måndag 21 november 2011

Min nya kappa !!

Jag har länge sökt efter en fin Höst och Vinter kappa, jag blev såå glad då jag hittade den här med huva och roliga detaljer !! Den är jätteskön och man känner sig fin i den. Jag hittade den i den HÄR butiken.




En liten bild på mig då jag har den på mig kan jag väl bjuda på, så ni ser längden och passformen.




Från samma butik klickade jag även hem den här fina Julgirlangen i juteväv...






Den passar bra här på skåpet i matsalen...





Och några nya kulor i fattigmanssilver klickades också hem...alltid kul med något nytt till Jul.
Nu ska här Julpyntas, har ni börjat ?


Kraaam Anette

P.s Ser att det är många som frågar var jag har fått tag i min röda Pippitröja som jag hade på mig i förra inlägget, den har jag köpt i en butik här i stan och märket på tröjan är Pahladium, kanske ni kan hitta en när ni vet märket på den.


30 kommentarer:

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

God Morgon!
En sådan jätte fin kappa du köpt dig, passar dig perfekt. Ska genast gå in och kolla lite på den sidan.
kram och ha en underbar dag♥

Anonym sa...

Hej så snygg du är i kappan.Tröjan var så fin på dig vill också ha en sådan tror du de kan skicka du har kanske butiks namn eller telenr,Här har smugit fram lite jul, girlangen var så härlig hos dig .Ha en bra dag Lena

hemma hos lilla mej sa...

WOW vilken snygg kappa du har köpt dej!Den sidan måste jag kolla in.Önskar dej en fin start på veckan och en skön måndag söta du.Kram Rita ♥

hemtrevnad marie sa...

Verkligen jättesnygg vännen....och visst har vi börjat pynta, hängde upp stjärnor i helgen:)
kraam

Sea Angels sa...

Oh yes what a gorgeous coat and it looks really cosy and pretty.
I have started making lots of decorations fairy's and moths in silvers and sepia shades. It is lovely to let the season start to creep into the house like frost on a winters day...but warmer ha ha .
Hugs Lynn xxx

Vintage House sa...

Hej
Kanonfin kappa:)
Girlangen och kulorna är supervackra..
Nu börjas det julpynta för fullt...
krma
sandra

gamla skolan sa...

Du är jättefin i din kappa Anette !! Passar så bra på dig och till din stil . Skulle också kunna tänka mig en :)
Kramar // Susanne ♥

n o r d i n g å r d e n sa...

Verkligen snygg kappa, en sån skulle jag m,ed vilja ha, döläcker!!!! Mari ( vimpeln var fin med!)

Min Skattkammare sa...

Hallå!
Det syns allt hur lycklig du är för din fina kappa! :o) Och den är verkligen jättefin! Du också!
Pippitröjan är också läcker!
Nää....har inte pyntat inne än, men i butiken är det christmas för hela slanten!
Vi har så varmt och höstlikt här....något jag njuter av så länge det varar. Man vet ju liksom hur det kan bli...burr! ;o)
Kram på dig!
Kicki

HOUSE of ADELA sa...

Men åååå vilken snygg kappa! Den passar dig just perfect, verkligen DU! Måste in och kika på deras sida! Älskade din girlang med, så fin!

Många kramar och en nospuss till lille N=)
Adela

curlingmamman sa...

Underbar kappa :) kram

linnea-maria sa...

Du har visat så många fina tips från Nordljus! Jag ska lägga till den butiken i min shoppinglista :) Den kappan passar dig perfekt! Liite julpyntat har jag men inte så mycket. Kram /Therese

Sockerklaras sa...

Vacker du är i din nya, fina kappa, Anette!:) Den klädde dig verkligen.

Soffgruppen köpte jag på en nätfirma, det är ju alltid lite av en chansning, men en lyckad sådan den här gången! Det blev bra mycket billigare på det viset och jag blev faktiskt mer än nöjd.:)

Du är jultossig du, Anette, det är ett som är säkert...;)

Kram, kram! /Ida

LOPPISLIV sa...

Halloj goa bloggvän! Superfin kappa du köpt, wow, gillar när det är lite speciella detaljer på. Ljuvligt fin!! Och så söt girlang också. Ja här ska jag börja nu idag när jag slutar jobbet, då ska här julpyntas så smått. Nu kan jag inte hålla mig längre...hihii

Fin måndag till dig. Kram P

Tinas bo sa...

Härlig kappa!!
Som gjord för dig!! :)

Kramis Tina

Hanna sa...

Jätte fin kappa.
Kram
Hanna

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken underbar kappa!
Ha en finfin kväll!
Kram/Lena

rosenälvorna sa...

Hej, vilken helmysig kappa! Söt flaggirlang också:) Christina

Pia sa...

Ååh, gissa har jag redan beställt en likadan?! Jo, genast kl. 8.00! Skitsnygg!!!! Tror nog att de har slutsålt, för alla vill nog ha en lika fin kappa som Lantlivs ANETTE!

Kram på dig!
-Pia-

Marie sa...

Så fin kappa med vackra detaljer, passade dig perfekt Anette!

Har börjat så smått att julpynta här hemma men det lär bli mer under veckan.

Kram Marie

Ps. Hoppas lampan kom fram ordentligt och att du blev nöjd!

Sorani sa...

hi! firt i have to say sorry for my bad english...;o)
but i also have to say how nice you look .......with the new dress but also with the other one in yout blog...i like it so much, so i had looked where i can get somezhing like that..;o) thanks, nico

john sa...

Hello, the coat is very cute ! and I love the jute pendant ! Have a nice week !
Gail x

Millygarden sa...

Snygg! Som klippt och skuren för dig Anette. ser ut att vara varm och skön.


Kram Marina

Praliner sa...

Supersöt kappa, passar dig jättefint! Kram Jackie

Sallys hus sa...

Godmorgon Anette!
Tack för dina rara ord...de värmde!
Jag försöker att alltid vara possitiv men ibland rinner det över...har haft ett par veckor med rätt mycket värk och inget har kännts kul..men man kan ju inte deppa för länge och den här veckan ska 3 födelsedagar avverkas...bla min..;) så då kan man ju inte vara ledsen.
Vilken fin kappa!! Verkligen anorlunda...inte en i mängden... sånt gillas!! Fina vimplar du köpte och dotterns flytt....
Jag förstår att det känns konstigt att kika in där nu. Så bra att ni gör om det till ert sen...annars är det nog lätt att rummen bara blir ståendes då barnen flyttar. Skönt att mina har några år kvar...;)
Kram kram Katarina

rosvikslyckan sa...

Wow, vilken kappa. Den är ju som gjord för dig, det är kul med något som skiljer sig från mängden:) vimpelgirlangen måste jag ta mig en närmare titt på, har sökt efter en sån så...tack för tipset:)

kram Jenny

Summerfield sa...

Kære Annette,

Sikke dog nogle smukke sager. Er især vild med den smukke guirlande - hvor er den elegant.
Jakken klæder dig iøvrigt også rigtig godt. :)

Jeg håber du har lyst til at kigge forbi min blog, hvor jeg har en rigtig god giveaway(værdi: 625dkr.), med gode vinderchancer. Jeg tror den vil falde i din smag :)

Tak for en dejlig blog.

Vh.
Lene

Jenny sa...

En sån vacker kappa du köpt Anette!
Den klär dig jättebra!

Kraam Jenny

Kickan Style sa...

Vilken fin girlang av säckväv..en sådan kanske man borde göra själv!! Bra tips!!
Ha en fin kväll!

Anonym sa...

Vilken storlek har du på den fina kappan?