fredag 16 november 2012

Små röda luvor

 Nu har de fått komma fram, de små figurerna med röda luvor !!!


 De söta Maileg nissarna, åhh vad de är fina..jag har köpt några nya i år också, jag kan inte låta bli..Min allra första nisse köpte jag för många år sedan...och jag är fortfarande så förtjust i dom, och jag märker att jag är inte ensam, det är många andra i bloggvärlden som älskar dom också, och hos Maileg tar de snabbt slut.


Julband kan man ju inte heller vara utan, rutiga, randiga och med fin text på...som jag knyter runt allt möjligt, glasburkar, kransar och annat...jaa ni märker nog att jag längtar till advent...
Ha nu en fin Fredag och helg
Kraaam Anette

20 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon. Så söta nissar, visst är det mysigt med stundande advent. Till veckan börjat jag byta gardiner och tar fram stjärnorna. Ha en fin helg!/Ann-Catrin

G:a Affären sa...

Ja dessa tomtar! För tio år sedan hade jag inredningsbutik och köpte in Mailegtomtar, de var riktigt svårsålda. Folk ville ha runda och trinda tomtar som de var vana vid. Året därpå blev de slutsålda och visst är de fortfarande populära. Här hemma finns det också några som ska tassa fram snart.
Gissar att du mår bra Anette nu när du får börja julpynta! Visst är det mysigt!

Kramar
Cia

fianathome sa...

Åh va söta tomtenissar. Jag gillar tygtomtar bäst.
Tack för tipset.
Ha en skön dag
kram
Fia

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad fint härligt med små tomtenissarna .Snart får man fixa o greja till advent.Ha en mysig fredag fina du .Kramar Rita ♥

LOPPISLIV sa...

Det är ju bara sååå söta dina små nissar, tänk jag har inte en enda maileg tomte här hemma, fast jag funderar varje år på att köpa några. Jättecharmiga är de ialla fall :-))

Har rotat i mina jullådor och till helgen tror jag att jag ska börja plocka fram liiiite ialla fall...hihii ja nu längtar vi till advent, och idag fikar vi...det är ju freeeeedag...tjohoooo :-))

Ha en underbar helg goa bloggvän!
Kramen Paula

Annas röda stol sa...

Så fina tomtar!!! visst är dom speciella Maileg nissarna. Bandet är ju riktigt juligt. Ha en härlig fredag. /Anna

Prinsessorna på Bellevue sa...

Så gulliga de är, Mailegtomtarna! Har inga själv, men några skulle gärna få flytta in hos mig...

Kram
Petronella

HOUSE of ADELA sa...

Ja de är helt underbart söta! Snart ska mina få komma fram med:) Så mysigt det alltid är hemma hos dig, jag vill flytta in!

Många kramar till dig & sötNisse!

Ulrikeღ sa...

...ich liebe diese kleinen
Maileg-Nissen auch sehr, habe schon 4 Stück und eine neue habe ich mir auch für dieses Jahr bestellt, es ist die kleine Selma <3 und ich freue mich schon sehr auf sie...

liebe Grüße
und kuscheliges Wochenende
Ulrike

Tinas bo sa...

Ja jag älskar oxå de där fina Maileg-nissarna!! :)
Om de inte vore så dyra bara..
Än så länge har jag bara en ensam en, men det blir nog en eller annan till skulle jag tro... hihi

Ja det ska bli såå kul att kunna börja pynta igen... :)

Och det är sååå härligt att se hur vackert du och alla andra gör/har det i år..

Ha en fin fredag och helg
Kram Tina

Geli sa...

I also love the nissens from Maileg! They are sooooo sweet! Have a nice weekend! Geli

Annas skattkammare sa...

Hej! Jag köpte min första Nisse förra året efter att ha suktat i flera år! De kostar ju lite. Har hört att Signe ska få en stor Nisse som också är adventskalender, åhh vad fin, tror Signes mamma kommer bli gladare än hon! :) Trevlig helg önskar jag dig och de dina
Kram Anna

Lallbacken sa...

Dom är så söta dom där luvorna. Jag ska köpa på mig fler meter av band i år. Håller med dig om att pynta med band ;)
/mia

Meine Schwedenstube sa...

Liebe Anette,

de Maileg Wichtel är underbara!

kärlek hälsningar Birgit

Hanna sa...

Du har det bara så fint.
Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

Rose Garden Malevik sa...

Hej Duktiga Anette
javisst e dom söööööööta.....
å missa nu inte.....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt !

Härliga bilder. Så ljuvligt det är med dessa tider.
Så fint ni har i gästrummet :)
att ha rödvita lakan/ örngott skulle man inget att ha i i mot ;)

Visst hade dom en fin säng sett från IKEA. Menar den juliga...

Du frågade om Vita dröm..... Så klart att vi är Goda vänner ! ;)
Dom flesta har kommit från Julias Vita Drömmar ...
Jag sk kolla med henne ¡ ;)

Trevlig helg nu och tack rara du för dina kommentarer hos mig !

kram Sirpa

corinne* sa...

ils sont ADORABLE !j'aime beaucoup

Butiken Handplockat sa...

ÅÅÅH Anette Jag bara tänker på dej när jag plockar i vår nya textilserie på Handplockat den är så DUUU

Nu är ju den mysigaste tiden :)
Tack för all inspiration Vännen
Kom och hälsa pååå vi har öppet ALLA dagar fram till JUL och lycka till på nya jobbet


http://butikenhandplockat.blogspot.se/2012/11/jul-pa-handplockat.html

Anna-Leena sa...

Nissarna är urgulliga.
Och järnsängen du har där är så snygg.

Mvh Anna-leena.