måndag 10 oktober 2011

Lingonkransar

I Lördags traskade jag, syrran och mamma ut i skogen för att plocka lingonris till årets kransar !! Vi gör lingonkransar varje Höst, så att vi har fina, gröna kransar till Julen.




Det har inte kommit någon snö här ännu, så det var bäst att passa på. Så här blev mina kransar, jag gjorde 4 st små, två stycken hänger på pardörrarna i köket...





Jag blev nöjd, det är så fint med lite grönt, till advent så knyter jag lite rödvit rutiga band runt kransarna. Jaaa ni hör ju att jag har börjat längta till advent..

Ha det så bra alla

Kraaam Anette

45 kommentarer:

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej!
Nu fick jag sån längtan till Advent
Vilka fina kransar
Ha en jättefin dag
Kram Tina

Reserl sa...

LIebe Anette,
toll schaun deine Preiselbeerkränze aus, ich möchte auch so einen schönen Kranz.
Liebe Grüße von Tatjana

~ INA ~ Inas☆House sa...

Jättefina kransar. Måste prova att göra såna. :)

Må gott! Kramen Ina

Pia sa...

Så festilga kransar! Ja, det är sant, det gäller att plocka nu! Ifjol blev mina ris under snön. I går plockade jag mossa, men lingonris kom jag inte ens att tänka på!

Önskar dig Anette en fin ny vecka!

Kramar!
-Pia-

Levindas Värld sa...

Va härligt att traska runt i skogen, det är som balsam för själen det :-) Och vilka fina kransar du har gjort! Tycker det är såå fint med bara enkelt gröna kransar med lite vit spets som upphängning tex. Nu blev ju jag sugen på att göra kransar å...hihi!!!

Ha det fint!

Lilla Majken sa...

Ja, det är klart att ni måste passa på. Här nere får man vara glad om det kommer snö till julafton.

Kram Therese

n o r d i n g å r d e n sa...

Men så fina kransar du gör, jahaja, ja det gäller ju att börja planera inför julen! Så snygg ingång till köket med den bulliga kylen och de vackra pardörrarna!! Ja, nu är det inneväder , tur det, för jag är krasslig ännu =( Mari;

LOPPISLIV sa...

Jättefina kransar du gjort, näää nu blir jag sugen på att hämta lite lingonris jag med och binda kransar :-) Jag köpte kuddar häromdagen ( har inte fått dem ännu) med jul motiv, vita med rött mönster på, så jag börjar längta lite smått jag med...hihi alltid längtar man efter något. Fin måndag. Kramen Paula

Marie Louise sa...

Ja, det är dags att pyssla lite nu..fina kransar..kram Marie

Millygarden sa...

Åh så fint det ska jag med göra för det är ju så fint med dessa gröna kransar. Förra året var det på näppen att jag han innan snön kom!

Ha en fin dag!
Kram Marina

Anonym sa...

God Morgon Anette!'

Jag älskar kransar! Så fina du fixar till själv.

Själv är jag urusel på att fixa kransar, men det finns konstgjorda hos jolins ;-). Vill dock lära mig binda egna, för det är något alldeles specíellt med "äkta vara" och särskilt om man gjort dem själv. Mysigt att göra en "pysseldag" av det och umgås i tillägg.

Ha en bra dag och vecka!

Kram Linda

Tina - www.Vintage-Blog.dk sa...

Hvilke fine kranse du fik lavet - og det giver en helt speciel charme til de smukke hvide døre ;o)
Jeg får helt lyst til at lave kranse også ;o))
Håber du får en dejlig uge - klem Tina

gamla skolan sa...

Så söta små kransar ! och era pardörrar i köket är så vackra !!!!
Ha en bra Måndag !
Kramar // Susanne ♥

Vintage House sa...

Hej
Det är verkligen fint med lingonkransar, jag längtar oxå efter att börja pyssla till advent..
ha en fin fin måndag
kram
sandra

hagagården sa...

Jätte fina kransar!!!
Kram o ha en fin dag.
Ninni

Anonym sa...

jättefint! Jag sitter och planerar för julledigheten och julklapparna fixar jag snart...allt för att kunna njuta av december utan stress;)
Gud va jag ser fram emot alla härliga julbilder i bloggvärlden & tidningshyllan!
Hälsningar Anna V

Vardagslycka sa...

Åh, så fina de är! Och nu kommer längtan till adventspysslet smygandes! Mossa och kottar har jag plockat på våra prommisar men ännu inget lingonris. Måste nog göra det snart. Minns att kylan kom så snabbt förra året och då gick det inte att ta någon mossa.
Ha en fin start på nya veckan.
Kram, Carina

Unknown sa...

For noen nydelige kranser du har laget ;o) Jeg lurer på hva lingonris er. Vet du navnet på norsk?

Klem Elisabeth ;o))))

hemma hos lilla mej sa...

Så söta små kransar ! Ååååå vad fint det blev med lite grönt i dina pardörrar.Önskar dej en skön måndag rara du .Kram Rita ♥

Ardisia sa...

Hej Anette =) Tack för att du påminde mig, förra året bestämde jag mig för att göra lingonkransar till nästa jul, när jag såg dina fina =)
Det är bara att ta sig ut i skogen & fynda! Lycka att få bo så nära till naturen :)
Ha en bra vecka! Kram Mia

Anna at the Doll House sa...

These doors look even more beautiful with these wreaths. They hang like fine jewellery on their classic white ribbons. Gorgeous Anette.

Anna

Muffinsmidja sa...

Hej hej!
verkligen fina kransar. Önskar jag var lika pysslig som du är.

Hoppas du har det bra och snart, snart är det ju faktiskt advent. :)

Må så gott, Åsa.

Therése S sa...

Så vackra kransar. Lingonris är otroligt fint.

Hemmavid sa...

så fiina...

längtar faktiskt också lite till advent. hösten känns som en transportsträcka tkr jag..

kramen jenny

Anonym sa...

Hej Anette!
Tittar ofta in på ditt lantlif, och tycker att det är mycket fint att beskåda. Dessa lingonkransar, lagom storlek och med vita band. Magisk fina. Här har jag sjukstuga, men sen bär det ut i skogen som ligger precis intill...Aldrig gjort egna kransar men blev otroligt insiperad av dessa skönheter hos dig. Bygger du med enbart lingonris och grön tunn "ståltråd"?
Visst är det en underbar årstid framöver!
Hälsningar Elinor i Vårgårda.

Anonym sa...

Hej!
Hade det inte varit för att jag vab`ar idag hade jag åkt ut i skogen direkt. Å vilka fina kransar. Nu blev jag inspirerad!
Stina

Anonym sa...

Hej!
Hade det inte varit för att jag vab`ar idag hade jag åkt ut i skogen direkt. Å vilka fina kransar. Nu blev jag inspirerad!
Stina

Anonym sa...

Hej!
Hade det inte varit för att jag vab`ar idag hade jag åkt ut i skogen direkt. Å vilka fina kransar. Nu blev jag inspirerad!
Stina

Sallys hus sa...

Hej hej!
Å vad fina kransarna blev! Jag blev också sugen att kliva ut i skogen o plocka lite...om hjag blir frisk någon gång ska jag nog göra det.
Dina skålar är såååå fina...är såååå sugen på dem jag med..;) Fast jag vill ha de rosablommiga också....och de blå...och de prickiga...fniss....
Grattis till Anna-Maria också..
kram Katarina

Ett ögonblick sa...

Hej!
Så fina kransar! ser härligt friskt och vackert ut med det gröna till det vita.
Håller dom sig fina till jul?

Ha det gott!
//lisamaja

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

det lär nog bli en skogstur i helgen som kommer , man vill ju hinna innan snön hinner före..
kram

Amelie sa...

Jättefina bilder och kransar Anette!
Nu blev jag sugen på jul! :)
Ha en fin vecka! Kram Amelie

rosenälvorna sa...

Vilken myig tradition ni har och de blir så fina! När jag gjorde min så tyckte jag att alla bladen ramlade av nästan på en gång:( Christina

rosvikslyckan sa...

Jättevackra kransar, du har ju dessutom så vacker dörr att hänga dem på.

kram Jenny

Annas skattkammare sa...

Hej! Så fint med lingonkransar! Det tänker jag varje år att jag ska göra men det blir aldrig.. Iår kanske!? :) kram Anna

Coolaannna sa...

Men så fina..trodde det var lite tidigt men kanske ska man smita ut en sväng på lördag och plocka lite ris..

Kram Anna

hemtrevnad marie sa...

Härligt, har inte gjort lingonriskransar ännu, men i butiken har jag höstkransar i mossa....och tänk att vi drar mot advent , årets bästa tid:)
kraaam

Åsa sa...

Otroligt vackra och så enkelt. Det ska jag med passa på att plocvka idag. Tack för tipset och jag håller med dig jag längtar med till advent...

Behindabluedoor sa...

Hei Anette=)
For noen fine kranser, like fine som oliven kranser =)))
Lurer på om det fins slikt tre slag i Norge :)
Kunne ikke si at jeg har hørt om den typen!

Ha en fin uke!
Klem

HOUSE of ADELA sa...

Men sååå jättefina kransar! Nu fick jag också inspiration till det;)

Många kramar till dig vännen;)
Adela

Petra-Lantlig Charm sa...

Mycket fint!! jag å dottern ska ut iv eckan och plocka både lingonris och mossa innan snön kommer. Glömde det förra hösten, hehe.

Ha en skön tisdag kväll!

Kram Petra

Hemma hos Märtha sa...

Så fina kransar!! Längtar oxå efter att få börja pyssla och förbereda inför julen! Ska man hinna allt man vill så får man nog börja så smått nu!
Kram
Anne-Lie

Rut och Signe sa...

Det enkla blir så fint!

Kamomilla sa...

Det gäller nog att passa på nu, innan marken täcks av snö.. Nästa helg ska nog jag också. Och lite mossa måste det bli till att plocka också! :)

corinne* sa...

merveilleux blog mes visites sont souvent silencieuse !