måndag 6 juni 2011

Helgens Loppis fynd !!

I Lördags var jag och en kompis på Loppis, och direkt fick jag syn på den här ljuvliga korgen !!
Det var massor med folk men ingen hade valt korgen...ohhh vilken tur för mig !




Den är såå himla fin, den har haft hjul under sig, den har varit en barnvagn, en riktigt gammal med stora hjul ni vet. Men korgen är så himla fin så den hade någon sparat, tur var väl det för jag blev så himla förälskad i den !!






Jag ska ha pelargonkrukor i den nu på sommaren, den ska få flytta ut i verandan, sen på vintern ska den få en annan fin plats, kanske ska jag ha plädar i den, vi får se...Under bordet står ett till loppis fynd som jag gjorde, en liten söt mjölk pall. Tänk vad glad man kan bli över saker som andra inte vill ha...loppis är toppen !! Jag och en kompis ska ha loppis i sommar, det blir massor med fina saker, vi har inte satt datumet ännu, så jag återkommer om det sen !

Ha en fin Nationaldag alla !!

Kraaam Anette

43 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Den var verkligen superfin. Jag förstår din lycka! Ibland gäller det att kunna se användningsområdet för en pryl också, vilket kanske ingen annan gjorde. Då hade du tur :) Kommer bli fint med pelargonerna i, det ser jag ju redan nu. Du som är så fiffig och fantasifull hittar säkert en massa olika saker du kan använda korgen till.

Jag hade SÅ gärna besökt din loppis i sommar om det inte hade varit så långt. Så vitt jag vet ska jag inte uppåt nåt i sommar då vi nu bygger hus och väntar bebis. Annars kommer jag ju från Piteå.

Ha en riktigt bra Nationaldag! Kram Josefin

Lantligt i smultronbacken sa...

Det var en annorlunda och så fin korg. Färgen är perfekt tycker jag.
Kommer att bli jättefint att ha pellisar i ute. Jag hade hopp om att ha en korg inne med plädar i, men med tre små kissemissar så gick det inte. De trodde att jag hade bäddat för dem

Kram Teres

Vackra Vita Ting sa...

Korgen är verkligen helt underbar!
Kram Paula

♥ Pia... sa...

Hej Anette! Nu är jag lite "på trån" igen:) Blir lite sporadiskt numera.. en liten bloggtorka kanske?Sen har jag inge speciellt att visa känns det som eller vad det nu beror på.. kanske att jag haft så mycket värk och ont i ryggen och att det påverkar mej!.. Nu igår kväll gjorde jag ändå ett litet inlägg iofs så är det reperis mer eller mindre.. känns som om jag upprepar allt numera.:) Det gör man kanske oxå eftersom året går runt..haha.. Bilderna blev från mor och far gård.. där är det ljuvligt nu..med all den otroliga grönska som är just nu..
Ditt loppis fynd var superött.. förstår dina tankar om vad osm ska vara i den:) Pallen sötis den med.. har en liknade som jag fyndade på ett loppis en gång jag med.. den står numera i ett av badrummen och är en pall för minste barnbarnet när han ska tvätta händer å så:) Kul med loppiset du ska ha.. jag ska vara med på ett om ett par helger.. i hembygdsgården "hemma"..kommer säkert att fylla ett bord tror ja.. ha en skön och härlig nationaldag..
kram..Pia

Ett Vitare Hem sa...

Åh korgen är verkligen helt underbar, ett riktigt underbart loppisfynd!!
Ha en underbar dag!
Kram/Lena

Norrfrids Eija sa...

Det gäller att se nya användningsområden för tingen, korgen blev helt perfekt för pelargonerna! Korgen påminner om mitt blombord i rotting som jag har i matrummet...
Loppis är favoritsysslan sommartid men hinner tyvärr inte besöka mer än närloppisarna. Det får räcka! Igår loppade jag en vit soppterrin för knappt några pengar alls så där är jag nöjd.
Ha det gott på nationaldagen!

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Vilken fin korg, passar perfekt med mårbackor där i..
Trevlig nationaldag :)
Kraaam Linda

Vitt hus med svarta knutar sa...

Korgen är jättefin, vilken tur du hade att ingen knep den före dig!

Önskar dig en fin Nationaldag!
Kram,
Regina

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket kap, korgen var ju jättefin till pellisar! Och så spännade med loppis sedan- för de som bor i norr.... Ha en skön nationaldag! Mari.

Gammelbålsta sa...

Åh... vilken underbar korg. Vilken tur du har. Loppis låter spännande. Synd att du bor så långt borta. Härligt väder idag, men hinner nog inte vara ute så mkt. Ska greja klart alla papper med min "blivande" kollega så att vi kan lämna in dem till kommunen i morrn. Ha en riktigt härlig dag KRAM

Millygarden sa...

Åh så fin tänkteatt kan det vara en barnvagskorg och det skriver du att det är...jättefin.

Önskar dig en fin nationaldag!

Ps..har en utlottning kika gärna in och delta.

Kram Marina

Hemmavid sa...

Så fin korg! Och grattis till ett fint fynd! Ibland har man tur, eller hur?

Gillar verkligen ditt lilla "halvbord". Är ute efter ett sådant att ha på övervåningens hall, där det är lite trångt... Hoppas att jag "springer" på ett i sommar..

Ha en skön måndag du med!
kramen Jenny

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

verkligen prginell och jättefin...

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har helt klart ögon för loppis, du är bra på och hitta det där lite extra fina. Och är det mycket folk måste man ha örnkoll. Det är sekelskiftesstil över din fina korg, jättefint och ha pelargoner i.
Ha en fin nationaldag
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Kanske vi gör en liten utflykt till Kalix från Gällivare när det nalkas loppis:) Fina fynd du gjort:) Hälsningar Anna

LOPPISLIV sa...

Vilken underbar korg du hittat Anette, förstår ditt lyckorus :-)) Jag var på loppis iförgår och tyckte bara bläää, usch det kändes inget kul alls, tokmycket folk och inga fynd direkt gjorde jag, varmt och trångt. Hoppas verkligen att det ska kännas roligare nästa gång :-)) För visst är det toppen när man lyckas hitta något riktigt fint till ett bra pris.

Ha nu en fin dag, jag ska baka goda marängbakelser i eftermiddag och fira, men först ska vi ner en runda till havet och dricka kaffe och sola, solen skiner så underbart idag också och här är varmt. Stor kraaaam Paula

Jojo sa...

Hej!
Länkade till din sida från min i mitt senaste inlägg. Visste inte om det var ok att låna dina bilder så jag gjorde det så här i stället.

Snyggt sängbord du fyndat, likaså korgen!

Ha en fin vecka!
Kram / Jojo

Nettan sa...

Hej!
jag har följt din blogg nu under 2 år och väntar tålmodigt på varje inlägg... Du inspirerar mig och du har ett fantastiskt vackert hem. Jag kommer gärna på din loppis i sommar - skriv in på bloggen så fort du vet datum så kommer jag med husvagnen från Umeå. Min man kommer från Kalix så vi har släkt och vänner där....
Kram Jeanette

Marita sa...

Ååå vilken fin korg!! Vilken tur du hade som hann få fatt i den... Pallen är jättefin, jag är helt galen i pallar. Vi har massor, tycker inte att man kan få för många av dem heller! Hästen du har är inte så tokig den heller....helt underbar!
Ha en härlig dag!
kram, marita

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Vilken söt korg - kul att göra fynd :)

Ha en trivsam nationaldag!

Kram från Australien♥

hemma hos lilla mej sa...

Vilken söt korg.Vad skoj att fynda fina saker.Önskar dej en härlig nationaldag.mys och njut.Kraaam Rita ♥

Lisas torp sa...

Vilken härlig korg och vilken tur du hade! Passar ju utmärkt med pelargonerna i!
Ha en fortsatt skön nationaldag!
Kram
Lisa

Madame Morell sa...

WOW! Vilken rar komplimang Anette. Jag är ju också över fyrtio vet du väl,,,men skit i det. Härlig korg du hittat :) Kanske Nisse kan ligga i den på vintern? Skulle vara ett vackert stilleben det!
Kram Jessika

Lisa sa...

Vilket fynd, så söt. Förstår att du är glad över den. Ha de gott och trevlig 6 juni du med...

Kram Lisa

Evelina sa...

Ja, smaken är som baken.. och vilken himla tur det är! Urfin korg, kan förstå att du blev förälskad i den.. Tur att inte vi var på samma loppis..då hade vi antagligen dragit i den båda två.. ;)
Må så gott! Kram Evelina

Kamomilla sa...

En riktig pärla, en raritet som du ska vara så glad över :)

hemtrevnad marie sa...

Härligt fynd!!
Ha en fortsatt fin kväll:)
kraam

topdesign sa...

Hej!
Den var verkligen fin, ibland ska man ha tur!

Kram Lena

Skatan sa...

Det där är loppis när den är som allra bäst :) Lyckans ost!

Önskar en bra ny vecka...

Annakarin

Designe sa...

Så otroligt vackert fynd du hittat! Passar ju kanon med pellisar i! En sån skulle jag oxå gärna ha! :) Kram

HOUSE of ADELA sa...

Men åååå så fin korg du har hittat! Helt underbart fin;) Visst är det kul att gå på loppis och fynda, särskilt nu på sommaren med saker att ha ute i trädgården!

Kramar i massaor;)
Adela

rosvikslyckan sa...

Vilket underbart loppisfynd!

Ha en fin dag
Kram/ Jenny

Lisa.L sa...

wooow vilken korg :D helt underbar och så där vackert nött :D loppis ? D lät intressant :D kanske man kommer! E ju norrbotting ;P kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Vilket ljuvligt fynd! Såg ett av syrrans fynd också... verkar ha varit mycket fint att fynda.

Ha det gott!
Hälsningar monica

Jenny sa...

Men den var väl himla söt! Vad bra när inte alla är ute efter samma grejer :)

/Jenny

Ingun sa...

Å, den var veldig fin. Jeg har nesten maken;-)

Anonym sa...

Halloj!!
Vilket fint fynd du har gjort.
Tänk vad många goingar det legat i den korgen genom åren.
Härligt med saker som har en historia.
Kraam Therese
(www.herbretantik.se)

Anonym sa...

DÄR HAR DU GJORT ETT RIKTIGT FYND, GRATTIS.

enkla nettan

Fia sa...

Hur mysig som helst, supervackert med blekrosa pelargoner i;) Jag längtar efter loppis nu, var på en häromveckan på Öland & hittade bara en grej som var värd att köpa; en gammal oanvänd tvättbräda. Den var å andra sidan det perfekta fyndet att måla & dekorera! Synd bara jag inte kan åka till din loppis, där finns säkert många vackra fynd. Tack för inspirationen, iaf! Kram fia

Eva sa...

Vilken jättefin korg och vilken tur du har.Längtar efetr lite ledighet med loppisrundor.

Tinas bo sa...

Underbar korg!!
Ser nästan ut som mitt fynd för ett tag sen... :)

Härliga bilder!

Kram Tina

EvaB sa...

Tur du o den vackra korgen fann varandra!

Fiffiga Systrar sa...

Vilken vacker korg! Vilken lycka för dig!
Loppis är det bästa bästa!

Ha en skön tisdag!

Kram Emelie + Elin = Fiffiga Systrar