fredag 18 november 2011

Fredags fika !

Då var det Fredag !! Veckorna rusar iväg...men idag bjuder jag er alla på Fredags fika. Många mejlar till mig och berättar att de har börjat med Fredags fika precis som jag, det är ju alltid roligt när man kan inspirera till något. Hur kommer det sig då att jag Fredagsfikar, jooo, jag är ju Förskollärare, och då jag gick utbildningen så upptäckte jag att det Fredags fikades på alla dagisar, personalen turades om att bjuda på Fredagsfika inne i personalrummet...mycket uppskattat av alla, så den iden har jag tagit med mig i livet....för jag jobbar ju inte som Förskolärare nu.




Idag bjuder jag på min favoritkaka Almas gräddfilskaka som finns i vår bok Lantlig Charm på sidan 120. Jag byter ut smakerna i den, idag har jag hackat en Marabou polka i smeten, mumss vad gott det blev. På Lördag ska vi äta årets första Julbord, tänk ändå att det snart är jul, sååå mysigt. Bara det skulle komma lite snö också, så det blir ljusare och lite mer julstämning.

Ha det så bra alla och tack för att du kikar in hos mig !

Kraaam Anette



39 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fredag, veckans bästa dag. Och fika blir det såklart, jag tar en bit av din kaka. Så fin tröja du har Anette, och läcker dukning.
Ha en toppenhelg
Varm kram
AnnaMaria

Ett Vitare Hem sa...

Det är nåt speciellt med fredagar, klart det ska firas ;o)
Ha en riktigt härlig helg!
Kram/Lena

LillyLavande sa...

Good morning, I mean, I unterstand anything you wrote, but, I see the picture - beautifull! And your cake? I would like to have a piece of it....
Greetings from Switzerland Judith

Blommiga Rutan sa...

God morgon!
Har faktiskt bakat Almas kaka några gånger och den är verkligen god! Har tipsat flera kunder om den också, vi sålde den fina boken i vår butik.
Bra idé att lägga i lite olika godsaker, det ska jag prova.
Härlig fredag och en skön helg.

Hälsningar
Anncathrine

Pia sa...

MUMS! Tyvärr bakar jag ingenting och nästan aldrig. Nej, det händer såå mycket irriterande saker då jag försöker. En gång jäste smeten UT ur ugnen!! Du kan tro det var ett sjujäklars skurande!!!! Jag hade vispat för fulla varv en smet som man skulle röra om FÖRSIKTIGT!

Men, jag äter mer än gärna andras bakverk!!!

Önskar dig skönaste fredagskväll!!! Och dag också, för den del!

Kramar!
-Pia-

linnea-maria sa...

Jaa det är mysigt med fredagsfika. På mitt förra jobb så hade vi det och turades om att baka till våra fredagsmöten (åh vad de andra var avis) sen när det började någon ny då såg vi till att baka "7sorter" och tårta och grejer så att den nye inte skulle komma med köpebröd :). Ha en fin helg /Therese

Malin's Hus sa...

Ser vääääääldigt gott ut :) trevlig helg

fitnesscoachen sa...

Låter supergott!! :)

♥ Pia... sa...

Hejsan hoppsan.. vad gott det där lät.. tror bestämt jag ska testa det framöver.. nu hinner jag inte men såå småningom:) Du vet julmarknader och så.. i morn dax för första.. gillar detta verkligen.. ..och julen i sej.. Söt du var i röd pippitröja:).. ha de gött..kramen //Pia

LOPPISLIV sa...

Godmorgon där uppe! Så fint du har dukat och kakan låter ju bara mums!! Jag kommer på direkten...hihiihi Jadå ditt mail kom fram hell ok :-) och du har ett i mailboxen också som jag skickade igår kväll :-)

Vilken snygg tröja du har, en röd pippi, superfin!!

Ha nu en fin fredag, och fredagsfika måste man ju göra, det liksom talar om att nu är det helg. Vi hade ju innan så mysiga fredagsfrukostar på jobbet, men det dog ut efter semestern, jättesynd tycker jag.
Kraaaaam P

Anette sa...

Tack för tipset ;)
Ha en mysig fredagsfikastund på dig.

annashusidingtuna sa...

Hej!
Mysig tradition med fredagsfika! Ser verkligen gott ut!
Kram kram Anna

Vitspets sa...

Så fint du har dukat. Kakan ser verkligen gott ut . Ha en trevlig helg Kramar Karina

n o r d i n g å r d e n sa...

Fredagen är bästa dagen för många med "normala" arbetstider, det är värt att firas!!! Men en annan med så sjukliga tider fikar lite nu och då=) Ditt fredagsfika låter verkligen lockande och din kaka ser så god ut, ljuvligt röd pippitröja du har, snygg!!!! Mari.

Norregård sa...

Vad mysigt:))
Jag vill oxå ha snö!!

Kram Malin

toves sammensurium sa...

Fredagen er beste ukedagene,visst må man fika!:)
Tove:)

gamla skolan sa...

Mmmm så gott ser ut ! och så vackert du har dukat ! Fin idé med fredagsfika ! Önskar dig en fin helg
Kramar // Susanne ♥

Lantligt i vitt sa...

Hej Anette!

Så härligt med fredagsfika!! För då känner man verkligen att det äntligen är helg!

Måste bara få fråga var du köpt din jättefina röda tröja?? :)

Ha en underbar fredag!!
Kram Sofia

Vardagligating sa...

Det är något speciellt med fredagar, även för mig som är föräldraledig. Att fira det med fika är ju så mysigt! Det ser så inbjudande och härligt ut på ditt bord.

Ha en skön helg!

Unknown sa...

Mysigt med fregasfika, håller med dig om att det behövs!
Vilken fin tröja du har, klädde dig fint. Får man fråga vart du har hittat den?

Kram Anna

Nyanser av vitt sa...

Vilken mysig tradition. Jättefin tröja :0)
Ha en mysig helg
Kram Agneta

Granne med Pellgårn sa...

Så klart vi fredagsfikar!
Är själv fritidspedagog och har haft med mig traditionen från jobbet jag också. Barnen och jag fredagsfikar tillsammans. För oss är det ett mysigt avslut på arbetsveckan och början på helgen:)
Ps. Dukningen är jättefin:)

anise sa...

Åhh jag gillar Fredagar..då ska man avsluta arbetsveckan med nåt extra gott..mysigt med Fredagsfika hos dej..Tack så mycket,smakade verkligen MUMSIGT den där kakan..själv har vi vårat mys på kvällen,med nåt extra gott..men rackarns vad fin du är i din röda tröja..Ha nu en fin helg..
Kram på dej
Anita

Unknown sa...

Trevlig helg på dig!

Inte annat än att man blir sugen på fredagsfika. ;-)



Kraaaaaaaam

lisashus sa...

Det låter så härligt med din fredagsfika och jag tror att många gör så på många arbetsplatser!
Den kakan verkar jättegod!
Ha en fin fredag!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Jag önskar att fler tog det lite lugnt så man hade någon att fredagsfika med! Men här i storstan är alla så upptagna och viktiga... Ser fram emot när kompiskretsen blir mammalediga. Då ska det fikas! :D

Hoppas ni får det mysigt!
Kram
ps: Nisses bädd skickades igår med posten!

MaderaTable UF sa...

Vi är ett gäng ungdomar som läser andra året på gymnasiet, inriktning ekonomi. Vi har valt att starta ett UF-företag kallat MaderaTable UF. Vi tillverkar snygga trendbord av lastpallar, funkar utmärkt i hemmet, i butiken eller på företaget! Färg, eller tryck, välj Du! Kika gärna in på vår hemsida eller facebook - MaderaTable UF

Mvh MaderaTable Uf - ett gäng inredningsintresserade ungdomar från de Småländska skogarna.

rosenälvorna sa...

Hej, låter musmsigt gott, själv fikar jag inte mycket överhuvudtaget, men älskar att baka, en annorlunda ekvation:) Christina

Bromans Bravader sa...

Men oj vad gott det där lät. Fredagsfika är toppen. Fika är alltid toppen.
Ha en bra fredag.
Jannike

Anonym sa...

Mysiga bilder och visst blir man sugen på fredagsfika:-)
Ha en trevlig helg.

Kram

john sa...

Hello...I love Fridays! and your table layout looks so nice! Now I shall go and make coffee !!! Have a nice weekend !
Gail x

Vintage House sa...

hej
mysigt med fredagsfika hade vi oxå idag:)
ha nu en fin fin helg och visst längtar man efter lite snö som får det att bli lite ljusare ute...
kram
sandra

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Gött!!! Vilken mysig tröja du har på bilden!!
Ha en skön helg!! Kram kram!

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Mysigt med fredagsfika!

Ha en trevlig helg :)

Kram från Australien♥

curlingmamman sa...

Härligt med fredagsfika ;)

hemma hos lilla mej sa...

Bara så härlig dukning,Gött med fredagsfika.Kanon snygg tröja har du på dej.Va gött med första julbordet.Önskar dej en trevlig helg.Kram Rita ♥

Rose Garden Malevik sa...

Hej Duktiga Annette
Ser så gott ut......ja kommer :)
men du kanske vill komma på mitt party??
så missa nu inte,.

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN :)
Håkan

Lena sa...

Oj, va´snygg du var i den röda tröjan!!!!!!!!
Hälsn. Lena

Krusidull sa...

Hej hopp Fröken
Jag undrar bara var din röda pippi tröja kommer ifrån , så fin så fin.
Trevlig helg
Krusidullan