fredag 10 juni 2011

Sängbordet och utlottningen !!

Nu är sängbordet målat och klart !! Det är min snälla Pappa som målade det åt mig, först ett varv svart och sen en egen blandad gråfärg !! Nu ska jag jaga ett till bord, det behöver inte vara exakt likadant...




Kommer ni ihåg hur det såg ut från början ? Det var ådringsmålat i gult...fint, men jag vill inte ha gult...





Så det fick bli ljusgrått med lite nötningar, nu fattas beslag, jag ska spana efter det nu, kanske blir det några små ringar..vi får se vad jag hittar.





Nu är utlottningen färdig ! Vem vann den ljuvliga pläden ?? Det var hela 285 som ville vara med, jag fick några mejl också, och kommentarer på bloggen !! Det är rekord, så många har det aldrig varit förut !! Taadammm...det blev Susanne med bloggen Den Gamla skolan !! Grattis, mejla din adress till mig så får du pläden hemskickad !!

Ha nu en fin helg alla, kan tala om att vi har värmebölja här i Norr, ljuvligt...nu måste vi njuta så länge det varar !

Kraaam Anette


43 kommentarer:

Kristina sa...

Grattis till Susanne - en underbar pläd du fick! Sängskåpet är såå fint!! Hoppas att du hittar ett liknande till!
Ha de så skönt!Nu skall vi bara njuta av sommarvärmen :)

Villa Carl Larsson sa...

Härligt att värmen kommit till er där uppe också. Förstått att ni har varmt. Pratade med mamma igår som var överlycklig :) Själv är jag överlycklig över att vi har svalt nu äntligen hehe. I mitt tillstånd passar det perfekt just nu. Men visst vill jag ha sommarvärme snart igen.

Grattis till Susanne som vann den underbara pläden.
Ha en riktigt trevlig helg nu. Kram Josefin

Gammelbålsta sa...

Hej!
Så fint sängbordet blev. Hoppas du hittar ett passande. Grattis till Susanne. Idag är det skolavslutning. Ska följa med den yngsta sedan är jag ledig i helgen. Ska bli så skönt. Ha en riktigt härlig helg i värmen. KRAM

Malin's Hus sa...

GRATTIS TILL SUSANNE, KUL ATT SÅ MÅNGA VILLE VARA MED.

GRATTIS ANETTE TILL DITT REKORD.

KRAM MALIN (oj o capslock :) )

n o r d i n g å r d e n sa...

Sängbordet var verkligen ett kap, det var ju som gjort för att stå däroch i ghrått blev det jättesnyggt!!! Grattis till den gamla skolan, passande namn dessa tider=) Mari.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ett stort Grattis till Susanne, åh så fin pläden kommer bli på hennes nya stol. Och tack till dig för jättefin utlottning. Sängbordet blev så fint i grått också.
Trevlig helg
Kramar
AnnaMaria

Unknown sa...

Så skönt att värmen även nått till er. Har hört att sommaren i norrland ska vara speciell men har hitills aldrig uppleft den.

Ditt sängbord blev väldigt fint, din pappa är en händig man.

Tsck för en fin utlottning och ett stort grattis till Susanne.

Kraaam Ing-Britt

hemma hos lilla mej sa...

Ååååå grattis till Susanne.Bara så himla snygg pläd.Vad fint ditt sängbord blev.Duktig din pappa är.Idag blir det skolavslutning.Ha nu en mysig fredag med gott fika .Kraaam Rita ♥

Tess på Tilda och Mamma sa...

Visst är det härligt att värmen även kommit till oss i norr. Vi ska inte klaga även om det är varmt och det inte går att sova. Så fint sängbord du fyndat. Har nästan likadana fast två i sovrummet, som vi fått av min mans farmor när hon flyttade. Älskar dom. HA en underbar helg.
Kram Theres

Ljuva Drömmar sa...

Vilken snäll pappa du har. Det blev jättefint! Du kommer säkert hitta ett fint till som passar på andra sidan.

Grattis till Susanne till den fina vinsten!

Kramar Maria!

Annas tipsblogg sa...

Stort grattis till vinnaren:)

Jenny sa...

Grattis till vinnaren!
Vilket fint sängskåp, du gjorde rätt som målade det tycker jag. Hoppas du hittar ett till nu då!

Ha det bra,
Jenny

♥ Bina ♥ sa...

Vad fint det blir! Stort grattis till lyckliga vinnaren!

Trevlig helg!
KRAMAR

Lisas torp sa...

Så fint skåpet blev! Du hittar säkert några beslag som passar till.

Ha en härlig dag! Jag ser att ni har riktigt varmt uppe hos er!
Kram
Lisa

Lisas torp sa...

Så fint skåpet blev! Du hittar säkert några beslag som passar till.

Ha en härlig dag! Jag ser att ni har riktigt varmt uppe hos er!
Kram
Lisa

Maria Nyckelpiga sa...

Jättefint skåp! Får jag fråga vilken färgnyans du målade med?

♥ Maria

Designe sa...

Åh va fint det blev! Gillar den slitna hyllan ovanför sängen oxå! Grattis till vinnaren! Ha en trevlig helg! Kram :)

Ardisia sa...

Grattis till Susanne!

Åh vad jag gillar dina möbler. Sängbordet blev jättefin! Likaså gillar jag den lilla tallrikshyllan ovanför sängen!

Ha en fin helg! Kram Mia

Felix sa...

Grattis till den lyckliga vinnaren! Jag får fortsätta leta efter en lämplig pläd... ;-)

Snyggt sängbord!

Underbart att även ni har fått sommarvärme där i norr! Synd att det är så långt annars låter det spännande med loppisen...

Sommarhälsningar
Elisabet

Mopsfidel sa...

So nice, Anette.

Like all the stuff you got in your cute house.

Thanks to let us be with you. Really love your blog!

Little hug from germany

Petra

Lisa sa...

Stort grattis till vinnaren av den vackra pläden. Så fint bordet blev. Snäll paps du har...

Kram Lisa

Madame Morell sa...

Här har just värmen lämnat oss. Typiskt. Dina sängar :) Och sängbordet:)
Jessika

Norregård sa...

Hej!!
Så fint det blev:))
Nu har Ni fått vår värme, vi har 15grader....Njuuuuuuuuut:))

Kram Malin

Johanna Stålros sa...

Jättefint sängbord, ännu finare efter målningen;) Kram Johanna

Anette sa...

Grattis till den lyckliga vinnaren :)
Ha en skön helg.
Kramen Anette

Hemma hos Märtha sa...

Grattis till Susanne!!! Sängbordet blev jättefint!!
Kram
Anne-Lie

Vintage House sa...

Hej
vad fint skåpet blev och önskar dig en skön skön helg
kram
sandra

Hanna sa...

du har det så fint.
ha en fin helg.
kram
Hanna

♥ Pia... sa...

Å Grattis till till vinnaren:).. Lyckosten... Såå fint nattuksbord.. letar faktiskt efter nya..eller gamal ska jag väl säga:).. Har en liiiten liten ide´om var jag ska finna mina drömsnattuksbord.. hoppas bara att de finns kvar!!.. Hm.. så du har värmeböljan nu.. ja här regnar det!!.. Och vad fort man tröttnar på regn!.. Önskar dej en fin och härlig PINGST.. kram..Pia

gamla skolan sa...

Oj Oj !!! Hurra !!!!! Vad glad jag blir . Vilken tur , jag kan inte fatta det . Tänk , att jag vann den superfina pläden , vilken lycka !!!! Oj , den är ju så fin och var ska jag ha den ? var passar den bäst ? Överallt skulle jag tro .
Ditt sängbord blev verkligen fint , och passar så fint till dina fina sängar !
Önskar dig en riktigt fin pingsthelg !
OJ !! Vad glad jag är , nu måste jag maila dig :)
Kraamar // Susanne ♥

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vad fint skåpet blev i den grå färgen! Snälla pappa!
Ha en bra helg!

Annalisa - LISA LIBELLE sa...

Hello! I like your home so much...and also your blog and your pics! See you soon, LISA LIBELLE

Millygarden sa...

Ditt nattbord är så fint en dröm att ha två sånna till mina järnsängar likis dina.

Grattis till vinnaren!

Ps. har också en utlottning om du vill vara med.

Ha en fin helg..ska nog åka en sväng på gårdsauktion. Den förra helgen var inget för mig så nu hoppas jag på helgen istället.

Kram Marina

Anonym sa...

Bonjour Anette!
Så ett liknande sängbord hos Tulipa,kolla det om du söker 1 till!
Soliga hälsningar fr Provence
Kram Ann

emmashem sa...

Så fint bordet blev!! Som vanligt härliga bilder.
Missa inte min tävling!
Ha det gott!
Kram Emma

Villa Carl Larsson sa...

Sååå fint det blev! Lycka till när du nu letar en kompis åt detta sängbord :)

Kram Josefin

Rose Garden Malevik sa...

Hej Anette
Kan din pappa komma hit lite med :)
Vad underbart ni har det med värmen......
å missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

VÄLKOMMEN :)
Håkan

Livet på landet sa...

Så fint det blev!
Grattis till den lycklige vinnaren:)
Kram Helena

nettans lantliga hem sa...

Hej!
Vilket fint sängbord!
Vilken värme vi har fått, bäst att passa på att njuta för sommaren är kort.
Ha de bra!
/ Nettan

hällkulla sa...

Grattis till vinnaren!
Känner mig också som en liten vinnare även om jag inte vann vinsten men jag är lycklig över min klädleverans från Nordljus!
Tack, Anette för den kännbara rabatten! :)

Sängbordet är helt super fint nu efter målning, hoppas du finner ett till!! Järnsängs gavlarna är såå snygga! :)

Ha det bäst!
Kram

Melissah sa...

I just discovered your lovely blog. I'm just new into blogging this year & have just finished off my own blog on fashion, food, travel & interior design.
http://scrapbook-melissah.blogspot.com/
I had a lot of fun putting it together maybe you would like to check it out if you have a spare minute.
x
Melissah

C De-sign sa...

Härligt med värmebölja i norr.... njut nu! Önskar dig en fin Pingstdag! Kram fr C

LOPPISLIV sa...

Hejsan Anette! Ohhh ditt nattduksbord blev ju jättefint till dina järnsängar, gillar den grå färgen. Tror jag ska måla om mitt hörnskåp jag har i tv-rummet som idag går i lite beige till grått istället, gillar känslan av 1700 tal som det ger. Bilden från ditt sovrum är helt underbart!! Där sover du gott kan jag tro :-)) Vet du, jag är precis likadan, av med alla smycken när jag kommer hem och hopp in i mjukisbyxorna, då som först känner jag hur lugnet tar tag i mig..visst är det märkligt? fniss :-)

Ha en fin söndag. Och Grattis till Susanne för den fina vinsten. Kraaaaam Paula