fredag 4 november 2011

Första hyacinterna !

Jag har köpt de första Hyacinterna nu, vita såklart, och det doftar ljuvligt.....



Jag gjorde två strutar i ett lite hårdare papper, jag lindade in lökarna i vitt silkespapper, sen tryckte jag ner hyacinterna i strutarna, de ska ju inte ha något vatten så det går fint att ha dom i pappersstrutar. Till advent köper jag massor med vita hyacinet som jag ställer i grupper.



Här står jag i min nya klänning från Skimmelgården, lite helgfin kan man väl vara idag det är ju Allhelgona helg, inte för att vi firar på nåt speciellt sätt, döttrarna är stora nu så jag har inte ens köpt hem en pumpa i år, har liksom inte blivit av...Klänningen är jätteskön och har så fina detaljer, under har jag en kjol från Odd Molly, och rosa pulsvärmare på handlederna, och mina sköna Prime boots på fötterna. Ha nu en fin helg alla

Kraaam Anette


44 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon igen !

Det blir andra gpngen för idag.
Vad härligt ! Oj så mysigt det ska bli med jul. ;)
Blir också så sugen och handla jul hyacinter...

Men jag ska börja att handla lite bygglampor ;)
Det ska jobbas i helgen och många helger framöver med huset .
Men mer kan inte jag säga riktigt än ;)
Vilka snygga booots. jag var och testade men jag ör lite för snål för dom. jag kanske kan ha dom som present nör jag fyller jämnt nästa gång ;)

Ha en fin alla helgornas helg !

Krsm på dig

Ninnis sa...

En härlig tid väntar...inför julen.
Vilken jättefin klänning och skorna är underbara på dig.

Ha en skön helg!
Tänd ljus för nära och kära...<3

Kram Ninni

Ann-Catrin sa...

Morrn vännen!

Du visar hyacinter och jag semlor..
hihi.
ja man måste pigga upp sig eller hur.. vad sött det vara att ha dom i strutar så där!

men gud så snygg du är.. blir så inspirerad av din snygga outfit
Urfint med underklänningen till så där.
Klänningen är precis i min stil!!
Jag önskar ibland att jag också hade ett arbete då jag kunde klä upp mig så där.. hmm
Men jag åker till Rom nu på söndag och ska ta med mig lite snyggt jag kan ha där.. måste passa på!

Många kramar till DIG
Ann-Catrin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ahh hyacinter, det ska jag köpa så fort jag hittar också, kanske idag.
Jättefin klänning, och du kombinerar ihop så snyggt med stövlar och sånt. Ha en toppenhelg vännen.
Kramar
AnnaMaria

Praliner sa...

Så snygg du är! Underbart med hyacinter, älskar doften och vita är finast tycker jag, piffigt att ha dem i strutar!
Kram
Jackie

LOPPISLIV sa...

Godmorgon där uppe i norr :-)) Ohh du har köpt hyacinter, vi har inte fått dem här nere ännu i vår affär. Så snyggt du satt dem i strutar, så ska jag också göra, den idén tar jag från dig..fniss :-)) Jaa en sån hylla du har i ditt vardagsrum skulle passa bra över min skänk, ska nog be maken snicka något, kanske till julklapp :-))

Vilken fin klänning, du är så söt Anette så du passar i allt. Och dina stövlar, ohhhh ett par primeboots står på min önskelista också, de är så klassiska. Ha nu en fin fredag, nu ska jag till jobbet, men vet du, vi har slutat med våra goda mumsiga gemensamma fredagsfrukostar, så det blir bara en vanlig macka idag...jag får fika lite extra gott när jag kommer hem i eftermiddag istället :-) Kraaaaam Paula

LOPPISLIV sa...

snicka...hmmm jag menar såklart snickra...hihiii

Villa Tallbacka´s Home sa...

God morgon!

Åh va härligt, hyacinter är väl så gudomliga och doftar såå sagolikt!
Vacker du är, klänningen är sagolik och dina prime boots, åhhhhh! Vill bara ha!

Trevlig helg på er!

Massor utav helgkramar från Johanna på Tallbacka

marie jm sa...

Blir lite sugen måste jag säga, men jag väntar nog till 1:a advent. Känns lite "mer" då, tycker jag...

Unknown sa...

Er så lekkert med Hyacinter, men jeg tåler ikke lukten desverre...
Så søtt og henge de i kremmerhusene;)

Nydelig outfit ♥ Alltid gøy med noe nytt!

Ha en finfin fredag!

Klem Line

Eva i Helsingborg sa...

Oh så härligt och fräsch det ser ut...måste nog ta en sväng om blomsterbutiken efter jobb...Ja man är verkligen sugen på advent och jul. Var i Köpenhamn i måndags och skulle shoppa lite nytt julpynt men det fanns inte något alls att köpa...julmyset har ännu inte kommit till Danmark tydligen...;0)

Go helg!

linnea-maria sa...

Vilket enkelt och fint arrangemang! Åh jag älskar också vita hyacinter, det doftar så gott! Vad finklädd du är. Kram /Therese

Coolaannna sa...

Vilken outfit..hur fint som helst. Önskar att jag hade haft tiden att köpa något nytt men tiden vill inte räcka till!

Åh, hyacinter...jag vill också ha, men jag väntar liite till :)

Kram Anna

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej
Underbart med hyacinter, speciellt de vita. Det doftar verkligen ljuvligt. Älskar hela din outfit, ser både bekvämt och väldigt fint ut.
Ha en trevlig helg.
Kram
Jessica

Njut Av Livets Goda Ting sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
rosenälvorna sa...

Hej, vad fin du är i dag :) Ska också klä upp mig lite, när jag kommit ur min mysdress;) Önskar jag kunde ha hyasinter, men är allergisk :( Ha en trevlig helg! Christina

Syster vit sa...

Så snygg du är i dina fina kläder. Ännu så länge har jag inte sett till några hyacinter här nere i södra men jag brukar slänga mig över dom när dom första kommer hihi.
Jag har en liten fråga om dina innerdörrar, dom blev ju så fina när du målade dom men vilken färg har du använt? Märke? vattenburen? färgkod?. Våra dörrar ska snart målas...hoppas jag.
Trevlig helg till dig
Kram Liselott

john sa...

Hello you look lovely ! and also I love spring bulbs the look and the delicious smell.How you have displayed them is so very nice!
Have a nice weekend !
Gail x

HOUSE of ADELA sa...

Men så FIIIIN du är idag!! Supersnyggt och du ser så fräsch ut;) Mmmm...lovely hyacinter, jag ska också köpa 2 st idag;) De är underbara att börja med redan nu och fram till jul!

Kramar och önskan om en härlig fredag!
Adela

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh vilken Primetjej, så snygg du var i klänningen skorna och de gammelrosa handledsvärmarna, trodde det var en top först, jag gillar den gammelrosa färgen, allt var så snyggt!!

Heja!! Jag älskar hyacinter!!! Adventtidens syren!!! Längtar efter att köpa ett gäng jag med!!

Jobbar mycket nu, nätter å hit å dit, har bloggen på automatikpublicering så jag har mycket att ta igen om dagarna=) Ha en fin helg, mari.

Norregård sa...

Hej!!!
Jisses vad fin du är:)))

Ha en fin Allhelgonahelg!!
Kram Malin

Anonym sa...

Vackra hyacinter och jättefina kläder du har. Du får ha en riktigt trevlig helg.

Kram

Min Skattkammare sa...

Nämen...åhh en sån fin klänning, och vilken vacker blå färg! En sån skulle jag kunna tänka mig!
Så sött du gjort med hyacinterna, din lilla "smygjulare" där! ;o)
Vilket trevligt reportage ni fick göra...så kul! Jag har för mig att jag läst någonstans att den ska tryckas på tyska, stämmer det? Häftigt i så fall!
Önskar dig en skön helg!
Jösses...förresten vad bra idolerna är i år....jag njuter!
Kram kicki

Vintage House sa...

Hej
det är underbart med hyacinter längtar efter att köpa dem nu:)
vackert du har gjort..
ha en skön och vacker alla helgona!
kram
sandra

vitadrömmarobusigabarn sa...

Nu fick jag sån längtan till juletid
Underbart att titta in här i ditt vackra hem
Ha en riktigt fin helg
Kram Tina

Johanna Stålros sa...

Vackert som bara den!!! Önskar dig en riktigt fin helg. Kram Johanna

Vardagligating sa...

Vad fina strutar! Det ska bli mysigt med hyacinter men jag väntar nog någon vecka till.

Trevlig helg!

Tinas bo sa...

Mmmmm jag känner doften ända hit... ljuvligt!! :)

Älskar doften och så är de ju å vackra oxå!!
precis som du i din härliga outfit!

Ha en mysig helg
Kramis Tina

Weisser Traum sa...

oh meine liebe
so schön die deko.
und erst dein kleidchen...ein traum.
gehts deinem hundli besser?
wünsche dir ein schönes wochenende
sei lieb gegrüsst daniela

hemma hos lilla mej sa...

Åååå bara så underbart med dom första hyacinterna .Ja dom är något speciellt.WOW vad snygg du är i dina nya klänning.Bara så snygg kombo.Önskar dej en skön och mysig helg.Kramar Rita ♥

hemtrevnad marie sa...

Ja, visst är det härligt med hyacinter, har dem i butiken och i min egen lilla sal föstås:)
Tror faktiskt jag ska ta hem en vit amaryllis att förgylla denna grå dag med också:)
Ha det gott vännen!
kraam

Fru Sederblad sa...

Herre min skapare vilken vacker blogg du har, människa!! Hittade precis hit och här tänker jag stanna. Din smak är outstanding...

Sara Tingstedt sa...

Vilken bra idé och vad vacker att ha hyacinterna så! Trevlig Lördag! :)

STENLYCKA sa...

Åhh...jag kan känna doften ända hit av hyacint, fast jag är förkyld.
Så underbart fin du är idag!!!
Ha en fin Alla helgons helg!
Kram Raina

Anonym sa...

Dina kläder särskilt klänningarna är så fina. Hyacinter de ska vara vita vid jul, rosa och blå är inte alls lika fina. Julens finaste blomma tycker jag att julrosen är den vita, nu menar jag inte adventssjärnor, en del kallar ju dem julros men inte jag.

enkla nettan

C De-sign sa...

Så fin du är!!! Alltid roligt att "klä upp sig" och nytt är ju också kul! Önskar dig en fin söndag! Kram fr C

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Icka har fina grejer hon! :)
Du har då verkligen lyckats matcha ihop klädseln fint!
Hyacinter är så fina! Tyvärr tycker inte min allergi detsamma så här får jag bara titta på bilder!! Men vad smart det var att göra strutar! Ett annorlunda arrangemang men otrolig snyggt!
Ha en bra söndag!

gamla skolan sa...

Åh ! Så vackert med hyacinter !! Fint att ha dom så i strutar ! Jag vill så gärna köpa men vi har så rörig just nu , eftersom vi renoverar . Så fin du är i din klänning !!
Kramar // Susanne ♥

Suz sa...

Jättefin klänning och så fin den är på dig! Vita hyacinter, vad kan man säga - annat än att de är så mycket vinter och jul som jag bara kan tänka mig i blomväg. Kram suz

Sara sa...

Jag har också börjat små pysslat hemma med jul anda. Det är det bästa som finns. Och sen ligga och bara titta på det med massa tända ljus. Det är kvalité.
Jag vore jätte glad om du kikade in hos mig på: http://karleksforklaring.blogspot.com

Hemmet i Vitt sa...

Åhh.. Bara älskar Hyacinter! Men skulle jag börja jul stöka här hemma nu så skulle väl min sambo ha ihäl mig :) (Inte bokstavligen) Han tycker verkligen inte om julen och allt som hör där till! Tur att han inte har så mycket att säga till om, första advent åker allt fram ;) Längtar!

Sallys hus sa...

hej sötis!
mm..visst är det härligt med hyacinter.. jag är redan inne på min andra omgång..;)
mysigt att ha dem i strutar så där!
Hoppas du visar bilder från dotterns lägenhet sen...får du vara med o piffa eller vill hon göra det själv?
Kan tänka mig att det kliar i fingrarna...
kram o ha en härlig måndag!
Katarina

Amanda sa...

Hej! Mamma följer din blogg dagligen och hon har även köpt din underbara bok. Så nu undrar jag vart du köpt dina rosa pulsvärmare, tänkte överaska henne till jul! Tack på förhand, kram.

Theresa sa...

Hej, surfar runt o hittar dessa vackra strutar med våra papper! Jättekul att se o fantastiskt fint du gjort. Gjorde själv ett par godisstrutar till farsdag, finns i bloggen om du vill kika.

Hälsningar Theresa/Pysselgumman