tisdag 1 september 2009

Mina små inköp !

Kolla vad jag hittade i Stockholm !! Gamla fina saker...


Jag var bara tvungen att köpa fatet och burken, även fast de vägde en hel del och jag fick bära på dom en hel dag...ni vet hur man är...



Burken är riktigt gammal och lite rostig i kanterna, och fatet är ett gammal uppläggningsfat från Gefle, nu står de och förgyller vardagen i vårt kök ! Sakerna hittade jag i butiken Årstiden som ligger på Drottninggatan, de har alltid något vackert och överraskande i butiken ! Jag har inte fotat någonting från mässan, jag orkade helt enkelt inte ha min stora tunga kamera med mig, men jag har sett att många andra bloggare har fina mässbilder.
Näpp, nu måste jag öppna färgburken igen, jag håller på med hallgolvet, det blir såååå fint !! Ska såklart visa er sen då det är klart !
Ha det gott
Kraam Anette

40 kommentarer:

Gammelbålsta sa...

Hej!
Vilket vackert fat. Burken är verkligen charmig. Ska också ta tag i ett golvmålningsprojekt i dag eller i morgon. Lilla toaletten som jag målade rutigt i vintras måste målas om.. suck... det kommer upp färg ur en del springor, hade nog lite för mkt. på vissa ställen och nu kladdar det. Man lär av sina misstag... Har en utlottning på min blogg för första gången. Titta in om du vill se vad det är.. Kram Aydan

Britt sa...

Vilka vackra saker du har hittat, burken var ju underbar!

Kram Britt

Strömkarlen - Vitavillan sa...

oj!vilka vackra saker du har köpt,den burken ser ljuvlig ut.
Jag var också på Formex,det var flera år sen sist,så det var riktigt roligt,men ganska krävande när man bara har en dag på sig,och skall köpa in varor dessutom.
Kram Marlene

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Anette! Vackert fat du fick tag på, gillar färgskalan på den och "Sukker" burken med rostiga kanten är ljuvligt fin. Klart man släpar fast det är tungt för man vill ju så gärna ha det med hem. Ja vad gör man inte för sin hobby. Vad roligt med så många möten på mässan, jag har också haft ett roligt möte i helgen med en kvinna jag beundrar stort. kika in så får du se. Kramisar Paula

Skatan sa...

Godmorgon!

Jag gillar särskilt din lcäkra burk...sådana detaljer blir charmiga att inreda med!

Ja mässbilder ramlar in från höger och vänster...vi kikar (eller jag) hellre på ditt golv när det blir färdigt ;-)

Lycka till!

Anna

Katarina sa...

Go morron Anette !
Länge sedan sist och så glada nyheter ang din mamma ser jag , så skönt !!
Visst är det härligt att tråda omkring på Formex som gäst;) Men i år hann jag dessvärre inte med :(

Hallgolv som legat i gömme är underbart att upptäcka.

Stor Kram till dig Anette !

Katarina i Stationshuset

Lisas torp sa...

Underbara saker du hittade! Ja, Årstiden är ju en helt, helt fantastisk butik, förstår att du drogs dit - en av mina favoriter! Men några fynd gör man ju inte där, men en och annan sak slinker ju med.
Låter spännande med hallgolvet! Det blir säkert jättesnyggt!
Ha en härlig dag!
Kram
Lisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var värt och kånka på, riktiga fynd. Fint med rosorna på fatet, och burken, det syns att den är gammal. Härligt och komma hem med så fina saker. När jag var i Stockholm sist hann Årstiden och stänga innan vi hittade dit! Ha det bra bland penslar och färg.
Kram till dig gumman
AnnaMaria

Anonym sa...

Vilka trevliga fynd du gjorde nere i stockholm.
Roligt att träffa en massa bloggare och skönt att du kunde ta dig tid och njuta.
Längtar att få se ditt nya hallgolv.

Kram Pernilla

Muffinsmidja sa...

Go`morron!
Vilket fint fat, från min hemtrakter. Kul att du fick möta en del härliga bloggare. Vet du jag tänkte när jag gick där att det kanske står nån i närheten som vet vem muffinsmidjan är men inte att det är jag.
Må så gott, Åsa.

Ina sa...

Wow vilka fina fynd, förstår att du inte kunde låta bli den lilla burken den är helt ljuvlig!! Hittade en liknande på loppis i början på säsongen men köpte den inte av någon anledning och DET ÅNGRAR JAG IDAG!!!! Varför gör man så?!
Hoppas allt är bra med dig!!
Kram Ina

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Hallojs Vännen!
Måla? Va?! Är du redan vid det stadiet? Du måste ha satt verkligt bra speed på gubben din! Tips? För här går det såååå trögt, jaha, tänkte jag igår kväll, slippdå! Så jag började stryka gardiner istället..
Så fina saker du köpte! Påminner fatet inte lite om det du köpte tidigare från stockholm, eller är jag snurrig? Tänkte om det är liknande serie...
Ha det gott!
Kramar Camilla

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket vackert fat och läcker burk!!! Ja, Årstiden har verkligen mycket man vill ha... fint med de där ljustakarna också! Lycka till med golvet: )

Vita små hjärtan sa...

Å det var riktigt vackra saker!!! Tänk att det gamla finns bevarat så fint.
Kram Agnetha

katarina sa...

Hallå vännen!

ååå så fina!
Jag ser att de står mot skafferiet...hihi.....skratt...
blink blink....

Så du är redan i målartagen igen.....pust pust...nu när du är så duktig måste nog jag ta mig i kragen o komma igång igen...har maaaaaassor att måla.
Ha en toppen dag!
Kram Katarina

Made in Persbo...Carina sa...

Hej Anette!
Jättefina saker du fyndat! Fatet påminner mycket om en porslinsskärva jag fann i vår "ruin"...en gammal raserad jordkällare.

Ha det gott.
Carina

Bygatan sa...

Ja Årstiden har jag sprungit på varje gång jag är i Stockholm...varit kund sen de öppnade -90 nån gång. Går ofta dit bland det första jag gör och får sen oftast släpa runt på saker heela dan, precis som du skriver:))
Men det gör man ju så gärna!

Jättefina köp!

Kram Lena

Ett Vitare Hem sa...

Jisses så vackra saker, burken var bara så underbar!
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

Anci sa...

Hej !
Kul att du kunde fynda :)

Kram
Anci

Änglarnas hus sa...

Halloj Anette!

Nog var det fina fynd alltid ;) och "vill man ha fint får man lida pin"

ja det är väl nästan så man säger hihi..

Kraam Sanne!!

Maria sa...

vilka fina små fynd=)
Visst är det helt otroligt hr mycket man orkar kånka på när man verkligen hittar ngt man vill ha?! ;-)
Ha en bra kväll!!
KramMaria

SussiLibySweden sa...

Hej!

Så mycket fint du inhandlat, förstår att det vägde tungt men vad gör man inte ;-)...

Årstiderna har så mycket fint, jag går alltid in där och handlar när jag är i Stockholm.

Hej från Anneli...SussiLi...

Mamma C sa...

Mycket vackra saker du hittade.
Kram mamma C

Min Skattkammare sa...

Hallå again my friend! ;o)
Varför görs inga såna där fina saker nuförtiden.....kan man ju undra.....
Burken är en riktig pärla!
Kram och godnatt!
Kicki

Kamomilla sa...

Ja, ibland får man ju oanade krafter och orkar bära vad som helst!

På Nannys trapp sa...

Heej jag trodde du skulle komma tillbaka och heja på Anna i våran monter jag själv är jättedålig på att blogga och skriva kommentarer men självklart kände jag igen dig jag är ofta in och läser hos dig hej så länge Ann-Marie

K A T A R I N A sa...

Så vackra saker du hittat.


Kramar
Katarina

BalochFest sa...

Wow, jag älskar verkligen fatet, burken med för den delen!
Nyfiken på att få se hur golvet blir!! Ha det gott!

My Lovely Things sa...

Godmorgon!!
vilka jätte fina fynd..Jag storgillar verkligen de där socker burkarna..
Tänk va roligt att få köpa saker till ditt köksprojekt..
Vännen..Nu är det stora grejer på gång..kika in så får du se,,

Kram Anna

EN INREDOHOLIC sa...

Hej Anette!! Vilka vackra fynd du gjort! Årstiden är bara en sådan underbar butik. Fantastiskt! Man får ro när man går där.

Vad roligt att få träffat så mkt bloggare. Önskar jag kunde varit där.

Kram på dig och en fin dag önskar jag dig, med det nymålade hallgolvet :) HÄlsa sötnosen Nisse, vilken underbar bild. KRAM
JAnnice

Anna sa...

God morgon Anette!
Vilka vackra saker du har hittat i Sthlm! Jag gillar särskilt den gamla burken, sååå fin:)

Jättefina bilder med ett så vackert ljus!

Ha en härlig dag!
Kram
:)Anna

lugnet sa...

Visst har dom vackra produkter på Årstiden!! Härligt fat och burk!!
Nu ska jag återgå till att sy kuddar!!
Kram//Ulrica

lugnet sa...

Visst har dom vackra produkter på Årstiden!! Härligt fat och burk!!
Nu ska jag återgå till att sy kuddar!!
Kram//Ulrica

mig & alice sa...

Baahhhhh, Anette!!!

Den burken hade jag roffat åt mig om jag sett den, hahahaa.
Fantastiska fynd!
Vi hann inte ens in på årstiden...men däremot så var vi till Turquoise och träffade den otroligt trevliga ägarinnan där :-).

Dock fick jag inte med något med mig hem just då men jag hade nog kunnat handlat en hel del där :-).

Jag håller så smått på att att ändra om i butiken ...började igår och hann inte färdigt så nu måste jag synda mig ner. Så det blir så pass så att kunderna kommer innanför dörren åtminstonde.

Ha det gott vännen min.
Kraam
Melinda

Solsjö - Under en vind sa...

Fina saker!!

Aldrig är man så stark som då man shoppar eller möblerar om!:) Docksängen jag visar inne hos mig just nu hittade jag if örsta butiken jag kom in i då vi var i Stockholm i somras...fick be min kusin att vi skulle gå tillbaka till bilen direkt så att jag kunde lasta in den innan nästa butik skulle besökas....

Ha det gott, kramar!

BLOGG I THAILAND.SE - Följ vårt liv genom världen sa...

Nååååh så fina! Sockerskålen var ju för söt! :)

Kram!

http://www.ShabbyChicLiv.blogspot.com/

Lavendel & Romantik sa...

Hej Anette..Hoppas att resan hem gick bra...Vilka fina saker du köpte då....Hade verkligen hoppas att vi skulle hinna med lite stad också...Men icke får bli någon annan gång kanske...Kul att träffats men visst var det helt otroligt varmt, det var lite bättre på lördagen...Ha det så bra och krama syster också/Majsan...

Viveka i Bläckhornet sa...

Jättefina saker du fyndat.
Och det där känner jag igen att bära med sig grejer. När vi var i Stockholm en gång släpade jag runt på en servis en hel dag!!!

Kram Viveka

Unknown sa...

Vilka vackra saker du hittat. Förstår att du ville bära på dem en hel dag. Burken var ju så fin.
Kram Maria

Fridfulla hem sa...

Hejsan
Men så fina saker du har hittat, så roligt. Jag fick ett gott skratt åt Nisse i ditt förra inlägg vilken fin bild. Bara lilla svarta nosen syns under sängen, men det är ju synd om honom att han är rädd.
Kram Maud