onsdag 30 november 2011

En liten nykomling på hyllan...

Jaa, en liten nykomling har hittat hit, ser ni där på hyllan ? Hästen med vagnen, den hittade jag på Tradera och lyckan blev stor då jag vann budet på den. En liten Nisse får sitta i vagnen nu under Juletiden. Jag ändrar ju och flyttar runt Julsakerna hela tiden, allt har inte funnit sin plats ännu, men igår kom granen in, och den flyttar man inte runt på, den har sin plats...jag ska fota och visa er sen. Ha det gott
Kraaam Anette
P.s Nu har stormen kommit hit till oss i Norr, det blåser och regnar så förfärligt idag...
Julklappstipset som jag skulle ge er, det kommer på Fredag !!

40 kommentarer:

Sea Angels sa...

How very pretty your touches of colour are, they really bring a lovely Christmas feel to your beautiful home.
Hugs Lynn x

Pia sa...

Nämen, vilken "pryl"!!!! Du har förmågan att hitta OCH ropa hem saker från tradera!!!!
Oj, nej! Nu kommer jag ihåg, att jag har en liten gran som jag plockat i början på november (i en plastpåse ute). Undrar om den är vid liv mera... Men tack för påminnelsen!

Håll i hatten där i stormen och stoppa stenar i fickorna...

Kraaam på dig!!!

-Pia-

linnea-maria sa...

Vilket fint fynd! Den passar jättebra som juldekoration. Ha en fin dag! /Therese

anise sa...

Superfin är den lilla hästen och vagnen..gulligt med lilla tomten..
Ja usch och fyfaderruskan för blåsväder..gillart inte..hoppas du får en bra dag iaf...
Kram på dej
Anita

Anonym sa...

God morgon Anette!

Men vilken otroligt charmig häst med kärra. Älskar saker med patina och själ. Man undrar vart den hästen har funnits från början :-).

Ha en fin dag!

Kram Linda

Marie sa...

Men så fin den lilla hästen med vagnen var, supercharmig! Jättevacker bild!

Kram Marie

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

så söt liten häst, ser fram emot fredag och få se vad ditt tips blir
kram

Malin's Hus sa...

så söt den va, hoppas du inte blåser bort :)


K R A M

n o r d i n g å r d e n sa...

Men vilken fin gammal brunte! DEn passade ju så bra med den andra höästen och nissen är glad över att slippa gå=) Jaså, tar du redan in granen? Jag brukar ta in min ett par dgr före julaftonen men jag har tagit in en liten en som står i zinkhink i Lillstugan, men där är det så svalt så den håller sig till nyår, har du ngt bra tips att få den att leva länge?? mari.

Syster vit sa...

Men så charmig häst och vagn, och lilla nissen passar ju perfekt i den.
Ha en bra dag.
Kram Liselott.

lisashus sa...

Jättesöt häst och vagn, jag förstår att du föll! Den kan ju varieras allt efter högtider!
Ha en fin dag!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Den var söt! Har aldrig sett en sån innan, kul att vinna bud som inte säljs varje dag!

Vardagligating sa...

Vilken fin häst med vagn. Jag gillar verkligen din tallrikshylla, och du pyntar den alltid med så fina saker. Jättesöt äppelkrans med!

Ha det bra!

anne sa...

Vilken söt häst och så fint det blir med lilla tomten! :)

gamla skolan sa...

Men !!! Det var nog bland det sötaste jag har sett !! Klart den lilla nissen ska sitta där bak . Vilken tur du hade som hittade den !
Kramar // Susanne ♥

Junk De Lux sa...

Ååååå den nydeligste lille hest! Herlig jul på hyllen din <3

Klem,Hanne

Fint o Fult sa...

Vad fint du har hemma hos dig, vitt och härligt juligt! Hästen du fyndade på tradera är faktiskt BRIOs första leksak "Osbyhästen" som de började tillverka 1907. Jag har en i min butik men den är nog från 40-talet tror jag, din var så fin med vagn - passar perfekt med tomten!

Monica

Villa Tallbacka´s Home sa...

hejsan!

Åh gud vad fin, passar att stå framme jämnt och överallt!
Undrar vart den kommer ifrån, och hur gammal den är!?:)
Lyckovinst!!!!

Kram kram från mig på Tallbacka

Vintage House sa...

Hej
Så söt och vacker samtidig..
Kristallkronan är så underbar...
ha en fin dag trots blåst...
kram
sandra

Sussi sa...

Ljuvliga små hästar....Tradera är verkligen fyndstället framför alla andra! Och hästarna hade tur som fick komma hem till dig och din tallrikshylla....bättre kan det inte bli!
/Sussi

Rut och Signe sa...

Den ser helt bedårande söt ut. Passar jättefint på din vackra hylla.

Kramen Marie

spetsar och änglar sa...

Vilken"LYCKA" Hästen med vagnen är ju underbar!

Ha en fin dag!
Hälsningar från ett regnigt och blåsigt Skellefteå.

Rummet för välbefinnande sa...

Så fint och juligt du gjort Anette. Det var så längesedan jag tittade in hos dig, men åhhhhh så gott det gjorde för själen att kika in, känner jag.

Det har varit tufft ett tag för mamma har blivit sjuk. Ja, du vet ju hur det är....
Men, det gäller att hitta glädjeämnena och guldkornen så att de förgyller dagen. Då klarar man det mesta.

Ha en riktigt bra vecka!
Kram kram Mia

Manne's hverdag sa...

VAKKERT med herlig eplekrans!!!

Klem

Casa of Mia sa...

Så söt:)

Unknown sa...

i love the wpooden horses...kisses
simona

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är allt något speciellt med hästar, och den här hade ju en så fin vagn med sig också. Får nog ta och kolla Tradera lite mera.
Varm kram
AnnaMaria

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Den såg ut att ha hamnat rätt! Sö var den!
Håll i hatten nu så du inte stormar iväg!
Kram!

Almacén de Inspiraciones sa...

Qué bonito!Bravo!

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll Vännen!

Jätte fint!
Vilken härlig bild!

Nu har jag gjort om inlägget med lyckad resultat...
Lycka till med bakningen!

Kramar Sirpa

LOPPISLIV sa...

Hejsan Anette! Nämen ohhh vilket sött fynd du gjort, den lilla hästen är ju helt bedårande!!! Och lilla nissen söt där bak :-))

Kransen med röda äppel är vacker med sin röda färg.

Hoppas ni får en mildare storm hos er, här nere kändes det som taket skulle lyfta och det gjorde det också på vissa ställen i vår lilla by...huuuu, fin kväll till till dig vännen. Kraaaam P

Sallys hus sa...

Jätte fint Anette!
Ja man ändrar o flyttar. Här hos oss har inte alls så mycket kommit fram än.. Vi ska ta fram vår gran nu till helgen.

Här har det också stormat lite idag... Inte sköntalls att vara ute.
kram Katarina

Tinas bo sa...

Härlig häst och kärra!! Passar underbart i din hylla!!

Kraam Tina

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Söt display!

Kram från Australien♥

Ivy and Elephants sa...

I love your gorgeous blog! We'd love it if you would join our Linky party that is posting now, and share your beautiful decor with us. Hope you can make it!
Hugs,
Patti

Sussi.Sussinghurst sa...

Jeg elsker dine fine hvide billeder med de små røde farveklatter på, ak, så nordisk-romantisk.

Ljusa vardag sa...

Vilken fin tomte med släde du ropat in. Ibland ska man ha tur. Ha en fin fortsatt vecka trots storm. Kram Anna

john sa...

looks beautiful with little bits of colour here and there ! Gail x

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Gokväll Du har det såå himla fint hos dig.. Underbar liten häst m vagn kram sussie

Lilla Blanka sa...

Åh jättefint fynd Anette!

Härliga inspirerande bilder med skön julstämning!

Kram och ha det gott!
Mia