onsdag 9 september 2009

Hallen är färdig !

Välkomna ! Nu är hallen färdig, så skönt det känns, nu har jag äntligen en ljus och välkomnande hall !!
Jag ångrar att jag inte fotade innan vi rev ut den hemska plastmattan, den var brun med ett mönster som skulle likna kork, ni vet tidigt 80-tal.



Här har ni en filur som är väldigt nöjd med att vi är färdiga....


Kommer ni ihåg ? Så här såg det ut i vår lilla hall då vi började riva ut golvet, där fanns det inget trägolv under plastmattan...




Så här blev det ! Nu återstår ju bara att hitta fina mattor till hallen, jag hade en röd liten trasmatta som får duga ett tag, men jag skulle nog vilja ha gammeldags trasmattor i svart och grått kanske, nån som har tips på fina mattor i lantlig stil, lite tyngre mattor typ trasmattor ?



Nisse är ivrig att få visa....




Några blommor i en vas, det livar upp och känns välkomnande..




Japp, så här blev det, golvet målade jag i en ljust grå nyans...




Skohyllan som jag fyndade på en sommarloppis för 50:-, den målade jag med samma färg som golvet...



Lite pynt i ett hörn...



Hatthyllan och bänken...



Jaa, nu undrar ni nog var alla kläder och skor håller hus, sånt som man brukar ha i en hall..så här vill jag att det ska se ut, jag fixar ju för att fota såklart, så gör alla och det gör man till tidningarna också, inte är det så värst snyggt att visa alla jackor och skor, men så är det, det vet vi ju alla, just nu hänger det typ 10 jackor under hyllan och skohyllan är fylld av skor..thats life eller hur ? men man kan väl få låtsas lite...




Det var allt för idag, det känns så skönt att ha hallen färdig, när man kommer ner för trappen på morgonen och möts av en ljus hall, åhhh vad det känns bra, ett tag till i alla fall, tills man har vant sig och glömt bort hur det en gång såg ut. I morron ska jag visa lite mode, vi som gillar inredning är ju också oftast mode intresserade, så jag ska visa något som jag köpte igår, nåt som väldigt enkelt piffar upp din gamla tunika och jacka, ett måste i Höst garderoben, tycker jag i alla fall !!
Ha det så bra alla, och tack för alla fina kommentarer som jag får, jag blir såååå glad !
Kraaam Anette

88 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men oj Anette, så vackert golvet blev!!! Vilken hall du har, så fint med trappen och det olivträdet i hink, inte konstigt Nisse är ivrig och stolt, han börjar kunna hur det går det till nu med arrangeringar och fotografering: ) nej, klart man inte vill visa den tristaste av vardan som jackor och en hög av skor, det är ju det vackra vi vill se, och det leverar du mer än väl här! Vilka fina gamla tavlor på hyllan och den buren!!

Du kanske skulle ha gjort som de brukar säga man gör när man tapetserar över en gammal tapet. sparat en ruta av den gamla bruna korkmattan: )

Underbar hall!!! Mari.

Körsbärsgården sa...

Godmorgon Anette!

Vilket jobb Ni lagt ner och vilket fantastiskt resultat! Jättefint!

Önskar Dig en skön höstdag och ser fram emot Din kommande guidning i höstgarderoben. :)

Morgonhälsning från Karin som hoppas få högskåpet på plats i vardagsrummet idag. Nu är både skåp och rum färdigmålat. Det ena drar lätt med sig det andra, känner Du också igen det? :)

K A T A R I N A sa...

Gomorron!
Åh så fint det blev.

Höres snart

Kramar
Katarina

[z a r a] sa...

wow! vad fint det blev! :D

hagagården sa...

Men oj oj så vackert det blev i din fina hall,underbart!!!!
kram
ninni

Marita sa...

God morgon!! Sååå otroligt snyggt det blev!! Vilken hall!!! Nu blir det till att blunda när jag passerar min egen hall på väg till jobbet :-D. Ni har verkligen lyckats!!!
kram, Marita

♥ Pia... sa...

Ååå Anette..jag höll tummarna för att jag skulle komma in ..i hallen din ( kommentaren var det egentligen då:)..Gud så vackert det blev..nu är du väl nöjd..jisses så läckert..ja jag sörjer lite att det inte blev det gamla huset för vår del..med nya hus blir det inte lika själ i som du vet..ditt är bara såå underbart...nisse ser riktigt glad ut..kan de va så att du mutat honom;)..med en liten godis..hihi..jag fotade selma igår..men där behövdes inget godis..hon stod utanför glasdörren och ville ingissa om det blir görtassar där...!!hm..i detta regnandets sommar och höst..jo jag tackar ja..HAr du fått någon lösning på din höst...tro du har fullt upp..ska bli spännande att se vad du visar i morn..brosch eller en sjal..vill ha båda de grejerna nämligen just nu till mej..har en liten bild av en brochs som jag skulle vilja göra faktiskt..får se om det går ...nu ska jag snart till jobbet..men sen i kväll måste jag förbi min lille skrutt som fyller två år idag...tänk vad tiden går fort..redan två år...oj..kalas blir det til helgen..men inga vilda hästar kan hålla mej där ifrån ändå..kram..Pia

emilias gömmor... sa...

Vad snyggt det blev!!! Du måste vara nöjd, efter allt slit du lagt ner. Hårt arbete lönar sig!

Kram Mimmi

LOPPISLIV sa...

Godmorgon! Vad fint det blev Anette, så vackert med ert ljusgråa golv i hela huset( inte köket va ännu?) Det liksom blir en helhet, tycker det är så snyggt när man har samma golv som flyter i hela huset. Jag vill ta bort vårt gamla klinkers i hallen (terracotta, trodde jag skulle gilla det hela livet när vi la in det för 10 år sen, men nu har jag tröttnat) vill istället lägga nytt i beige färgat samma i både hall och kök, ett jätteprojekt men oj så fint det skulle bli, just för att det då kommer att bli en enhet, just nu ser det ut som ett lapptäcke tycker jag..hihi. Skönt att höra att ni också har kläder och skor i hallen, så har vi det till mans tror jag :-) Kram kram Paula

Vita små hjärtan sa...

Så smakfullt ljust o fint.
Förstår att du är mer än nöjd...
Ha en fin dag kram Agnetha

Elsa sa...

Wow! Väldigt förtjusande och ljust! Känner mig välkommen... ;)

Du måste vara lyckligt och stolt över så fint resultat.

Ida sa...

Hejsan Annette!
Vilken underbar hall. Den blev helt perfekt efter ommålning. Känner igen det där med att piffa upp inför fotografering. Gör likadant även när vi ska ha gäster=)

Måste bara fråga vart du köpt den vackra torson. Är på jakt efter en sådan men kan ingen hitta.

Ha det så gott och tack för inspirerande bilder.
Kram Ida

Fågel Blå sa...

Godmorgon!
Får gratulera till din nya fina hall! Du skriver att du söker någon som har fina trasmattor, då vill jag varmt rekomendera Victoria, du kan gå in på hennes blogg, loppberga.blogspot.com
där kan du läsa mera om hennes underbara mattor, jag har sålt hennes mattor i min butik när det begav sej, och jag har flera hemma här hos mej.

Kram Kathrine!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh vännen så fint det blev, älskar din krokar med lilla vita porslinsknoppen på är dom gamla eller går det att få tag?
Kram TEss

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Såå vackert det blev i din hall! Haha, jag tänkte frågan innan du skrev, var hänger de kläderna? Jo, tack jag vet hur det är, med fem personer i familjen går det inte att ha det så fint som man vill :D Tror inte det skulle hjälpa med garderober heller, alla är för bekväma, men man kan ju begränsa antalet jackor och skor och bara ha det man för tillfället använder, eller hur?
Ha en fin dag!
kram vännen!
nina

nea i det gula huset sa...

Men wow så fint!
Helt underbart!
Jag tycker att den mattan du har där är superfin. Den ger värme! :)

Ha det gott!
Kram Nea

Jennyshemochharmoni sa...

Så fint anette! Jag blir så imponerade hur snabba ni är också! :) Kul att få se mer av din hall, ni har verkligen ett otroligt vackert hus! KRAM

Lilla huset på prärien sa...

Oj så fint det blev i hallen Anette - vilket jobb ni har gjort! Förstår att du känner dig nöjd och glad efter allt det arbetet! Och vad ljust och fint det blev!

Kram Jenny

Kallholmen sa...

Vilken ljus och härlig hall!
Det behöver vi på vintern eller hur.Jag ler när jag ser din gång bräda vi hade oxå bräda som vi balanserade på när vi skulle ta oss upp på övervåningen.Att måla hall golv är inte så enkelt det finns nog inget golv man går på så ofta.
Men oj så härligt när det är klart.
Kraaam Malin

tinemor sa...

Masse grattis med ny gang/entre!!!!
Så lyst og lekkert det ble!
Kjenner godt den gleden med noe nytt.
:-)
Kos deg/gled deg.
Kram

Ann-Catrin sa...

Anwette!

jag sitter och fullkomligt dreglar över varenda bild.
Måpste var aden vakraste hallen som visats..och det menar jag.
Alla detaljer är ju bara hur snygga som helst..
och golvet är sagolikt..
hatthyllan är ju bara för vacker.. får man vara så näsvis och fråga var ni köpt den?

Så lustigt för jag visar en bit av vår innerhall idag med.. men jag ligger i lä kan jag säga.. hmm
ja det får man leva med

men faktiskt ska jag i dagrana slänga ut vårt klädskåp i hallen och vi ska göra lite roligare där..
fast det har jag inte talat om för Anders än..ooops!

Kramar till dig och tack för alll härlig inspiration och glädje du sprider

kramar
A-C

tror inte ett dugg på att ni har någonsin stökigt i hallen.. näej jag vill leva i villfarelsen att ni ALLTID har så där..
och du.. ge Nisse en puss.. han är ju alldeles bedåranade där i állt det vita.. Britta hälsar sömnigt..hon är så morgontrött

Ann-Catrin sa...

men du hur var det med stavningen där.. SORRY!!
hoppas du kan läsa...

katarina sa...

Hallå vännen!

Ååå så fint det blev!
Jag suckar o tittar o drömmer...;)
Jag håller helt med..klart man måste få drömma om en hall utan jackor o skor...hihi...man skulle behöva ha en hall till...som ingen ser..
Igår kväll fotade jag i Kajsas rum...(ska visa sen när jag kommer hem)...vi tände ljus o piffade....
Jag kände att åååå va skönt....lite fönsterputs, ett par tavlor till, ett tygskynke under pianot och en ny gardinkappa så är ju hennes rum helt klart....
Trodde jag!!!
Jag tog nämligen hem tapetprover till Rasmus igår...tror du inte lilla fröken minsann också hittade en tapet hon absolut vill ha....så gärna att hon tom. kunde tänka sig att betala 400 för en rulle själv....Suck...klart du inte ska betala tapeter själv sa jag..konstaterade att nu är det bara att börja om igen då...eftersom hon skyndade sig att tala om att honminsann behövde nya kuddar till sängen också.....
Så nu fick man ett projekt till om halsen.....;)
Ha en mysig dag!
Kraaaaaaam Katarina

MODERN COUNTRY sa...

Hei og god morgen Anette!

For en vakker forandring i din hall!!! Gud så flott det er med lysegrått gulv, virkelig en herlig lys og sommerlig følelse. Det gjør virkelig noe med lyset, som vi så sårt trenger her i kalde og mørke nord. Og for et arbeid du har lagt ned. Det blir jeg så imponert over. Synes også glansen i gulvet er så fin. Hvilken fin hatthylle med personlige detaljer du har hengt opp.

En virkelig spesiell velkomst dine gjester får. Jeg blir så Inspirert av ditt pågangsmot og vakre hjem Anette, ja virkelig..

Håper du får en riktig fin dag, og at solen skinner!!

Godklem
Aina

My home is my Castle sa...

Oi.. Så vakkert Anette !!!
Hallen din ble virkelig flott og lekker :)))
Nydelig hattehylle, gulv og ja alt er baer såå flott...

Ha en fin dag
Klem,Kari

Två systrar sa...

Gud så snyggt!! Vitt golv är så vackert när det är blankt!! Det blir väl till att dammsuga lite oftare nu då eller? Kram C&M

gamla skolan sa...

Men , så fint du har fått det , en underbar och välkomnande hall ! Du gissade rätt , på vem jag ska besöka idag , det ska bli så spännande !! Kramar Susanne / den gamla skolan

johanna sa...

Heej
Såååå fint!!!!! Nu ska jag banne mig ta tag i golven på vå övervåning oxå . Tack för inspirationen..
Kraaaam

Ett Vitare Hem sa...

Åh det vart ju hur fint som helst!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

SussiLibySweden sa...

Hej!

Wow!!! säger jag bara och blir stum...det är så fint och alla de fina detaljer som du pyntat fram och fått till det, super bra!
Så vill jag ha i vår hall, den är så trång och behövs verkligen ljusas upp för att kännas större.

Du är så duktig och energisk.

Ha en superbra dag och vi höres igen imorgon:-)

Kram från Anneli...SussiLi...

MonaA sa...

Fantastiskt fint, Anette! Vilken känsla du har, det är verkligen helt underbart! En sån hall kan jag bara drömma om, men det är härligt att få se dina vackra bilder, man får ju sån inspiration!

Och vilket jobb ni gjort, jag förstår att det är skönt att det är färdigt, och att komma ner till en sån hall som er på morgonen hade jag inte haft något emot, jag heller!

Ha en fortsatt skön vecka!
Kram kram kram
Mona

Tulipa sa...

Hej härliga Anette!
Vilken hall det blev!
Jag förstår att du är nöjd!!! Så himla fint!!
Alla detlajer till är ju också kanon!
Man bara suger i sig av dina bilder!!!

Igår kväll var jag på auktion och gjorde fina fynd.
Men de gamla möblerna börjar skjuta i höjden även på våra "bonnaauktioner" här som vissa kallar det..(vi som bor här på landet tänker inte riktigt på samma vis, vi är ju härifrån..*ler*)
Så det blev inte så mycket möbler som jag önskat men bilen var full i alla fall!
Nu ska jag börja sätta iordning en del av det i uthuset där jag planerar att tillbringa större delen av dagen, - måste ju jobba på när det är lite lågsäsong med blommorna.

Vilken tur at Nisse guidar oss i rummen, vad skulle du gjort utan din lille kompanjon..han är för söt!!
Stor kram Mariette

blomsterboden i skanör marie sa...

Helt fantastiskt vackert och smakfullt. Man blir bara hur avundsjuk som helst. Vad heter färgen du målat golvet med????
;.) Marie

Viveka i Bläckhornet sa...

hej gumman!

Såå skönt för er att det äntligen är färdigt. Hall golvet är ju besvärligt att måla med tanke på att alla ska ut med jämna mellanrum. Men allt sånt där är ju glömt efteråt.
det blev jätte fint. Så många vackra detaljer. Var kommer hatthyllan ifrån?

Här hemma pågår arbete på taket. Lite vanskligt eftersom det stormar lite idag. Mannen ska installera en ny parambol.

Ha det gott

Kram Viveka

me and alice sa...

Hej vännen!
Jag säger bara wow!!!!
Det blev ursnyggt Anette!
Förstår känslan nu när du kommer ner på morgonen... Vi har en liten hallnedanför vår rapp. Där ligger det en likadan snygg matta som ska se ut som kork... Blä! Men den lever farligt just nu...
Ha det så bra!
KRAM SUSANNE

me and alice sa...

Hi, hi ska ju vara trapp inte rapp...

BLOGG I THAILAND.SE - Följ vårt liv genom världen sa...

Helt galet ju! Fattar inte hur du lyckas få allt så perfekt?! :) Allt är superfint, precis som jag vill ha det:)

Kram!

http://www.shabbychicliv.blogspot.com/

Tessan sa...

Hej Anette! Vilken otroligt snygg hall du har gjort. Hatthylla i vinkel var så snygg, vart har du fått tag på den? Vilket jobb du har lagt ner på golvet, känn dig riktigt nöjd. Skönt att höra att fler även har skor och jackor i en hall.

kram tessan

hemtrevnad marie sa...

Å, så supersnyggt det blev!!!
Vi har ett golv kvar att måla i huset ,som inte har hunnit med ännu...vi målade ju vårt lilla kapprum för några veckor sedan, och jisses vad färg gör!!
Vi har ju ljusgrå golv överallt vi också, och jag tror inte att man tröttnar i första taget!!
Tyvärr har vi en dammsugare som gör svarta märken, så det är inte kul..vi får måla om överallt, men det får bli lite pö om pö...
gillar ditt piff!!:)
kramis

Lillstuga sa...

Hej hej!!
Vilken underbar hall ni fick!! Går i precis samma tankar när det gäller vår hall. Tror det finns ett trägolv under men det är väldigt smala plankor, vet inte om det blir snyggt. Är lite inne på att lägga en schackrutig plastmatta men har inte bestämt mig än. Blev nu ännu mer osäker när jag såg hur bra det blev hos er.
Kram Anna

Graadskan sa...

Men så fantastiskt fint ni fått det! Är inte förvånad såklart..
Du har så fint överallt!

Kram Camilla

Ina sa...

Guuuud vad fint det blev Anette, helt underbart vacker hall med så många fina detaljer!! Ni måste verkligen vara jättenöjda, kan inte se mig mätt...
Kram Ina

Evelina sa...

Ojojoj, vad fint det blev!!!!

Så ljust och välkomnande!!
Hihi, klart man måste fixa till lite inför fotograteringar.. Inte lika glamoröst att visa upp det verkliga verkligheten...

Kram Evelina

Fredrik Frisören sa...

otroligt fint =)

Liten Bod sa...

Så fint hallen blev! Och tack för att du talar om att den inte ser ut så där annars :) Ibland undrar man ju om folk lever i sina hem när man tittar i tidningar.... Hatthyllan är så vacker med sina snirklar, har ni gjort den själva? Kram, Tina

Bitte sa...

Åh, så fint det blev! :-)

Kram
Beatrice

Lilla Blå sa...

Mycket fint blev det ju =)

Kanonläcker bänk , en sån ska jag ha i mitt hus när vi har renoverat klart.

Kramar @nette

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!
Åh va fint!
din hall är helt lovely!
Så snyggt med alal saker som skapar kontraster till det ljusa.. me like!!

Tänk jag längtar till våran hall blir färdig med..Den är inte först på priotetslistan direkt..men jag längtar.

Du sk ase vår hall.vi har en grov entre.där ska ungarna gå in..tror du de gör det..nä..de envisas med att gå in i hallen och då blir det ju översvämning av skor, jackor och väskor..hum..
Ha en fin dag..
Kram Anna

Karin Krut sa...

Oootroligt vackert!! Jag förstår att det måste vara som rena rama ljusterapin hemma hos er nu :) Visst är det härligt när det blir så där bra, om inte bättre än man tänkte!
Ha en skön dag
Kram Karin

Rummet för välbefinnande sa...

ÅHHHHH!!!!!!!!!!!
Så helt underbart, fantastiskt fint Anette! Det är ju så där så jag bara vill kliva rakt in i datorn och sedan befinna mig där i din hall.
Suck, vad härligt. Vad kul och jag förstår vad gott du mår på morgonen när du möts av detta ljusa vackra.
Ja, du är verkligen nåt speciellt du.
Glöm aldrig den här känslan du har nu - spara den i hjärtat - och plocka fram den då och då när du vant dig vid allt. Man blir så lätt hemmablind, och då kan det vara fint att plocka tillbaka det där lyckoruset igen.
Ha en toppenfin dag!
Kram Mia

Lisas torp sa...

Åh, jag tackar!!!! Kan man ha en mer välkomnande hall!!!!! Helt, helt underbar är den!

Tips på mattor? För min del älskar jag ripsmattor! Jag har en hemvävd sådan i min hall i stan - hittade den på en marknad för längesen - en sån skulle heltklart passa - ljust grå och svart är den! Annars är ju trasmattor jättefina i de färgerna också i din hall!

Åh, så fint du har fått! TACK för att vi fick följa med i utvecklingen lite!
Kram
Lisa

Caroline sa...

Jävlar vad snyggt det blev, hör jag mig själv utbrista. Själv förvånad över min reaktion. Ursäkta språket där, men det bara kom. Såå fint, förstår att du är nöjd! Du får gärna komma hem till oss och piffa lite, jag bjuder på resan och kanske lite fika ;)

vanamo sa...

Hälsningar från Finland. Din hall är absolut vacker:) Ditt hela hem är det också! Har det trevligt höst där i Sverige:)

Maria sa...

Vilken härligt välkommnande hall!! Det är SÅ vacker med vitt och alla dina detaljer är helt underbara!!
Hoppas du får en bra kväll!!
Kramen

Gammelbålsta sa...

Hej!
Hallen blev superfin. Riktigt, riktig fin..
Ha det så bra kram Aydan

Kristall & Pynt sa...

Hej Anette!
Vilken trevlig hall, så ljus och fin, förstår att du känner dig mer än nöjd.
Ha det gott
Kram Sofia

Made in Persbo...Carina sa...

Vilken fantastisk hall! Ser så rymlig och rejäl ut. Våra farstur har inga innanfönster så på vinterhalvåret kan de inte användas till kläder och skor som används (om man inte vill ta på sig djupfrysta jackor och stövlar när man trött och lite frusen ska åka iväg till jobbet tidigar mornar). Så nån gång om sisådär hundra år ska vi bygga en ny storfarstu som är vinterisolerad...det längtar jag till när jag ser din fina hall!

Så duktig du är också på att få till det fint med hyllor, bänkar och pynt. Ser så hemtrevligt ut.

Ha det gott!
Kram, Carina

Livet på Vestergård sa...

Grattis till nya hallen! Golven blev verkligen fina när du målade dem. Jag har ett rum där jag så småningom ska måla våra trägolv ljusa.

Millygarden sa...

Halloj, Men så fiiint ni gjort i hallen! Hathyllan och sittbänken är superfina... ja allt! Du kan du Anette!

Kram Marina

pysseltanten sa...

Shit pommes frites...sååå himla fint de blev....=)))
Visst e de ju så att verkligheten inte alltid ser ut som på bilderna...=)
Ha en fin kväll....
Kraamizar Git

Anna sa...

Himmel Anette! Så vackert! Vilken drömhall, det säger jag bara:) Ett underbart ljus och massor av vackra detaljer överallt! Du kan du:)

Jag gillar dina små stilleben du skapar här och var. Den där "Ginan" är ju bara för läcker, liksom de gamla resväskorna! Ja här har du verkligen lyckats få det så där "wow" fint!

Kraam
:)Anna

Unknown sa...

Men himmel så vackert!!! Nu fick jag verkligen en inspirationskick! Kram Petra

♥ Pia... sa...

Hej ..igen..är nu inne för fjärde gången idag och bara njuter av din hall..såå läcker..du är suveränt duktig ...ha de...får se om jag kommer igen ikväll:)..kram..Pia

Kris sa...

Toppenfint!
Underbar hatthylla du har!

Kris sa...

Toppenfint!
Underbar hatthylla du har!

Anneli sa...

Hejhej!
Mycket fint, könns skönt kan jag tro...våran hall börjar oxå att ta form nu - är härligt - blir så nöjd...
kram
annelie

Kamomilla sa...

Kära nån ändå så snyggt det blev! och riktigt "du" i stilen. harmoni! :)

Anci sa...

Det blev jättefint !!

Kram
Anci

Änglarnas hus sa...

Jag förstår att du är nöjd!!
..Det blev så fint och vilken härlig hatthylla ni har!!
Jag antar att den är hemmagjord? Perfekt så där i ett hörn..

Må så gott!!

Kraam Sanne!

Lilla Blanka sa...

Men åh Anette vad bra det blev!!! Så ljust och härligt...
Passar så bra med detaljerna som de linnefärgade tyget och fågelburen...
Japp, grårandiga trasmattor låter passande!

Kram
Mia

Marie sa...

Oj vad fin hallen blev, superfin!!!! Så ljust och härligt och så snyggt med de linnefärgade textilierna och de lite mörkare detaljerna. Du måste vara jättenöjd!!!!

Kram Marie

Unknown sa...

Blir stum av beundran över resultatet av Er nya hall!
Så underbart ljus och fin.
Det är nästan så att man inte ser lille Nisse......

Mycket vackert! Välkommnande!

Klart att man det inte ser ut som på våra bilder alltid. Vi stylar väl alla när vi plåtar.
Det blir ju så mycket finare då.
Men det är säkert fint i alla fall hos dig i din hall.

Skall bli kul och se vad du skall visa för mode....

Ha en skön morgondag.
Kramisar Jeanette

Hanna sa...

Så fint du har fått i hallen.
Hanna

Fridas gård sa...

Vilken fin hall ni fått!! Ljuvlig!!
kram Therese

Bralliz sa...

Vilka härliga bilder!
Ååå, vad fint ni har det :)

KRaaam Alice ♥

Loccitane sa...

Nydelig ble det. Ser så rent og pent ut, for ikkw å snakke om romantisk.
Du er jo sååå flin til å pynte og gjøre det koselig og innbydende.

Ønsker deg og dine en kjempe hyggelige kveld.

klem klem

mig & alice sa...

Men den hallen blev ju bara såååå himla bra Anette.

Vackert som allting annat hemma hos er...lite ledsen är jag också att du inte tagit förebilder...kan tänka mig att skillnaden blev enorm mot det gamla golvet.

Det var ju tur att du valde ljusgrått till hallgolvet så att LillNisse syns där den lille sötnosen.

Vet du, jag beställde den där bysten baaara till mig nu när vi var på mässan :-).


Jag väntar ivrigt på att jag ska få ett mail av dig med en massa matnyttiga tips nu ;-).
Jag behöver alla tips jag kan få nu vännen.

Ha det så himla gott vännen
Kraam
Melinda

Annas skattkammare sa...

Så otroligt fint det blev i hallen med det vita golvet! Älskar dina detaljer också!
Kram /Anna

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Men så galet fint, vackert, underbart..vad kan jag mer säga..det är så fint!! Herrejisses I like it a lot and everything! Å sötisen är lika vit och passar in, så gullig att jag sänder många pössar å kramar till Nisse!!

Många kramisar Elin

Pilgården-Susanne sa...

Jättefint! Skönt att höra att ni också har en massa skor o jackor i vanliga fall ;) Oj vad ni har renoverat o jobbat! Fint blir det!
Kram Susanne

Inspiration i vitt sa...

Hej, Anette du är att en mästare du på att ordna fint om kring dig. Din hall är som en dröm, ojoj vad vackert och rent det ser ut. Fint pyntat och alldeles lagomt med sker. Din hatthylla är underbar den oxå.
Kram på dig vännen/Ingela.

Margrethes hus og hage sa...

Så lekkert det ble :) Jeg liker godt lysegrå gulver.

Og din lille Nisse er jo bare skjønn :)

Ønsker deg en fin torsdag. Hilsen Margrethe

Kjeruben sa...

Oooooo....! Så nyyydeligt! Pussar akkurat opp min egen gang og håpar den også blir slik som dette! Bonderød trapp skal endelig bort, gledar meg til eg får den følelsen av lys og lett gang når eg kjem ned på morgonene :-D.... Men det er masse arbeid før ein kjem dit desverre ;-) Heldige du som er FERDIG! Kjempeflott vart det!

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

Stunning!!! Your photos should be in a magazine,all the best,Chrissy

Anonym sa...

Gå in och kolla Viktorias hemsida http://loppberga.blogspot.com/. Hon gör fantastiska trasmattor!

EN INREDOHOLIC sa...

Makalöst vackert vännen!! NU kommer bara möjligheterna att rasa in :)

Så vackert!!

Önskar dig en underbart härlig helg. KRAM
Jannice

Emma sa...

**så fint**

Mitt skabbiga chica hus sa...

Helt ljuvligt!

Klart jag har tips, jag är ju nätshoppingens drottning;o) Svartvita trasmattor har precis kommit in hos Parcourrier, ioch för sig bara 70x140, men du kanske kan ha två om du vill ha längre. Länk här: http://www.parcourrier.se/website1/1.0.1.0/21/1/?item=prod_prod-s1/801&group=prod_prod_grp-s1/40

Kramar!
Mia