måndag 19 december 2011

Fjärde ljuset brinner...

Nu har vi tänt det fjärde ljuset, himmel vad fort det har gått...nu är det bara 5 dagar kvar till Julafton !! Nu har vi julvecka och alla ska handla de sista julklapparna och maten...




Jag ska skriva matlistan ikväll och handla imorron tänkte jag, sen är det några små klappar också som ska köpas, men sen är jag färdig..hur ligger ni andra till ?

Ha det gott

Kraaam Anette

P.s Nu gör jag inlägg varje dag på bloggen, fram till Julafton, vi syns...

29 kommentarer:

Malin's Hus sa...

Hej hej, här har det fixats färdigt. Jag jobbar ju med i butik så man måste va bra på det för nu e det mkt jobb i veckan. Har någon liten klapp kvar o handla o maten då förstås. Men det tar jag någon kväll ;) jag ska kika in hos dig varje dag såklart! Vi ses ;) kram kram kram

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

stämningsfull bild
alla barnens julklappar fixade och det är skönt
på julafton har vi knytis och det är skönt så att ingen behöver göra allt. hoppas du får en någorlunda lugn vecka.
kram

gamla skolan sa...

Så stämningsfullt och vackert ! Jättefina gardiner också , är det green gate ?
Kraamar // Susanne ♥

Malin`s Diner sa...

God morgon i stugan!
Har som du, lite småklappar kvar. Ska inte ha folk hemma i jul, så maten blir den vi ska äta i vår lilla familj bara. En beställd skinka från en gårdsbutik i närheten är det enda och viktigaste julmaten.

Kram Malin

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh vilken mysig bild på ditt kök, där vill man adventsfika!

Här sprutar det ut inlägg, precis som i min blogg, nu är det mycket som ska ut!

Jodå, jag ligger mycket bra till tycker jag, alla klappar handlade, del 1 av inköpslistan och del 2 ska shoppas på tis el onsdag...

Det är så skönt då man inte känner stress utan bara glädje=)

Handla lugnt! Mari.

A Piece Of Pai sa...

Hej Hej
Jodå, här borta i Thailand har vi nästan allt klart vi med. Klapparna är handlade, julgranen framme och julstjärnorna uppe och maten är nästan inhandlad.
Vad fint du har hemma!! Många kramar från Elisabeth

Vit dröm sa...

God morgon!
Jag har ett par klappar kvar, är så attans svårt att komma på vad man ska köpa till mor och farföräldrarna... Annars är läget under kontroll.
Ha en bra dag!
Kram Anna

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Mysigt Anette!!

Julkram från Australien♥
...nu är det nära, boken dyker upp om ca 15 timmar då mamma landar här down under :) Hon sade att det fanns mycket fint i den... hihi

annashusidingtuna sa...

Hej!
Härliga bilder!

Vi är klara med alla julklapparna så när som på det som ska få ligga i barnens julstrumpor...
Sista maten ska handlas på torsdagkväll hade jag tänkt, vi får väl se hur många som tänkt samma som jag...
Idag ska granen kläs hade jag tänkt och kanske blir det lite mer julgodis också vi får se.
Ha en bra måndag.
Kram Anna

hemma hos lilla mej sa...

Underbart stämmningsfulla bilder från ditt fina kök.Ja nu är det julvecka.Lite klappar och handla mat dehöver jag göra.Inget stress i alla fall.Ha en fin måndag.Kramar Rita ♥

INNENANSICHTEN sa...

Hej,
Ja, det kommer det inte dröja länge ... Med du att det ser väldigt mysigt och jag älskar kommer över varje dag med dig ...
Kram,
Uschi

lisashus sa...

Så fint du har det! Ja, tänk så snabbt det går!
Här blir det ocksålite handlande denna vecka!
Ha en fin måndag!
Kram
Lisa

Lilla Majken sa...

Ja, det är mycket kvar att göra!

Kram Therese

Praliner sa...

Här är det fixat och klart! Så skönt att koppla av de sista dagarna innan jul. Ha det så gott!

Norra Byvägen sa...

Julklapparna är färdiga, så nu är det maten som ska fixas i veckan. Jag kommer absolut att följa din blogg varje dag denna vecka :) /Emelie

Tina sa...

Har ganska god kontroll, tror jag iaf...
Så fint du har det där i köket!

KRAM

Vintage House sa...

Så mysigt:)
ska handla några julklappar och baka något sedan är vi klara...
ha en härlig måndag
kram
sandra

rosvikslyckan sa...

Jag har också någon enstaka klapp kvar och matinköp mm. Jag var på IKEA i i fredags , tänkte på dig när jag passerade Kalix :-)

Ha en fin Julvecka

kram
Jenny

LOPPISLIV sa...

Hej Anette! Igår var vi i Lund, (vår A fyllde 25 nämligen :-...tiden går...) och då passade jag på och handla lite, köpte jag våra första julklappar igår :-)) Så här sent ute har jag nog aldrig varit innan, men av någon anledning stressar jag inte. Konstigt...kan det vara åldern...fniss.. Så jag får iväg denna veckan också och fixa de sista klapparna.

Ohhh vad roligt med inlägg varje dag. Så mysigt du har det i köket, gillar dina gardiner, de är en sån toppenide med söta handukar hängandes där, tror jag snuvar den idén från dig :-))

Kraaaaam Paula

Manne's hverdag sa...

HERLIG JULESTEMNING FRA ETT VAKKERT HJEM!!!

Klem

Amelie sa...

Hejsan!
Ja det är galet vad fort allt har gått!
Jag ligger faktiskt bra i tid med allt som ska fixas.
Alla klapparna är köpta! Jag ska bara klä granen ikväll sen kan jag slappna av! ;)
Önskar dig en skön julvecka! Kram amelie

Sallys hus sa...

Hej gumman!
Oj så många inlägg du gjort...
Vad synd med klänningen...ibland blir man besviken. Men tunikan är så fin...du passar så bra i den där stilen..;)
Men du så fin kaveln är...Jag håller med om att det där porslinet är så fint. De har så många fina serier. I våras var jag så sugen på deras småblommiga...sen kom din...ooo det finns fler....får se om jag kasnke slår till i vår sen o gör som du...köper några delar i taget...;)
Kram o ha en fin kväll!
Jag ska hem o leta fram resväskan..;)
Katarina

Vitspets sa...

Åhh vilken vacker bild .... Kram karina

emmashem sa...

Jag har bara lite kvar att fixa, men tar det lugnt med det mesta i år bestämt mig för att inte stressa så mycket utan njuta mera:)
Trevlig kväll
Kram Emma

Min Skattkammare sa...

Hallå Anette!
Nu vill jag se en brödkrans i ditt fönster! ;o)
Vad fint han gör den rackarns Ernst!
Men det gör du med! Du visar så mycket fint att jag sitter här och surar för att målandet stjäl all min tid! :o(
Jag vill också ha en brödkrans i fönstret!!!
Stor kram på dig! ;o)
Oj....nu är han igång efter reklamen.....

Corrina sa...

I am not ready at all, still lots of presents to buy and now the children are home from school for holidays I don't know how to shop and wrap?! Also haven't finalised Christmas dinner so will be shopping for food later in the week. It falls on Sunday here in Australia. I do have a turkey and ham in the freezer and cranberry sauce so I am on the way. xx Corrina.

Corrina sa...

I am not ready at all, still lots of presents to buy and now the children are home from school for holidays I don't know how to shop and wrap?! Also haven't finalised Christmas dinner so will be shopping for food later in the week. It falls on Sunday here in Australia. I do have a turkey and ham in the freezer and cranberry sauce so I am on the way. xx Corrina.

lisaevelina sa...

vad mysigt det ser ut!

Mitt Ljuvliga Lantliv ♥ sa...

Å så juligt och stämningsfullt!! Jodå jag ligger riktigt bra till. Sista julklappen inhandlades och lades under julgranen igår.
Nu kan jag bara njuta av de sista dagarna innan julen.
Hoppas du får en fin julvecka!! Kramar Ida