måndag 23 juni 2008

Semester !!

I dag börjar jag min semester !! Det är så mycket man vill hinna göra , saker som man har tänkt få gjorda nu...Men viktigast av allt är väl ändå att känna att man är ledig..ta dagen som den kommer...

Jag tror att jag börjar med ett avslappnande fotbad...när man väl sitter där med fötterna i badet så kan man ju inte springa omkring hit och dit..då sitter man fast liksom...andas och gå ner i varv...

i mitt lugna rum...tänk..jag har semester nu i fyra veckor !! Det ska bli både vila , loppis ,målning och trädgård...och grill kvällar....jag har bestämt mig..jag börjar med att måla ytterdörren..
Vilken färg det blir behöver jag nog knappast säga...
Vi syns snart... Kram Anette

52 kommentarer:

My White Cottage sa...

Vad härligt med semester! Hoppas du får många sköna dagar med sol och värme. Ska bli spännande att se ytterdörren... Tror mig veta vilken färg det blir! ;) Det kommer bli superfint!!!

Många kramar från Jenny

vitating sa...

Åhhh så härligt med semester kan jag tro! Hoppas verkligen du unnar dig vila och mycket kul!
Så härligt det ser ut med fotbadet i det där vackra rummet, kan tro att du njuter!!
Ha en underbar dag och semestertid!
Kramar Maria

Mamma C sa...

Så skönt med semester. Nu får vi hoppas att vädret vänder och att sol o värme kommer tillbaka igen. Det är så fint i ditt rum.
Kram mamma c

Anonym sa...

Hej Anette, Vad fint det blev med tallrikshyllan i gästrummet, bra att man kan använda den mer än i köket.
Hoppas du hade en skön midsommar, själv var jag i Norge och firade, vilken natur dom har, bara så vackert och fridfullt.
Ha en sköööön semester
Sanne

Katarina sa...

Hej igen du :)
Jo det badet såg alldeles härligt ut, fniss'
Kom han med kaffe nu då ?
Ta nu en riktigt härlig slappar dag Anette, ler*
Önskar dig 4 veckor av riktigt härlig semester !
Kram
Katta

Handplockat sa...

Mums så härligt med semester jag har just kommit tillbaka från min =)

så i dag är jag tillbaka på jobbet =)

njut nu jag hoppas på toppenväder

kramelikramar

Anonym sa...

Ååhh vad härligt med semester och ja. hinn med att njuta nu oxå, fast det är ju lite avslappning bara med att måla.......vad fin dörren kommer att bli.....i?? *ler*

Ha det bra idag
Kram Pernilla

My Lovely Things sa...

Godmorgon min semesterfirande vän!!

Grattis ...jaaa, det är en skön känsla av att få vara ledig..att få ta dan som den kommer och bara göra som man vill!!

Så mysigt det ser ut med ditt forbad...Härligt att få slappna av..
i går slappa jag verkligen hela dan..jätte skönt det var länge sen jag hade den ron till att bara ta det lugnt...
Va synd att vi bor så långt i från varandra..det hade vart så kul att träffas nu när vi båda har semester....Men vi får ses här på bloggen..

alltid lika kul dessa mornar...

I dag så ska jag åka till min favvo loppis..den har öppnat i en ny lokal så jag är lite spänd på utbudet där..

ha det så gott i dag..
ps:va spännande det låter med dörr målningen....min dörr ska målas med..men mannnen ska få köra med slipmaskinen på dörren först..

den har flagat så..

kram anna

Körsbärsgården sa...

Det låter härligt med semester! Hoppas Du får det riktigt skönt och hinner vila lite mellan alla projekt Du har tänkt ut! :)

Kram från Karin i Körsbärsgården där vi igår påbörjade sättningen av hög granitkantsten runt två stora rabatter. Vilket tungt slitgöra! Men det ser bra ut, så här långt, i alla fall...

Mitt hvite hus sa...

Hei

kikker innom din koselige blogg:=) Så herlig ed fotbad elsker å ta det selv. Da slapper man av:=)Gleder meg til å følge med inne hos deg i sommer:=)
Ønsker deg en riktig så herlig ferie:=)
Klem

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där semsterfirare! Så ljuvligt det såg ut med fotbdet, så vackert och romantiskt och skönt med kan jag tro! Jag badade ute igår, har gjort en badhörna som alla ska få se senare! : ) Så vackert i ditt gästrum, du får ligga där ngn natt, för att inviga rummet och känna att du bor på lyxigt pensionat på din semester: ) Du har redan en fantastikt vacker entrée och dörrar, så du vet, jag bara älskar den bilden när ni sitter där alla i Lantliv, det är en mycket charmig och passande färg men visst, det blir säkert fint i vitt med! Njut av din ledighet, själv jobbar jag exakt hela sommaren, ca 121 % fördelat på tre jobb, puh, men jag kommer uppdatarera bloggen lika ofta ändå! Hoppas Du, Nisse & Co hade en mysig midsommar!! Mari.

vitating sa...

hi hi, det såg jag inte att det var tvålen du vann från mig! Kul att det kommer till användning!

Kramen igen!
Maria

Henrikohelen sa...

Ha en jättehärlig semester! Hoppas att du får fint väder! Jag går själv på ledighet nästa vecka... så jag har beställt underbart väder som du får ta del av... :-)
Kram
Helen

Min Skattkammare sa...

Hi hi....mycket klokt att börja semestern med att göra fötterna lena och fina! Det är något som jag behöver göra, men som du säger....då sitter man där och så blir det inte av. Du stänkte väl inte ner golvet nu....?? ;o)
Tänk......semester, vad fort det gick ändå! Hoppas den blir solig och fin, men värmeböljan klarar jag mig utan ialla fall! Vi hade också regn och rusk i midsommar, Lasse gick här och muttrade över det svenska sommarvädret, hi hi!
Vad vackert du har det i nya rummet, allt gör sig så fint på bilderna!
Det ska bli spännande att se vad du hittar på nu när du har mer tid, och att säga att du ska ta det lugnt är väl ingen idé?? ;o)
Men faktum är att man kan hitta vilan just i det kreativa, när man tycker det är roligt, eller hur!?
Ha nu en riktigt härlig månad, vännen!
Massor av sommarkramar!
Kicki

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad skönt med semester! Själv är jag mammaledig. Går alltid barfota nästan så det får bli många fotbad i sommar... borde göra varje dag. Fina fötter till fina öppna skor på sommaren (jag tar skor på mig om jag ska gå hemifrån såklart...)

Hoppas du inte glömmer blogga lite trots att du är ledig! Älskar att läsa dina fina inlägg.

Kram Jenny

♥ Pia... sa...

Hej...så härligt ..det blir inge bad för mej ...men skulle inte ha nåt emot det...vilsat och fint du gö det ...ska ytterdörren bli...vit??? jo kunde just gissa det:)..för mej att du hade en väldigt vacker dörr oxå..får kolla sen..ja vad skönt med semester..min börjar kan man säga til torsdagen...då börjar jag med min lediga dag ..och sen rillar det på tilljobbet börjar 4 aug...störtskönt..sen får vi se vad hösten bjuder på.... jag tar det lugnt idag och i morgon ..snuvan & ont i kroppen över allt ..håller mej lugn...kram och på återseende..PIA

Brunkullan sa...

Vilken dröm ditt gästrum blitt! Där skulle man inte ha nått emot att slumra:)

Och just Lövkojan har vi också beställt ritningar till, men det blir aldrig av att vi bygger..men fint är det!

Hoppas du har haft en bra midsommar:)

Susanne

Tidsmästarinnan sa...

gött med semester! Njut av ledigheten och vila penselarmen lite emellan varven Anette, lova det :-) (sss, ska jag säga! hihi!)

Kram på dig du sköna böna!
Susanne

Vit Spets sa...

Semestern kan inte börja bättre - fotbad i världens lyxigaste gästrum...jag tror du kommer att måla massor i sommar, ytterdörren i vitaste vitt - supertjusigt! men som du vet tycker jag att den redan är så vacker...
Loppis skulle jag oxå vilja springa på men tar mig sällan iväg :( måste nog söka upp lite guldgruvor här i närheten...
Hoppas du hinner baka något gott oxå så här i sommartider för att sitta ned och njuta lite till...
Kramis
//Siv

hemtrevnad marie sa...

Nämen så skönt med semester!!
I det vita ljuva rummet, kan du väl verkligen slappna av........
Så ytterdörren ska målas?!
Du ska förstås ha den rogivande färgen som möter dig var gång du kommer hem??!
Ha nu en himla skön semester....och hoppas ni har bättre väder än här, här blåser det och regnar hela tiden!
Kramis

Radhusdrömmar sa...

Du får ha en jättehärlig semester nu. Hoppas att vädret blir lite bättre. Själv har jag sen semester, ska jobba 3 veckor till. :-(

Kram Johanna

Anonym sa...

fina bilder...

Millygarden sa...

Vill börja medatt önska dig en trevlig semester! hoppas att vädret blir bra i norr!
Men åh vilket fint fat för fotbad....ett sånt vill jag ha... Det där är ju till och med snyggt att se på när man inte använder det. Nyfiken på Ytterdörren...ska bli kul och se den färdigmålad i vitt!

Ha det gott!
Kram Marina

Bruno och Mig sa...

Härligt med semester. Jag har en vecka kvar av min.
Såg inte helt fel ut att bada trötta fötter i ett så vackert fotbad.När dom blivit uppmjukade och pigga, orkar dom kanske springa runt på loppisar ;)

Njut av ledigheten.

silje-sin sa...

Ha en flott sommerferie! Bloggen din er helt fantastisk, takk for all inspirasjon du gir! klemmer fra silje.

Jenny Oak Fae sa...

Ljuvliga bilder..!

Önskar dig en skön semester!

: )

Kram, Jenny

<3

☆Therese sa...

Håper dere hadde en fin Midsommar fering. Her hos oss feirer vi ikke før i dag, St.Hans aften :o)

Deilig med forbad - da er det bare å finne frem noe godt å drikke, noe godt lesestoff (les interiørblader). Ha alt innen rekkevidde (mobil, evt fjernkontroller til alt mulig). Putte bena i vannet og nyte.

Håper du får mange gode feriedager :o)

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

så otroligt vackra och inspirerande bilder... den som är gäst hos dig vill nog inte åka hem.. *Ler*
kram linda

mig & alice sa...

Åh, vad härligt att du får semester nu vännen. Jag ska hålla tummar och tår för att det blir vackert väder.

Vad helt ljuvligt underbart att få ta dagen som den kommer...men känner jag dig rätt så lär du väl inte sitta still en sekund. Du är verkligen expert på att få till det och snabbt dessutom, vårt vardagsrum som skulle vara färdigt den sista maj glor fortfarande ilsket på mig. Men det blir ju inget gjort!! Jag blir galen snart!!

Samtidigt förstår jag Janne, han jobbar heltid (har flexibla tider så han är hemma långt före mig), tar hand om fyra barn, lagar mat och tvättar...det blir ju inte så mycket tid över för annat...men nu så har han semester så då kanske det kan hända något mer...

Usch vilken gnällkärring jag blev nu känner jag.

Men njut Anette av din semester!!

Ha det bäst.
Kramar i massor
Melinda

Annas skattkammare sa...

Åhh va gott med semester.. Jag som är student får jobba och slita hela sommaren.. Håller med om att det viktigaste är att varva ner och ta dagen som den kommer, så man får njuta av sin ledighet. Ett härligt fotbad i ditt underbara gästrum skulle nog få vem som helst att slappna av! Passa på o njut! =) Kram /Anna

Goa sa...

Hej du sötnos..:) Du ser ju inte ut en dag äldre än 25...men så röker du inte heller...*thi,hi*
Härligt med semester! Och inte minst i detta rummet...alltså jag skulle inte lämna det en dag! Jag kanske skulle ta en sväng till Kalix och ta in på Anettes underbara franska sparum..:)...har du något pris?!?
Fast, då blir du ju, aldrig av med mig förstås..*fniss*
Ha det nu bästast och njuuut av din semester!
Vi ses..;)
Kraaaaaam...

smultrongården sa...

Ha en super skön semester, Anette!

Jag är på "endagarssemester" & har varit & fått aromaterapi idag - ljuvligt...

Kramar Eva

Veera sa...

Ha en fin semester. Fina bilder som alltid!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så härligt med semester!! Jag har knappt två veckor kvar tills jag också får semester.
Det lät så härligt med att ta dagen som den kommmer. Det ska jag också försöka göra.
Kram!!

Solsjö - Under en vind sa...

Önskar dig en alldeles underbar semester! Det ser ut att ha blviit en perfekt början för dig med skönhetsvård i ditt mysiga rum!

Själv jobbar jag på i tre veckor till...men sen har jag det sköna framför mig!

Ha det gott, stor kram!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härligt fotbad och härligt med semester! NJUT!!
kram
nina

Husbilsresan sa...

Härlig början på semestern....mår fötterna bra,så mår hela kroppen bra =)
Hoppas att semestervädret kommer snart(finvädret alltså)...jag börjar min semester nästa vecka.
Ha det så skönt nu!
Kram/Gunn

Anonym sa...

Hej Anette!

Jag måste bara börja med att önska dig en riktigt härlig semester! Njut och passa på att koppla av och gör saker som du tycker är kul, för det är först då som man verkligen laddar batterierna inför kommande höst och vinter.

Vad himla fint gästrummet blev! Så mysigt att sitta där och koppla av och läsa den fina boken. Har du inte skaffat deras nästa bok? Den är ju så himla fin den med! Jag njuter så när jag läser den, riktig vardagslyx att få sitta i soffan med en kopp te och läsa, mmm...

Hoppas att vi får se lite av dig under semestern så vi slipper bli att sakna dig för mycket :-)

Ha det så skönt!

Kramar Camilla i Örebro

Sallys hus sa...

Hallå!

Äääääänligen funkar telefon och internet igen!
Vi har varit utan i en vecka nu.
Åååå...så fint rummet blev!
Jag vill också ha ett sånt avkopplingsrum!
Guuud så skönt!
Kan inte komentera nåt speciellt för allt är så...ja...perfekt!

Så du har semester nu...så härligt!
Jag får bara några dagar då och då...man får vara glad för det lilla!!

Mitt målande har legat på is nu över midsommar eftersom vi vart bortresta..men nu kliar det i fingrarna igen.
Måste måla panelen i tv-rummet en fjärde gång...phu!
Kvistlacken lyser fortfarande igenom.....
Lika bra att göra det ordentligt!
Golvet ska bli ljusgrått.
Tvekade...det är ju helt obehandlat och mycket gammalt...men det kommer nog bli lättskött och snyggt!

Mitt paket kom alldeles innan vi åkte.
Hi hi...tänk jag trodde kuddarna var med svart tryck.....men det gör inget...de får bo i vardagsrummet i stället för tvrummet. Där kommer de nog passa ännu bättre!
Tyget då!!! JAg äääälskar det och kan för mitt liv inte bestämma mig för vad jag ska göra med det.
Gardin och kudde....bara kuddar......lapptäcken eller.....jag blir tokig!!!
Får nog beställa 100 meter till och kapsla in hela huset med det...ha ha....
I dag har jag vart och köpt två skåp på blocket som ska målas.....tyckte jag behövde lite mer att göra...fniss......
Kunde inte låta bli....Ett högt smalt och ett litet vitrinskåp.....vet inte vart de ska få plats men det löser sig!

Ha en härlig tisdag, Kram Katarina

me and alice sa...

Hej Anette!
Vad härligt att du äntligen får semester... Jag skulle gärna sitta i ert fina gästrum och låta fötterna få ett mysigt bad i den fina skålena/baljan...
kramis Susanne

Katarina sa...

Go morron :)
Nu hoppas jag att du har lite ledigt nu på din semester...så du kanske inte är inne så värstens tidigt o fikar i dag, ler*
Men ha en underbar dag Anette!!
Kram
Katta

Käranån sa...

Jag önskar dig en riktigt skööön och välbehövlig semester...ta ett fotbad VARJE dag...

Ann-Catrin sa...

Morrn Anette!

vad härligt med semester...min börjar nog på torsdag... tror jag i allfall!!

Härligt med fotbad.. kanske jag ska härma dig i em...mina skule behöva sig en avhyvling..hihi!

Hoppas du satt tillräckligt stilla nu... kan nästan se dig framför mig hur blicken flackar medan fossingarna badade... allt du vill ändra om..

Här kan man inte planera ens för fem minuter.. rätt som det regnar så komer det en skur... helt bedrövligt!!

Underbara bilder..as always!!
Ha ännu en härlig semesterdag... och visa dörren sen... men ha inte bråttom nu...fniss!

Mitt blocketfynd ja.. ska nog ta och fota det i em...

KRAAAM Ann-Catrin

Marja Kristiina sa...

Önskar dig en jätteskön semester! Dröm, njut och koppla av!

många varma tankar,
Marja

Anna sa...

Hej Anette!

Åh så skönt med semester! Och fotbad, det är också skönt:)

Gästrummet är en dröm!

Kram
:)Anna

Krusidull sa...

Fyll nu dina dagar med massor av "må bra saker" det tror jag du är värd.
Spännande att få se dörren.
Soliga semester kramar
Krusidull

Smultronstället sa...

OO så härligt med fyra veckors semester. Är trots att jag är glad över mitt nya jobb lite avis...då det endast blir 1v sem för mig i år...men det är alltid något.

Ha det gott!
Kram M

♥ Pia... sa...

Hej du...så gött med massage:)...unnar dej verkligen det..nää min förkylning är för tråkig nu..den blir bara mer ocmer av den..men på torsdag är det min lediga dag så då får jag hoppas att det är bättre ..för sen börjar min semester...just nu så orkar jag ingenting..nästan inte ens blogga..DÅ är man sjuk va:)...kram ....PIA

Mollys Hus sa...

Ha en trevlig sommar! Hoppas att du får lite vackert väder. Här i Småland regnar det mest :(

Randi sa...

oioi...4 uker!! skjønner godt du skal nyte livet.
Og du starter bra med fotbad, det gjør jo godt for hele kroppen.

Her øsregner det og blåser kuling...brrrr jeg fryser. Så nå håper jeg sommeren kan komme på besøk hoss oss igjen.

Klem

C De-sign sa...

Så skönt med semester och du verkar ju resonera klokt!!Vila och ta dagen som den kommer! Bra start med fotbad ( har också gjort det...) och dessutom har jag börjat måla yttterdörren...ja, just det..vit!!! ( så vi verkar syssla med samma saker...hi hi ) Jag har också vilat och njutit...det är så skönt att bara vara!!! Nisse blir väl lite extra ompysslad nu också med matte hemma på dagarna??! Ha det så himla skönt! Kramar fr oss! C

Karin Lindström sa...

Hej Anette!
Så skönt det låter med din semester. Nog ska man bara vara och fånga dagen, det är det bästa!

Underbart vackert som vanligt!

Många kramar
karin