu har frosetn kommit på allvar! Mari.

Anna sa...

God morgon!

Vilken underbart vacker tavla du har gjort! Ramen är perfekt till! En riktig toppenidé! Jag har också massvis av gamla fotografier så kanska "knycker" jag din idé:)

Den boken är jättefin - har en jag med annars hade jag deltagit i utlottningen:)

Ha en härlig dag!
Kram
:)Anna

LOPPISLIV sa...

Tavlan blev toppenfin, särskilt med den gamla ramen runt. Jag har haft en modernare variant av något liknande innan. Kanske skulle pyssla ihop en sånhär istället. Ja du, hihi min tonåring hade nog haft samma blick som svar på den frågan :-) Trevlig fredag, idag är det gemensam frukost buffé på jobbet, mums. Kram Paula

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon från ett frostigt Värmland. Så många du har som vill vinna boken, inte konstigt alls. Så fint med dina gamla foton i ramen, det var ett bra pyssel. Och fika blir det, ha nu en mysig höstdag och kram till dig vännen.
AnnaMaria

Vita små hjärtan sa...

Fredag, ja då myser vi!!!!
Härlig tavlan blev!!! Kul idé!
Ha en härlig helg!
Kram Agnetha

Peter Olofsson sa...

Fint sätt att "samla sina gamla bilder" på eller en anledning att gå till någon antikhandel och köpa lite gamla ateljebilder för en 5:a styck oftast väldigt fina bilder dessutom.
Ja som du ser så skriver jag idag ifrån min andra blogg, har blivit lite för mycket "bus" på den andra så idag ska jag försöka vara lite allvarligare, men bara försöka, jag sa inte lova (ler).
Fast kontrasterna blir stora ifrån inredning och design till foglossningspecial som jag knåpat ihop där, men allt i livet hör ju ihop och pyssla ihop en fin bildtavla är ju ett exempel på vad man kan göra när man har "bulle" i ugnen!
Ha nu en fin helg på alla sett!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

Bygatan sa...

Godmorgon Anette!

Vilken jättefin idé till tavla! Fina gamla bilder med historia. Boken du lottar ut har jag redan i min samling, den är verkligen fin!

Idag är jag ledig:) och Rättviks marknad har dragit igång. En av landets största så det kommer jättemycket folk. Ska ner och ta del av stämningen så det blir marknadsfika här idag, nybakta munkar..mmm

Önskar dig en fin helg!

Kram Lena

Nina sa...

Åh vad fin den tavlan är!

Linneagården sa...

Godmorgon!
Vad du är påhittig. Blev sött med alla de gamla fotografierna i snygg ram.

Ha det gott //madelene

faire un songe sa...

Good morning.
I still follow your blog with pleasure.
And what a wonderful atmosphere you've already made again.
Happy weekend
Regards, Hetty

Anonym sa...

Hej Anette!

Vilken vacker tavla du gjort! Mycket bra idé med gamla foton *me like*. Så snyggt i den gamla breda guldramen. Och så intressant med gammal historia!

Ha en trevlig och mysig helg!

Höstkramar Renate

Designe sa...

Det blev superfint! Lyllos dig som hade så många gamla fina foton! Passar superbra i den vackra ramen!
Ha en fin helg! Kram :)

BLOGG I THAILAND.SE - Följ vårt liv genom världen sa...

Hej! Näe, tusan vad du ä duktig, kreativ :) Jättefint blev det ju! :) ha en fin helg!

Kram!

http://www.shabbychicLiv.blogspot.com/

pysseltanten sa...

Godmorgon Anette!...=))
Uppe med tuppen som vanligt...=))))
När en annan knappt suddat färdigt nattsömnen ur ögonen...då e du redan färdig med ditt blogginlägg...=))
Är IMPAD!...hihi..
Här har liksom inte hjärnverksamheten startat upp så tidigt...Vi kör kvällspass vetdu...hihi.
Meen så fint de blev med fotona i ramen...o så enkelt..
Faktum är att själv har jag hunnit stajla om mina vardagsrumsgardiner...(läs lakan =))..nu på morgonen...=)))
Får väl se om de blir ett inlägg...=))
Nu har vi FREDAGSMYYYYYS...=))
En härlig fredag o helg önskar jag dej...=)) Här vankas de iaf LOPPIS!
Kraaaamizar Git

livet på utanäs sa...

God morgon !
Så fint , jag älskar också gamla kort. Jag brukar ha ett fotogalleri med gamla kort på någon vägg . (Inte nu när allt är rörigt) Släktingar blandat med okända. Folk brukar ha huvudbry om vem som är vem , släkt eller inte =)
Igår kom köket och värmepannan, men du vet ju vad som vi har framför oss. Igår sa karln helt plötsligt, att målet var att få in köket innan Jul . Det är ju bra när gubben har såna mål, eller hur =)
Ha nu en härlig helg !
Kram från Sussi O

Galleri Hönshuset sa...

Hej, allt väl?
Misstänker att ni har det kallt med tanke på att vi här i Dalarna hade -6 i morse...då måste det vara riktigt kallt hos er =)

Oj vad jag gillar den fina ramen, så otroligt vacker den är. Kul med fotona, dem är riktigt fina. jag och mannen hittade en hel låda med gamla foton, allt från 30 till 50 tal i en låda, och då är frågan vad man ska göra med dem..synd att dem bara ligger och ingen får njuta av dem.

Önskar dig en härlig helg. Kram Pirre

hemtrevnad marie sa...

Oj din utlottning har jag missat!
Tavlan blev sååå fin, jag kan inte förstå att dottern inte ville ha den;)
Och du idag fikar vi....jag ska faktist göra den goda mandelrullen som var i Jeanne dArcmagasinet i midsomras, gjorde den då och kan verkligen rekommendera den!
Nu ska jag kika på din underbara tavla igen!!
kram

Tulipa sa...

Godförmiddag!
Solen skiner och det är ännu en vacker dag!

Vilket fint sätt att ha framme gamla foton... Toppensnyggt!!! Passar så bra att ha i den ramen också...

Va, ville hon inte ha den på sitt rum,*hihi*, vi är många andra som hade velat det!

Trevlig fredag!
Kram Mariette

Gnistrande snö sa...

Vet du, jag blir alltid så glad när jag kikar in här, här finns alltid en massa mysigt att kika på. Du verkar ha en sådan energi och den smittar av sig, tack för det!

Tavlan var ju superfin och fiffig, får lust att göra något liknande av gamla släktfoton...

En fin helg önskar jag dig!

Kram
Katarina

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Vilken jättefin tavla! Hoppas du får en skön helg!

Hälsningar M.How

Titti sa...

Jättefin tavla ..Ha en trevlig dag . Mvh Titti

Lisas torp sa...

Vilken jättebra idé! Kanske jag skulle prova om jag hittar en fin ram, jag har också massor av gamla foton!

Så kul att så många är med och tävlar! Ja, idag är det "fikadag" ha-ha!
Önskar dej en skön dag!
Kram
Lisa

Emmas Verden sa...

så smart ;)
og kjempefint ble det også!!
ha en fin helg!!!
klem Anne***

Jolins inredning sa...

Trevlig helg Anette!

Jepp idag fikar vi :-)

Mamma C sa...

Vilket fint pyssel det blev. Tavlan blev jättefin. Jag har precis fikat och sa börja tvätta mina fönster. Ha en fortsatt fin fredag
Kram Mamma C

Norregård sa...

Hej!
Vad ska man säga allt du gör blir bara sååå fint! Jag har lust att göra något liknande. Ha en riktigt härlig helg. Det är väl kallt hos er nu antar jag!? Bara sitta inne och myyysa..
Kramar Malin

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Hallojs "på andra sidan"!

Så smart hörru du...att samla fotona i en stor ram. Fint!
Jag har en låda full med gamla ateljebilder som jag "förvaltar";) åt Fredde & hans bror, ursprungligen från Mora. Kanske ett "släktträd" i en ram vore på sin plats, kanske inte hemma hos oss, men till stugan...tål att tänka på.

Såklart Alla vill vara med & vinna boken! Annars kan man ju inte vara riktigt klok....:)

Slutat darra än?? ;)
Ha en trevlig helg!
Kramar Camilla

me and alice sa...

Ja du Anette!
Dina ideer tycks aldrig ta slut. En riktig ide´spruta är vad du är. Här tryter ideérna just nu. Det enda som sprutar här är bonden med sin läbbiga gödselmaskin...*fniss*
Får hålla för näsan när man går ut!!
HA en bra Fredag!
Kram Susanne

linnea-maria sa...

Vilket smart sätt att visa sin samling på :) ha en fin helg /linnea-maria

Bitte sa...

Vad fint det blev med gamla foton i en vacker gammal ram! :-)

Kram
Beatrice

gamla skolan sa...

Tavlan blev kanonfin , vilken bra idé ! Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Goa sa...

Vilken bra idé!
Så effektfullt det blev och sååå vackert!
Ja, du är minsann vår okrönta bloggdrottning. SÅ är det bara..:)

Utlottningen gav jag mig inte ens in i, chansen inte så stor..*ler*

Ha den bästa helgen Anette och mys på!

Största kramen till dig...

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej där borta i Kalix!

Fiffigt att samla alla i en stor fin ram.
Det var ju en väldans tur för dig att hon inte ville ha den ;)

Här håller vi på med trädgårdsröjning idag. Frosten kom så plötsligt och vi har inte plockat bort nåt ännu. Vattenslangar som skall tömmas, krukor som skall tvättas och ställas bort jamän du vet ju hur det är.

Ikväll har vi dessutom bjudit vänner på middag så man vill ju hinna färdigt.

Önskar dig en skön hösthelg

Kram Viveka

Min Skattkammare sa...

Supersnyggt!
Gör en inramning av läckra grabbar åt dottern, vet jag! Visa den sen för oss......*blink blink*
Näääää....nu måste du sätta stopp för utlottningen! Chansen för vinst blir minimal!! ;o)
Önskar dig en skön helg, vännen!
Kram Kicki

The Secret Garden sa...

Det där blev jättefint!!! Att samla flera gamla porträtt inom samma ram. Och ramen är underbar; mörk och guldig:) We Like! :)

annashusidingtuna sa...

Fin talva, så smart med korten smalade på ett och samma ställe.
Kram Anna

Unknown sa...

Vilken fint resutlat det blev att ditt pyssel.
Rolig tavla!

Jaså det är din tur i år att få vara med i Underbara julhem. Som du vet var jag ju med i fjor och det var såååååååå roligt!

Oj så många som vill vinna den fina boken.
Jag är lycklig ägare så jag önskar alla tävlande Lycka till!

Ja vi bloggisar ligger redan i start grupparna då det gäller att klä hemmet i juleskrud......

Spännande att se alla fina blogghem inför julens ankomst.

Du kommer säkert med någon ny liten go bit som man kan adoptera?????

Hoppas att Du får en skön fredagskväll och att helgen blir njutbar.

Kramisar Jeanette

Blåbär och Mjölk sa...

Hejsan Anette!
Det blev kanon fint med tavlan!
Vad fiffig du är. Hïhi så du skojar med tjejen din ;)) Kan nästan se hennes min framför mig.
Är dessa foton från din släkt..?
Måste nästan ta och titta lite i mors och fars album. Se om det finns några fina gamla foton på våra släkingar. .. För det kanske är svårt att finna dem på loppisar o dyl, eller??

Ja nu är det fredag och det blir mys, tända ljus och äppelpaj! Mums! Min kära make kom hem med rosor också. De doftar så gott nu i vardagsrummet...
Önskar dig en helmysig helg Anette!
Varm kram / Åsa.

Jeanette sa...

Hvilken fiffi idè! Jeg likte collaget. Gammelt, men på en ny måte!

Det var veldig hyggelig at du har satt meg opp på din liste over blogger du besøker, takk for at du kikker innom!
God helg fra Jeanette og Ebba:)

Kamomilla sa...

Jättefin tavla, det där är ju mysigt pyssel!

Svante hälsar, han skulle till trimmaren idag, men hon blev sjuk. Han är helt ovetande om hur lycklig och lättad han borde vara... ;)

Ha en skön helg!
Kamomilla

Karin Krut sa...

hej Anette! och trevlig fredag. Vilken jättefin idé, tavlan blev verkligen jättevacker. Det är så himla fint med dom gamla fotona där alla såg så uppsträckta och högtidliga ut. Jag måste nog leta igenom gömmorna hemma hos min mamma nästa gång jag åker dit :)
Ha en skön helg
Kram Karin

Louise sa...

Fint pyssel du knåpat med! Ramen är vacker.
Skön helg!

SussiLibySweden sa...

Hejsan!

Skoj med tavelpysslet, är alltid så kul att se vad du kan hitta på:)))

Ha en underbar helg, Anneli...SussiLi...

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!
Vilken fin tavla..Lovely.
Jag har haft hemma gamla släktfotoni dag och tittat på.Tyvärr måste jag lämna till baka dem men , åh så vackra de är..
Har skrivit i kommetaren nedan.jag är självklart med i din fina tävling har länkat till dig,.

Vilken vecka det har varit..Så mycket jobb. och nya intryck.Men det känns jätte bra..
Nu ska jag gå och sova.ha det så bra..
Kram Anna

Annas skattkammare sa...

Så fint med alla kort samlade i en tavla! Jättesnyggt!
Trevlig helg!
Kram /Anna

Skogsdoft & havsbris sa...

Så fint det blev med alla gamla foton! Jättebra idé, det finns massor av gamla foton hemma hos mamma som man kunde använda till något liknande. Vore ju roligt om de kom till användning och inte bara låg i en låda och samlar damm!

Anonym sa...

Anette - du har väl inte missat vår stora bröstcancerspecial? Kolla min blogg!
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Malle de peggy sa...

j adore les photos anciennes..ce cadre est trés joli! et le panier est superbe!

bises
peggy

Anonym sa...

Vill bara lämna ett fotavtryck och berätta hur mycket jag gillar Dig blogg! Hoppas det är ok att jag lägger till den på min!

Agneta

fridasgard sa...

God morgon!
Vilken bra idé!! Hittade själv lite sådana gamla kort under gårdagen, hade dem på typ 4 olika ställen i lådor och annat. Borde verkligen vara mer samlat à la Anette!
kram Therese

Anonym sa...

Jag läser din blogg varje dag, tycker den är väldigt inspirerande. Jag är självklart med i utlottningen av din bok.

Nygammalt sa...

Så fiffigt du har gjort det.
De infällda fönstrena blev ju bara såååå fint. Så luftigt och oj vad bra man ser allt fint.
Kram.

Beas sa...

Superfint!

Duuu...jag funderar på en sak. Du är liksom "urmodern av den vita inredningstrenden i bloggvärlden"...i alla fall i min bok. Men...känner du att du har förändrats i din inredningsstil? Är du fortfarande helt sann "dig själv" eller blir du, såsom jag och många andra, påverkade av inredningböcker, tidningar, webbutiker (ja-a...jag vet att du har erfarenhet av både fysisk och på webben). Jag har märkt tendserna till att fler och fler börjar bli lite förvirrade...att de med förvåning ser att deras inredning ser likadan ut som andras och är det då så att man egentligen är sin egen stil, eller blir man påverkat av modet???

Jag kan väl personligen säga att jag tycker att du fortfarande har en stil som är "du"...man kan se på ett fotografi och nääästan gissa sig till att det är du som har skapat det blickfånget, fixat med det rummet eller liknande...och själv försöker jag att inte besöka inredningsbloggarna för ofta, för då finns risken att jag återigen förlorar min egen ton i mitt eget hem om jag bara kopierar/inspireras/köper in det som andra har i siiina hem.

Fluminlägg, men jag tror att du kanske förstår vad jag menar.

Du är fortfarande trendsättare så jag tror att du kanske inte känner av det här på samma sätt som "lindström i Flen" gör som tycker det är fint med vitt och tittar runt på alla bloggar och skriver en "att göra lista"/att köpa lista efter bilderna där.

Och... jag ska tillägga att jag ÄLSKAR den vita inredningen...den är underbart vacker, men jag börjar känna mig lite vilsen och förvirrad när personligheterna börjar suddas ut i kanterna.

KattN sa...

Första gången jag är in på din blogg. Vilka kanonbilder och vilken inspiration man får. "Jag vill ha din tvättstuga"

Hälsningar
Katarina Nilsson

C De-sign sa...

Vilken vacker samling.... jättefint blev det, du har ju verkligen fingertoppskänsla...... Stor Kram fr C

Marie sa...

Vad fin tavlan blev Anette, så snyggt med den ramen till de gamla svart/vita fotona.

Hoppas att du har haft en bra helg!
Kramar Marie

Ps. Jo, jag tror allt att maken kommer att gå med på att göra hål i väggen, hihi. Har tänkt fälla in ett fönster och ha som linneskåp, ja, du får se längre fram!!!!!

Granne med Selma sa...

Blev det någon kanelbulle idag? Det blev det inte här. Men dottern bakade i onsdags. SÅ goa bullar har jag aldrig fått till själv. Hoppas det inte dröjer förrän hon gör det igen:-)
Kram på dig!

My Lovely Things sa...

Hej!
Nu har jag fixat till de tre små rutora..
tack för hjälpen!
kram Anna