måndag 26 oktober 2009

Kolla vilken ljusstake !!

Kolla min nya ljusstake !! Äntligen säger jag bara, äntligen har det kommit ut en riktigt fin ljusstake som man kan ha till advent, den ser ut som en vacker gammal Fransk kyrkoljusstake, eller hur ?


Men för den delen, jag tycker att man kan ha framme den året runt...Perfekt att det är el i den, den lyser så svagt och fint.


Vill ni ha en likadan, skynda er då att beställa den från butiken Hjortgården, hon har fått hem en sändning nu ! Klicka HÄR så kommer du dit.Den finns i vitt, silver och som min i antikguld, som de Franska ljusstakarna är i originalet...
Den passar var som helst här hemma, just nu står den i matsalen på halvmånebordet.
Då var det Måndag och en ny vecka ! Ha det så bra alla
Kraaam Anette

61 kommentarer:

Pilgården-Susanne sa...

Oh ja den är fin har sett den ute i butiker också. Hoppas det är bra med dig? Ska till arbetsförmedlingen idag....
Kram Susanne

Körsbärsgården sa...

Godmorgon Anette!

Vilken fin ljusstake Du fått tag på och vad fint den smäter in i miljön hemma hos Er! Förstår att Du är glad åt den.

Ny vecka, nya möjligheter! Må så gott!

Mångadshälsning och kram från Karin.

Vita små hjärtan sa...

God morgon!
Å det var verkligen en vacker ljusstake! Ser riktigt gammaldags ut!
Ha en bra dag! Kram Agnetha

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, underbar ljusstake, så bra den passar hos dig, pampig på både bordet och framför kakelugnen, så skulle jag kanske kunna ha en här med, i övrigt är det ganska lågt i tak i hela huset, jag skulle vilja ha ett hus med högre i tak, så man kan ha höga ljusstakar som jag gillar så mycket.... ha en bra ny vecka, ss via blogg & mail: )

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!
Men va vacker!! Den är så fantastisk fin!! Oj en sån vil jag ha med..
ska kika in där direkt!!

ha nu en go dag..
kram anna

hagagården sa...

Ja den ljusstaken är underbart fin,har kikat på den ochså men inte bestämt mig oj jag ska köpa en.
kram o ha det så gott
ninni

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Du det var en riktig gobit till ljusstake..som designad för ditt hem!!

ha det gott!
Kram Sanne!

spetsar och änglar sa...

Den ljusstaken är ju riktigt vacker!

Ha en fin dag!
Heléne

Lilla Blanka sa...

Gomorron Anette!

Åh jaaa underbart fin!!!
Måste kika in till Maud sedan :)

Blir sugen på att göra julfint nu när jag ser dina vackra bilder...!

Kram
Mia

Tina sa...

Nydelig, du har bare så masse fint og gir så mye inspirasjon! Takk!

Lycka är ~ Onnea on sa...

Ja verkligt snygg ljustake. Passar så bra in bland allt det vita.
~marita~

Annas skattkammare sa...

Men vad fiiin den var!
Kram /Anna

Bygatan sa...

Hej Anette!

Den var verkligen jättefin där hos dig! Nu fick jag julkänslor:)

Idag är det gråmulet och regnigt här så det blir att ha tända ljus heela dan.

Må så gott! Kram Lena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon vännen. Har allt sett den fina hos Maude, kul och se den hemma hos dig. Den passar så jättebra hos dig. Den kommer du och tycka om i många många år.
Ha det gott
Goa kramen
AnnaMaria

Anonym sa...

Hej
Ja den var vacker jättesnygg

Altes Haus mit Seele sa...

Hej,
Vilken vacker ljuskrona. Han ser gammal från franska. wow! Jag skulle också vilja sådan:)
kram från Tyskland,
barbara

Jolins inredning sa...

Underbar! Ska gå in och kolla direkt. En sån vill jag ha :-)

Kram

Ann-Catrin sa...

Morn Anette!

det var en rktigt vacker ljusstake det. och passar så fint in i dina vackra rum.. tänk den som finge ha en kakelugn så där.. ser ju ljuvligt ut!
så sagolikt att det tar andan ur en!

Kramar♥
Ann-Catrin

Vardagslycka sa...

Åh, den är så himla fin ljusstaken!
Vad kul, jag visar den i mitt inlägg idag. En ska få flytta hem till mig har jag tänkt, om det blir någon kvar förstås i butiken. Jag ska kompletteringsbeställa nu i veckan och då får jag lägga på en extra till mig.
Här är det gråttigt ute idag,många ljus är tända. Döttrarna har höstlov och jag och äldsta tjejen ska ta en tur till grannstaden, mysigt med en shoppingdag tillsammans.
Ha en bra start på veckan.
Höstkramar från Carina

Lisas torp sa...

Ja du, den var riktigt vacker och att den var el såg man ju inte alls först...! Jättefin och tack för tipset!
Ha en bra vecka!
Kramar
Lisa

My home is my Castle sa...

Åhh så nydelig den var :))
Jeg ville og hatt den fremme hele året..

Klem,Kari

Tessan sa...

Vilken otroligt vacker ljusstake Anette, passar perfekt i ditt hem och på bordet. Kul att det var el i den.

ha en bra vecka kram tessan

Made in Persbo...Carina sa...

Ååååhh! Den är ju ASLÄCKER!!!!
Nu väcktes habegäret i mig!
Gah! Vill ha vill ha vill ha!

Kram, Carina

fröken knopp sa...

åhh vilken underbar ljusstake!!! en sådan skulle gärna få flytta in till mig med..ska genast kika in där du köpt den..:)

ha en bra start på veckan!!

kramar elin

hemtrevnad marie sa...

Du milde så fin Anette!!!!
Nu får jag genast kika in till Maud och se om man har råd, hihi!
Fast jag ska ju ned till Min lilla verandaMarie till helgen, så jag får väl hålla i pengarna!:)
kramis

Anita sa...

Nydeleg lysestake!!!

pysseltanten sa...

Åååh vilken otrooligt fin ljusstake...=))
Var inne o kollade...meeen...den passar inte min börs för tillfället...=(((
Får väl stajla till nån av dom gamla istället..=))
Ha en fin vecka....
Kraaamizar Git

The Secret Garden sa...

Ja vad vacker den är! Precis vad jag skulle vilja ha här hemma. Skulle passa så bra!
Känner måste-ha-känslan! :)

Ha en fin dag!

Marias lilla Skafferi sa...

http://www.mariaslillaskafferi.com/2009/10/det-finns-inga-forlorare.html

Hej Anette!

Kolla in länken ovan..!

Hälsningar,
Maria

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhhh Anette, den där ljusstaken har jag haft span på och den är så himla fin. Tack för länken, jag ska kika in där och kolla vidare.
Hoppas allt är bra med dig. Kan tro att du är i full inspiration nu när det börjar närma sig juletider och allt.
Ha en fin vecka!
Kram Mia

Syster vit sa...

Åååh den var verkligen riktigt fin din ljusstake och passar perfekt till allt det vita. Bra med el så man slipper passa nerbrunna ljus och ingen risk för brand som ju är vanligt vid juletid. Kraaam Liselott.

Skogsdoft & havsbris sa...

Wow, vilken ljusstake! Den var sannerligen imponerande!
Ha en bra vecka!

Tulipa sa...

Hej Anette!
Såna har jag beställt hem till min butik, men jag tog den bara i vitt.
Visst är de fina!!!

Kram!

Vitaboet sa...

Fantastiskt vacker, har haft ögonen på en liknande bra länge, man kanske skulle slå till på en. Ha en fin dag.

Kram Camilla

SussiLibySweden sa...

Ja den var himla snygg, synd att man har svårt att ta bort något annat och få plats med en sådan underbar skapelse:)))

Kraamar AnneLi...SussiLi...

Fredrik Frisören sa...

måste verkligen uppdatera mig, har inte varit inne på din blogg på länge...

linnea-maria sa...

Jösses vad snyggt. Den där kan man ju ha i fönstret också. /linnea-maria

me and alice sa...

Hej Anette!
Åh vilken fin!!!
Passar toppen hemma hos dig och den ser verkligen Fransk ut!!!
Kraam Susanne

gamla skolan sa...

Åh Ja !! den ljusstaken är så fin , såg den i något reklamblad , och tänkte att en sån måste jag bara ha . Annars brukar inte dom där el ljustakarna vara så fina , med denna är bara underbar . Så tack för tipset var jag kunde köpa den , har redan varit inne och beställt 2 st . Nu vill jag att det ska vara advent på direkten ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Gammelbålsta sa...

Hej!
Ja, den ljusstaken är inte så dum.
Ha det bra Kram Aydan

Lijna sa...

wow! Den var inte liten den!

Useful Art sa...

Jättefin ljusstake!

Hoppas du får en härlig vecka!
Kram /Sara

Lilla Lycksta sa...

Hej Anette!
Helt underbar ljusstake, men hela ditt hem är såå fint. Önskar dig en fortsatt trevlig vecka.
Hälsningar Camilla

Kamomilla sa...

Oh my! Vilken skönhet. Ganska dyrbar var den, men i och för sig kan man väl bra njuta av den hela året?...

Marie sa...

Helt underbar ljusstake, passar perfekt in i ditt vackra hem!

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

LOPPISLIV sa...

Så vacker ljustake, ser äkta fransk ut ju, passar helt perfekt in där i ditt ljuvliga hem. Himmel så fin den är...härliga bilder. Tack min vän för krya på dig hälsningen förresten, mår fortfarande lite krassligt, men hoppas vara på fötterna snart igen. Kram kram P

Anonym sa...

Hej!
Åh vilken fin stake, den passar bra på ditt månbord. Ditt hem verkar underbart och du har så fint överallt.
Ha en skön kväll
Gun-Britt

Mamma C sa...

Den var jäätefin, och visst kan man ha den året om.
Kram mamma C

~Therese~ sa...

Vilken underbar ljusstake! Fantastisk!

Norregård sa...

Jag har sett den i webbutiken!! Den är jättefin! Håller med om att det är svårt att hitta fina elljusstakar! Funderar lite på en vit...Tack för dina kommentarer hos mig, jag blir såå glad!
Kram Malin

Emma sa...

**helt underbar, synd att man inte har större plånbok just nu**

Anci sa...

Hej !
Den är jättefin ! Speciellt i rätt miljö.

Kram
Anci

Designe sa...

Så vacker och annorlunda! Trodde först det var levande ljus i! Kul med nåt nytt i gammal stil! Kram :)

Ina sa...

Ja den är helt underbart fin!! Jag såg den i en butik igår fast i vitt, de hade väldigt bra pris på den 579 kr tror jag... Måste nog bli inköp tror jag... :-)
Kram Ina
Ps. you´ve got mail...

Min Skattkammare sa...

Oj, så fint den passar där, jag förstår att du föll pladask!
Nu sitter du väl i glädjens rus och tindrar i kapp med den......hi hi!
Vilken fin bricka du gjort till helgen!
Så Smakfullt!
Det brukar det inte direkt vara annars.......pumpor och elaka grin är inte särskilt mysigt. ;o)
Jag håller på med att förbereda till helgen och allt nytt som ska upp till dess......nu snurrar det bra!
Vi hörs igen! :o)
Stor kram

Eva sa...

Det är som balsam för själen och som Ipren mot febern.. att titta på alla dina bilder. Det är nästan så att jag blir frisk!

Härlig ljusstake!

Kram Eva

Prima Gård sa...

Otroligt vacker.

Tack för att jag får kika in hos dig, du inspirerar!

Kram Emma

Krusidull sa...

Hejsan
Ja visst är den fin, har beställt den till butiken men endast i vitt, kanske en miss när jag ser din...
Fint blev det.
Kram
Krusidullan

Galleri Hönshuset sa...

God kväll? Hur står det till?

Jaaa, visst är dem fina =) Såg dem när jag beställde lite annat från den butiken, och tänkte att såna ska jag ha i verandan, två styckna, men attns vad dyrt det skulle bli... =)

Verandan är ju stor, så det måste vara såna pampiga om det ska bli fint för annars "försvinner" dem bara....Vi får väl se hur det blir med det hela =)...

Eran kakelugn är så otroligt fin...

Ha det gott. Kram Pirre

Marita sa...

Åååååå vad fin ljusstake! Vill haaaaa!!!! I år har jag bestämt mig för att uppdatera min adventsstjärna samling. Vill ha nya till vardagsrummet och till dotterns rum... har bara inte bestämt mig för vad jag ska ha...
kram, Marita

Elin sa...

Tack för din fina kommentar du lämnade efter dig hos mig... Den där ljusstaken är ju helt underbart vacker... Har tittat på den tidigare i en annan butik... Och varit lite sugen... den är ju inte bara fin nu till ju utan jag gillar att man kan ha den framme åter runt...

Önskar dig en underbar fortsättning på denna vecka...
Många kramar
Elin