måndag 9 juni 2008

Nästan klart...

Nu är gästrummet färdig målat !! Jag slipade golvet i Lördags och målade det...ojj vad fint det blev, det var vitt förut också , men en dålig matt färg som sög åt sig allt och gick inte att hålla rent...Jag slipade det för hand, med kloss och sandpapper !! Det gick fint...sen på med kvistlack och slutligen golvfärgen. Jag använde Alcros Lokal golvfärg...en strykning bara..

Jag ska låta golvfärgen härda riktigt innan jag ställer in de tunga möblerna som järnsängen och klaffbordet...men lite pynt och gardinerna har jag fixat därinne..(såklart)...


Vilken tur att jag inte fick sålt min stora fina golvspegel på Blocket..den passar ju perfekt här inne nu ! Jag återkommer med mer bilder då hela rummet är färdigt..
Ha nu en bra start på veckan allihop !
Kram Anette



51 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

God morning Anette! Idag är jag uppe med tuppen, ska iväg på tjänsteresa...Sååå fint golvet blev...vilket jobb du lagt ner....jag håller med dig...verkligen tur att du inte sålde spegeln den är kanon fin...ska bli spännande att få se rummets utveckling, lilla tvättstället gillar jag också...Kram på dig // Paula

Solsjö - Under en vind sa...

Godmorgon!!!

Vilket slit, men det är mödan värt då man ser det fina resultatet! I det rummet skulle man gärna vara gäst!

Igår var jag på en liten miniatyr bloggträff, besökte 4 olika butiker och fikade tillsammans i solskenet. Det var riktigt mysigt!

Önskar dig en ny bra vecka! Här väntar några få vanliga dagar innan fredagens skolavslutning och start på sommarlov!

Kram!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh det ser jättefint ut!!
Vilket jobb att slipa golvet för hand :) Men det ser underbart ut nu!
Spegeln är verkligen fantastisk så det var ju tur att den inte blev såld :)
Ha en bra dag.
Kram!!

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Så fint rummet blir! Romantiskt!!! Riktigt bra jobbat! Go girl!
Trägen vinner. Allt gott! //Linda

My Lovely Things sa...

Godmorgon vännen!!

Åh anette så vackert rummet är!!!
Spegeln är ju helt fantastiskt vacker!!!!
Tänk så vackra bilderna blir när man fotar genom en spegel..det blir magiskt..

Det är nått visst med speglar..Förr trodde de ju att det fanns en annan värld innan för spegeln..!!Det gick en serie för barn/ungdomar på sommarlovsmorgon för nåfra årsen..Den hette Spegel, spegel..Den var så otroligt spännande..Handlade om förr och nu..De reste i tiden genom spegeln..otroligt spännande och var så vacker...

Ja , ja nog om spegel..

Ja semester snart..det är härligt..Jag jobbar i dag, i morgon, lör, och sön sen är det semester...Härligt, härligt!!!

Ha nu en riktigt bra dag..
kram anna

Körsbärsgården sa...

Godmorgon!
Är inte alls orolig för att Du inte kommer att hålla oss underrättade med hur gästrummet tar form. Du är så duktig att ta bilder och visa! :)

Här har ett nytt trädgårdsprojekt tänkts ut. En större, rostig paviljong i järn är det tänkt att ska se ljuset på Körsbärsgården. Humle och andra klätterväxter ska få klä in den till ett grönt sommarrum. Svetsaren är kontaktad så det känns som att projektet är lite på gång! :)

Kram från Karin som önskar Dig en skön vecka!

Ann-Catrin sa...

Godmorgon Anette!

sitter här helt stum och bara njuter av ditt verk.. tänk vad du är flitig och sååå duktig!
Rummet är bländande vackert. fanatastiskt är bara förnamnet...och nu väntar ju det roligaste.. och det du är proffs på.. pynta rummet...
spegeln är magisk!

STOOR kram A-C

Lilla Trollbacken sa...

Vad duktig du varit och handslipat hela golven, oj oj stackars kn�n! Vad vackert det �r med vitt golv.
Vilen tur att du inte s�lde spegeln, den �r helt ljuvlig. Perfekt mot allt det vita! Ska bli sp�nnande att se rummet helt klart!
Ha en bra m�ndag!
Kram
Gabrielle

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Så fint det blir du jobbar på bra .nu är jag på språng till arbetet ,ha en bra vecka! kram Maria

Anonym sa...

Hej...åh såååå fint...jag kommer på stört och sover över:)..jag blir väldigt nyfiken på resten..gud vad du är duktig..hela ditt hus är ju barasom...underbar dröm :)..vill ha ditt gästrum här...nu ...PIA

Granne med Selma sa...

Godmorgon!
gud, vilken fin spegel... men den målar du inte va? urläckert till allt det vita. Fast, förresten, det blir ju snyggt vad du än gör:-)
Denna vecka gör barnen sista veckan i skolan*skönt* Jag gör en vecka till efter det - men sen ska jag njuta, pyssla och blogga när jag vill:-)
Kram

hemtrevnad marie sa...

Du milde så fint det blir!!!!
Du måtte vara mör i knän och handleder nu väl??!
Tyckte att det räckte att måla golven för att bli det, och att slipa för hand sen....du är allt en riktig arbetsmyra du, hihi!!
Ja, det var verkligen tur att inte spegeln blev såld...det fanns nog en mening med det!
ha en härlig måndag!!
kramis

Mjuka sa...

Det blir ju jättefint!!Vilken vacker spegel du visar
kramar Malin

Syster vit sa...

Du är verkligen flitig. Vitt och vackert, ska bli spännande att se slutresultatet. Kram Liselott

Anonym sa...

Men så fint det blir, å ja, det var ju verkligen tur att du inte sålde spegeln passar perfekt där...

Ha det bra
Kram Pernilla

Tina sa...

Så fint rummet verkar blir, ska bli spännande att få se helheten. Du är så duktig! Det var nog en mening med att spegeln skulle stanna kvar hos dig! :-) Kram Tina

Englagård sa...

Vilket enormt jobb att slipa golvet för hand. Nog har du bra hållbara knän:) Det blev verkligen blankt och fint, dina gäster blir bortskämda när dom får sova i ett så fint rum.
Ha det gott
kram karina

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Va fint det blir !! Det blir så fräscht på en gång med det blanka vita golvet . Vad du är duktig , slipar för hand och allt !
" Bra kvinna reder sig själv "
Jag hoppas jag hittar trägolv under korkmattorna i mitt nya hus , och lyckas övertyga mannen om att de blir bäst vita oxå ;-)
Ha en bra veckostart du med !
Kram/Lotta

Ewa sa...

Å va fint! Är det där man kan boka in sig sedan? =)

Jag har en liknande spegel, men i lite mindre modell... Måste repas dock, eftersom ramen sprack lite i en flytt. Har haft funderingar på att måla den, men det kanske är dumt.

Var och kikade på hus i helgen, men det blir nog ingen affär där. Fanns en hel del dålda grejer som måste fixas, och det blir både dyrt och massor med jobb. Får vänta ett tag till, så kanske drömhuset dyker upp.

Kram
/Ewa

smultrongården sa...

Wow Anette, guud så fint! Jag kommer direkt!!!
Snacka om känsla därinne.
Du är då duktig att få till det, du.

Vi firar två år på lörd o sönd så jag arrar som bäst till det. Ska bli kanonkul!!

Tänk vad tur att spegeln är kvar. Kan tro att du ångrat dig annars...
Kramar på er där uppe från mig

Mamma C sa...

Ser mycket snyggt ut ditt golv. Verkligen tur med spegeln.
Kram Mamma C

Kerstin sa...

Så fint det blir. Gleder meg til å se det endelige resultatet. Ha en fin mandag!
Kerstin

Anna sa...

Oj, vad fiiint! Vilken gäst som helst får lov att skatta sig lycklig om den får vo hos dig!

n o r d i n g å r d e n sa...

Nämen oj vilket vackert gästrum, vill du de aldrig ska ge sig av!? : ) Så fint det blev med vitt golv och vad du ligger i, jag avundas din energi! Och spegeln var det som sagt tur att du inte lyckades sälja, den var ju som gjord för det rummet! Läckert med tvättställning med kanna! Jag är på resande fot just nu men ska byta inlägg senare i dag, ska bara komplettera med en bild...tjingeling! ( Hoppas ni haft en bra helg & att Nisse fick sig ngn godbit vid grillen så han inte satt förgäves: ) Mari.

smultrongården sa...

Hihihi Anette, du tror väl inte det är sant, men jag dricker faktiskt inte kaffe. Bara på party med amaretto o grädde till - muuums! Sen om det är kanonkallt & jag håller på att frysa ihjäl på Smultrongården på vintern. Och det började jag med först i år...
Jag håller på och pratar m Odd Molly nu, vi har fått in lite extra som vi kan sälja, tur det!! Kolla på style 652 bubble dress, den är så himla snygg med mamelucker som går ned till knäna. Sen 654 har kommit igen. Den som Anna-Lena Svantelius har på sig på första sidorna i Lantliv. Också jätte fin.

Jag tror inte era klänningar har kommit till Formex. Dom är ju stickade så det blir nog lev. som kommer i september. Men den som väntar på nåt gott... du vet...

Vi hörs, Eva

Annas skattkammare sa...

Det blev ju otroligt fint med gästrummet helt i vitt! Golvet blev så blankt och fint. Fina detaljer har du fått dit också! Här går det undan, själv har jag inte ens hunnit visa sambon tapetproverna än! =) Ha en bra start på veckan! Kram /Anna

Skatan sa...

Farligt att lägga ut bilder på ett sådant inbjudande gästrum! Det kan resultera i många objudna gäster, menar jag... Ser ut att bli riktigt, riktigt fint!

Sköt om dig och på återhörande en annan dag.

/Skatan

Ewa sa...

Torpet måste fixas en hel del, och det kostar... Hade pappa inte varit så "dum" att han förstörde och målade över Falu rödfärgen, utan satte dit en annan - så hade det varit både lättare och billigare att underhålla. Nåja. Vi ska börja fixa till där nu, så kanske man kan vara där lite. Uthuset är det iaf Falu rödfärg kvar på, så det ska jag måla då det blir lite varmare. Får ta det lite lugnt. Ryggen är inte bra än.

Kram kram
/Ewa

Kamomilla sa...

Jag säger bara att lyckliga den som får vara gäst hos er och sova i det rummet! Wau alltså, så supersnyggt med det blanka vita golvet och den underbara enorma spegeln!
Ja suck, du är så duktig!! :)
Kram, kamomilla

Hem och Harmoni Marie sa...

Så fint det blir! Spegeln är ju perfekt där...
Ha det gott, kram Marie

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så fint rummet blir! Vilken energi du har, i värmen!! Ligga o och handslipa golvet och sedan måla! Jätteduktig har du varit!
kram
nina

Hem och Lycka sa...

Oj, vad du jobbat men så snyggt! Kanonfint verkligen, det gjorde du bra! kram!

Em sa...

Lika vackra bilder som vanligt! Underbart hem du har!

Mitt ljuva Hem sa...

hej!
snyggt!

Marie sa...

Wow, så himla fint det blir! Om jag någon gång i mitt liv kommer till Kalix, får jag bo i ditt gästrum då, hihi. Det är så fint med det vita golvet, lääängtar tills vi ska måla våra. Vilken tur att du inte fick sålt spegeln, passade ju toppenfint där mot allt det vita!

Ha en bra tisdag!
Kram Marie

White Season sa...

Så vackert golv, och spegeln, hade du tänkt sälja den? Bra att du har den kvar, ett vackert smycke mot det vita eller ska du måla den vit också :-)
Kram på dig, Malin

♥ Pia... sa...

hallo hallo...puntar du..eller vad...åh vad jag väntar på att se färdigt resultat...:)..förresten så har jag fått in en bild eller två på mitt skåp..det var på tiden minsann:)..ha de ..PIA

Inspiration i vitt sa...

Ojojoj vad fint det kommer att bli,ser ut som att man skulle kunna åka omkring på skridskor där inne och bara njuta.Hur mycket energi har du igentligen?
Vilken tur att du har så mycket så att vi andra kan få njuta så mycket av dina upptåg.
Kram på dig/Ingela B.

♥ Pia... sa...

Morn Aneette...färg i håret???..DET är väl INTE vitt väl:)hihi..nää skämtar bara..jo visst blev kåpet sådär...men fasen jag jag slet med det..orkade inte slipa mer till slut..så inte särskilt slätt är det inte under precis..men som sagt det ä väldigt gammalt..har försökt se på skåpet om det finns några tecken på hur gammalt det är..har lite aningar efter var det har stått i alla år, att det är över hundra år och en bit till:) träplugg och grova plank.. förresten såg du stolen bredvid..den har min pappa gjort(plus en till:) i småskolan..mamma målade pallarna svarta på tidigt 60 tal..samt ett rutigt svart och vitt tyg på...jaf fick dom för några år sedan och har fundert på färgen men det har aldrig blivit av att ändra den..nu får de förbli svarta....såg du de två pressglasmanschetterna stavas det så??..på de svarta smidesstakarna..d har jag köpt på en sammlarmässa för jättemånga år sedan..gillar dom skarpt ...kortet är mina svärföräldrars mostrar eller fastrar..vet ej vilket.....men du stylat är det inte nåt värst...men jag försöker lära mej av vissa:)...gissa vem...hihi...ha en trevlig dag med nya färgen...ska har jag tänkt slänga i lite jag med men det glöms av..har häcken full :) med annat.....kram ..PIA

Karin Krut sa...

Åååh så vackert *suckar hänfört* Jag längtar tills jag får inreda vårt torp och vi kan bo där. Jag är så glad att jag får komma hit till dig och titta på allt vackert som du har :D Vilket ödets nyck att ingen ville ha din spegel, den är jättevacker! Jag förstår att du är glad för det idag :)
Ha en jätteskön tisdag
Kram Karin

Lavendel & Romantik sa...

Hej Anette.....Vilket härligt gästrum det ser ut att bli..Nog kommer jag ihåg din syster och hennes stuga...Har hon inte börjat blogga än?Det skulle vara kul.Hoppas att det går bra för er uppe i Kalix....Kram/Majsan

Min Skattkammare sa...

Hej Anette!
Åhhh.....har du målat golvet vitt, så vackert! Och spegeln är ett praktexemplar! Tänk att man ändrar sig så i smaken, det man ratade förut visar sig bli perfekt nu!
Jadå, jag mår bra , tackar som frågar hi hi, försöker bara hålla mig borta från datorn, den är ju som vi alla tycker en riktig tidstjuv, och man vill ju (och måste) hinna med så mycket.
Såg du sommartorpet igår? Jag tror jag är lite vanemänniska, men Ernst var lite trevligare och har mycket bättre smak.......och så är vi ju nästan grannar, tja ialla fall ca 7-8 km härifrån och då blir man ju lite partisk.....fniss.
Men det artar sig kanske.
Vad härligt att börja på eftermiddagen, hoppas att du hinner med det du planerat!
Ha det så skönt idag!
Kramar Kicki

japp sa...

Hej Anette..

Såå fint de bidde i rummet. Läcker spegel, tur att du inte sålde den..den passar ju fint där.

Blir spännande att se hela resultatet sen..du e duktig du på sånt.

Ha de bra..kram Helén.

anna k. sa...

GUD VAD SNYGGT!! Din historia (bra jobbat!) fick mig att tänka på när min mamma klippte vår gräsmatta med sax :D

Madeleine Berglund sa...

Oj, vad fint det blev med vitt golv. Hmm, hur har du gjort för att ställa in statistik på antal besökare? Jag vill också ha den synlig men hittar ingen inställning, klurigt klurigt. Ha de gott! kram Madeleine

Galleri Hönshuset sa...

Vad du orkar, handslipa... Det blir kanon. Ni kommer nog o ha en hel del gäster som bjuder in sig själva på övernattning...Ha det gott. Pirre

Majas mammelucker sa...

Hej vännen!!
Du sliter och sliter...men det ger resultat attans vad fint det blir..
här har målningen tagit semester.. ska ta tag idet när jag har semester..jag hinner inte på kvällarna..det är så mycket som dras med när man börjar...ja du vet..det var någon mening med att spegeln skulle stanna kvar i dina ägor..tur..den är helt underbar..
Ha nu en super härlig vecka och helg! Kram maria

me and alice sa...

heej Anette!
Jätte fint gästrum...
Det är så fint med vitt golv och vita väggar..
Kraam Alice

spetsar och änglar sa...

Sååå fint gästrummet blir.Och vilket jobb med golvet.

Vi ska också slipa golv i veckan i vardagsrummet.Så nu känns det som vi har vänt upp och ned på huset.Blir så lätt rörigt överallt när man flyttar på saker och ting.Men jag längtar,för det golvet är en skamfläck och har varit så en längre tid :(

Längtar att se fortsättningen på ditt gästrum

Kram Heléne

Anonym sa...

Hej Anette!

Oj, vad härligt det är när man får nytt och fint hemma, och vilken tur med spegeln! Ibland behöver man som du säger lite ny inspiration från annat håll för att se att det man faktiskt har kan fungera ett tag till. Vilken tur för plånboken :-)

Hoppas att ditt nationaldagsfirande blev lyckat, lilla Nisse kunde ju sitta fint iaf :-) Gud så han är gullig! En riktig liten godbit :-) Vi får väl hoppas att ni var lite "drulliga" och tappade lite från grillen, hi, hi...

Ser fram mot att se fler bilder från ditt "nya" rum!

Ha en fortsatt trevlig och härlig vecka!

Kramar Camilla i Örebro

Liten Bod sa...

Tjusigt blir det som vanligt! Kan man boka bed & breakfast sedan? Då får man nästan åka norröver :) Kram, Tina