fredag 7 oktober 2011

Morgon tankar...

Här sitter jag med morgon kaffet i min nya mugg, kaffe är ett måste för mig på morgonen.
Hur ser era mornar ut ? Jag stiger alltid upp kl.06.00, då sätter jag på kaffet och datorn, jag bloggar och svarar på mejl tills klockan är 07.30, då går jag ut på en promenad med hunden. Sen är det dusch och fix för att åka på jobbet kl 08.45, jag kommer hem 18.30. Vår lilla hund Nisse är aldrig ensammen mer än högst 3 timmar varje dag, min man jobbar skift eller så är Nisse hos mina snälla föräldrar tills någon av oss kommer hem.


Men vem är den lyckliga vinnaren av terrinen ?? Jooo..nu är lottningen gjord bland de som handlat i SockerKlaras webbutik och de som lämnat kommentarer och länkat hos mig !!
Taaadaaaa...det blev AnnaMaria med bloggen Ett Rött Monogram !!
Mejla din adress till mig så kommer terrinen till dig.
Japp, det var alles för idag, det är ju Fredag så något gott fika blir det väl idag !!
Kraaam Anette
P.s Kika in i morron, då kommer ett fint erbjudande !!

30 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Hej!
Här intas det också kaffe i ordentliga mängder innan jag riktigt har vaknat...
Grattis till AnnaMaria och hennes vinst.
Kram Anna

http://www.pattern-addiction-and-more.blogspot.com sa...

Hi - I go up at 5am....make some tea and yoghurt for my husband and than I put on my computer and read my e-mails, like you do ;-)
With my dog I go walk at 6am and when I come home, I make some coffee for me. I am happy to being able to stay at home, because I don't work anymore. I am 57 passed and am enjoying life and being occupied with my dog, my husband, our weekendchalet and home. My daughters have 30 and 26 years.
Happy to hear from you and see your nice blog....love, Barbara

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, vilken fin bild på dig, snygg i håret och snygg brun top!! Ja, Nisse kan nog inte ha det bättre, tänk om alla djur fick ha det lika bra som dina har det!! Blev lite full i skratt när det stod "ensammen", Norrländskan bryter igenom, så säger jag med=)

Åh den fina terrinen kommer bli så bra hos det röda monogrammet, stort grattis till henne!!

Jag är uppe o bloggar fast jag bara sovit ett par timmar pga hosta o feber, då är man sjuk=) men nu väntar sängen igen, ha en toppenhelg!! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

...vi skrev nog exakt samtidigt hos varandra=) och ang mina mornar så är ingen den andra lik, men en ledig dag intar jag gärna en stor frukost vid 10-11, njuter av den och dagstidningen! När jag går upp kl 01.45 är det inte samma njutning som du förstår=)

Vitt hus med svarta knutar sa...

God morgon!
Under många år har kaffe varit prio ett på morgonen, men jag har dragit ner på det och ist blir det grönt te. Klockan 06.00 går jag upp och 07.30 bär det iväg till jobbet...

Stort grattis till AnnaMaria, vilken lyckost!!! Och tack för en spännande tävling med så fin vinst!

Ha en fin avslutning på veckan och en trevlig helg!
Kram,
Regina

Ett Vitare Hem sa...

Grattis A-M till den fina vinsten!
Ja här går jag upp runt 6,30, kokar te och slår på datorn och sitter där i lugn och ro en halvtimme innan det är dags att väcka yngsta dotter (de äldre fixar det själv)
Ha en riktigt härlig helg!
Kram/Lena

linnea-maria sa...

Vilken fin bild på dig! Vilka sköna morgnar du har! Jag önskar att jag kunde dricka kaffe på morgonen men då blir min förmiddag alldeles skakig, jag älskar ju doften och ljudet från en puttrande kaffebryggare på morgonen. Mina vardagsmornar är alltid hektiska upp o hoppar kvart i 6, frukost får jag först halv nio. Kram /Therese

Ann-Catrin sa...

Morrn Anette!
Vilken söt bild på dig, så snygg frisyr du har.
Härligt att ha såna där morgonrutiner och starta upp i lugn takt så där.
det är ju väldigt långa dagar i butik.

Kaffe dricker jag inte (bara någon gång efter maffig middag)
Jag går alltid upp tidigt och har min mest kreativa tid då.
Antingen äter jag fil och musli eller gröt.

Har ni fått snö där uppe i norr.. tyckte jag såg det på nätet.

Många kramar och ha en fin helg
Ann-catrin

ohh så fina de där nya från greengate är.. passar oxå perfekt i ditt kök

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jösses tjejen, jag satt och läste ditt inlägg med thékoppen i handen, det var nära jag tappade den. Tjoho vad glad jag blir, jag som inte har någon vit terrin med lock. Tack goa Anette, och tack goa sockerKlara. Skickar en bamsekram till er bägge.
AnnaMaria

LOPPISLIV sa...

Stort grattis till AnnaMaria!!

Ja då är du nog ute och går med Nisse just nu kan jag tro :-) Ja kaffe måste...det gör lite att man kommer igång :-) men jag börjar min dag med varmt vatten. Stiger upp vid 06.30 ca och sitter lite och bloggar jag också, sen har jag flex på mitt jobb som är guld värt, jag brukar dyka upp vid efter 08, och min första kopp kaffe intas där. Sen äter vi frukost vid 09, knäckebröd knaprar jag :-)) Ha nu en toppenfin fredag. Idag fikar vi eller hur?? hihii KRAAAM Paula, måste rusa nu....hej hej

Eddan sa...

Grattis AnnaMaria :-)!

Det låter som att du har riktigt mysiga mornar Anette. Jag önskar att jag också tog mig upp lite tidigare men jag är vääldigt morgontrött. Håller jag bara jämn fart när jag väl tagit mig upp så brukar jag hinna det jag ska men något morgonmys i lugn och ro blir det tyvärr aldrig.
Ha en mysig fredag och en riktigt trevlig helg! Kram från Anette

Vita små hjärtan sa...

Grattis!!! Hon är allt en riktig tur-gumma!
Mysiga mornar du har....
Trevlig helg.
Kram Agnetha

vardagsvitt sa...

Godmorgon...
Mina morgonvanor, tja 04,30 ringer klockan för jag börjar kl06,00
Så jag smyger omkring för att inte väcka resten av familjen. Allt är så stilla lungt den tiden. När jag har lediga dagar så har jag sovmorgon ända till 07,30 innan barnen ska iväg till skolan. Men man blir helt klart bortskämd att vara själv på morgonen ingen att trängas med eller någon som gnäller -såååååå skönt!
Ha en härlig höstfredag
Kram Marith

pysseltanten sa...

Stort grattis till Anna-Maria!
O shit pommes frites, va fina de lattemuggarna e...:) Har fullständigt DILLE på kaffemuggar av olika slag...kollar ALLTID efter det när jag e på loppis...o ofta hittar man lite annorlunda muggar just där..Men får nog ta mej en funderare på de där Greenisarna...;))
Ha en härlig fredag.....o fiiiika lugnt...;))
Kraaam Git

Millygarden sa...

kl 6 är en bra tid att stiga upp men här är vi lite slöa och kliver offtast upp strax före sju.Sen är det frukost och se till att våra barn kommer iväg till skolan, Magda ska skjutsas till dagis och vi jobbar mella 8-17:00. Lite olika för ibland slutar vi tidigare och får jobba på kvällar och när det behövs. Gäller att vara flexibel när man är sin egen.

Skönt med en morgonpromenad det skulle jag behöva!!

PS. Brickan! denhar jag ropat in på auktion. Var inte lätt att få många vile ha den och jag gav mig inte..den är så fin!

Trevlig Helg!
Kram Marina

Min Skattkammare sa...

Godmorgon där! :o)
Jag börjar med té och macka.
Efter 25 år som brevbärare då jag steg upp kl 4:20 njuter jag numera av "sovmorgon" till kl 7:00. Men jag är naturligt morgonpigg, men dessvärre kvällstrött och ganska osocial då. (mina kompisar är alla kvällspigga...urk);o)
Fin keramikserie...och tjej!
Ha en skön helg!
Kram Kicki
Idag ska vi ha en liten bloggträff hos Katarina....:o)

Praliner sa...

Fin bild på dig! Ja, kaffe är ett måste här i en härlig mugg. Min morgon ser ut som din. Må bäst!

Norregård sa...

Hej!
Imponerande att gå upp så tidigt & blogga:))) Jag stiger upp 5.10 när jag jobbar fm men är hemma strax efter 12 så jag har det verkligen lyxigt!!! Jobbar bara kväll var tredje vecka som nu så idag har jag min lediga fredag!!!! Jack är inte heller själv många timmar så det känns ju bra:))

Kraaaam Malin

rosenälvorna sa...

Hej, själv tar jag sovmorgon en stund på fredagar, när jag är ledig. Måste ta igen lite sömn som alltid är dålig för min del, tyvärr. Men en god kopp kaffe och gos med Elsa blir det, tyvärr ej heller någon promenad för tillfället, eftersom jag har en envis skada:( Ha en skön fredag! Christina

hemma hos lilla mej sa...

Ååå vad fin bild på dej snygg frisyr och fin topp.Jag älskar att vakna tidigt .Dricka kaffe som smakar bäst på morronen.Bloggar tänder ljus innan det är dags att väcka mina änglar som ska till skolan.Ha en mysig fredag med underbar gofika.Kram Rita ♥

Cathrine sa...

Jag är ingen kaffe människa. Nog kan jag ta en kopp om jag blir bjuden men annars så är det thé som gäller för mig.
Tack för en fin utlottning och grattis till den lycklige vinnaren!

Kram Cathrine

Unknown sa...

Hej

Vad fin kopp och skål givetvis bruden på bilden också.
Jag är en blå människa så jag gillar den blå serien.
men som du skrev i ett tidigare inlägg så tycker jag att den är fin men inte hos mig (röd alltså)
ha en underbar helg.
Kram

Unknown sa...

Godmorgon!
Jag jbbar ju skift så mina dagar ser väldigt olika ut.
Tack för en fin utlottning och stort grattis till AnnaMaria.
Kram Ing-Britt

Unknown sa...

Hej!
Den tävlingen missade jag, synd, men kul för Anna-Maria.

Jag har den muggen också men inte skålarna. Jag gillar dem också. Jag håller med dig om att de röda är finare än blå....

Oj bloggar du 1 ½ timme på morgonen. Skönt att börja lite senare men såklart är du hemma sent också...

Vi har ju också hund och har en snäll svärfar som kommer och går med honom. Det är ett passande men de är så mysiga.

Trevlig helg!
Kram Anna

Rapport till Vänfors sa...

Nisse verkar ha det bra:)
Muggen är så fin, måste nog skaffa en.
Grattis till vinnaren, bara att gratulera och önska mig lycka till tills nästa gång. Kram Annika

Hanna sa...

Grattis till vinnarna.
Ha en fin fredagskväll!
Kram
Hanna

Johanna Stålros sa...

lyckliga Annamaria....Önskar dig en jättefin helg. Kram Johanna

Ett ögonblick sa...

Ja, kaffe är ett måste på morgonen! frukosten kan vänta ett tag...
Tack för en fin tävling och ett jätteGRATTIS till AnnaMaria!!!

Önskar Dig en fin helg!
//lisamaja

Grin sa...

Dear Annette, I've discovered your blog. It's simple and full of life and poetry. Congratulations, it' really a beutiful blog!

Carolina sa...

Hm...min morgon.Klockan ringer 05:00 eller 05:30. Jag går upp och fixar iordning mig. Sen äter jag frukost och sedan åker jag till stallet och utfodrar och släpper ut hästarna. Sen vidare till jobbet i förskoleklassen. Nu har jag fått lite hjälp i stallet så jag behöver inte åka dit varje dag, men är vi själva där så blir det varje morgon. Ha en fin dag!

Kram, Carolina