måndag 28 september 2009

Snart kommer Julreportagen...

Snart så kommer alla inredningstidningar att fyllas med härliga Julreportage. Dröm Hem och Trädgård kommer ut med ett special nummer den 19 November som heter Underbara Julhem. Och där i kommer mitt hem att vara med !! Bilderna jag visar er idag har fotografen Katarina Nilsson tagit hemma hos mig förra Julen, jag tände många vita ljus i min glasveranda....jag stod för stylingen och Katarina fotade massor.


Det ska bli spännande att få se vilka bilder tidningen har valt ut . Ser ni så vackert med rimfrosten på rutorna och enkla vita ljus.
Ha en fin dag alla
Kraaam Anette

66 kommentarer:

Jennyshemochharmoni sa...

Å vad underbart! Den tidningen ska jag inte missa! Ha en riktigt skön måndag :) KRAMKRAM!

lugnet sa...

Underbara bilder från tidigare inlägg och det här!! Spännande med fotograferingen!! Har blivit kontaktad av en fotograf som vill ta bilder från gästhuset, men det känns som att man aldrig blir klar och nöjd så jag vet inte..! Har ingen erfarenhet av detta!!
Hoppas du får en Härlig Vecka!!
Kram//Ulrica

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh vad jag längtar till julen och allt därtill!! Det är tur att vi i denna krets av människor gillar alla årtsider, ser en njutning i allt.. vacker styling och bilder, den Drömhem & Trädgård special ser jag verkligen fram emot, ditt hem är så vackert i julskrud, ja annars med men ngt speciellt med julen, nu får det väl bli ett till juligt reportage, när hallen är klar och föntren på plats? Mari.

K A T A R I N A sa...

Vacker, så spännande se det reportaget, tiden bara flyger i väg :-)


Kramar
Katarina

Vita små hjärtan sa...

God morgon!
Det var verkligen en fin "ren" bild. Rimfrost, ljus i allra vitaste vitt...ljuvligt!
Ha en bra dag!
Kram Agnetha

K A T A R I N A sa...

vackert skulle det stå, :-D Jag måste söka fram de där bilderna och kolla på dom :-)

Kram igen ;-)

Katarina

Goa sa...

Åhhh, nu fick jag en sån jullängtan..:) Det är så vackert och häromkvällen låg jag o bläddrade i i din jul i Lantliv..:) Älskar att spara jultidningarna och frossa i dem under höstmånaderna..:)
Detta ser jag framemot!

Ha det bäst sötis!
Kram från ett regnruskigt Skåne...*mysigt*

Gammelbålsta sa...

Vad kul... ska hålla utkik efter tidningen. Jag älskar tidningar med julbilder. Ha det riktigt bra Kram Aydan

Anonym sa...

Jag håller med föregående kommentarer!! Ser verkligen fram emot tidningen!! Julnr är speciella. Eftersom jag aldrig brukar skriva ngn kommentar utan bara smyger in här flera ggr i veckan, måste jag nu passa på att säga att du har en underbar blogg!!!! Du ger mig massor av inspiration, du har ett såå vackert hem!! /Ulrika

Tess på Tilda och Mamma sa...

Visst längatar man till alla dessa tidningar kommer med jul inspirationer. Har tjuvstartat lite redan, i helgen plockade jag små granar till burkar.
Ha en bra start på veckan.
Kram Tesan

Lisas torp sa...

Ja, jisses, snart är det dags för julen!
Det blir säkert ett underbart reportage från ditt vackra hem!
Jag ska sikta in mej på tidningen!
Ha en skön vecka!
Kram
LIsa

MumsiMumsan sa...

Så gøy!
Å så herlige bilder, nesten så jeg gleder meg til kulde når jeg ser på det bilde :)
Å julen er ikke langt unna.
Her har Plantasjen begynt med juleting.
Håper jeg får tak i de bladene her i landet, hadde vært morsomt å lese den repotagen, så da skal jeg på jakt :)
Ha en flott dag!
Mumseklem fra meg :)

beate sa...

grattis! så spennende.
Gleder meg til å se bildene. Håper du viser frem reportasjen her på bloggen din også...

Ha en strålende dag
Beate

(eddas) sa...

Nydelige bilder..men den vesken din var helt nydelig...kan jeg spørre hvor du har kjøpt den?
ha en flott dag
klemmer fra edda

Isabella sa...

Denna jul kommer nog inte vara så lik någon annan för min del, då jag har förälskat mig i vitt för alltid!
Ser fram emot läsa reportaget när tidningen dimper ner i brevlådan.

Ha en fin vecka!

Isabella

Lycka är ~ Onnea on sa...

vackra bilder. Den tidningen vill jag garanterat få tag på.
~marita~

Kära Hem sa...

Den tidningen ser jag verkligen fram emot! Alltid kul med reportage från ditt hem!!!

Ha det så bra!
Kram
/Anna

Tulipa sa...

Jag längtar efter de där specialnumren med inriktning jul. Känns så mysigt, speciellt en sån här dag när vinden viner och regnet vräker ner!

Sista bilden med det enkla vita ljuset och rimfrosten ger mig nästan gåshud...så många känslor...

Trevlig måndag!

Kram Mariette

BLOGG I THAILAND.SE - Följ vårt liv genom världen sa...

Hej! Åh så himla kul för dig! Jättefina bilder, verkligen!
Kram på dig

http://www.shabbychicliv.blogspot.com/

Kallholmen sa...

Visst längtar man .... va kul att få se ditt vackra hem i tidningen.
Ibland vill man ju bläddra i tidningar och inte dra med msen hi hi.
Kram malin

n o r d i n g å r d e n sa...

...hej igen, mitt ämne i dag blev så stort. För mej själv. Att jag har ändrat och fyllt på mer i min text allt eftersom.... jag har nog mao funderat ett tag på detta: )

Lilla huset på prärien sa...

Alltså... tänk att det är jul snart ändå! Och det är snart dags att lägga på vinterdäcken på bilen... oj, oj vad fort det går. Den där tiden önskar jag att jag kunde stanna ibland!

Ljus var jag och inhandlade häromdagen. Det går det åt massor här i vårt hus! Så mysigt är det!

Kram Jenny

Marit sa...

WoW - så nydelig! Det bladet skal jeg få fatt i om jeg så skal krabbe til Sverige...

gamla skolan sa...

Vilken tur att jag prenumererar , så missar jag den inte ! Vackra bilder ! Kramar Susanne / den gamla skolan

The Secret Garden sa...

Oj så spännande!!! Vad roligt! Jo, oftast är det enkla och naturliga det som är det allra vackraste. Ser fram emot tidningen! :)

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Hej Vännen!
Så spännande! Allt är ju så fint hos dig... Själv har jag god lust att ringa & säga att jag avstår mitt reportage..hujja..
Hoppas att helgen varit bra!
Kramar Camilla

Interiörboden sa...

Hej Anette!!

Åhh, så kul!!
Ja, jag älskar när alla julnummer börjar komma...alla nummer hamnar hemma hos mig :)
Och självklart även detta...och extra kul när du är med!
Kan väl inte tänka mig annat heller, du som har det sååå fint hemma!!!

Ha nu en jätte bra dag!!
Kramar Sandra

katarina sa...

Hallå där!
Ååå.. vad mysigt!
Nu fick man allt lite jullängtan...
Den tidningen kommer jag inte missa
för allt smör i småland.
Tänk va...snart är det rimfrost på rutorna och man kan andas rökmoln ute....fniss...
I dag är jag hemma o är sjuk så jag ska kika runt lite nu på en massa bloggar.
Ha en fin dag min vän!
Kraaaaaaaaam katarina

Anonym sa...

Hej Anette..åå vad (l)ju(v)ligt blir sååå ...längtar redan ..Nu drar vi igång...Skas bli roligt att se ditt hem i det repotaget...annars ärre bra eller?....Kram..Pia

SussiLibySweden sa...

Så kul att få se, den tidningen får man inte missa.

Kram, Anneli. SussiLi...

livet på utanäs sa...

Hej A !
Tänk att man REDAN längtar till jul , nog är man väl lite halvknäpp ändå =)
Jag vet redan nu att jag kommer köpa de flesta inredningstidningarna kring jul , jag kan helt enkelt inte låta bli...
Ha en fin vecka !
Kram Sussi O

blomsterboden i skanör marie sa...

JAG LÄNGTAR VERKLIGEN; KAN KNAPPT VÄNTA. DET ÄR SÅÅÅÅÅ UNDERBART!!!!
BARA ÄLSKAR JULEN
MÅ väl!!!
Kramkram

Hem och Lycka sa...

Åå, ska bli spännande att se. Jag har fotat jul med pepparkakor och clementiner med nejlika i så det bara var musiken som saknades ;-)

kram

Linda sa...

Ser fram mot att läsa det numret.

"I´m dreaming of a white christmas" ;-)

lottens vita och gröna sa...

guuuuu får ståpäls jag bara att höra om julen, alltså goståpäls, ääääääääääälskar jul och nu längtar jag, hihi! så vackra bilder, kommer bli ett riktigt slurpreportage kan jag tro!!!

mejlar dig i eftermiddag, har lite tips där till...du vet! varmkram lotten

Backstitch sa...

Det är nog ingen skillnad vilka bilder tidningen har valt för du har ju alltid så fint.
Jag skall genast köpa tidningen när den kommer ut.
Kram Moster

rustik charm sa...

Vilka underbara bilder, ska bli kul att få se dom nya i tidningen sen:)
Ha en bra dag.
Kram Kristina

hemtrevnad marie sa...

Å, härligt med jultidningarna!!
Ska bli spännande att se ditt hem igen!!
Tack för din fina hälsning förresten!!
ha en fin dag!!
kraam

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja nu rusar tiden snabt iväg. När kylan väl kommer brukar det gå fort.
Här har det haglat och snöat en kort stund idag. Men nu skiner solen igen.

Så roligt att få se mitt favorithem i tidningen igen :) Du har ju så mycket vackert att visa. vill ju också berömma de infällda fönstren i vardagsrummet. Sååååååå snyggt! Fick ju genast en tanke på om det gick att göra uppe. Så nu måste jag leta upp spröjsade fönster fast i mindre storlek. Jag vet - det kommer inte att bli lätt.

Har ju tagit hem en mexikansk nakenhund på prov som vi tänkt köpa. Men trots att det sägs att de är perfekt för allergiker så har jag fått alla symtom. Usch nu sitter jag här med täta luftrör,rinnsnuva,kliande öron och svullna ögon. hunden åker tillbaka ikväll. Trist för nu vet jag ju att jag inte kan köpa någon sorts hund.

Kram Viveka

Designe sa...

Åh va härligt! Det ser jag fram emot! Gillar verkligen bilden med rimfrosten och ljuset!
Kram :)

Skogsdoft & havsbris sa...

Ja, så här års börjar man så smått längta till julen och allt det mysiga den för med sig! Härligt när alla tidningar fylls med jul, jul, jul! Ser fram emot att få läsa om dig i tidningen!

Stine sa...

Ååå, som jeg gleder meg til det magasinet kommer ut! Fjorårets var helt fantastisk, regner med å bla masse i det i år også, men kanskje jeg får en ny favoritt? Krysser fingrene for at det kommer med mange og store bilder fra ditt inspirerende hjem!

Høsthilsener fra Stine :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det ser jag fram emot, ditt hem i julskrud kommer bli så fint. Redan bilderna du visar nu är vackra. Här passar less is more mycket bra.
Ha en mysig kväll
Goa kramen till dig vännen
AnnaMaria

Tessan sa...

hej anette! Jag längtar, älskar den där julutgåven. Den var helt underbar förra året. Ska bli väldigt spännande att se ditt hem.
Julmys...mmmm börjar faktiskt längta lite.

kram tessan

ps! det är lungt, jag chansade bara ifall du skulle vilja vara med

pysseltanten sa...

Åååh...börjar redan längta till jul...
Eller rättare sagt...allt julpyssel o pynteri...
Ska bli spännande att få se reportaget...=)))
Kraaamizar Git

annaslantliv sa...

Å det är så härligt. HAr ett inlägg om samma sak, dessa underbara tidningar som är på gång! Det är så kul. Drömhem och trädgårds var ju kanon förra året så det blir den nog iår med. Ditt hem kan inte vara annat än toppen iallfall!

KRam Anna

OlgaA sa...

Som tur är är jag prenumerant på Drömhem&Trägård. Spännande!
Snart är det Jul igen, ja ;)

Änglarnas hus sa...

ska bli bra spännande att få se!! :)

Ha det gott!

Kraam Sanne

Louise sa...

SÅÅÅ stämningsfulla bilder igen! Skall bli roligt att se ditt hem också i tidningen. Har en tid följt din blogg och den bland några andra inredningsbloggar har gett mig inspiration till att ta steget ut och börja blogga själv. ;)Ha en skön vecka!

Kamomilla sa...

Väntar med spänning!

Prima Gård sa...

Så otroligt vackert och kul med reportage!! Jag som flyttat till Skåne saknar rimfrosten... men det är å andra sidan speciellt de dagar den kommer på blixtvisit ;)

Trevlig kväll!
Emma.

Anna-Lena sa...

Åh, vad roligt det ska bli att se det reportaget. Du har ju ett så fantastiskt vackert hem. Tankarna på julen håller i alla fall mig på gott humör under hösten. Hoppas att du får en skön vecka!

Kram Anna-Lena♥

Marie sa...

Hej Anette!

Inredningstidningarna kring jul är ju årets höjdpunkt när man som vi älskar julen!!!!! Jag brukar verkligen frossa i tidningar då, hihi. Snart kan man ju dessutom börja ta fram alla gamla julreportage, man har ju sina favoriter genom åren.

Vad roligt det ska bli att få se ditt hem i juleskrud, den understa bilden var ju helt magiskt vacker!

Kram Kram
Marie

Inspiration i vitt sa...

Dååå väntar jag med stor spänning på ditt reportage. Förstår att jag kommer att få massor av dekorationslust och inspiration, det är ju du så bra på att sprida.
Kram på dig/Ingela.

Vintage Rose Collection sa...

Hi Anette,
Congratulations to you! Your feature story for Dovetales magazine is just about done.. I hope you like it..

Jo-Anne Coletti
USA

LOPPISLIV sa...

Ohhh så himla kul, nu längtar jag ju till november helt plötsligt...hihi ska bli såå roligt att få se ditt hem i tidningen igen, vet redan att det kommer att bli årets favortit julreportage med massor av inspiration. Du är så duktig på pynt och Julen är ju så härlig. Längtar :-) Kram Paula

Anonym sa...

Det enkla är oftast det vackraste!
Kram Lena i Sala

Therese sa...

Jag har åter igen snickrat ihop ett julinlägg där jag lånat en inspirationsbild av dig på temat vad man kan göra med en bricka inför jul - hoppas det är ok? Här är länken http://lurans.blogg.se/2009/september/brickan-en-suveran-detalj.html

Jag ahr naturligtvis länkat til dig under bilden, men tar bort den om du så skulle önska!

Kram!

Annas skattkammare sa...

Så fint! Och så skoj att få se ditt hem, du har verkligen talang för julpyntning- det har jag sett i tidigare reportage och här på bloggen! Så nu har jag ytterligare en sak att längta till! =)
Kram /Anna

Tina sa...

Om jag får lov att tipsa dig om ljusen jag säljer, kanske? Handgjorda ljus, som konstverk. Välkommen in och kika...

Kristall & Pynt sa...

Hej Anette!
Tack för tipset, den tidningen ska jag köpa.
Vad fint det blev med dom infällda fönstren,du har så fint.
Ha det gott
Kram Sofia

Jenny sa...

Jaaa! Vad jag längtar efter alla julreportage! Hur mysigt som helst! /Jenny

Linda sa...

Hej igen! Jag har spanat in dina lingonkransar igen;-) Jag har aldrig gjort kransar själv och undrar om det kan va bra att testa halmstommar från panduro? Vet du hur länge lingonkransar står sig?

Tacksam för svar :-)

Made in Persbo...Carina sa...

Tjingeling!
Ja men ååå börja inte prata jultidningar redan...jag lääängtar så då! Jag älskar julen och köper varenda julspecialtidning jag kan komma över. En och annan julbok har det också blivit genom åren.
Det är så mysigt att tända ljus och sitta med julpyssel och dricka lite te till det. För att inte tala om att öppna luckorna till kakelugnen och sätta sig framför med en hel bunt jultidningar och bara frossa.
Jag får ståpäls på armarna bara jag tänker på det :)

Ha det gott och tack för att du delade med dig av dina vackra julbilder redan nu.
Ser fram emot att se ditt hem i julskrud sen till vintern.

Kraaaam, Carina

Therese sa...

Jag har gjort ett inlägg på temat enkel inspiration och jul, och har då använt mig av en av dina vackra och inspirerande bilder i inlägget - och då givetvis länkat till dig. Jag hoppas det är okej, om inte tar jag bort bilden omedelbums, inlägget hittar du här http://lurans.blogg.se/2009/september/enkel-inspiration.html

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

Kram
Therese - Lurans blogg

Kamomilla sa...

Oj då, jag hoppas det kommer ut här också snart snart...