fredag 30 december 2011

Adventsljusen

Ser ni, här i fönstret sitter vår katt Maja och spanar, det är hennes spanarplats kan man väl säga, cafe gardinen har fått åka åt sidan så att hon ska kunna ha bättre sikt. Adventsljusen står på bordet, men jag kände för att ta bort dom nu ...







Så jag gjorde ett liten Nyårsgrupp i den fina, grå ugnsfasta keramikformen som jag fick av mina föräldrar i Julklapp.







Den är så fin så den får stå framme på bordet.

Ha en fin dag alla, vi syns i morron igen, då kommer en Nyårshälsning till er alla !!

Kraaam Anette

P.s Jag kommer att göra en Årskrönika här på bloggen, i två delar...kan bli i början på nästa vecka, en bloggkrönika kan man väl säga...

44 kommentarer:

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Mysigt du har i köket :)

Kram från Australien♥

Malin's Hus sa...

spännade med bloggkrönika. jag satt igår kväll och försökte få ihop min, d tog hela kvällen ;) hihi min kommer i morgon,kika gärna in då!

KRAM KRAM

ps. köket blev superfint

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

så fint det vart i formen, har en sådan i lime som är så fin tycker jag, en present från min mamma med.
kram och gott nytt år.
ser fram emot årskrönikan

♥ Pia... sa...

Hej Anette.. du har haft en skön jul kan jag tänka mej.. och nu är det snart nyår..jisses var tar tiden vägen.. nyss så väntade man på julen och så var den borta:) Men nya tider är inte fel de heller.. Vilken vacker ugnsform.. superfin.. Njaa jag fick inte till nåt kul med mitt femårskalas i bloggen.. många saker kom emellan... som vanligt.. dels en internetuppkoppling so inte ville.. osv.. nu fortsätter jag på mina nästa fem år:) ha en skön dag. kikar förstås in och önskar gott nytt år.. kram..Pia

Med en doft av lavendel sa...

Hej! så fin din lilla nyårs grupp blev, och vad spännande med en års krönika de ser jag fram emot. önskar dej ett gott nytt år
kram Annika

Unknown sa...

Ja fönster plats brukar vara populärt hos kattsläktet!!

Våra är speciellt intresserade av våra balkongdörrar och då utsidan! De älskar att riva för att väcka oss!!

Vill önska dig ett riktigt gott nytt år!
Stor kram Anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Så mysigt i köket, förstår att Maja trivs där!!! Åh , har du fått en sån grå ugnsform, en sån skulle jag också vilja ha!!! Jättesnygg!!

TACK för ännu ett fantastiskt bloggår! Det blir liksom ett sätt att leva att kika in till Anette & Nisse och en del andra vackra bloggar och du och jag har ju bloggat lika länge ungefär har jag för mej, jag hoppas det blir några år till, för visst är det skitkul!!!

Ett riktigt Gott Nytt Bloggår önskas från din bloggkollega på Nordingården, må stjärnorna dingla tyst över er gård i morgon...

Vintage House sa...

så mysigt kök och härligt med en krönika....
ha en mysig dag
kram sandra

Mopsfidel sa...

Dear Anette,
Allt gott i det nya året
Petra

hagagården sa...

Underbart med lilla missen på bordet,och vilken fin form du har fått!!!!!
Kram och ett riktigt gott nytt år.
Ninni

Kickan Style sa...

Ungsformen är ljuvlig!! Och passar perfekt med ljus i!!

Ha en fin nyårsafton!

-Kristina-

Coolaannna sa...

Människa, vilket underbart kök du har!
Och fiffigt att lägga ljusen i formen! En sådan köpte jag i tisdags fast en i lime..stod länge och kikade på den gråa men till slut blev det den limefärgade som fick följa med hem! Idag ska jag gör lite inbakade saker i den!

Jag önskar dig Ett Gott Nytt Bloggår!

Kram Anna

Handplockat sa...

Fiiiint på bordet
våra katter har åxå sina favvoplatser och där får helt enkelt inredning av just den fönsterplatsen ge vika!

Önskar dej ett gott slut på 2011
och en härligdos med NYÅRSGLANS

kram Finaste DU!

Villa Hasselbacken sa...

Bra idé! Jag stod senast igår och tittade på vår adventsljusstake som hade fått åka ut i tvättstugan. Har också ljus som kan brinna ett bra tag till. Nu blir det till att leta någon bra bricka eller form att släppa lös sin skaparglädje i.
Kram Lena

Jenny sa...

Hej Anette!
Där sitter er Maja bra! Vår katt Elvira brukar sitta i vårt matrumsfönster och kolla på småfåglarna när de äter från maten i vårt äppelträd:)

Vad fint det blev med ljusen i ugnsformen!

Ser fram emot din bloggkrönika!

Gott Nytt År!

Kraam Jenny

Madame Morell sa...

Å vår fina katt fick vi ta bort förra veckan,,,,men så där satt han också o spanade. Åååå ditt fina fina kök. Gott nytt år Anette!
Kram Jessika

Norregård sa...

Vilken bra idè:)
Jag har en likadan, fast mörkare tror jag! Fick i 40-årspresent av två fina vänninor:)

Kram Malin

Frøken Anker sa...

Du og din familie ønskes et dejligt & lykkebringende nyt år.
Tak for nogle dejlige øjeblikke på din blog

Klem Birgitte

Ninnis sa...

Så fint du har det och allt går att använda till "pynt"...=)

Gott slut och Gott Nytt 2012!!!

Kram Ninni

Vardagligating sa...

Vad fint du har gjort! Ska bli kul att läsa årskrönikan, den ser jag fram emot.

Kram & Gott nytt År

Suz sa...

Härlig form och så fint arrangemang! Och så har du så mysigt. Ser fram emot bloggkrönikan, har ju inte hittat hit förrän senare delen av året, men himla glad att jag gjorde det - här får man mycket inspiration!
Önskar dig ett Gott Nytt År! Kram Suzann

Unknown sa...

Önskar dej ett Gott Nytt År och hoppas 2012 kommer bli ett år fyllt av glädje.
Kram Ing-Britt

hemma hos lilla mej sa...

Bara så mysigt ser det ut lilla kissen sitter och spanar.Du har så himla mysigt kök.Bara så fint med blommor och ljus i den fina formen.Vad skoj med årskrönika.Önskar dej en mysig fredag.Kramar Rita ♥

Vitspets sa...

Spännade med Bloggkrönika . Undrar fortfarande var du har köpt din vita hylla i vardagsrummet ? Kram Karina

Solvejfire sa...

Hvor er det bare en skøn blog du har og hvor bor du skønt :) jeg må bestemt følge dig på din blog :)
God dag

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Gläder mig till ett nytt spännande år!!

Klem Anna

Vitspets sa...

Tack så jätte mycket . Synd att inte butiken finns kvar ... Gillar din Blogg och din fina bok Lantlig Charm (Har köpt boken ) Hos Min Skattkammare . Önskar Dig GOTT NYTT ÅR Kram Karina

LOPPISLIV sa...

Vilken fin form, har själv också tittat på de där formarna. Vad käckt och sätta ljus i den, söt nyårsgrupp :-)) Jo nu är badrummet klart, jag har redan badat sku. mbad flera ggr...hihiii längtar efter att få sätta på golvvärmen för just nu är det kallt där inne. Ska visa lite bilder efter jul. Ohhhh så spännande med en nyårskrönika, det ser jag framemot. Ha nu en toppenkväll!!

Kramelikram Paula

Lilla Blanka sa...

Hej goa Anette!

Härliga bilder och en fin Gerberaform ♥

Kram och Gott Nytt År vännen!
Mia

Tinas bo sa...

Underbart kök!! Kan förstå att Maja gillar det där.. :)
Kul ide' med den ugnsfasta formen!

Ska bli kul att se din årskavalkad.

önskar dig ett underbart Gott Nytt År, vännen!

Nyårskraaaam Tina

Johanna sa...

Vilken fin form du fick av dina föräldrar!

ha en fin nyår:)

Kram Johanna

saltagrodan sa...

Vackert som alltid! Gott nytt år! Lotta

Kristina sa...

Kikar in för att önska ett gott nytt år! Kikar in till dig regelbundet för att njuta av alla fina bilder och inspiration! Ser fram emot din årskrönika!
Ha det så fint!

Mariette sa...

En så ursöt form! Ja, den vill man ju inte ställa in i ett skåp.
Mariette

linnea-maria sa...

Vad fint du har återanvänt ljusen. Jag hade bara tänkt att ta bort siffrorna o mossan men det blir nog bättre om man ändrar konceptet helt. Vilken fin julklapp du fick. Gott nytt år!

Gabriella sa...

Fint med en nyårsgrupp på bordet! Funderar också på att piffa till köksbordet såhär till nyårsafton. Med silverhjärtan och kanske en vit hyacint...=)

Jana sa...

All the best in new year. Pleased to visit your blog.
Jana

Sallys hus sa...

Hej vännen!
Nu är vi hemma igen...;)
Så mysigt ni har det! Den där formen är så fin!! den passade ju toppen där på bordet. Jag tänkte köpa nya hyacinter idag men det fanns inga i affären...det fick bli tulpaner i stället.
Så fina du o Nisse är med era nya smycken.
Gott nytt år!
Kram Katarina

Madame Petite sa...

Gott Nytt År kära du! Hoppas ni får en härlig afton och fin start på nya året!

Kramar från Jenny

C De-sign sa...

Tack för det här året! Jag vill nu önskar dig ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2012! Kram fr C

Johanna Stålros sa...

Vilken form- klart den inte ska gömmas undan i nåt skåp;) Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! Ser fram emot att kika in här under 2012. Kram Johanna

Nina sa...

Simplement merci à toi de nous donner tant de beauté en images.
Bonne nouvelle année!

Pia sa...

Go´morgon Anette!

Tack för ett trevligt, roligt och inspirerande år, min kära bloggvän och ett riktigt lyckligt Nytt År! Nu skall jag kila till jobbet- igen!
Hälsa Maja!

Kraaamar!

Angelica sa...

Det ska bli kul att se din bloggkrönika! Jag måste passa på att be dig kolla in klänningarna på min blogg eftersom jag förstått att du arbetar med kläder! Helt underbara festklänningar i romantisk vintage-stil...
Gott Nytt År! från Angelica