onsdag 5 oktober 2011

Mina uniformer !

Jaa, det kan man kalla det för..mina uniformer..haa...haa..ohh, jisses kanske ni tänker..är hon inte klok, såå många Odd Mollysar, men jag bara älskar dessa X-stitch, och de passar till allt och alla tillfällen.



Jag har ju inte köpt alla på en gång, mitt samlande har tagit över 4 år kan jag tala om, den första i raden har jag köpt helt ny, men alla de andra har jag budat hem på Tradera till kanon priser. Jag har hängt dom i den ordningen som jag har köpt dom. Och tunikan är verkligen av bra kvalite, tjock och fin bomull som tål att tvättas om och om igen.

Min dröm vore att det skulle tillverkas en i vitt med röda broderier, och lite längre, kanske 30 cm längre...vore väl fin till Jul eller hur ?
Ha det så bra alla

Kraaam Anette


39 kommentarer:

Anette sa...

Jättefina!

Ha en fin HÖST dag på dig vännen

Pia sa...

Jädrans fina!!! Man behöver inte stå och fundera vad man skall ha på sig, varje morgon, när man har sådana "uniformer"!!!
Jag har fallit pladask för Eva i Walla-kläderna, som säljes i butiken jag jobbar i. Skiiiit dyra, men jag tycker om bl.a LJUDET av tyget när man har plaggen på sig. Man känner sig som en slottsdam från gågna tider...

Sköt om dig, vännen!

Kraaam!

Reserl sa...

Liebe Anette,
sehr schöne Tuniken!
Dir einen schönen Tag
herzlichst Tatjana

SWEDISH HOUSE sa...

Hej Anette
Sooo nice!
I LOVE the red one ;-)
LOVE PEACE enJOY Odd Molly
Julie
x

Kristina sa...

Vilken samling!
Tror att den vita med svarta broderier är min favorit :)
Ha en bra fortsättning på dagen
Kram Kristina

Amelie sa...

det har inte undgått om man läser din blogg flitigt att du älskar odd molly! Men det förstår jag verkligen att du gör, det gör jag också! :)
Underbar samling du har!
Kram Amelie

Lilla Majken sa...

Vilken fin samling! Älskar också Odd Molly, tycker så mycket om de fina detaljerna på kläderna. Här i närheten finns en Odd Molly outlet där man kan hitta fina plagg till bra priser.

Kram Therese

Vardagligating sa...

Verkligen fina! Du passar så bra i dem!

Ha en bra dag!

/Carina

LOPPISLIV sa...

Ohhh så fina, och så många du har...hihi Härligt! Jag var nära att få en på tradera nyligen, den du har nästsist, den vita med brunt, men blev överbjuden i sista stund...snyft...men men snart så har jag nog också en hoppas jag :-)) De är vansinnigt fina!! Ser så vackert ut när du hängt dem på rad sådär. Kraaam Paula

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Snygga!
... ja, en jultunika skulle sitta fint :)

Ha en fin fin dag, Anette!

Kram från Australien♥

Husprojekt Drömhus sa...

Snyggt snyggt snyggt! :)
& klädhängaren i trä, bara älskar den :)

kram & ha en bra dag!
Tiina

Mariette sa...

Godmorgon Vännen!

Vad fina de är!!!
Kul att se dem på rad så där...

Odd Mollys plagg är verkligen något att samla på, ja, tycker förstås vi som gillar dem,..*ler*... De är underbara plagg! Jag har faktiskt aldrig budat hem någon, det skulle man ju egentligen göra (försöka i alla fall!)

KRAM!

Mariette sa...

Ja, visst är de fina. Det är ju verkligen en bra idé att använda tradera så, då vet du ju redan innan att tunikan passar. Har faktiskt inte tänkt på det.
Mariette

Min-Hus sa...

....i like it !!!


Anja

Norregård sa...

Loooooooovely:))

Kram Malin

Vintage House sa...

Hej
De är kanonsnygga och fint att hänga framme...
HA en fin fin dag
kram
sasndra

Sofia sa...

Fin samling! Jag fick en ny till min samling i brevlådan i går (tradera såklart) En vit i spets med Beige detaljer. Nästa önske stitch är den röda med vita stitch, din vinröda ligger bra till den med! Jag gillar din "dröm ide" den hade jag med köpt! Själv hade jag gärna sett en i klargrönt med vita stitch!

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh vilka snygga uniformer du har, annat än mina ( min) Det är kul att ha ett jobb där man får ha privata kläder, de klär dig och du ska se att nu kommer det snart en modell som du önskar=) Mari.

Unknown sa...

Hejsan!

Jag har den vita med grått och 2 andra, en vit med röda broderier låter som en förträfflig kombo. Den vill jag också ha om det kommer en. =)

Ha de mysigt i höstsolen!

Kraaaaaaaaaaaam,
Maria/Javabönan

Mopsfidel sa...

I love your Odd Molly Dresses. But I don´t get one since now *sad*
Greetings Petra

Therése S sa...

De är så fina. Men visst hade det varit fint med en vit och röd inför jul, håller verkligen med dig.

Skogslyckan sa...

Tack snälla Anette för dina spontana och varma gratulationer! Fina tunikor, har aldrig ägt ett Odd Molly plagg. Jag är en sån där typisk "bonnakärring" som åker till Ullared...ler. Ha en fin dag!
Kram Pia

john sa...

Love your dresses. I do not own any Odd Molly YET ...so good to know that they wash well and are good quality not just pretty.. Thanks
Gail x

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad fina dina tunikor är.Ja sen passar du ju så himla bra i dom.Skulle vara fint med en lite längre till jul som klänning.Ha en skön onsdag.Kram Rita ♥

Min Skattkammare sa...

Halloj!
Det där är annat än min gamla postuniform! Den till vänster tycker jag bäst om, men det är onödigt dyrt....tycker jag.
Nog kan den där Holknekt tacka bloggvärlden för den skjuts det märket fått. Han har väl tackat dig? ;o)
Men visst har du väl en vit med röda broderier? I din bok...?
Nu tar hösten stora kliv! Och snart är det advent....lite mysigt.
Ha det gott! :o)
Kram Kicki

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Dom är lika fina alla fem, skulle gärna ha det gänget i min garderob. Håller med, det är en jättefin modell.
Varm kram
AnnaMaria

Hemma hos Märtha sa...

Väldigt snygga "uniformer"..:-) Gillar den röda längst bak mest!
Kram
Anne-Lie

Priscilla sa...

The Google translation doesn't make it clear what these garments are. Are they nightgowns or day dresses? Are they a traditional style of your country?
They are pretty and look very comfortable.

rosenälvorna sa...

Hej, härliga uniformer du har!vi får hoppas att det görs en sån tunika i dina färger:) Christina

Sallys hus sa...

Hej hej!
de är rackarns fina..
Men...fniss...lite tokig är du allt som har så många i samma modell...
Men trivs man i något ja då är det väl inte så tokigt..;)
kram kram Katarina

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh Vännen visst bor det en samlare även i dig, är likadan själv. Är det något man älskar så är det bara och köra och tradera i love it.Många fynd kan man göra, älskar själv odd molly men har fallit för alla deras mysig koftor vet inte om jag skulle våga visa alla kanske en annan dag.
Kram Theres

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå Anette, nje, jag är inte kry, feber, hemsk hosta och totalt utan röst men hemma är jag=) Jag , Sören & Eskil gonar oss....( Tack för din kommentar!)

gamla skolan sa...

Håller med dig Anette !! Verkligen fina , jag har själv 3 st :)
Det är en vacker samling du har !!
Kramar // Susanne ♥

Rut och Signe sa...

Läste inlägget om din lilla hund och kan bara berätta att vi var med om samma sak med vår Wippa för några månader sedan och hon blev helt bra också. Troligtvis hade hon ätit bären från liljekonvaljblomman som är rätt giftiga. Fast vi vet inte säkert! Skönt att han blev bättre. Marie

Lisas torp sa...

Oj, så många fina tunikor! Man förstår att du fastnat för en viss modell!:) Kan tro att du är jättesnygg i dem!!!
Kram
Lisa

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå igen, nu när man är hemma o sjuk får man tid att tänka på en massa saker, som kommentarer man inte besvarat, har jag drömt men, har du mailat, skrivit här i bloggen el på FB att du ville se el undrade om det där träskyddet över min luftvärmepump?? Jag minns i sf inte frågan men bilden finns i ett inlägg jag gjorde 24 augusti! Mari.

LIVSGLITTER sa...

Superfina!

Louise´s Spis sa...

Och så många fina! Har också börjat samla på mig ett "gäng" men håller med dig om att en vit med röda broderier vore en dröm till julen!

Anonym sa...

Blir nog för mig att börja titta på tradera för dessa var ju helt underbara!

enkla nettan