fredag 11 november 2011

Min nya gosiga tröja !

Hej på er ! Idag måste jag bara visa min nya gosiga tröja, den är såå mjuk och fin, jag föll för den direkt då jag såg den, jag hittade den i den fina nätbutiken Country by mail. Klicka på namnet så kommer du till butiken. I den butiken finns det verkligen fina saker, och nu har butiken även fått in Julsaker !




Så här ser tröjan ut bakifrån, den är kortare bak och har snibbar i sidorna...Den här årstiden köper man ju gosiga, tjocka koftor och tröjor, i alla fall jag.







Några små dikesgranar har fått komma in här hos oss, det är bäst att passa på att hämta dom nu innan snön kommer, vi har så varmt här i Norr, ingen snö och faktiskt plus grader vissa dagar, konstigt, den här tiden på året brukar vi ha full vinter.
Ha en fin helg alla, och idag är det ju Fredag, då fikar vi eller hur ?


Kraaam Anette


36 kommentarer:

Vardagslycka sa...

Åh, den ser mjuk och skön ut!
Så söta julpynt du har gjort, jag älskar bilden på änglarna som är med på den översta bilden.
Här ska det pysslas med adventskransar idag, det är skönt att det är varmt så man kan stå utomhus och "skräpa".
Ja, nu har vi en mysig tid framför oss!
Kram, kram Carina

G:a Affären sa...

Hej gosiga Anette, tröjan är lite annorlunda och så fina detaljer på ärmarna.
Visst gör vi en insats att ta dikesgranar, de sprider lite vinterdofter inomhus och vi blir påminda om att det borde vara vinter.
Ska gå in på Country by mail nu.
Trevlig fredag, så klart vi fikar!
Kram
/Cia

Pia sa...

Underbar tröja!!! Och en härlig färg!

Önskar dig en underbar 11.11.11 dag!!!

Kraaamar!
-Pia-

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Anette, den passade dig så bra, snyggt med kort hår i nacken till en sådan tröja, du är så fin! Ja, visst är det härligt, ingen snö, den får gärna komma till advent och vara till nyår men kan det bli grönt igen! Måste också kika efter dikesgranar innan tjälen kommer... fika gör jag var dag, tyvärr=) Men i dag ska jag nog kolla efter ngt extra gott fikabröd=) Trevlig helg bloggkompis!!

Vardagligating sa...

Vad fin tröja! Jag gillar också de här korta modellerna!

Ha en skön helg!

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Anette !

Jätte fin tröja ! Du har så mycket fina kläder.
Tack för mejlen.
Mejlar mer en anna dag men så länge vill jag önska dig en jätte fin helg vännen !

Kram Sirpa

LOPPISLIV sa...

Godmorgon denna fredag :-) Ja vilken mysig tröja, ser verkligen gosig ut. Ja nu vill man mest ha stickade plagg när kylan kommer. December ska visst bli kall sägs det. Jag har också plockat dikesgranar nu, och börjat lite i förväg, toklängtar efter julpynt nu :-)) Ha en toppenfin dag.

Kramis Paula

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej
Vilken fin tröja ser Supermysig ut!!
Åh vilken härlig bild med granen
Du har det så fint överralt!!!
Ha en jättefin fredag o trevlig helg
Kram Tina!!!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Morrn i norr
Det var en jättefin tröja, bra modell och snygg färg. Gosiga tröjornas årstid är nu, har rotat fram alla jag har. Och idag ska jag ta en pyttegran också.
Ha en skön helg
Varm kram
AnnaMaria

Country Hill sa...

Du är såå... fin i din läckra tröja. Julpyntet i förra inlägget du gjort var verkligen fint och en liten gran ska jag försöka hitta i helgen.
Ha en fin helg!
Kram Lena

Coolaannna sa...

Verkligen fin tröja! Mysigt rummet såg ut!! Gillar allt :)

Men vad fort det går nu till jul...vet inte i vilken ände jag ska starta! Får nog bli kransarna :)


Kram Anna

rosvikslyckan sa...

Tröjan var skitsnygg!, precis i min smak:) dikesgranarna är så söta , har en både på köksbordet o på öppenspisen och det lär bli fler. Gillar dem jättemycket. Så himla bra också att det är bland det vackraste pyntet och helt gratis.

Trevlig Helg Anette

Kram Jenny

lisashus sa...

Tröjan är jättefin och du är alltid så fin på alla bilder du visar!

Vilken söt gran och tänk, att ni också har så varmt.
Själv njuter jag av att det ännu inte är någon vinter, utan lite varmt här också!
Ha en fin helg!
Kram
Lisa

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Söt tröja! Gillar den :)
...här har det börjat bli så varmt att man inte behöver nån tjocktröja ;) Idag hade vi +27°c.

Kram från Australien♥

Mys och hemtrevnad sa...

självklart tar vi en fika!! Du är jättefin i din nya tröja! Kramis semlan

marie jm sa...

Tröjan är jättefin! Visst är det mysigt med stickade tröjor!! och nu finns det ju hur mycket som helst att välja på i butikerna...

June sa...

spokslottet.devote.se
Har kikat in på din fina blogg lite då och då.
Vad många ideer man får.
Du i norr och jag i söder,ganska kul.
Kram June

Anonym sa...

Hej Snygging!!
Tröjan kunde jag inte hitta??
Är det årets eller något rea-plagg??
Var den dyr? Instämmer du har så hemtrevligt!!!

Sophie sa...

Hej!
Jättegosig tröja!
Bra idé med att ta in dikesgran och ställa i en ordinär glasburk, blev väldigt vackert och hemtrevligt. Tror jag ska härma dig nu...

Trevlig helg!!
//Sophie på Hammarö

Norr om Köpenhamn sa...

Vilken superfin tröja och du är så fin i den :o)
Vi har så varmt i vårt hus, så några tjocka tröjor kan jag inte gå med, men gärna utomhus. Ska se om jag hittar några nya fina inför vintern!

Ha en riktigt mysig helg där uppe i norr söta!
Kram
Ulrika

Norregård sa...

Superduperfin Anette:))

Nu fikar vi!!
Kram Malin

john sa...

Hello ! Love your new sweater, it's a little different and special. I like that you have brought some spruce inside makes nice fresh vignette/
Have a lovely weekend! Enjoy your coffee!
Gail x

Hemma hos Märtha sa...

Jättesöt tröja!! Fin till klänning och tunika! Har oxå grävt upp några dikesgranar...Mysigt!
Kram
Anne-Lie

hemma hos lilla mej sa...

Vilken fin tröja!Ser Supermysig ut,bara så fin till tunikor och klänningar.
Åh vilken härlig bild med granen
Du har det så himla fint överralt!!!Önskar dej en mysig fredag denna magiska dag 11 11 11.Kram Rita ♥

Fru Andersen sa...

Kjempefin trøye!

Leser bloggen din så ofte jeg har anledning, en favoritt! Inspirerende bilder, skulle gjerne bodd i ditt hus;-) Du har det så vakkert!


Ønsker deg en fin og god helg!

Tinas bo sa...

Superfin tröja!
Lite annorlunda, men den klär dig perfekt!

Ska ge mig av i skogen snart och norpa en sån liten gran.
Finns inga diken här, så jag får ta en skogsgran.. hihi

Ha en mysig fredagkväll
Kramis Tina

Fru Sederblad sa...

Fin tröja och ja, idag fikar vi. Och så käkar vi pizza i soffan. Och fredagsmyser.

Vintage House sa...

Go kväll
härligt mysig tröja förstår att du gillar den...
idag har jag varit ute och plockat en massa i skogen...
ha en mysig helg!
kram
sandra

Katrin sa...

Anett kära, du ser bra ut i en fin tröja.
Hälsningar Katrin

Kristina sa...

Vilken fin myströja!Ja, dom har verkligen mycket fint!
Har också plockat in ett par smågranar, längtar såå till advent nu.Har inhandlat lite glögg, kanske blir en tjuvstart i helgen.
Ha det så fint!
Kristina

Anonym sa...

Hej!

Härlig tröja :-) skall också plocka in dikesgran.
Trevlig Helg!
Helene i hamburgsund

Millygarden sa...

Jättefin koffta en vill ha!

Trevlig Helg!
Marina

Sara sa...

Hej. Jag ville bara hälsa dig en underbar lördagskväll, för det är du värd. Kika gärna in hos mig om du känner för det. Jag vore i alla fall otroligt glad om du vill. Ni hittar mig på: htt://karleksforklaring.blogspot.com Kärlek /Sara

linnea-maria sa...

Åh vad jag gillar dina outfitbilder! Tycker om din stil så mycket även om jag inte klär mig riktigt så(jag har mer svart på mig). Jag är urusel på att köpa stickat ofta använder jag dem till det går hål i dem, men jag köper helst ylle och det är lite dyrt. Visst är det tomt utan snön? Helgkramar /Therese

A House With A View sa...

Superfin tröja!!!! Och vad mysigt med granen! Visst är det konstigt med vädret!! Jag krattade löv idag, förra året åkte vi snöskoter!!??

Kraaaaaaaaam aka

Lantlollan sa...

Underbar tröja och verkligen fin blogg du har!