onsdag 19 oktober 2011

Nya Ekologiska lakan !!

Kolla vad jag har fått tag i !! Ekologiska lakan, helt underbara, som lakanen var förr..tjocka och krispiga !! Och så här fint förpackade, i en bomullspåse....




Vita med vackra vitbroderier på...tänk att det tillverkas så fina lakan !!





Der är svårt att fota vita broderier, men här ser ni lite i allafall...det är broderat Störst av allt är kärleken med korsstygn...





Örngotten och påslakanen har knytband, också en sån där gammeldags detalj som jag gillar....
Och tänk att de är ekologiska, inga bekämpningsmedel i bomullen !!




På örngotten (varför heter det örngott egentligen ? konstigt namn...) är det också broderier ser ni det ? Högst upp där..Jaa, jag kan verkligen lova att man sover gott i dessa lakan...ojj, vilken känsla att krypa ner...Jag har köpt dom HÄR, det finns många olika, kika in och kolla !! Sök på varumärken och Afswedala, då får du se ...!!!

Kraaam Anette

38 kommentarer:

Kickan Style sa...

OJ va fina lakan, ser verkligen helt underbara ut! I Finland använder vi inte ordet "örngott", utan istället "dynvar" :)

Ha en fin dag!
Kristina

Sea Angels sa...

What a super find, especially Organic. I like the fact they don't look modern but yet they will be hard wearing and last a long time looking pretty in your lovely house.
Have a good day
Lynn xx

Malin's Hus sa...

UNDERBART fina lakan! ser ut gosig ut som helst :)

må så gott, kRam Malin

Vardagligating sa...

De såg underbara ut! Kanske skulle man köpa nya fräscha lakan. Vackert med texten!

Pia sa...

Riktigt som förr i tiden (förutom att man inte kände till påslakan!)! Jätte söta och romantiska!

Önskar dig en fin dag Anette!
Kraam!
-Pia-

Anonym sa...

Örngott har med öra att göra, lägga örat på kudden

LOPPISLIV sa...

Ohhh vilka underbara påslakan du fått tag på, vita och gammeldagsa....gillar också detaljer som knytbanden, jättefina!! De ser verkligen sköna ut. Och ett extra plus att de är ekologiska också ju. Då sover du extra gott nu då kan jag tro :-)) Härligt!! Jag rensade ut bland våra påslakan förra helgen. Så nu har jag bara jag bara ha ett par stycken att byta mellan. Ska också unna mig lite lyxigare lakan hädanefter. Ha nu en toppenfin onsdag. Kramen Paula

♥ Bina ♥ sa...

Hej Anette - maila mig bild så hjälper jag dig gärna med en efterlysning.

KRAMAR

(vilka underbara lakan - to die for)

linnea-maria sa...

Åh äntligen säger jag. De är nog väl värda sina pengar för sådana lakan håller många år framöver! Tack för tipset. Kram /Therese

Praliner sa...

Ja, de är så fina och sköna!

Lavendel o Lantliv sa...

Helt underbara lakan. Förr sa man också kuddvar och det är ju också konstigt tycker jag.
Ha en bra dag Eva-Lena
http://www.blog.lavendelolantliv.se/

john sa...

They look beautiful , there is nothing like crisp fresh cotton sheets to sink into at the end of the day...I love that they are organic too, have a nice day...and sleep tight tonight !! x
Gail x

Vintage House sa...

Hej
Så härligt med ekologiskt och så vackra....
Du kommer verkligen njuta!!!
kram
sandra

rosvikslyckan sa...

Otroligt vackra, ekologiska, sköna att sova i , låter såå härligt. Påminde mig om att jag genast ska gå upp i sovrummet och byta sängkläder!

Ha en fin dag Anette:)

Kram Jenny

n o r d i n g å r d e n sa...

Rikiga Anattesängkläder, de pasade ju som handen till de sängarna, verkligen fräscht!!! De har jättemycket fina sängkläder fr det märket..

Nädå Anette, inte blir väl bilderna gula heller=) Det väljer man ju själv, sterinljus på/lampa på = gula ljus... Personligen tycker jag det ser fräschare ut att släcka ljusen, så man får den vita ljusa kripigheten i bilderna men i dag ville jag fånga det gula skenet fr de levande ljusen...

Skulle vilja ha svarta järnsändag som dig , veta sjutton vad jag ska göra i mitt sovrum=) Mari.

Anonym sa...

Världens skönaste. Jag har dom stora kuddarna i soffan. Vad heter dom med vit brodyr?
Jag tror att det är evighets-sängkläder det där iallafall säger jag det till mannen i huset;)
Kram Anna V

Nystanet Woolly I sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nystanet Woolly I sa...

Åh vad fina, något att önska i julklapp.
Det där med örngott fick mig att le, min före detta som är invandrad till Sverige, trodde det hette örongott. Jag gillade det, det är ju lite logik i det :)

Sallys hus sa...

Hej hej!

Ååå vad fint!! Fast jag fnissar lite när jag tänker på en småsmutsig Nisse som gosar ner sig där...hihi...Vädret är ju inte det bästa just nu....bättre då det blir lite snö...då blir de renare.
Jag har några gamla lakan jag tänkt sy om till påslakan....nu blev jag jätte sugen på det..;)
kram o ha en mysig eftemiddag!
katarina

Jenny sa...

Hej Anette!
Åh vilka ljuvliga sängkläder!! Väcker habegär hos mig;)

kraam Jenny

hagagården sa...

Det ser helt underbart ut.
Kram o ha en fin kväll.
Ninni

Unknown sa...

Hej

Hvor ser det sengetøj fantastisk skønt ud:-) Jeg har gamle broderede lagner fra farmor og farfar, men de er så slidte nu, at jeg ikke kan nænne at bruge dem. De ligger kun til pynt:-)

Ha en trevlig vecka.

Hälsningar, Sussi

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så vitt och fräscht, och så jättesnyggt. Och med så fina örngott och lakan behöver man ju inte bädda nästan, ser snyggt ut ändå. Gillar dina glas i förra inlägget också, vi har lika du och jag.
Kram till dig vännen
AnnaMaria

rosenälvorna sa...

Underbara och säkert helsköna att sova i :) Christina

Anonym sa...

Fina fräscha sängkläder :)) Gör också
lingonkransar men de blir så torra och spröda efter ett tag. Har du ngt tips hur man får dom fina länge...

Anci sa...

Tack för tipset !!

Kram
Anci

Kamomilla sa...

Läser och tycker doften av rena lakan smyger ut ur datorn ;) Härligt!

Vitspets sa...

Jätte snyggt och fräscht det gillar jag Kram Karina

AnnapåGrönkulla sa...

Älskar Af Swedalas påslakan, dom ser så fina ut! Jag får nog önska mig av tomten :)

hemma hos lilla mej sa...

Bara så snyggt och fräsch.Gulligt med brodyr.Ja det var bara så snyggt.Önskar dej en skön torsdag.Kram Rita ♥

Stenmur & Gärdsgård sa...

Krispiga var rätta ordet... Helt ljuvliga.. Tack Anette för tipset!
Många kramar Malin

Noll54/Eva-Karin sa...

Vilka vackra lakan, härligt med nytt i sängen!
Och vad glad jag blir när jag ser våra DOMMO-glas. Själv använder jag dom som lyktor ibland!

Ha det så gott i höstsolen!

E-K/noll54/DOMMO

Anonym sa...

Hej vilka fina lakan, jag undrar om du har fått reda på den underbara rosa tunikan fr odd Molly, var det går att köpa den till jul. Tack för en toppenblogg. Mvh Theresa

Mitt Ljuvliga Lantliv ♥ sa...

Åh så vackra de var ♥

Vad kul att de finns i vitt!! Tittade på dessa underbara lakan förra året, men de jag såg passade inte in med färgerna och alla mönster.

Men denna jul kommer dessa att hamna överst på önskelistan ;)

Mvh Ida

LantlivsAnette sa...

Halloj !!
Theresa:Jag har inte fått reda på var Odd Molly tunikan finns att få tag i ännu, hoppas att någon butik tar in den.
Kraaam Anette

Mli sa...

Oh, verkligen superlyxiga! För de plånböcker som de här är aningen för dyra för kan jag tipsa om budgetvarianten som finns på GeKås i Ullared; vita ekologiska med volang. Helt ok för inte ens en tiondel av det priset =) Dock varken knytsnören eller brodderier, men man kanske känner någon som är lite händig?!

Ha en härlig helg!!

Mli sa...

Oh, verkligen superlyxiga! För de plånböcker som de här är aningen för dyra för kan jag tipsa om budgetvarianten som finns på GeKås i Ullared; vita ekologiska med volang. Helt ok för inte ens en tiondel av det priset =) Dock varken knytsnören eller brodderier, men man kanske känner någon som är lite händig?!

Ha en härlig helg!!

Bella sa...

Jag är gäääärna med! :) Har länkat här: http://belllybus.blogg.se/2011/november/sangklader.html#comment

Jag gillar verkligen detta fina bäddset: Påslakanset 2-dels SIXTEN afswedala