onsdag 21 december 2011

Jul i varje vrå...

Så här ser en hörna ut i vardagsrummet nu i juletid, den vita gamla julkyrkan har fått sin plats på det gamla klaffbordet..jag tänder de små vita ljuslyktorna varje kväll, det går åt många värmeljus på en vecka i det här huset för jag har ljuslyktor överallt.



Jag visar er en närbild på den lilla lådan som jag har i gästrummet, den med de små sköra silverklockorna i, jag tycker det är så fint med gamla jullådor i papper, de är så fina med sina små fack. Ha nu en fin Onsdag alla så syns vi i morgon igen !

Kraaam Anette

32 kommentarer:

Vardaxlyx sa...

Vilka fina silverklockor =) Såna vill jag oxå ha hihi!
Massa varma kramar till dig!

linnea-maria sa...

Vilka otroligt fina klockor! Vad bra att du är rädd om dem. De faktiskt precis lika fina i sin låda som i granen.

Unknown sa...

merry christmas Annette..you post are always cute and warm
kisses simona

Malin's Hus sa...

Vackra ting du har anette! Kram

Millygarden sa...

Fin vrå med vackra ting och fina klockorna. Jag är ju svag för dessa gamla juldekoratoner i vacker ask....har allt för många nu som jag med glädje plockar fram varje år!


Ha en fin dag!
kram Marian

Anonym sa...

GOD MORGON DU HAR DET SÅ FINT .TACK FÖR ATT DU VISAR OSS DITT VACKRA HEM HA EN BRA DAG LENA

Sommerhusliv Hele Aaret sa...

Hvor ser det hygsomt ud.

Ønsker dig og dine en Rigtig Glædelig Jul.

Knus Susi

Praliner sa...

Vackra ting! Kyrkan var verkligen fin och visst är det härligt med många tända ljus!

Anna sa...

Så jättefint du har det!!! Silverklockorna är ju jättesöta =)
Ha en bra onsdag du med!

n o r d i n g å r d e n sa...

Så vackra julbollar i form av klockorna! Och snyggt att bara ha dem i kartongen som du har!! Gillar den där ramen i svart med gamla farbröder=) Mari.

Stenmur & Gärdsgård sa...

Ett juligare och finare hem finns nog inte... Känns alltid så varmt och lugnt och skönt...
Så fina bilder...
Önskar dig en underbar dag!
Kram Malin

Vintage House sa...

Hej
Kanonhärligt bord och vackert med kyrkan...
Klockorna är så ljuvliga:)
ha en härlig onsdag
kram
sandra

Dronninghuset sa...

vakkert hos deg..... fint med litt rødt i det hvite. kvikker opp veldig.
ønsker deg en velsignet god jul.
så fin den hvite kirken du har stående fremme. liker den. minner oss om julens budskap gjør den også.

ha en fin dag,

klem Tove

Anonym sa...

Så fint du har! Jag vill att du ska veta att din blogg glädjer mig varje gång jag kikar in , tack kära du.

Kram Eva

Anci sa...

Härligt juligt !
Men vet du vad jag gillar ännu mer ? Det syns en del av en ram med foton i bakom. Jag har också en del gamla ateljéfoton på mina släktingar. Nu fick jag en idé. Tack för den !!

Kram
Anci

In my house sa...

:):):):)

kraaaaam j

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

♥your home♥
kramizar

rosenälvorna sa...

Hej, vad jättefint du gjort och det är så vackert med gammalt pynt inslaget i papper, som ligger kvar i sin låda. Christina

Vitt och Blått sa...

Vilken mysig hörna i ditt vardagsrum! Håller med att det går åt många värmeljus!! Köper IKEAs heela tiden och tänder säkert ett trettiotal varje gång. På öppna spisen, i fönstren, på bord och byråer - MYS! Ha en skön dag - kram Ewa

Vardagligating sa...

Vackert! Du har det så fint! Gillar din vita kyrka, en sån skulle jag gärna fynda på loppis!

Ha det bra! Kram

Amelie sa...

Såå härlig bild! Så vackert du har det! Den vita kyrkan är såå fin!
Silverklockorna är väldigt charmiga! Håller med dig med facken och papprena! Det blir en fin kombination. Ha en fin onsdag!
Kram Amelie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har en jättefin kyrka, vackert när det lyser där på kvällen. Du har så julfint i alla rum.
Julkram
AnnaMaria

Min Skattkammare sa...

Åhhh....vad fint du pyntar!
Du har så mycket fint i dina gömmor!
Men du....såg du Carl-Jans vind? Ooooooo....vilka gömmor!!
;o)
Kram ida´!

gamla skolan sa...

Så vackert !!! Jag bara njuter av dina bilder !
Önskar dig en fortsatt fin julvecka !
Kraamar // Susanne ♥

Lilla Nästet sa...

Hos dig är det vita så vackert...
Tack för en inspirerande blogg!

Tinas bo sa...

Din hörna är fantastisk!!! Bara såå vackert!!!
Kyrkan är en dröm!!

ja visst är det ljuvligt med gamla julkulor i originalaskar!!
Dina klockor är sååå söta!!

Julkram Tina

Cottage 1945 sa...

Annette, you have such a lovely home! God Jul!

Unknown sa...

Mysigt hemma hos dig som vanligt. Kyrkan gillar jag. Här går det också åt mycket ljus.

Kram Anna

Pia sa...

Vad än du visar, så är det ALLTID SÅÅÅ VACKERT OCH FINT!!!!

Julkraaaamar!
-Pia-

Vitspets sa...

Åhh såå mycket fint ... kram Karina

Gabriella sa...

Underbara silverklockor, så vackra! Är något visst med de gamla lådorna som pyntet ligger i.

Granne med Pellgårn sa...

Så vackert med kyrkan och lilla granen.
God jul/ Therese