måndag 5 november 2012

Nu börjas det....

 Nu har de kommit, alla fina Jultidningar...och jag frossar i Julen !! Sååå himla mysigt, att få se alla fina julideer och juliga hem i tidningarna, jag njuter...alldeles för tidigt tycker somliga, men inte jag inte...


Man glömmer ju vad man har i sina jullådor, jag har kikat och faktiskt tagit fram lite saker, kottarna och de vita glaskulorna är nya för i år, jag hittade dom på Coop...
Måndag, ny vecka och nya tag...jag har inte många veckor kvar på mitt jobb, den 3 Dec börjar jag på mitt nya !! Spännande
Kraaam Anette

31 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

God morgon ! Vad härligt att höra att det finns andra som njuter av att få smygtitta i jultidningar.. Man vill ju bara börja pynta nu redan.. Vet inte hur jag skall kunna hålla mej till 1 advent..
Kraam
Sanne

Annas röda stol sa...

Jag håller med, visst är det en mysig tid nu att smyga in lite julstämning. Ha en härlig dag. Kram Anna

gamla skolan sa...

Ja , nu börjar man faktiskt längta lite eller ganska mycket :) Jag vill frossa i hyacinter , mossa och en massa annat .
Grattis till ditt nya jobb och stort lycka till !!
Kraamar // Susanne

Maria-Isabel sa...

Härligt att höra att jag inte är den enda som tagit fram lite julsaker redan!!! Lättare att överleva mörkret med extraljus ... Ha en fin arbetsvecka!

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina Anette ! :)

Ser ut som jag har samma hög av tidningar här hemma.
Jag började faktiskt redan i början av ocktober att titta i dom o h mina kollegor tyckte nog att det var alldeles för tidigt ! ;)
Så om du nu gör det en månad senare så är väl intw Så Farligt ! ;)
Eller hur ? :0

Hoppas att din helg har varit bra ?
Så fina bilder....mysigt att fram sakta men säkert
Vi har haft magsjuka här hemma som har härjad så vi har inte kommit så långt som vi tänkte...men än ger vi inte upp hoppet till Jul ;)

Spännande med det nua Jobbet. Så kul !

Ha nu en fin fin stary på den nya veckan! En varm kram till dig ! :)

Ps....den där fägen på ditt skåp i vardagsrummet? har du målat själv?
Är det nått som du vill dela med isåfall? :)

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej igen ?
Tack snälla....själv går jag klurar om vi skulle göra om den?...
om den är för hög ?
utan madrass så är den nu 53 centimeter.....
vi får se nör allt är klart.
Sen funderar jag på klksbönkarnas höjd.
Med det som hi har tänk så lamdar dom i 93 cm och standar är 90....
men jag vill ha den höga sockeln . Den lägre känns så lågt hos oss.
Eller om man gör ramen 1,5 cm tjock ovanför skåpen?
du ser så många funderingar. Där för ta det sin tid med vprt klk men jag vill Att det ska Bli som vi har tänk. Lantkök... visserligen får vi göra egna lösningar! ;)

Ha det gott ! tack för krya på hälsningen!
en varm Kram till dig

No34 sa...

Köpte "Lantliv" och en flaska glögg igår. Så ska krypa upp i soffan och avnjuta dessa godingar en kväll...
Önskar Dig en ny skön vecka, kram Kate

Lilla Majken sa...

Jag köpte faktiskt lite hyacinter igår, kunde inte låta bli ;-)

Kram Therese

Norregård sa...

Hej!
Jag tycker inte det är för tidigt:))
Veckorna går så fort & vips så är det advent...

Ha det gott!
Kram Malin

Träning Inredning Inspiration sa...

Kul med nytt jobb, spännande och utmanande.

Längtar efter julen och all mys den har med sig. Första året som vi kan ha framme julsaker i huset, förra året hade vi inte ens ett badrum klart. Ska bli så mysigt i år!
Men har inga julsaker så inspireras extra av alla er som visar era fina julsaker!

Önskar dig en bra start på veckan

Kram Johanna

Mys och hemtrevnad sa...

ja, nu kan man frossa i jultidningar, lite tidigt kan jag tycka...fast jag köper dem ändå...ler...lycka till med nya jobbet!

Sallys hus sa...

Godmorgon gumman!
ööö...eller god förmiddag kanske..;)
Jag sitter just men en mugg kaffe och en smörgås på jobbet..
Nästan skönt att vara här och få vila upp sig lite..;)

Det brukar ju vara nu som julkänslorna är som störst..
I år har de kommit av sig lite i o med vår "lilla" rokad hemma men jag tänker oxå lite jul...
Vilka ljusstakar som ska stå var osv. Mitt problem är bara att jag vill ha allt nytt...o det går ju inte...i dag ska Mattias lägga färdigt golvet i matrummet så sen kan jag behandla det....ett steg till närmre ett hem igen. jag ahr aldrig varit så sugen på att städa som nu..ååå jag längtar tills jag kan springa runt o damma o dammsuga igen...
Ja tänkt att du snart börjar nya jobbet...härligt!!
Sally ligger just nu på mitt skrivbord o gnäller lite. Hon löper och så fort hon ser en hund genom fönstret vill hon ut..phu!!
Ha en fin dag!
Kram Katarina

hemma hos lilla mej sa...

Bara sås mysigt att frossa i alla mysiga jultidningar och inspereras.Längtar till att köpa hyacinter och mysa .Lycka till med nya jobbet.Ha en skön start på nya veckan ,ha en skön måndag.Kramar Rita ♥

cat sa...

Du är minsann inte ensam om att tjuvstarta julen med att smygbläddra. Jag längtar till julmässorna och att gå ut i skogen och börja ta hem naturen för vidare förädling.
Ha de gott. Catarina

Alexandra sa...

Det ska bli dunder mysigt och följa dig nu,den bästa årstiden för din blogg (enligt mig då) Jag ska frossa i ditt julfirande frånoch med nu...
Kraam Alexandra***

Prinsessorna på Bellevue sa...

Det är såå mysigt att tjuvstarta lite redan i november, så får man ju njuta av allt lite längre också!

Kram
Petronella

Villa Hasselbacken sa...

Är precis likadan som du. Sitter och gottar med en alla julspecial och det går runt i huvudet av ideér. Tycker egentiligen att själva planerandet är roligast. Det är klart att det är skönt och mysigt när allt är klart och man kan njuta men jag är ju sån att då är det ngt annat projekt som poppar upp.
Fina kulor du hittat!
Kram Lena

Tinas bo sa...

Sååå, du är en liten tjuvstartare... hihi
Ljuvliga bilder!
Börjar faktiskt klia lite i fingrarna här med... men nej, jag väntar ett tag till.. :)

Spännande med nya jobbet.. :)

Kram Tina

Lallbacken sa...

Vad fint du gjort ;) Jag ska väl också köpa några jultidningar, snart...
/mia

Geli sa...

I' m like you! I also like to have a long time before christmas! Have a good time! Geli

Anonym sa...

Årets höjd punkt när alla dessa tidningar kommer. Mys, mys,mys
Tack för din underbara blogg!Alltid lika roligt att kika in.

Jessika
Jeanne d'Arc Living Sverige

LOPPISLIV sa...

Hihi jag är likadan, har frossat hela helgen med dessa härliga julmagasin!! Underbart!! Det är ju nu innan man hämtar inspiration för att snart kunna sätta igång med pyntandet hemma :-)

Ha en fin dag!! Kraaaam Paula

Sockerklaras sa...

Hihi, ja, lite tokig är du allt, Anette...;) Fast jag kanske inte ska säga nåt, jag håller på för fullt i butiken!!:) Själv går jag och väntar på nästa Drömhem&Trädgård - då är vårt hem med!! Konstigt...måste du också känt första gången du var med:)

Kram på dig! /Ida

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilket fint stilleben!
Här är en till som plockat fram gamla tidningar och köpt nya att inspireras av:-)
Lycka till med lla idéer och nya jobbet, spännande.
Kram Susanne

Blockethuset sa...

Visst är det härligt att frossa i inredningsinspirationstidningar(oj det blev lååångt)..!

Stenmur & Gärdsgård sa...

Jag håller med...visst är det mysigt och nu är det inte alls för tidigt.
Det tar sin lilla tid och det är ganska skönt att små plocka i lugn och ro.

Stor kram och så spännande med nya jobbet!
Malin

Tess på Tilda och Mamma sa...

Visst är det en mysig tid framför oss. Här frossar jag också i alla tidningar och bloggar inför julen finns inget mysigare.Nästa paket är skickat hoppas det kommer fram till dig.Kram Theres

Satu Pysselblogg ! sa...

Åh, vita kulor, letade hela förra julen, försökte till och med sprutmåla några utan att lyckas! Blir att åka till Coop! ;-)
Kram Satu

fianathome sa...

Åh så fint! Du har väldigt god smak. Man blir glad när man ser dina bilder.
kram
Fia

ANNA sa...


Här smyyygs det också in... Å visst är mysigt, alla jul och vintermagazinen.
Själv sitter jag i pysselvrån och gör julkort nästan varje kväll, jag kan liksom inte låta bli.

MINA TVÅ HEM sa...

Hejps!
Jag är lika tokig i alla jultidningar som kommer och så plockar jag alltid även fram gamla jultidningar från tidigare år och sitter och njuter även av dem.

Kram Monica från MINA TVÅ HEM