fredag 6 juni 2008

Tjuv kik....

I dag får ni en liten tjuv kik in till gästrummet som jag håller på och renoverar, det går sakta framåt...det är bara en stund varje kväll som jag har kunnat hålla på där, dels så har det varit så varmt, och jaa, ni vet man jobbar, lagar mat, plockar och donar..promenarar med hunden..så det finns inte så mycket tid med penseln..men det går framåt...snart så kan jag visa hela rummet...


Kolla vilken fin trådkruka jag har i verandan !! Vi har fått in olika modeller och storlekar nu i butiken...dom är så skira och fina..jag har lagt ut dom i webbutiken också, så ni kan kika där om ni vill !

I dag är det ju Nationaldagen..det ska vi fira med pompa och ståt !!! Jag jobbar till fyra idag, så firandet för mig blir grillning hemma i trädgården..jag vet en som kommer att sitta som klistrad vid grillen..Nisse såklart..kanske det faller ner en liten go bit till honom !
Ser ni så fint han sitter i trädgårdsmöblerna, han har blivit en riktigt van modell han !
Ha det nu så bra alla Kram Anette

52 kommentarer:

Anonym sa...

godmorgon Anette,

Ha en trevlig Nationaldag i dag, Jag är på väg till Växjö till släktingar därav att jag är uppe tidigt. Tallrikshyllan är på väg till dej.
soliga hälsningar
Sanne

Mamma C sa...

Ja, man hinner inte allting med en gång. Men det ska bli spännande och se när rummet är klart. Vi ska oxå grilla ikväll. Gubbenn jobbar idag med.
Kram mamma c

Anonym sa...

Vilka mysiga bilder! Ditt gästrum kommer bara att bli så fint..
Trådkrukorna har jag också, men här har det hänt ett litet missöde med dem, lilla två åringen upptäckte att man lätt kan knyckla ihop dem, så nu är de inte lika fina längre..rart me barn, hihi..
Nisse är bara för söt!!
Ha en trevlig helg!

♥ Pia... sa...

Hallo hallo...ja jag sitter och dricker kaffe..men jag är inne nu..för jag har ingen bärbar att ta med mej ut:)..tänk ..nu såg jag nåt nytt på bilden med Nisse...den mindre kudden bakom nisse..den var inte så dum den....jag ska iväg till mina föräldrar nu..de bor som sagt på landet jättefint och lummigt..skog runtomkring..grannar inte så nära men ändå inte långt bort..ca 600 meter:)..till mej är det 4km..ungefär..en lagom tripp OM man vill gå..fast det gör jag inte idag..ska måla hos dom så jag ska lite utrustning...tänkte ta några före och efter bilder ..men lägger nog inte ut på bloggen:)..men kanske ett mail....ha en mysig trevlig nationaldag och ge nisse en puss på nosen...kram ..PIA

Anonym sa...

Goedemorgen Anette,

I would like to ask you a question; i live in the Netherlands and is it possible for me to order something from your webshop ? For example can i pay with a creditcard? I saw so many nice things in your shop ......:))
Greetings, Janneke.

Anonym sa...

Goedemorgen Anette,

I would like to ask you a question; i live in the Netherlands and is it possible for me to order something from your webshop ? For example can i pay with a creditcard? I saw so many nice things in your shop ......:))
Greetings, Janneke.

My Lovely Things sa...

Godmorgon vännen!!

Nämen åh så spännande med ditt gästrum..det låter så vackert när du berättar om gästrummet..Med järnsäng..jag ska på en stor utomhus loppis i morgon hoppas på att hitta finasaker..gärna en järnsäng...

Ja du Julboken..Ja får nog erköänna att den väckte en längtan hos mig..det är ju så kul att pyssla och piffa ..skapa vackra blickfång..I år så ska min Jul bli ännu vitare..I många års tid så har jag velat ha en vitare pyntad julgran..men det har liksom inte passat in..så i år ska jag skrida till verket..Härligt att få boken i septe,ber..då kan man ju få starta tänka och inreda och fixa..mina jobbar kompisar förvånas varje år av min längtan och glädje inför Jul med pyssel och fix..Många tycker ju att Julen är så kravfylld..men det behöver den inte vara..allt måste styras av vad man själv tycker är roligt att göra..

Så härligt det låter med grillning i kväll..Jag börjar jobba klockan 16:00 i dag .--jobbar till nio...men i morgon kväll så blir det grill..Mannen ska måla sista sidan på huset..Hn är ute och skrapar den sidan nu..sen ska grund oljan på det trä rena partierna..Vi får förhoppningsvis hem en skylift i morgon och då kommer han måla o måla så då kommer det nog gå undan..

Ja ha nu en riktigt härlig helg..
kram anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men hallå Nisse & Anette! och vilken gullig fotomodell där bland mysiga dyn och kuddhögen! Han gjorde sig riktigt bra där! Vilken fin kruka och det gästrummet kommer att bli ngt alldeles otroligt fint, du kommer aldrig att bli kvitt dina gäster: ) Ha en riktigt skön nationaldag vid grillen mina vänner! Mari.

Min Skattkammare sa...

Vilken pluttis, han är ju oemotståndlig den lilla Nisse!
Vilken fin bild med trådkorgen, de är verkligen vackra!
Jag ser att träden är så gröna och fina nu hos er......härligt!
Hoppas att ni får en riktigt mysig grillning i trädgården!
Vi ska fara ut på sjön nu med matsäck och stanna där hela dagen.....åhh, vad härligt det är nu!
Kramar Kicki
Trevlig helg önskar jag dig också!

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Så spännande det ska bli och få se gästrummet! Hihi du kunde ha öppnat liiite mera på dörren =)

Ja då det vankas grillning så är då mina vovvar också redo för en mumsbit =) Vi har en låg grillplats vid stranden så flera dagar senare så travar dom runt där i askan för att hitta någon förkolnad bit!

Jo Anette du har en liten utmärkelse att hämta hos mig!

Kram Anita

Lilla Blanka sa...

Hej Anette!

Men vad söööt han är Nisse, där han stolt sitter bland dynorna!!!

Man vill bara lyfta upp och krama om honom :)

Kom hit från Mari´s blogg och blev nyfiken på gästrummet..hihi, det ser mysigt ut även om man bara får en tjuvkik :) Skall bli kul att få se mer sen.

Nä nu skall jag iväg och handla. Det blir grillat i kväll och jag tänkte göra chévrelasagne så det är bäst jag sticker iväg nu så jag får handlat det jag skall ha :)

Jordgubbarna tar väl slut i affärn..och än så länge har jag bara kunnat plocka en enda i vårt trädgårdsland.

Kram och ha en fin nationaldag!
Mia

me and alice sa...

Hej Anette!
Men du vad fint det blir i gästrummet. Vita underbara trägolv!!!
Och lilla Nisse då. Hur söt är inte han?! Ha en go helg!
Varma solkramar! /Susanne

Lilla Trollbacken sa...

Men han är väl för söt lilla Nisse. Han ser så pigg och glad ut!
Vad spännande med gästrummet. Ska bli kul att se hur det blir.
Kram
Gabrielle

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Gratulerer så mye med Nasjonaldagen! Og vidunderlige bilder som alltid fra et vakkert og inspirerende hjem !
Ha en fantastisk dag
Sommerklem

Granne med Selma sa...

Så spännande det ska bli att få se hela rummet! Det du visade idag bådar gott! :-)
Idag firar vi nationaldagen med att gratulera syrrans äldsta son som fyller 30. För övrigt putsar jag fönster *blä* Fast det blir så fint efteråt så det får vara värt besväret. Sen är jag en sån där kaffekärring så när maken är hemma MÅSTE jag ha 11-kaffe och sitta och småorata lite med honom om alla drömmar och projekt - det är livet! Ha en skön grillkväll
KRAM

Anonym sa...

Ååhh man vill bara öppna dörren lite till......se mer av rummet, men vi får hålla oss till tåls.
Så du jobbar idag? Själv är jag ledig i 3 dagar sååå skönt efter allt stress som varit sista tiden både hemma och på jobbet, är så glad att det är över nu.....
Vi sk a oxå grilla och mysa ikväll men först ska jag ge mig ut i trädgården och börja plantera ner lite sommarblommor och sen hjälpa mannen med planeringen av matjorden på framsidan.

Ha en fin Nationaldag
Kram Pernilla

smultrongården sa...

Ha en härlig grillstund ikväll! Vi ska på 40-årskalas, jätte kul!
Jag har bett om lite ledigt första timmarna i morron... men man är väl på plats först ändå kan jag tro!

Hur söt kan man bli egentligen??!
Kom inte hit med Nisse för då kidnappar jag honom, min favvovovve!
(Coolt ord!)

Nationaldagskramar, Eva

Ann-Catrin sa...

Hej Anette!
ja nu snart har du arbetat klart och du får njuta lite av mationaldagen... att grilla hemma i trädgården är väl bland det mysigaste man kan göra... det ska vi med!
En liten tjuvkik... ser ju helt ljuvligt ut.. och när det nu är ett gästrum har man ju inte lika bråttom att bli klar heller..kanske rätt skönt oxå!!

Vi har en latmansdag idag.. en trött student och lite avlagna är vi noh allihop... ätit brunch i trädgården och mest slappat.. vi har nog drygt 30 gr idag så det är skuggan som gäller.
Firandet igår var ljuvligt...allt klaffade och alla var näjda.. men det är mycket att fixa med.. visserligen ett kärt besvär men ändå rätt skönt nu när det är över.

Ha det så gott!!
Ni har väl ljust dygnet runt nu va???..faktiskt aldrig varit så långt upp i landet..

KRAAM A-C

Ann-Catrin sa...

.. glömde ju.. Nisse är ju för söt.. tror nästan Britta och han skulle kunna bli ett fint par.. de matchar ju varandra!

Kamomilla sa...

Nisse han firar med pompa och ståt! :)

LOPPISLIV sa...

Så sööööt han är lille Nisse där han sitter på dynorna och ser så stolt ut. Gästrummet blir nog underbart...vita trä golv ser jag skymtar där....suck så fint...ja du vet ju att jag trånar efter såna till mitt fin rum..precis som du med gråmålat golv till ert vardagsrum.....hihi....alltid är det något man längtar och drömmer om (visst är det härligt :-).......Ha det nu så gott i sommarvärmen...Kram Paula

Annika sa...

God kväll anette-
Skall bli spännande att få se mer av gästrummet...Och vilken fin trådkorg du visar..
Ha en trevlig helg
Kram Annika

Stämningsfullt sa...

Hej!
Hihi så söt han är lilla NIsse :) Poserar så fint dessutom.
Superfin trådkorg! Den får jag "gå in" i butiken och kika närmare på.
Vad spännande med gästrummet. Vill se mer!
Om du vill så får du gärna kika in hos mig och kommentera vad du tycker att vi ska göra med spegeln på skåp som är färdigmålat nu. Du är ju en expert på sånt, haha.
Kram!

Anneli sa...

Vilken härlig vinkel du har hittat in till ditt gästrum...är du så driftig så du gör allting själv?

Själv brukar jag sätta igång när maken är borta ett par dagar...då blir man så illa tvungen till att slutföra sina projekt...*fniss*

Din lilla Nisse ser för skön ut...jag skulle gärna vara hundvakt till en sådan sötnos!!

En riktigt skön helg till dig där uppe i norr:)

Kram

hemtrevnad marie sa...

Å, vad fint det ser ut i gästrummet...ska bli väldigt roligt att se resultatet!!
Nisse är väl för go!!!
ha en härlig helg!!
kramis

C De-sign sa...

Så söt han är lilla Nisse...Maja hälsar att hon också "bevakar" grillkvällarna ....ikväll blev det grillade stora räkor....mums och slick på alla faten!!! Så spännande det ska bli att få ditt gästrum! Jag ser ju provdockan som jag vill ha!!!! Jag ska köpa mig en provdocka, den du har är ju sååååå fiiin!!! Vi har det så varmt...ni också tror jag! Ha det gott! Kramar från Maja o mig!

Karin Lindström sa...

Hej Anette!
Nisse är verkligen söt!

Jag blir verkligen nyfiken nu på gästrummet. Ser så fint ut det lilla man ser!

Ha en fortsatt underbar helg!

många kramar
Karin

Gunilla sa...

Så söt liten Nisse...spännande att få se hur gästrummet blir (skapar en egen bild i förväg liksom)Men som allt annat du tar dig för så blir det nog jättebra och helt i min smak! Tack för all inspiration du delar med dig Och plötsligt mitt i sommarvärmen får jag en obeskrivbar längtan efter JULEN!!! Det finns alltid nåt att se fram emot.
Ha en skön helg!Kramar

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Trevlig helg Anette !!
Hoppas du får lite ledigt oxå !
Va fint det ser ut , glimten av gästrummet , gillar provdockan !!
Och Nisse vet som vanligt att föra sig ;-)
Kram/Lotta

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen! ditt lilla gästrum kommer nog bli en riktig oas! nisse är en riktit charmör, ser genom datorn att han är en riktig spjuver! varmkram lotten

Ofelias Hus sa...

Oj vad spännande med ett renoveringsobjekt...
Jag håller med dig, jag har också ständig tidsbrist, det känns
som att det alltid är någon/något som får lida..
Har just en kärlekskrank siameskatt i mitt knä som tycker att jag har suttit nog vid datorn... hej och hå

Lilys liv sa...

Vilken fin hund!

Designe sa...

Kul med nyrenoverat rum, det vill vi se!:) Jag älskar de där trådkorgarna, hade först bara en men fick mersmak och köpte 2 till..man kan ha dom till mycket! Ha en trevlig helg! Kram :)

♥ Pia... sa...

Hej och go morgon..nu sitter väl du och dricker kaffe och njuter av ledigheten förstår jag..har du mycket målande och pyssel för dej idag nu då:)spännande med ditt gästrum..vet på förhand att jag blir grön när jag ser det..för du har skulle jag tro den där sängen som jag skulle vilja gånger två i mitt gästrum:)idag ttänker jag ta ledigt och bara njuta sammt att vara med de mina..alla barn och barnbarn och och föräldrr..lite sliten i rygg och händer var jag efter gårdagens målande det var egentligen för varmt att måla ..färgen torkar sååå snabbt..jag lasera med en färg som INTE är vit..hihi..men blir fint ändå...nej nu ska jag blogga liite till innan jag ska åka och göra ett litet ärende..kanske ett loppis som bilen styyyr in till idag med..vem vet..tjingeling...PIA

Anna sa...

Hej Anette!

Åh Nisse är en riktig liten goding! Och en superbra modell:) Min katt skulle vara modell häromdagen men det gick inget vidare...

Det lilla man ser av ditt gästrum ser redan nu underbart ut och jag vet att jag kommer att stirra hänfört på dina bilder när du visar upp rummet!

Den gamla provdockan är jättevacker!

Jag önskar dig en riktigt skön helg med massor av sol och värme:)

Kram
:)Anna

vitating sa...

Hej vännen!
Förlåt att din vinst dröjer, har haft fullt upp med ett-års kalas i veckan, städat, fixat, donat, handlat, ja du vet! Ska skicka det imorgon så du får det i början av veckan!

Fina bilder, jag har likadan liten trådkruka, de är så fina! Kul att se gästrummet sedan, kan tänka mig att det blir en dröm att övernatta där!

Kram maria

Englagård sa...

Ditt gästrum kommer säkert att bli lika ljuvligt som dina andra rum.
Ha det gott
kram karina

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,
Vilka härliga bilder & vad mysigt det ser ut i gästrummet!!! Ser fram emot fler bilder :)

Önskar dig en underbar helg!

Kram Jes ♥

Solsjö - Under en vind sa...

Va go han är din Nisse! han vet hur man för sig!

Så spännande det ser ut i ditt nyaste projektrum, alltid lika roligt att få följa med i dina förändringsprojekt!

Hoppas att du har sköna dagar! Här har vi idag haft en heldag vid havet, så härligt! Skinnet stramar både här och där så imorgon får vi nog vila från solen lite....

Ha det gott, kram!

Beas sa...

Kikar in och läser ikapp... :-)

Vilken gullig far du har som bygger lusthus. Vilken karl!

Unknown sa...

Hejsan Vännen! Phu visst är tid allt en riktigt bristvara! Inte alls skoj, men jag antar att man bara ska låta allt ta sin tid och försöka att inte stessa upp sig, det är jag dålig på, ler. Ditt gästrum verkar att bli jätte fint och jag blir så nyfiken på att se mer!

Visst är det väl härligt med sommar!! Har ni lika fint toppen väder som vi?
Kram Petra¨
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Annas skattkammare sa...

Så spännande det ska bli att få se gästrummet när det är klart, kommer bli jättefint! Fina bilder.. Nisse är ju för gullig! Hoppas ni haft en bra helg! Kram /Anna

mig & alice sa...

Hallihallå vännen.

Oj, jag kan knappt bärga mig att se det färdiga gästrummet!!
Jag bara vet att det kommer att bli så perfekt.

Jag är så avundsjuk på din trädgårdsgrupp, la ett bud på en på Tradera men fick den tyvärr inte :-).

Hoppas att du haft en härlig helg.
Stor Kram
Melinda

mali-mo sa...

Gratulerer med nasjonaldag! Spennende med gjesterom, jeg er HELT sikker på at det lir vakkert!!!

Villa Nyhem anno 1918 sa...

väntar med spänning !!Du verkar ha så mycket energi hur många timmar på dygnet har du? jag har jobbat idag söndag efter några dagars vila jag menar vila kroppen har sagt ifrån, kramisar Maria

Galleri Hönshuset sa...

Spännande med gästrummet, o din Nisse är ju bara för go. Ha det gott i värmen. Pirre

marianaskeramik sa...

vad fint ditt nya rum verkar bli, man blir jättenyfiken på att se resten..... ha de gott

Unknown sa...

Ja du vännen du kan vara lite avis.
Det var helt underbart hos Lena på Lustfyllt. Men jag tror med bestämdhet att du har minst lika fint, bilderna från ditt hem skvallrar om det....

Men hur söt är inte Nisse! Minnena från min westi gör att jag känner ett litet hugg i hjärtat när jag ser Nisse.

Spännande att så småningom se resultatet av ditt nya projekt.... gästrum.
Vem skulle inte vilja komma och sova där, tror du. Nästan alla bloggisar gissar jag.

Gläds åt att sommar och sol nått även upp till Er i norr så att ni får njuta precis som vi i söder.

Hoppas att Ni hade en härlig nationaldag.
Emil fyllde 15 år på denna dag.
Vi grattade ikväll med grillning och maräng tårta... Mums!
Hade en härlig kväll Just nu 22 grader ute och kl är 23.06....
Godnatt min vän, ha det gott
Kramisar Jeanette

Marie sa...

Nisse är ju för söt där han sitter på dynorna, syns att han är van att bli fotograferad!!!!
Spännande att få en glimt av gästrummet, ser jättefint ut! Ser fram emot fler bilder framöver!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Anonym sa...

Halloj! Hoppas du har suttit i den fina trädgårdsmöbeln oxå...och inte bara Nisse..:)Puh..vad varmt det varit denna helgen...inte för att man ska klaga egentligen ..men varmt var ordet:)..har din helg varit bra?..min har varit jättegooo..kalas med nära och kära ...gooo mat och..efterrätt..:)....och här sitter jag nu på jobbet ..väntar på barnen ..nu kommer de..hej...PIA

Anonym sa...

Åhh vilken gullig vovve:) Kram

Hem och Lycka sa...

Gud vad söt Nisse är.. Hur gammal är han? Håller med, han är en riktigt supermodell nu vid det här laget ;-) kram!