måndag 30 juni 2008

Nymålade dörrar !!

Nu äntligen är dörrarna målade och klara !! Jag är sååå nöjd...


Kommer ni ihåg ? Så här såg dom ut från början , ockra gula...men jag ville ha dom vita så att det blir ljusare både i hallen och inne i glasverandan..


Nu känns det mycket ljusare..men vilket slit det var..ojj..ojj..jag målade och målade.
Fyra timmar grundfärg och dagen därpå fyra timmar täckfärg...jag tror att det var det jobbigaste som jag någonsin målat...men nu är det glömt...och tur är väl det.


Tunna skira gardiner i dörrarna..jag sydde med knytband....


Se så ljust och fint det blev i hallen också...
Ha det så bra alla..jag sitter i min veranda och beundrar mina dörrar nu...
Kram Anette

61 kommentarer:

annaslantliv sa...

Gud så snyggt, skillnaden är enorm. Jag har alltid tyckt att det är sommar med ett par tunna fladdrande gardiner i en dörröppning. Härligt.

Hoppas du får en bra vecka!

Kram Anna

Anonym sa...

Åh vad himla fint det blev, söta gardiner du sytt också :)

kram

Anonym sa...

Hejsan, vilken skillnad på dörrarna, vita dörrar är snyggast, ser rent och fint ut, och vackert med tunna gardiner.
Soliga hälsningar
Sanne

Körsbärsgården sa...

Godmorgon Anette!
Det ligger mycket i det min mormor brukade säga; ingen ser hur länge Du hållit på men alla ser resultatet. Ditt slit med målningen gav verkligen resultat! Vilken skillnad! Ljust och luftigt, ja, riktigt somrigt! :)

Här är det gråmulet och duggregnar. Inte så somrigt som jag skulle önska... Har varit ut och myllat ner näring i de nyanlagda rabatterna. Nu är det bara att plantera. Inväntar trädgårdsdesignerns tips och hoppas hon kommer hit om inte allt för länge. Jag, i likhet med många andra, är lite otålig och vill att det ska börja växa så fort och mycket som möjligt. Risken är stor att det redan har planterats då hon kommer om jag får lov att vänta länge till! :)

Önskar Dig ännu en skön semestervecka! :)

Kram från Karin.

me and alice sa...

Hej Anette!
Åh gud så fint det blev. Det var verkligen värt all tid i världen. Förstår om du är nöjd. Så himla fint!!
Och humlestörarna sen då!! Vad smart och snyggt. Den ide´n knycker jag..
Ha det så gott!
kramis Susanne

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Anette! Himmel så grannt det blev med vita dörrar....Förstår att du är nöjd...och sitter och njuter av av dina dörrar och din vita hall....jag njuter jag också :-)Underbara bilder här hos dig som alltid...Visst är det ett slit att måla men det är det värt när man ser resultatet.....Såna där humlestörar har jag också funderat på i flera år sen jag såg sommartorpet göra såna...Nu ska jag minsann också göra slag i saken...thihi....tänk att bloggandet ger så mycket härliga tips....det är som en drog :-) Ha en bra vecka...Kraaam Paula

Anonym sa...

Jag kan förstå att det tog sin tid men det var det väl värt? Det blev ju superfint!
Sitt nu och njut av din ljusa och fina veranda resten av semestern (man måste vila ibland oxå.....!)
Nää, jag skojade bara, och du har nog lika svårt att vila som vad jag har.

Ha det bra
Kram Pernilla

♥ Pia... sa...

Hej Anette .Du är ialllafall den vita färgens okrönta drottning:) Jisses så snyggt det blev..skulle kunna**###**för dina pardörrar..även om de vore ockagula...följde de med huset eller har du köpt de efteråt? snyggt jobbat...nu är det semster oc idag blir det trimning av en stycken mycket hårig hund...sen får vi se vad dagen bjuder på...altid något kul...var på samlarmässa igår och ..ja nu vill jag ha råd ..av dej så det kommer nog ett mail så småningom...ha en skön vilodag på verandan...kram..PIA...

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, inte klokt så vackert det blev!!! Va duktig du är flitig som en myra, jag får ångest av att bara måla en bräda: ) Mycket fräscht, lantligt och smakfullt måste jag säga! Men du, " finn fem fem" på bilderna så var det en sak till förutom färgen du glömde, han den vita längst ned: ) Och där står det fina olivträdet i zinkhink med och vilken snygga gardiner du har sytt! Ha en bra dag, jag byter inlägg sen under dagen, måste ila nu igen... Mari.

Vitt Hemma sa...

Amen du såå snyggt det blev!! Vilken skillnad..!! Tack och lov för vitfärg! :)

//sofi

Ann-Catrin sa...

Anette!
vad du skapar du milde tid så fantastiskt vackert det blev.
Dörrrarna var sagolikt vackra innan med men nu är de ju ännu finare.
4 timmar..jisses.. kan nästan förstå det med alla kanter hit och dit..
och se skira gardinerna är fantastiska!
Vilken entre ni har nu...
här är det regntunga moln idag.. ska slänga mig i duschen nu och sen göra ett fotbad.. eller som sonen tycker att jag ska göra ... -chilla mamma"
kram du duktiga människa.. från en stor beundrare
A-C

Lilla huset på prärien sa...

Vilka underbara dörrar Anette! Jag har faktiskt några liknande... inte lika fina som dina dock. Ska ta och fota dem någon dag så ni får se dem.

Kram Jenny

Vackrare vardag sa...

Vilket jobb! Men det var verkligen värt det, vackra dörrar blev nu sagolikt vackra! Skulle gärn sitta där och beundra allt jag också:)

My Lovely Things sa...

Godmorgon Vännen!!

Åh jag häpnar!!Men Anette!!Det är sagolikt vackert i din hall!!ja så himelskt vitt!!

tänk en del männsiskor säger att det kan bli för mycket vitt..Men tänk vad fel de har..enligt mig iallafall!!Vitt återt vitt är helt magiskt..

Dina dörrar är så vackra..helt otroligt fina!!

Jag fick för mig attd et var ytterdörren du skulle måla..visst inte att du hade pardörrar inannför med..

förstår att du är trött på att måla..men det går ju alltid över...

ha nu en härlig dag på verandan och beundra dörren för mig lite med..fniss..fniss..
kram anna

Vit Spets sa...

Vackert Anette! vilken skillnad å jag måste verkligen säga att det blev så mycket fiiiinare med vita dörrar - Tack för vitfärg...
Gardinerna är så skira, vita & luftiga - jag känner nästan vindpusten svepa förbi.
Vilken snäll möbelhandlare som har tagit hem utemöblerna skall bli så spännande att få se resultatet - det kommer väl?
Nisse står där & ser så söt ut!
Kramis
//Siv

mig & alice sa...

Men hallåååå, vilken skillnad!! Det vart sååå ljust och skirt.

Och vadå äntligen målat?? Nu är du sådär otäckt snabb med allt igen, du har ju knappt haft semester en vecka så... tjoffs, så är pardörrarna klara.

De där pillren du går på, kan jag också få de utskrivna tror du? ;-)

Sedan vill jag påminna dig om att maila din adress till mig så att du kan få ett paket, du kanske har missat det men du vann min tävling :-).
Ha det så gott du härliga

Kraaam
Melinda

Home No.1 sa...

Hej Anette.
Håller med alla föregående talare ...så jättesnyggt en makeover av dörrar minst sagt!

Gardinerna var såå söta mycket fint tyg lagom tunt nu till sommaren,och du tack för din fina kommentar det värmer :-)
Ha så skönt på semestern!

Anonym sa...

Men himmel så vackert!!
Är dörrarna gamla eller nya?

Vardagslycka sa...

Men himmel så snyggt det blev!!!
Dörrarna var fina förut men nu är de helt underbara! Och gardinerna... ja, jag måste gå tillbaka och kika igen.
Önskar jag hade en bråkdel av din energi. Just nu händer ingenting här hemma, all energi går åt på jobbet.
Här är det grått idag och regnet vräker ner... hoppas det snart vänder. Nu ska jag knåpa ihop ett nytt inlägg och sen ska jag beställa lite mer till butiken innan det är dags att åka ner och öppna.
Ha en bra dag!
Kram, Carina

hemtrevnad marie sa...

Så ljuvligt skirt och vackert!!!
Värt allt slit, det förstår jag verkligen.....
Har du målat panelen med....eller är det bara ljuset som ger den en annan ton?
ha en härlig måndag!
Själv ska jag fixa iordning för min loppis idag....samt vitmåla ett par grejer....
kram

Granne med Selma sa...

God förmiddag!
Jag skulle vilja utnämna dig till Inredningsbloggarnas Nr ! - i alla kategorier! Motiveringen lyder:

För ett aldrig sinande skapande, med en fantastisk förmåga att inspirera samt en givmildhet att låta andra ta del av allt det vackra.

Du är bäst! :-)

Jag återkommer med namnet på tidningen *hihi*

Monolilith sa...

Det blev jättevackert! Vad duktig du är!

Philura sa...

Helt otroligt vackra dörrar. Gardinerna blev också underbara.

Sunells sa...

Så vackert det blev med vita dörrar även om jag gillade de gula också! Somrigt med den vackra gardinen du sytt, så inspirerande att läsa din blogg:)
Ha en mysig semester!

Kram Katariina

Haust sa...

Utruleg vakre dører, dei vart kjempefine i kvitt! :)

Anonym sa...

Vad fint det blev :)

Stämningsfullt sa...

Wow vilken skillnad det blev! Jättefint!
Hallen är så ljus och fin den med :)
Kram!

Sallys hus sa...

Hallå där!
Jisses vad fint det blev!!!
Va du har vart duktig.....jag skulle behöva måla dörren till butiken men drar mig för det.

Jag ska ha semester alla måndagar och tisdagar i Juli med start idag......skönt.
Jag sov till 10!!!
Kommer inte ihåg när jag gjorde det senast.
Tänk vad mycket man vill hinna på en och samma gång. Sitter här och vill sätta igång att sy gardiner o kuddar samtidigt som jag vill måla skåpen och rensa ogräs.......det slutar oftast med att inget blir gjort då....så jag ska snart börja sy...det regnar lite här idag så trädgården får vänta.
Själv då!!!
Sitter du nåt i solstolen eller far du bara runt som ett skollat troll och fixar o donar...???

Ha en härlig måndag!
Kram Katarina

Annas skattkammare sa...

Men alltså, vilken skillnad!! Det blev verkligen ursnyggt i vitt! Förstår att det var pilligt att måla, hur gjorde du med spröjsen? Ha en bra dag! Kram /Anna

Ina sa...

Dörrarna blev verkligen superfina, mycket bättre än innan!! Tänk vad vitt är fantastiskt, det ger nytt liv åt allt. Jag älskar den sakrala känslan ett helt vitt rum har.
Önskar dig en härlig vecka!!
Kram Ina

Anonym sa...

Åhh vad jag blir avundsjuk på dig och att du får gjort så mkt...;-).
Måste bara fråga hur grundlig du är med det tråkiga förarbetet?? Om inte så noga, hur håller det? Jag menar, det är ju en sak att "smaska på" färg på småsaker men dörrar och trappoe och sådant vill man ju att det ska vara lite mer hållbart då det används flitigt...
Tack för den vackraste och mest matnyttiga bloggen jag vet.

Ps. Tror eg att "Lantlifs-Anette" är ett arbetsnamn för ett helt arbetarlag, är ju omöjligt att en liten söt tjej hinner allt du gör ;-)...

vitating sa...

Så ljust o fint, verkligen skillnad! Förstår att det var ett jobb! Men guuuud så fint!!

Ha en fin dag!
Kram Maria

Mitt hvite hus sa...

Sååå pent det ble!!! gangen din er bare helt nydelig. Ja hvitt er vakkert:=)

Ha en fin dag videre:=)
Klem

Min Skattkammare sa...

Jag kan tro att du är nöjd och belåten med dessa vackra dörrar, oj oj så fint det blev!
Men du vet väl att på semestern får man lata sig också.....? ;o)
Inte glömma det....aja baja, man ska räcka läääänge sen när semestern är slut! Hör du hur snusförnuftig jag kan vara, särskilt när det gäller andra än mig själv, fniss!
Nu undrar man ju vad som mer ska bli vitt och fräscht ......? Spännande!!
Fortsatt njutning av semestern önskar jag dig!
Kramar Kicki

Marja Kristiina sa...

Vilken skillnad! Gillade dom i gult(så lantligt!) men nu är både dörrarna och väggarna så ljusa och eleganta och en perfekt bakgrund till alla dina vackra vita slitna inredningssaker. Härligt!


Trevligt fortsättning på semestern!

Solsjö - Under en vind sa...

Jisses vad vackert du gör! Du är flitig med penseln, du har verkligen förändrat mycket med den på kort tid! Du gör helt rätt som bara sitter och njuter nu, det blev ju toppenbra!

Ha en go vecka! Kramar!

Inspiration i vitt sa...

Nej men kära nån vilken förvandling (gul ockra i all sin ära ja på 90 talet)tänk vad vackert det blev.Bilderna ser ut att komma från vilken inredningstidning som helst.
Alltid lika kul att titta in.
Ktam på dig/Ingela B.

Marie sa...

Ååååh, så fint det blev, vilken skillnad! Så vitt, lugnt och harmoniskt! Och så bara älskar jag de skira gardinerna, såååå vackert!

Ha en bra tisdag!
Kram Marie

Mollys sa...

Ditt hem e så otroligt vackert och varje gång man kommer på besök har du något fint och nytt att visa...Keep up the good work!

Radhusdrömmar sa...

Förstår att du är nöjd, det blev ju så mycket bättre!!!

Kram Johanna

Grodmamman sa...

Så himla vackert! Och vilken skillnad! Jag tänkte också sy sådana där gardiner med knytband. Vad har du använt till själva knytbanden? Gillade att de var så enkla och fina.
Kram

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så vackert! Du har varit jätteduktig, känn dig stolt!
Ha det gott!
kram
nina

Solsjö - Under en vind sa...

Gokväll igen!
Det finns en award till dig på sagans soljö....
Kramar!

Kamomilla sa...

Hej Anette!
Du är den fösta som jag måste kika in hos genast efter min nästan två veckor långa bloggpaus.
så mycekt fint du visar! dina föräldrars lövkoja och humlestavarna... mmm. Vilken härlig ide´med såna stavar, det blir nog superfint när det får växa till sig!

Och dörren då, vilket jättejobb men också ett superfint resultat!
Härligt! och nisse som kom med på bild... fin är midsommarbilden på dig och nisse också. :)

Designe sa...

Oj, så vackra de blev! Förstår att du vill ha in ljuset i den lilla hallen innanför! Jättefina dörrar i sig oxå och bra med gardiner som man kan dra för om man vill! Ha det gott! Kram :)

Cecilia sa...

Så fina de blev!!! Hela känslan förändrades i hallen och varendan.
Men vilket jobb.... Här ska det målas fönster i sommar, det ser jag inte fram emot....;)

Humlestörarna blev ju jätte snyggt!
Tack för all inspiration du ger!!!

Kram Kram Cecilia

♥ Pia... sa...

Morn morn..solen lyser himlen är blå..vad det är skönt sitta ute med en kopp kaffe då...:).. vad pysslar damen med nu för tiden ..... har du ledigt påriktigt eller målar du:)..jag ska måla ett bord i dag..tänkte jag ..vet inte platsen för det än men...kommer på det under tiden hoppas jag..ha en bra dag..Kram..PIA åh du ...selma vlev så söt ..och så liten ....krympte tror jag....

Hem T Gårn sa...

hej anette , va skönt att vara färdig ,har också sådana dörrar men har bara målat dem på innsidan ännu de är verkligen grymma att måla men va bra det blev.

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Det blev en enorm skillnad med vitt!Ockran var också fin,men det vita vinner i mina ögon...
Kram Marlene.

smultrongården sa...

Ojojoj, vilken skillnad!

Ja, tänk vad olika färger gör olika saker! Förstår om du är helnöjd. Skulle jag också vara.

Här är sol & varmt & full rulle kan jag säga. Kul, kul!
Kramar Eva

Dahlia sa...

Målade en gång själv ett par dubbeldörrar vita. Det är nog alltid mödan värt. Dina dörrar blev jätte fina! Har ganska nyligen hittat ditt blogg men märker att du har många läsare vilket är lätt att förstå. Stämningen och bilderna är väldigt fina!!

Fabrikken sa...

Åå så fint det ble :) De gule dørene var friske og fine, men når det ble hvitt ser man med en gang at de er ment å skulle være hvite :) Fint og sommerlig ble det :)

Klem fra nr. 5

Jennys Vita Villervalla sa...

Verkligen jättefint!
Kram
Jenny

Ofelias Hus sa...

Vilken skillnad!
Det blev jättefint med vita dörrar, mycket ljusare...

Jag förstår att du är nöjd.

Anette

MormorRuthsAnn sa...

Du är så himla duktig, vad underbart ljust och härligt det blev. Verkligen en helt enorm skillnad nu.

Du går verkligen från klarhet till klarhet...ditt hem blir bara vackrare och vackrare....

Du inspirerar mig massor skall du veta!

Kram Ann

Sandhem sa...

Sååå fint!

Anonym sa...

Men oj vilken skillnad Anette, förstår att du känner dig jättenöjd (och det är väl tur efter allt det slitet :-) ). Har du några mål-projekt kvar nu? Känns som om du målar jämt, måste ju bli slut på objekt snart :-) Fast det kan ju vara så att man hela tiden skaffar sig nya... :-)

Fortsätt att njuta av din semester!

Varma kramar Camilla i Örebro

Henrikohelen sa...

Jag tyckte om den gula färgen också, men det vita gjorde att dörrarna kom till sin rätt.
Jag håller på att måla en gammal skolbänk just nu och det är så "bänt"... man får flytta den upp och ner och hit och dit för att nå... men bra blir det... vit förstås... :-)
Ha det gott!
Kram
Helen

Madeleine Berglund sa...

Du är så duktig!! Vilken skillnad, supersnyggt. Tänk att det känns så bra med vitt. =) Ha de toppen! Kram Madeleine

tinginneoute sa...

Gud vad fint det blev. Tänk vad lite färg kan göra.
Håller själv på att måla om gadroben.Ska bli skönt när det är klart.

Love Your Homes sa...

Hej, alltid lika inspirerande att se dina fina resultat, många är vi som får ny energi av dina fina bilder. Nu ska här spacklas och målas, minsann, inget vila på penseln.
Väntar glatt på nya inlägg, Ingela