måndag 27 juni 2011

Trappan

Hallo allihop, hoppas att ni har haft en fin och rolig helg, det har vi haft, men ojj så fort tre lediga dagar har gått, nu är det Måndag och jobb igen ! Förra veckan så bestämde jag mig för att fixa till vår trappa, jag köpte vitpigmenterad olja, nu skulle den ljusas upp ! Jag skrubbade trappen med ett medel först, för att ta bort gammal olja och smuts..ujj vilket jobb...




Sen penslade jag på den vita oljan, wow vilken skillnad det blev ! Jag ska fota bättre och visa er sen. Hela glasverandan ska genomgå ett lyft i sommar, fönstrena ska målas och dörren, nu ska jag byta färg hade jag tänkt, ni får se sen vad det blir för kulör då vi sätter igång.

Ha nu en fin dag alla

Kraaam Anette

35 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Ja det går fort när man har roligt;) Så snygg trappen blev! Kram Johanna

Malin's Hus sa...

hej hopp!

ja gud vilken skillnad det blev. MYCKET bättre!!!!!!!

må så gott, kul med att måla ju :)

kram

Bleudelavande sa...

Oooohhh amazing work!!!!!
Nice week to you.

Mollymera sa...

Heej! Vi har gjort likadant hemma, målade med oljetäcklasyr med ljus pigment i, golvet blev nästan vitt. Jag trodde inte det skulle bli SÅ bra, glad!

Kramis

Gammelbålsta sa...

Hej!
Wow.. vad fint det blev med vit olja. Önskar att min man kunde börja bygga vår trappa. vi har en superful just nu. Vill ha en liknande som er. Snart ska jag åka till Uppsala för läkarbesök. Misstänker att jag har fått borrelia. Ha en underbar dag. KRAM

Ina sa...

Hej Anette!! :-)
Berry dress syns ibland på Tradera, inte lika ofta som förr dock men jag lovar informera dig om jag får nys om en. Vill du kan jag efterlysa en till dig i min blogg!
Vad fiiin du var på midsommarafton, riktigt fin kombo som jag blev grymt sugen på!! Måste nog surfa runt lite och kolla efter en Remix nu bara för det... ;-) Vad är det för underklänning du har?
Kram Ina

Vintage House sa...

Hej
Vilken härlig skillnad har tänkt något liknande men det får bli nästa år....
ha en skön dag
kram
sandra

Vit dröm sa...

Ja visst gick de här dagarna alldeles för fort..
så fint det blev -vilket jobb!
Ha en bra start på nya vckan!
Kram Anna

Kläddilin sa...

Hej Anette!
Jätte fint, vilken skillnad, tror jag ska göra samma..... Trätrappor och trädeck har en förmåga att bli ganska mörka efter något år.
Kram Lotta

Zauberhafte sa...

Hello, you've got a wonderful blog. I like your pictures very much. Have a great week start.

Magic greetings, Steffi

Anna at the Doll House sa...

Hello Anette

What a make-over and such a stunning result. So, it was all worth your hard labours. It completely changes the feel of the garden. Can we have a shot of the whole staircase?

Anna

♥ Bina ♥ sa...

Ursnyggt! Ser mer "väderbitet" ut på ett fint sätt än det mörka.

Ha en toppvecka fina du!
KRAMAR

Vita små hjärtan sa...

Å vilken skillnad! Jättefint blev det!!!
Ha en fin start på nya veckan.
Kram Agnetha

n o r d i n g å r d e n sa...

Jamen verkligen skillnad, den blev ju jättefin!!!! Du har en sån mysig enetree och gård!! Mari.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Supersnyggt! Det gjorde du bra.
Solig kram
AnnaMaria

Beas sa...

Snyggt!!!

Och här sitter jag och önskar att jag hade en trapp istället för en lite illapspikad pall till ingång.

Men...någongång så - om jag spikar ihop en fin trapp själv. :-)

Karma sa...

Så bra det ble! Lyst og fint nå til sommeren.

Klem Kaja :)

Mopsfidel sa...

Hey Anette,

you did a great job! Have a nice week.

Regards Petra

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla snyggt blev det.Det har du gjort kanon bra.Ha en skön måndag.Kraaam Rita ♥

Nyanser av vitt sa...

Jobbigt men värt besväret. Supersnyggt!
kram Agneta

Handplockat sa...

himmel vad du måste ha jobbat =) men FINT blev det =)
Toppeninsats =)
spännande med kulörbyte =)
när i fridens ska jag hinna få mej en Anett dos då ?
ska du till lena någon gån?
ring eller skriv så kan vi synas där
bästa kramen

Kristina sa...

Vit färg gör susen! Ångrar sällan att jag målat vitt, borde bara bestämma mig tidigare ;)

rosenälvorna sa...

Trappen blev ju jättesnygg och jag blev mycket sugen på att göra likadant!!! Tre dagar går alldeles för fort, speciellt när man har trevligt.//Christina

Anonym sa...

Oj vad fint!! Kanske vore något för våran altan som ser trött ut!!
Ni har det så fint!!/Kristin Persson

LOPPISLIV sa...

Ohhh vad fint det blev!! Wow alltså, jag ska sätta fart med vårt altangolv här i veckan hade jag tänkt, ska också laseras med vit pigment i, spännande!! Och så många fina blommor du har överallt. Ljuvligt och somrigt!!! Kraaaaam Paula

Anna sa...

Vilket LYFT!!
Undrar om man kan göra något liknande på svarta slipers som är döööötrista...
Kram Anna

Marie sa...

Det blev superfint Anette, vilken skillnad! Ser så mysigt ut med alla krukor vid entrén.

Trevlig kväll!
Kram Marie

Trefemtien sa...

Så fint det ble!
Et superbra tips, det skal jeg og prøve:)

Ha en fin kveld:)

Mariette sa...

Hej Anette!

Vad snyggt!!!

Och vad nyfiken jag blev när du skrev att du ska byta kulör...

Blir säkert kanonfint!!!

Vad många utekrukor med fina sommarblommor du har också!

Härligt!!

Kram Mariette

Pia sa...

Ojs, vilken skillnad! Som om det andra fotot skulle vara fotat med blixt! Härliga stolar du har i bakgrunden, jag såg i tidningen i dag morse de samma på erbjudande och tänkte slå till - och nu när jag ser dem hos dig, ja då gör jag det verkligen (bara karln i huset öppnar sin plånbok)!

Ha det så skönt i värmen!

Kraam!
-Pia-

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Men jösses så bra det blev!!! Superfint!

Casa of Mia sa...

Så fint du har och vilken fin blogg!

Rosor och Spetsar sa...

Vilken skillnad det blev, riktigt snyggt med trappen vitlaserad.
Kram
Annelie

katha´s kortmakeri sa...

Så fint!

Undra just om man kan göra samma underverk med mörkbruna slipers??
Kanske provat?

Kram
Katha

Kristina sa...

Vilken skillnad det blev!! Hade tänk göra likadant med har inte fått tummarna ur! Men nu blir det nog av! Vilken fin och inspirerande blogg du har!
Kristina