måndag 19 november 2012

En gammal trähäst

Jag är så himla förtjust i gamla trähästar, och när jag lyckades buda hem den här rackaren på Tradera ja då hoppade det till i hjärtat kan jag säga !! Jag blev så glad...en gammal sliten trähäst på en platta med små hjul, nött av tidens tand, den ska få vara precis som den är...jag köpte den för en rimlig penning, de brukar bli väldigt dyra, det är nog fler än jag som gillar gamla hästar..
Ny vecka och nya tag
Kraaam Anette
P.s Tack för alla fina kommentarer, jag läser alla men hinner inte kommentera tillbaka..men jag tror att ni uppskattar att jag gör 3 inlägg i veckan i alla fall..det slirar jag inte på..

23 kommentarer:

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vilken underbar gammal häst! Förstår att det hoppade till i hjärtat, när du vann denna skönhet! Man undrar så vem som har lekt med den? Kanske hade den ett namn? Eller kanske stod den bara på en hylla och var fin?

Grattis till ditt fina fynd!

Kram
Petronella

Anonym sa...

Hej, sååå fin, om jag sett den hade den inte blivit så billig.Mvh Lena

Geli sa...

Hello Annette! Your horse is really a dream! Best wishes, Geli

re.do sa...

Jorå, här har du en till som gillar gamlar hästar. Men de ska vara riktiga ;) Dessutom hästgalning som jag är så läste jag travhäst, inte trähäst från början :D

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh det är så fint med trähästar och visst det är många som vill ha dom. Har spanat in dom på tradera men inte bjudit ännu...Ha en bra start på den nya veckan.
Kram Theres

Kodinsielu sa...

Such a beautiful vintage horse <3

Hanna sa...

Jätte fin.
Ha en bra dag
Kram
Hanna

LOPPISLIV sa...

Godmorgon!! Ohhh vilken fin pålle du lyckades hitta, ett riktigt fynd!! Jag gillar också hästar, både i trä och levande :-))

Ha en underbar måndag! Kraaam Paula

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

tänk vilken spännande historia den har bakom sig, säkert en väldigt fin present till någon liten tös en gång i tiden;)
Ha en underbar vecka!
Kram gabriella

Annas röda stol sa...

Så vacker!!! Jättefint köp och det finns säkert en vacker historia med den. Ha en fin dag. /Anna

hemma hos lilla mej sa...

Bara så fin häst.Härligt fynd.Underbara hyasinter.Älskar att frossa i dessa sötisar bara för dom finns så kort tid.Ha en skön måndag.Kramar Rita ♥

Pitimini sa...

Que bonito ese caballo"
saludos

Anonym sa...

Hej! Vet att du handlar i webbutiker som jag och vill tipsa om en som öppnar idag.selmaomatilda.se. Ligger i Sävsjö som sockerklaras.Jag har tur som bor så nära! Hälsar Eva Salomonsson

Sallys hus sa...

Hej fina du!

Vilken söt en...;)
Jag brukar bjuda på lite allt möjligt ibland men jag vinner då aldrig nån budgivning...
jag vill visst alltid ha samma saker som alla andra..:(

Hoppas sm´set gick rätt sen...fniss...
ha det gott!
kram Katarina

Annas skattkammare sa...

Åh wow så fin den var! Jag älskar gamla hästar men har också märkt att de brukar vara dyra. Därför Gick jag upp på mina föräldrars vind och där letade jag fram en häst i lera jag köpte på Gotland för många år sedan när jag var ung och hästtokig. Den får jag njutaian tills jag hittar en gammal. :)
Kram Anna

Tinas bo sa...

Ååååhhhh vilken underbart vacker häst!!!
Jag bara älskar såna jag med... :)
och som du skriver, de blir oftast såå dyra, men ibland ska man ha tur!!
Grattis till det kapet!!

Kram Tina

Gabriella sa...

Såg en så fin trähäst på Växtriket i helgen! Men gamla ting med historia är alltid charmigare=)

Therese på Granne med Pellgårn sa...

Jag drömmer om att hitta just en sådan häst. Kanske finner jag något liknande här i Kanada. Idag såg jag en jätteful variant i en antikaffär. Den var grön, målad i klumpig lackfärg och hade en gubbe med hatt på :)

Stenmur & Gärdsgård sa...

Visst är dom fina de där gamla trähästarna. Lycka för dig! :-)

Varm kram,
Malin

villa carolina sa...

Åhh Jätte fin, gillar också gamla hästar. Ha en bra dag!

Lallbacken sa...

Håller med dom övriga här på kommentarsidan ;) Om hästen alltså :)
/mia

Rummet för välbefinnande sa...

Vilken fin häst!
Förstår att det blev lite dubbelslag och glädjetjut :)
Hi hi - skulle gärna ha en sådan stående här hemma också *ler*

Kram kram Mia

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Ååååå sååå vakkert... Elsker hesten :-)