måndag 13 juni 2011

Sommar kom tillbaka !!

I Lördags hade vi fest i vår trädgård, det var sååå varmt och härligt, det var 28 grader varmt, helt plötsligt klockan elva på kvällen så började det att blåsa, och på en kvart sjönk graderna till bara 14 grader !! Jisses alltså...och så är det fortfarande, man får ju verkligen hoppas att värmen kommer tillbaka snart !




Kolla vilka fina Margueriter jag har fått tag i, dubbla vita ! Idag ska jag plantera blommor, jag har ju planterat färdigt träden för den här säsongen tror jag, det blev hela 11 träd ! Syrener och Häggar, hoppas att det tar sig snabbt..jag ska fota och visa er sen.


Ha en bra dag alla


Kraaam Anette


35 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Anette!
Ja lite avundsjuka var vi här nere i södra Sverige på att ni hade så varmt. Synd att det inte fortsatte då. Fina Margueriter, har sett sådana hos andra bloggare. Spännande att se din trädgård sedan.

Kram Anna

Gammelbålsta sa...

Hej!
Här sjönk temperaturen också fort. Igår var det lagom väder, inte svettigt... jättesöta Margueriter. Nu ska jag skynda till jobbet, nästa vecka har vi lugnt och då ska jag vara lite ledig. Ha en riktigt bra dag KRAM

Johanna Stålros sa...

Jättesöta Margueriter och vilken vacker pionbild! önskar dig en fin dag. Kram Johanna

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fint med pioner och marguriter.Ha nu en fin dag på den nya veckan.Kraaam Rita ♥

Lisas torp sa...

Jo, jag har ju hört att ni haft rekordvarmt däruppe i norr, men vädret är verkligen ombytligt! Vi härnere,nära kusten har inte haft mycket regn alls och knappt någon åska, men svalt idag här också och blåsigt...! Vilken ljuvlig fest ni måtte ha haft i den värmen!
Så vackra bilder! Spännande med nya träd! Ja, margueriter finns ju så många fina varianter - dina är jättevackra!
Kram
Lisa

Vit dröm sa...

Ja du inte kan man styra över vädret även om man så önska... Ha en bra start på veckan!
Kram Anna

nettans lantliga hem sa...

Vilka fina margueriter! Ja nu har vi fått sämre väder, hoppas värmen kommer tillbaka snart.
Ha de bra!
/ Nettan

Vintage House sa...

hej
Hoppas att värmen hittar tillbaka till er.
fin fina bilder.
kram
sandra

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Ja ni har ju haft sån värmebölja uppe i norr, medan vi i söder har haft lite svalare temeraturer några dagar.

Längtar också efter riktig värme igen, det var ju så skönt ♥

Så himla fina blommor Anette, åh pioner älskar jag och marguriterna är ju jättevackra! Har nog aldrig sett sånna där dubbla förut!

Kraaaam
Mia

liljer og konvaller sa...

Wow! Det var da lidt af et temperaturfald! Jeg skal krydse fingre for at sommeren snart vender tilbage til jer!
Sikke nogle smukke blomster du har! Båd pæonerne og margeritterne er jo helt nydelige!

11 nye syrener og hegger. Det kan jo ikke andet end at blive godt. Lykke til!
Klem fra Ina :)

Lillemor i Hummelsta sa...

smaken är väldigt olika, själv mår jag dåligt av värme och blev själaglad när temperaturen föll och jag kunde vara ute igen.
kram
Lillemor

Barbara sa...

What a lovely blog. I will come again :-), love Barbara from Switzerland

HOUSE of ADELA sa...

Hej söta Anette!
Härliga bilder som vanligt hos dig!=) Ja hoppas ni får sommaren tillbaka! Vi har SOL idag, det är ljuvligt!

Kramar i massor
Adela

Designe sa...

Underbara blommor! Särskilt pionerna!:) Vi hade rätt varmt hela dan igår..ca 20 hela eftermiddan och kvällen men idag endast 13 grader. Känns rätt skönt på ett sätt..så man kan sova men vill gärna ha lite mer värme på dagtid! Ha en bra dag! Kram :)

Anonym sa...

Hej Anette!

Gud va snyggt med dubbla vita marguriter! Det har jag aldrig sett förrut. Det måste jag ju beställa in till butiken :-).

Ljuvligt med hägg och syrén! Mina favoriter.

Nu hoppas vi på mer sommar!

Kram Linda

gamla skolan sa...

Så vackra pioner och ovanliga margueriter ! Ja , tänk vad det kan svänga snabbt . Hoppas solen och värmen kommer snabbt tillbaka !
Kramar // Susanne ♥

Hildas hem - Sofia sa...

Det är samma här. Värmen har försvunnit. Det ser fint ut genom fönstret men när man sticker ut näsan så känner man att det inte alls är särskilt behagligt. Man blir snabbt bortskämd :)

Jag önskar dig en fortsatt fin dag!
//Sofia

Mariette sa...

Vilken skillnad på bara en kvart!!

Vädret är verkligen omväxlande!

Hörde förstås på radion att ni hade värmebölja...vi hade dock riktigt varmt och fint också, fast inte så höga temperaturer...

Underbart med pioner och de dubbla vita marguriterna har varit poppis i butiken.

Må så gott!
Kraam Mariette

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh så vackert! och vita dubbla marhuriter, så otroligt fina, de har jag aldrig sett förr! Men, har du en ny fin blogg på G ser jag?! Mari.

Sussi / Sussinghurst sa...

Øj en fin zinkbalje du har plantet de dobbelte Margueriter i - er den vintage?

chokladblomma sa...

Ja, lite värme igen vore inte fel!
Margueriten var urfin!
Kram

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Jaaa..sommarvärmen får gärna vara här heeela sommaren för mig..sååå underbart:)

Åhh så fina bilder:)

Ha en fin kväll
Kram Susanne

Norregård sa...

Hej!!
Jisses, vad du är flitig i trädgården:))))

Kram Malin

Malin's Hus sa...

wow vilka blommor. aldrig sett innan o jag som e florist :) haha

fint som snus :)

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

Ninnis sa...

Håller med...ena stunden tropikerna och nästa norrbotten igen...=)
Vilka helt underbara margeriter. Sådana har jag aldrig sett förut.

Kram Ninni

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej

Ni har ju haft varmare än i Grekland.
Här har det också varit men lite ostabilt dom sista
dagarna.

Härliga bilder på fina blommor.
Fint även med den kontrasten mot zink.

Nu ska jag ta och göra några sittupps...
Bikinit ska inhandlas snart...

Ha en fin kväll!

Kram Sirpa

Fru N och villa Någorlunda sa...

Verkligen vackra och ovanliga! Här har det också varit betydligt svalare i dag, och blåsigt. Håller tummarna för mer sommarvärme snarast!

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej där! Jag är nyfiken var du fått tag på de dubbla marguriterna. Eftersom jag bor i Luleå undrar jag om det är ngn affär nära mig eller????
Carin

linnea-maria sa...

Dina pioner har kommit längre än mina i allafall. Jag går och tittar på de hårt knutna bollarna för att se om man kan plocka en bukett snart. Vad mycket träd ni har köpt. Visa oss bilder snart. Kram /Therese

Marie sa...

Här har vi haft lite sämre väder nu några dagar och idag nu på morgonen regnar det. Håller tummarna för att solen och värmen snart är tillbaka!

Fantastiskt vackra marguriter och vad fint de gjorde sig mot zinkbaljan.

Ljuvliga pioner och den lilla sockerströaren i bleckplåt känns välbekant, hihi.

Ha en bra dag!
Kram Marie

LOPPISLIV sa...

Vädret har sina nycker ibland, varför kan det inte bara vara varmt hela tiden?? Det är ju sommar..hihiii kyla fick vi nog av i vintras eller hur, nu behöver vi värma oss och ladda batterierna :-))

Ohhh dina ljusrosa pioner så vackert i glasburkarna. Och söta marguriter, har inte sett såna innan. Jag köpte mig lite plantor också i helgen, 2 ljusrosa pioner, som ska ner i jorden idag förhoppningsvis, så nästa sommar hoppas jag ha vackra blommor i trädgården. Oj vad träd du har köpt!! Härligt!! Ska bli spännande att se din trädgård sen. Kram på dig //Paula

PS: vi har regn här idag och igår var det strålande solsken...nyckfullt som sagt :-))

Fiffiga Systrar sa...

Oh vilka fina Margueriter du hittat! Sådana har vi aldrig sett! Superläckra!

Vädret... hmm... vad ska man säga om det just nu... Nyckfullt till tusen! Regn sol regn sol regn sol... Hoppas bara det blir sol imorgon på alla skolavslutande barn här hemma.

Du har en mycket trevlig blogg! Skoj att hitta dig!

Kram Elin

Madame Morell sa...

Undra varifrån din energi kommer? Outömlig! Tack för inspirationen du ger!
Kram Jessika

Rummet för välbefinnande sa...

Oj, nu var det alldeles för längesedan jag kikade in hos dig känner jag. Så fina bilder....
Visst är det tråkigt när det blir grått och kallt. Är sååååå sugen på sol och värme, så det känns att det är sommar. Men, det kommer väl i sinom tid, eller vad tror du?

Ha det fint!
Kram Mia

Faniquito sa...

Loved it !!!

Kisses,

Ana