måndag 21 september 2009

Nu är det färdigt !!

Nu äntligen är det färdigt....


Jag har efter lång väntan fått mina infällda fönster....


mellan vardagsrummet och matsalen !!


Fönstrena har jag haft i flera år, samlare som man är...



och nu är de på plats !




Lite pynt, ljus i burkar och annat ...



Ljust och fint...



Öppningen mellan de två rummen var stor, så det blev så bra med väggarna och fönstren...




Lite veranda känsla...sekelskifte, ljust...





Pärlspont under fönstren....




Och mina lingonkransar får hänga här nu. Jag är sååå nöjd, det känns så bra. Och på kvällen tänder jag ljusen i fönstrena....Man får en sån lycko känsla i kroppen då man har gjort något bra, nåt som man är nöjd med.
Ha det nu så bra alla
Kraam Anette

124 kommentarer:

Körsbärsgården sa...

Men Anette!

Vad fint det blev! Det är ju ett fantastiskt resultat av Era gemensamma arbetsinsatser och med Din styling som pricken över i. Ska ta mig ännu en titt på bilderna och bara titta och njuta. Förstår att Du är nöjd, vem skulle inte ha varit det!

Måndagshälsning från Karin som önskar Dig en skön vecka och som är storligen imponerad över Ert arbete.

Anonym sa...

Godmorgon
jag säger bara wow,helt underbart.Vilket hem du har.
ha en härlig dag.
Lisette

LantlivsAnette sa...

Tack Karin i Körsbärsgården !! När man är i mål så glömmer man allt slit, och det är ju tur det !!nu kan vi bara njuta...ha en skön vecka du också
Kraam Anette

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Anette! Men dra mig baklänges!!! Du har gjort det igen, dvs fått mig att sitta och dregla bakom datorn..hihi Helt fantastiskt så vackert det blev. Lite veranda känsla precis som du beskriver det och så ramar det in rummet...ohhh vilket drömhem du har. Det badar i ljus och ser så vilsamt och rofyllt ut. wow vilken början på dagen du gav, så mycket inspiration, vad glad man blir av att se något så vackert...nu ska jag strax cykla till jobbet, med huvudet fullt av nya ideér och med ett leende på läpparna :-) Kommer att bära dina bilder på näthinnan hela dagen. Tack min vän. Kram Paula

Floristmästarna sa...

Åhh så härligt det blev, verkligen fina fönster o fint hem!
Ha en fin dag!

Emma sa...

Jättefint, sitter o tänker på vart jag skulle kunna ha fönster, hihi, tyvärr har jag inte någon plats, kram

emilias gömmor... sa...

Det är så fint! Önskar att vi också hade så stora ytor.

Kram Mimmi

Ett Vitare Hem sa...

Åså fint det vart hela ditt hem är ju bara så himla rofyllt!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

blomsterboden i skanör marie sa...

god morgon, det blev hur bra som helst, passade verkligen in.
trevlig vecka:-) kram marie

Jeanette Hornbeck sa...

vrålsnyggt!
/Jea

johanna sa...

Hej
sååå fint!!!! Det blev helt jättebra!!Vilken känsla det blev.
Kraaaam

EN INREDOHOLIC sa...

Ahhh.. det är ju jättefint!! Kan tänka mig att det "lugnar" rummet lite oxå? Blir ju ofta så med öppna ljusa rum.

Kan bara säga att det blev fantastiskt vackert vännen. Som en dröm.

Kram på dig och tack för fina orden på min sida. Du är för söt. Jannice

Handplockat sa...

Härligt Jobbat båda två (maken med alltså)
Helt underbart....
Verkligen

suck så där vill jag åxå ha någon stans

Kul att ni kommer på onsdag

kramen

hagagården sa...

Hej
Oj så vacker det blev hos dig,underbart.
kram o ha en go dag.
ninni

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Oj så fint det blev med fönstren!!!
Ja du har ett underbart inspirerande hem!!!
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

lugnet sa...

Wow, såååå snyggt det blev!! Härlig känsla i rummet!!
Må så gott//Ulrica

Hagbacken sa...

JÖSSES så snyggt det blev, NU fick jag inspiration! Tack!

Kram Linda

pärlemor sa...

Hej Anette!
Vilken lycka att kunna förverkliga din "tankedröm"
Kram Kajsa.

Anonym sa...

Gomorgon Anette

Jösses va snyggt. (tappat orden på vägen, stum av beundran!)

Ha en bra morgon.

Krammizar fr Sussie

butiksofie sa...

Alsolutly gorgeus! hughs Anja

Anki sa...

Hejsan
Det blev super snyggt lite avis blir man. *ler*

Anonym sa...

Det blev verkligen fint. Jag kommer också att sätta in fönster mellan vår veranda och köket men det får vänta ett tag. Just nu måste mannen få bygga lite på sitt garage. Ikväll ska jag möblera verandan för nu är den klar. Känns helt fantastiskt att ha ett helt rum som är tomt och som man får inreda. Måste bara säga att ditt hem har blivit så jättefint. Det är ett nöje att kika in. Vad gör du nu för tiden? Jobbar du eller?

Lisas torp sa...

Jag misstänkte nästan att det skulle bli fönster! Åh, så jättesnyggt det blev och vilken rymdkänsla man får med fönster inne i rummet!
Du är ju dessutom så himla duktig på att pyssla och få till det och jag kan verkligen tänka mej hur fint det blir med ljusen på kvällen!
Önskar dej en fin vecka!
Kram
Lisa

Pilgården-Susanne sa...

Oh nu vart det ännu finare!!! Trodde inte det var möjligt! Du har ett stort härligt hus som du inrett så vackert. Vi får väl se i kvällsljus också.....
Kram Susanne

Malin sa...

Så utrolig vakkert Anette!!
Lyst luftig og herlig!
Skjønner godt du er kjempe fornøyd!

Ha en deilig uke:)

Klemmer Malin

mysiga heestrand sa...

Så vackert..... jag förstår att du är nöjd. Kransarna blev också jättefina.
Kram Marita i Heestrand

Jennyshemochharmoni sa...

Så fint Anette! Det är så underbart vackert att ha fönster mellan rummen. Vilken lycka :) Ha en toppenbra dag! Stor KRAM

Lycka är ~ Onnea on sa...

Gomorron..dags för bloggrunda här och hit kom jag till först.
Jätte snyggt med fönstren. Kan riktigt se för mig hur mysigt det är på kvällen med ljus i fönstren.
Av ett rum blev det två..sååå bra ide´.
Och lantligt med..liksom hela ditt vackra hem.
Ha en fin dag. Här börjar solen titta fram.
~Marita~

Gammelbålsta sa...

Oj... så vackert. Det har ni verkligen lyckats med. jätte..jätte fiiint. Kram Aydan

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Kära värld vad supersnyggt!!!!!

Skulle dock inte passa lika bra hemma hos mig i ett radhus från 1972. Hihi!

Jag får titta in här o njuta... Suck!! Alldeles underbart!!

Jeanette

Lilla Blanka sa...

Gomorron Anette!

Jag skyndade mig in till dig nu så fort jag kom till jobbet, för jag förstod att du hade gjort ett inlägg om de nya fönstrena..!

Det blev så himla bra!!! Kan tänka mig att du bara går och tittar och tittar och tittar alldeles lycklig ♥

Ha en fin dag, nu måste jag kika en gång till :)

Kraaaaam
Mia

annaslantliv sa...

Det där blev verkligen fint!
Jag klurar och klurar på vart jag skulle kunna ha fönster inne men det finns inte någon riktigt bra plats, tyvärr. Fönster har jag gott om ...

Hoppas du får en bra start på veckan.

Kram anna

Malin - Ebbas änglar sa...

Som vanligt lika inspirerande att titta in hos dig, men det här slår nog det mesta!!! Jag följer troget din blogg & njuter av ditt/ert hem. Fåtöljerna i vardagsrummet med quiltarna kan jag inte se mig mätt på!
TACK för härlig inspiration Anette =)

Kram Malin ^^,

oumberligating sa...

Hej Anette! Vad fint det blev, verkligen! Självklart så ska man samla på sig så mycket saker som möjligt, rätt var det är så kommer det ett användingsområde till dem.
Fast jag sitter på en "binge 70-tals fönster" undrar om de blir populära i framtiden (ler). Nej, tror inte det, men man vet aldrig, äkta aluminumliste och allt!
Vill bara titta in till dig så här på morgonkvisten för att säga hej och kolla att du mår bra. Som ordförande i Sveriges snart största Smärtförening så vet du ju att jag är lagd lite åt det sociala hållet (ler)!
31 kommenterare redan, vad gör alla kvinnor på morgonen i Sverige, får inte männen fruksost på sängen längre, eller?
Ha en fin dag och vecka!
kram ifrån Peter!

Livet på Vestergård sa...

Jättefint ! Jag förstår att du är nöjd. Dina lingonkransar gör sig bra där!

Viveka på Humlebacken sa...

Visst blir det underbart med fönster inomhus!!! Jättesnyggt!!
Kram
Viveka

Bouvbear sa...

Aldeles nydelig ble det. Jeg blir misunnelig..(avundsjuk) på din fine stue:-)
Dessuten en flott hund du har også.

Rummet för välbefinnande sa...

Jamen Anette, vad säger man......
Nog för att jag förstod att det skulle bli något alldeles i särklass det här, men WHOPS - det är ju ljuvligtx100.
Förstår ditt lyckorus när du går där och det är du så väl värd!
Gå nu bara och njut, sug i dig lyckokänslan och det är just den energin som du sedan plockar fram då och då när du behöver fylla på lite.
Ja, vilken man du har som fixat detta också - hälsa honom så gott och tacka för att vi fått vara med och bli glada också.
Ha nu den bästa av måndagar också sköter du om dig min vän!
Stor kram Mia

Evas Bloppis sa...

Oj så fint ni gjort .Ett riktigt sagohem .
Kram Ewa

tinemor sa...

WOW!!
Så fint det ble, ja riktig vakkert!
Skjønner du er nøgd ja :-)
Kram

Isabella sa...

Gud så häftigt!
Snyggt, vackert, ja, fantastiskt underbart blev det ju!
Vi skulle behöva en sådan avdelare i vårt låååånga vardagsrum.
Tack för att du delar med dig.
Njut nu fulla muggar av ert hantverk varje dag.
Må gott,

Isabella

Evelina sa...

Godmorgon!

Vad vackert det blev!!!!! JA, det är en härlig lyckokänsla som som fyller hela kroppen när man blivit färdig med något projekt... man kan nästan inte se sig mätt på det... Min P tycker dock att det vore bra om den där känslan höll i sig lite längre.. men då har redan jag något nytt projekt på gång..hihi... Man kan tro att man är lite bestatt av att uppnå det där lyckoruset!
Ha en bra dag! Kram Evelina

Kallholmen sa...

Så otroligt snyggt!
Oj vad jag blir avis mest på att du har så stort att man kan göra så här fina saker.
Jag förstår att du bara går och myser, i allafall idag sen är du väl igång med något nytt! hi hi.
Ha de gott!
I västerbotten är det strålande sol men det börjar bli lite kallt.
Kram Malin

Hanna sa...

Wow!
Såå snyggt! Vi har ett liknande projekt i källaren, längtar tills det blir klart :)

Ha en bra vecka!
Kram Hanna

MonaA sa...

Heeeeelt underbart, fantastiskt fint! Åhhh, så ljust och luftigt och fräscht! Jag förstår att du är nöjd, hihi, det skulle jag också vara! Vilket hem du har, vilken känsla! Det är ju så himla fint, så jag blir alldeles knasig! Tror jag måste köpa nytt hus, haha!

Ha det gott, kära du!
Kramar från
Mona

spetsar och änglar sa...

Jättesnyggt!!!!!!Man blir riktigt mållös av allt det vackra.

Du kan verkligen få till det!


Ha en fin dag
Kram

Bygatan sa...

Hej Anette!

Så otroligt snyggt det blev!!
Förstår din lycka, jag önskar att vi hade större nu, då skulle det bli lite infällda fönster lite överallt, fniss*.

Njut av dagen och skäm bort din duktiga man lite extra:))

Kram Lena

Anna sa...

Hej Anette!

Så vackert! Helt enkelt underbart! Jag förstår att du är nöjd:)

Kram
:)Anna

MiaNostalgia sa...

Det ble kjempevakkert og hjemmet deres er NYDELIG!... og det er bloggen din også.
Ha en fin mandag!

Gnistrande snö sa...

Wow så fint!
Så duktiga ni är som hinner med så mycket!

Kram
Katarina

Vintage sa...

Du har det jättevackert,verkligen! Ett riktigt drömhem...Kraam Susanne

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men gud så bra det blev Anette!!! Vilket hem du har, så vackert!!! De infällda fönstrena blev verkligen bra där, stort och luftigt och jag kan tänka mej det blir tjusigt om kvällarna att tända ljus där i.... vilket jobb ni gjort, el din man, han är verkligen duktig! Mari.

hemtrevnad marie sa...

Å himmel Anette!!
Man blir alldeles mållös!!!
Så vackert!!
Önskar dig en toppenmåndag!!
kramis

Tulipa sa...

Hej Anette!

Jag säger bara wow!!!
Precis så med fönster vill jag ha det från köket in till stora rummet...jag ser framför mig det där med tända ljus i fönstrena där om kvällen, jag förstår att du njuter!!!
Ljuvligt...
Du går bara runt och ler nu kanske när du ser detta vackra...
Vilka förändringar man kan få till med fönster!

Ja det är såå vackert!
(Jag blev jätteglad av att se det också!!)

Stora kramen Mariette

Unknown sa...

Hei:)

Kom over bloggen din via Lindas Vita Lantlif!
Så utrolog vakkert det ble med vinduer!!
Liker bloggen din veldig godt, så jeg vil gjerne følge deg hvis det er greit;)

Ha en strålende dag!

Jannes lille sted sa...

Det ble jo bare superfint!! Du er virkelig flink med hus og hjem og har en kjempekoselig blogg.
Ønsker deg en fin ny uker
Klem Janne Merethe

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh Anette så fint! Misstänkte något sånt när fönstren stod på golvet sist. Det blev så himla fint, du kan känna dig jättenöjd med ditt nya rum. För det blir ju alldeles ny känsla i rummet. Jag bloggar lite medan jag väntar på att kl. ska bli halv 11, ska hälsa på maken på sjukhus.
Ha en bra dag vännen
Kramar
AnnaMaria

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

ANNEETTTTEEEEE!!!!
MEN JISSES!!!!!!!
Herreje alltså..SÅ FINT DET BLEV!
Förstår verkligen att du är nöjd, själv skulle jag åka omkring på rosa moln.....

Ha det gott Vännen!
Kramar Camilla

Anonym sa...

Hej uppe i norr..

Du är en 10-poängare på inredning..Görsnyggt har det blivit.Är inne på din blogg var eviga dag ska du veta,jag gillar det du gör...

Ha en fortsatt bra dag.

Bettan i Västergötland

gamla skolan sa...

Men OJ OJ !! Så fint det blev ! Förstår att du njuter och får en varm lyckokänsla i kroppen ! Otroligt vackert ! Kramar Susanne / den gamla skolan

My home is my Castle sa...

Oh my God !!!
Noe sååå lekkert anette !!!!
Dette ble jo bare såå vakkert !!!!
Du er bare såå flink til å få det til !!!
Skjønner godt at du er fornøyd og koser deg her :)

Klem,Kari

Emmas utsikt sa...

Jättefint! Har tyvärr inte plats för något liknande hos oss. :(

fröken knopp sa...

GUD vad fint!!! helt underbart!!! önkar att vi hade lite plats för sånt..ohh..lyllos dig..hihi..:)

Ha en bra dag!!!
kram elin

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Hejsan!
Så fantastiskt UNDERBART fint! Vad mycket luftigare och större det måste kännas!
Funderade själv på om vi skulle satt in ett insprängt fönster när vi renoverade men det blev aldrig så... Vad jag ångrar det nu, när jag ser hur fint det blev hos dig!

Lingonkransarna passade ju dessutom som en smäck! :)

Kramar Linda

Tessan sa...

Hej Anette! Vilket underbart jobb du och din man har genomfört. Så otroligt vackert! Dessa bilder ska jag skriva ut och spara som inspiration för framtiden.
Njut!

kram tessan

livet på utanäs sa...

Goddagens !

Jag visste det , snyggt, snyggt och åter snyggt !

Så fiiiint Anette! Det kan inte bli bättre ...

Vi har också jobbat på i helgen , men med något tristare, men ack, så viktigt. Trossbotten i salen är på plats med isolering och kablar rör och annat rassel. Vi la dit några golvskivor som tillfälligt golv , så att vi kan utnyttja rummet. NU du , ska köksgolvet UT ...
Ha en fin fin vecka !
Kram från Sussi O

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!
åh åh åh!!

det är så vackert så det är inte klokt!
oj va fint..
Helt underbart..

Krma Anna

pysseltanten sa...

Hallojsan..=))
Meen jösses va fint de blev!...=)))
Kan bara tänka mej när du tänder ljusen om kvällen...=)))
Lovely...
Kraamizar Git

Bitte sa...

Wow, så fint det blev! :-)

Jag förstår att du bara går omkring och trivs därhemma, det skulle jag också göra! :-)

Kramis
Beatrice

Inspiration i vitt sa...

Hej, jag tror jag dööööör eller åtminstone svimmar.... ojoj så vackert det blev ditt rum är bland det finaste jag sett i hela mitt liv, jaa jag överdriver inte!!!.
De infällda fönstren var verkligen ett enormt vackert lyft i det redan så fina rummet. Förstår att lyckoruset infinner sig, kan se i min fantasi det vackra på kvällen när du tänder ljus i fönstren, det kan man kalla stämmning det.
Ha en härlig vecka Anette och kram på dig/Ingela.

Marias lilla Skafferi sa...

Det är bara SÅÅÅÅÅ fint, lyckliga dig som bor i ett sådant vackert hus!!!!!!!!!!!!!!! Jag är avundsjuk till tusen nu, det vill jag lova. *Suck*

Jag bara älskar att titta på bilder av ditt vackra hus..!

Klapp till Nisse!

Kram!!

Maria

♥ Affi ♥ sa...

Vackert som tusan! Underbara bilder. Tack för att du inspirerar.
Kram

♥ Affi ♥ sa...

Vackert som tusan! Underbara bilder. Tack för att du inspirerar.
Kram

Ingalill sa...

Himmel så fint det blev!! Visst mår man bra när det kommer in mera ljus i ett rum?? Fantastiskt vackert - som vanligt!! Ha en bra vecka!!

Millygarden sa...

Hejsan hoppsan!
Men så fint det blev..så snyggt! Tänk så jag fnissade när jag såg vad ni gjort! Har haft samma tanke att göra så här hos oss med.Vi Har som ni hade en stor öppning där öppnaspisen sticker ut liksom din kakelugn gjorde! Har då tänkt att det skulle kunna bli fint att sätta in gamla fönster på var sida om öppningen. Det blev ju superfint och så fick du ju en till liten hylla att ställa lite smått och gått på.

Kramis Marina

Eli sa...

KJEMPE NYDELIG...du er så flink.

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Helt otroligt fint blev det med dem fönstren!
Vilken härlig känsla det ser ut att vara bå bilderna som du visar!
Kram Marlene

Norregård sa...

Anette...
Herre gud, ni är så duktiga och det går undan också! Redan färdiga och pyntat och klart.Vad underbart att sitta där och njuta, uppkrupen i soffan med en filt en tidning och tända ljus...
Ha det gott, kramar Malin

Goa sa...

Underbart! Vackert! Som i en saga!

DU är bara bäst och detta är liksom pricken över i:et!

Fattar att du njuter, det gör jag med..:)

Puss på dig sötis

Made in Persbo...Carina sa...

Guuuud sååå läckert! Som du säger, en underbar verandakänsla och jag kan tänka mig att det är fint när du tänt ljus där på kvällen. Det reflekteras ju så vackert i fönsterglas.
Jag förstår att du går omkring i lyckorus!

Goa kramar till dig tjejen!
Carina

Interiörboden sa...

Hej Anette!!

Åhh, så fint det blev!!
Jätte fint verkligen...så vill jag också ha...fast mellan köket och vardagsrummet...men på den väggen sitter det en tv nu :(
Men någon gång kanske :)

Ha en jätte bra vecka!!
Kram Sandra

K A T A R I N A sa...

Åhhh va snyggt!

Kramar
Katarina

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen, guuuuuuuuuuuuuud så fint alltså, glad blir jag med, ljuvligt! ha det gott i dag då gumsis!

varmkram lotten

Kris sa...

Oijdå va mycket kommentarer... men underbart ljuvligt!!!!

Anonym sa...

så j*kla fint alltså...
det andas harmoni

jag förstår att du har ett lyckorus nu å hade säkert jättesvårt att gå å lägga dej å ville bara sitta å titta...sån e jag iallafall =)

// Paula i Luleå

katarina sa...

men himmel vad jag har missat!!
Jisses Anette såååå fint!
Kan inte du komma till mig o vara arbetsledare ett tag???
Fniss.....ojoj....verkligen pricken över i:et...
Så fint det var med kransarna så där också.
Och vist är det en alldeles underbar känsla när man blir så där nöjd med något...

ha en härlig kväll!
Kram Katarina

Designe sa...

Jätte-jättefint blev det! Verkligen sekelskifteskänsla och verandakänsla! Så fint med pärlsponten under fönstren oxå! Såå vackert! Ha en fin vecka! Kram :)

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, Anette!!

Ikke uventet ble dette helt underbart!! Alt du gjør blir jo vakkert!! Du er en tusenkunstner, Anette;) Så lyst og luftig det ble med de store vinduene!! Jeg forstår godt at du er fornøyd:)

Ha en strålende mandag!

Klem Anette:)

SussiLibySweden sa...

Hej!

helt otroligt vad bra det blev, vilket arbete ni gjort och vad härligt när resultatet är klart.

Nu får ni njuta ordentligt och klappa er på bröstet...kanonbra:-))

Kramar från AnneLi...SussiLi...

Brunkullan sa...

Å så fint det blev!! Sekelskifte som du säger:)
Susanne

Anna-Lena sa...

Halloj Anette!
Åh vad vackert det blev. Har varit inne på liknande tanke hos oss. Nu har vi inte ett gammalt fint hus som du men min dröm är ändå att omvandla det i sekelskiftesstil ändå. Det är så vackert med infällda fönster, skapar en sådan härlig känsla. Nu måste jag visa ditt vackra exempel för kära maken. Vem vet... vårt badrum är ju nästan klart så snart finns det tid för nya projekt, hmmm...

Kramar Anna-Lena

♥ Pia... sa...

Men käre nån..vad ska man säga..blir stum..du och karln din är bara helt otroliga..jädrar så fint..Anette ..du har lyckats igen..vilket hem ni skapat nu..bara köket kvar nu va:)...superläckert....ha de så gött och ikväll när jag tänder ett liiiiiitet litet ljus här..ska jag tänka på dej..när du tänder alla dina ljus där i ditt vackra rum..kram..pia

Mamma C sa...

Ojojojoj, vad snyggt. Det är hur vackert som helst. Förstår att du är mer en helnöjd över detta.
Kram Mamma C

Galleri Hönshuset sa...

Hej, allt väl?

Sååå himla fint det blev, kan tänka mig vad vackert det ser ut när du tänder ljusen på kvällen.
Vi har hur många gamla fönster som helst, men vart ska man ha det???
Kanske blir det och sälja dem på loppis som vi ska ha den 10/10... vi får se....

Men verkligen, kanonfint.

Ha det gott. Kram Pirre

Grodmamman sa...

Så fint det blev! Kan tänka mig att det är super mysigt med tända ljus på kvällarna också!:)
Kram

Hem och Harmoni Marie sa...

Så fint! Ljust och luftigt...
Ännu ett lyckat projekt hos dig :)

Ha det gott, kram Marie

Sunnanvind sa...

Gud så fint! Öppnar ju upp och blir ännu ljusare när man sätter in fönster såsom du gjort. Verkligen supersnyggt!

Hälsningar Carina

Vita drömmar och choklad sa...

Det blev verkligen jättefint!!
Kram Camilla

Kamomilla sa...

Alltså, vet du vad? Jag har inte fattat att det där rummet har varit sådär enormt!! Jättestort är det ju! Och det blev helt perfekt med fönstren. Inte klokt sånt öga du har för att framhäva det vackra!

Änglarnas hus sa...

Halloj!
Har kommer jag med den hundrade kommentaren och vill bara som alla andra gratulera till ett sånt otroligt fint resultat!!! :)

Det blev ju kanon..gud så mysigt med ljuslyktor och annat pynt i fönstren.. nu blire mer peppning av gubben..hihi..

Kraam Sanne!!

Hemmalycka sa...

Åhhh vad snyggt!
Kram Åsa

nytt och gammalt sa...

Hej!
Jisses med kommentarer! Här fick man skrolla ner långt för o hitta kommentar-rutan =)
Jätte fin blogg du har med fina bilder och underbar inredning! Hit kommer jag definitivt igen. Va roligt att du tittat in på min. Kram Sofie

VITA NYANSER sa...

Oj vad många kommentarer!!! Så SNYGGT du har det där!!! Det är underbart fint med infällda fönster.

Kram L-L

Ramme Alvor sa...

Vakkert!

Fridfulla hem sa...

Hejsan
Men så snyggt det blev, helt otroligt.
Ja du är då verkligen jätte bra på inredning det borde vara ditt jobb!!!
Det blev som ett helt nytt rum så fint. Jag har torka på den fronten just nu... I kväll har jag kört mitt första gympapass och är helt slut, musklerna har vilat länge..
Ha det bra.
Kram Maud

Fru Sirlig sa...

Hej!

Oj vad fint det blev!!! superläckert och jag kan tänka mig att du myser med dina tända ljus nu på kvällarna. Det måste vara riktig lycka att sitta där och njuta av allt vackert.

Ha en bra vecka kram Heléne

Karin Linnea sa...

Bland det absolut finaste jag sett. Grattis till dig o din mans fina samarbete.
Eva-Lena.

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

WOW, vad vackert fint det blidde då!! Jisses jag blir alldeles tagen hur du har det och dem dära fönstrena gjorde susen! Så fint med lingonkransarna! Kan tänka mig hur fin stämning det blir när du tänder ljusen och det skimmer över dina fina saker!

Många kramisar Elin

Stine sa...

Du har et av de absolutt vakreste hjemmene jeg vet om! Alle detaljene, fargene, åhhhh! PERFEKT! Og med de vinduene innfelt ble det enda finere. Tusen takk for at du deler de vakre bildene med oss.
Mange klemmer fra Stine

Marie sa...

Så otroligt vackert det blev Anette, blev verkligen verandakänsla över det hela. Du måste vara supernöjd!!!!!!
Tänk så vackert du kan dekorera de infällda fönstren till jul, suck, vilket drömhem du har!!!!!!!

Vad kul att din vän gillade våran hall, tänk att den har varit ett samtalsämne ända uppe i Kalix, hihi.

Ha en bra dag!
Kramar Marie

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh Vännen,
Så underbart det blev,älskar gamla fönster. Tyvärr är vårat hus gjort i sten och mannen är inte så sugen på att bila bort väggar för att jag ska fälla in fönster. Månste nog gulla ett tag till.Jag letar själv ett litet långsmalt fönster till hallen som vi håller på att bygga om lite i. Du har inget på lager?
Kram Tess

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh Vännen,
Så underbart det blev,älskar gamla fönster. Tyvärr är vårat hus gjort i sten och mannen är inte så sugen på att bila bort väggar för att jag ska fälla in fönster. Månste nog gulla ett tag till.Jag letar själv ett litet långsmalt fönster till hallen som vi håller på att bygga om lite i. Du har inget på lager?
Kram Tess

Karin Krut sa...

Ja jäklar i min lilla låda!! Jag är helt mållös, händer inte så ofta :) det blev otroligt vackert jag förstår om du blev nöjd och det måste väl mannen också ha blivit! Nu ska jag titta lite mer!
Ha en skön höstvecka
Kram Karin

Minna Mercke Schmidt sa...

Underbart fantastiskt vackert!!! Rummet var så fin som det var - men nu är den bara 1000 gånger vackrare! Snyggt jobbat!!! Kram, Minna :)

Johanna sa...

Du har alltid nåt inspirerande att visa, kikar förbi här nu och då men har aldrig lämnat nån kommentar:) Mitt älvsbyhus tillåter inga såna här "utsvävningar" men man kan ju fantisera! Tack för att du delar med dig!

me and alice sa...

Ja du Anette! Du är the one and only!!!!!
Skiitsnyggt är bara förnamnet! Önskar jag hade någonstans att göra något liknande, men här är rummen så pluttiga...
Hmmm... Nu blev jag nyfiken på vad du fyndade för något!!!
kraam till dig!
Susanne

Linda sa...

Jisses!!! Något av det allra vackraste jag sett i hela världen :-) Förstår att du är nöjd!

VINTAGELINE sa...

Det ble fantastisk fint.

Linneagården sa...

DU BOR I EN DRÖM ANETTE!!
SÅ VITT & VACKERT....

//madelene

Syster vit sa...

Det blev riktigt superfint. Jag har precis också fått in ett fönster i väggen mellan kök och matrum i samband med att vi renoverar köket.Fönstret är inte med på bloggen ännu, det måste målas först...vitt förstås. Kram Liselott.

jennie -failsafe- sa...

fantastiskt fint!!

Ina sa...

Alltså det är så fint så jag finner inga ord... Åh vad jag önskar att vi hade någonstans vi kunde sätta in fönster så här men hur jag än letar hittar jag inget bar ställe tyvärr. Det är ju sååå fint och när jag ser dina bilder blir jag ännu mer sugen. Underbart fint Anette!!
Kram Ina

Nyckelpigan sa...

jag tyckte detta blev jättesnygg - väldigt fint och ljust! tummen upp för ett ursnyggt resultat! ha en bra dag - kram

Marita sa...

finns inte ord... fint fint fint fint fint!!!! fantastiskt fint!!! Så klart du får lyckokänslor, vem skulle inte få det??!!

Bra gjort!
kram, Marita