onsdag 22 juni 2011

En ljuvlig gardin !!

Hallfönstret på övervåningen är svårt att få fint, där passar bara en gardinkappa av något slag. Så när jag hittade den här ljuvliga gardinen i tunnt skirt linne, ja då hoppade hjärtat till lite extra ! Och visst, den passade sååå bra. Den har långa fina knytband, vill man så kan man trä i en rundstav längst ner i fållen och sen rulla upp, jag har valt att inte ha det just nu..





Fina knytband som man knyter runt gardinstången, och ett skirt monogram.



Jag hittade gardinen HÄR. Just nu känns det som om jag vill ha såna här hissgardiner i alla mina fönster. Det vore så fint..


Jaa hörrni...tänk att det snart är Midsommar ! Jag gör ett inlägg i morgon igen, en Midsommarhälsning som jag brukar varje år, vi syns då..så får ni se vad jag ska ha på mig på Midsommarafton.



Kraaam Anette

29 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Vilken underbart romantisk gardin.. Ja det är inte alltid lätt att hitta rätt gardiner ,men desto gladare blir man när man märker att nu fanns det en i rätt stil... Hela rummet får en ny skäpnad..
Ha det bra!
Kraam
Sanne

Vintage House sa...

Hej
Så vackra förstår att du önskar deem överallt.
ha en fin fin dag
kram
sandra

♥ Bina ♥ sa...

Underbart fin! Jag själv skulle efter att ha rensat ordentligt i sovrummet köpa en från textilonnet men till min förtvivlan finns inga storlekar som passar till vårt gavelfönster. (min180-max190) Tar tacksamt emot tips för att slippa sätta mig och leta spetsar och tyg för att sy eget.

Spinner vidare:
Har du vita jeans eller linnebyxor så är ju det toppsnyggt till din rosa remix.

Ha en härlig dag!
KRAM

LantlivsAnette sa...

Bina..åhh tack för tipset, jag har vita linnebyxor, ska genast prova det med blusen !!
Ska kolla om jag hittar någon fin gardin till dig, men det kan vara knepigt då alla färdiga är max 150 cm som jag har hittat..
Kraaam Anette

Millygarden sa...

Åh så fin gardin den är toppenfin där i ditt hallfönster....förstår att du nu vill ha fler av den. Har likadana rullgardiner i så gott som alla fönster som jag sytt av olika gamla lakan. Älskar dessa gardiner.


Ha en fin dag!
Kram Marina

Norregård sa...

Somrig & vacker:))
Kikar in imorgon då!!

Kram Malin

Vit dröm sa...

Vilken underbar gardin, så vacker. Ha en mysig dag!
Kram Anna

Ninnis sa...

Vilken ljuvlig gardin.
Ha det så gott.

kram Ninni

Johanna Stålros sa...

Underbar- helt underbar! Kram Johanna

rosenälvorna sa...

Vilken jättefin hissgardin, tyckte speciellt om den spetsen, så söt! Christina

gamla skolan sa...

Så romantiskt och vackert !! Passar så väl in i ditt fina hem !
Kraaamar // Susanne ♥

Monica sa...

Superfin liftgardin :) har bestilt til mitt nya kök! Ha en fin dag.

Monica

Designe sa...

Åh så vacker gardin! Härligt med kappa som släpper in mycket ljus! Linne är så härligt material oxå! Ha en fin midsommarvecka! Kram :)

hemma hos lilla mej sa...

Bara så vackert och romantiskt till ditt underbara hem-Älskar hissgardiner.Kikar in i morron.Ha nu en skön onsdag.Kraaam Rita ♥

LOPPISLIV sa...

Underbar hissgardin Anette, förstår att du vill ha dem i alla fönster :-) Så himla sött med lilla spetskanten på. Ja du midsommarkläder, vad månne det bliva? Spännande :-)) Jag och min kollega här på jobbet skojade att jag får ha mina hunterstövlar till klänningen på fredag och det ser minsann inte bättre ut när man tittar på väderprognoserna, men vi är lika glada ändå eller hur? Bara jag får sill och nypotatis och jordgubbstårta till kaffet i glada vänners lag så är jag nöjd ( men lite solsken skulle inte suttit fel...hihii) Kram på dig vännen //Paula

Petra-Lantlig Charm sa...

Den gardinen var helt underbar! gillar det skira vackra!

Kul å se vad du ska ha på midsommar, själv har jag ingen aning!

Ha en fin dag!

Kram Petra

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Jättefin gardin, passade kanon bra där!
Älskade julgransfoten oxå!

Önskar dig en fin midsommar..
Kram Madde

Ann-Catrin sa...

Ja den var verkligen ljuvlig.. så himla skir och perfekt där i fönstret..inget mer som behövs!

Vill önska dig en härlig midsommar fina bloggvän
kramar
Ann-Catrin

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja verkligen ljuvlig gardin!!! Och en sån vacker trappnedgång!!! Mari.

Pia sa...

Som en dröm! Har du gått på lina, för att få den upphängd? ;)

För att jag inte inte har möjlighet att ta en titt hit i morgon (åker på 25 års bröllops"firande" till Koli i östra Finland, där vi skall vandra i naturen...) så får jag nu önska Dig en riktigt, riktigt fin Midsommar!

Varma kramar!
-Pia-

Kristina sa...

Vacker gardin, den släpper genom allt ljus och är väl mest som en prydnad.

Marie sa...

Underbart vacker och romantisk gardin, helt ljuvlig!

Önskar dig en trevlig midsommar!
Kram Marie

Ps. De små zinkkrukorna har jag köpt i Danmark för några år sedan, har tyvärr inga sådana till salu i butiken.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är en jättefin hissgardin, så fint med alla knytband. Den är så somrig, jag gillar tunt vitt linne på sommaren. Ska bli kul och se vad du ska ha på dig på midsommarafton, tittar in imorgon.
Kramar
AnnaMaria

Kamomilla sa...

Den var vacker minsann!! Glad midsommar önskar jag dig!

IngerJohanna sa...

Den passade alldeles perfekt där! Jättefint att inte ha rundstaven i tycker jag. Förstår att du är nöjd!
Allt gott!

I DE DYPE SKOGER sa...

Den kappa var rålekker!

Skjønner at du ble fornøyd med den.

God midt sommer!

Hilsen fra Brandval.

Anonym sa...

Tänk att jag hittade hit först nu:) Ljuvlig gardin! Måste även ta tillfället i akt och tipsa om mina gardiner. Jag syr måttbeställda hissgardiner, med eller utan spets. samt ljusåsar, kuddfodral och hjärtan. Välkommen! Nu ska jag kika vidare här, känns som att det kommer ta tid:)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Helt underbar hissgardin! Jag har så knasiga mått på mina fönster så ska jag ha några hissgardiner måste jag måttbeställa från någon som syr...

Ha en fin torsdag!
Kram,
Regina

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll !

Jätte fint med gardinen.
Så fint med knytbanden.
Som du säger fint att ha överallt.
Jag föredrar ocldå sådana hissgardiner...

Ska bli kuk att se vad du ska ha på xig.
Jag vet inte riktigt vad jag ska välja.2 alternativ och gill det andra så saknas det nedre delen.

Hs det gott !
Vi hörs!
Kram Sirpa