fredag 25 november 2011

Godis skåpet

Nu har Julpyntningen tagit fart här hemma, och skåpet i matsalen ska jag ha som ett godisskåp i år , i alla fall på två hyllor....




Jag har börjat lite, godisburkar och skålar sätter jag fram eftersom, tänkte göra någon egen sort godis också. Men just nu så ligger där ljuvlig choklad i fina förpackningar, juldofter och Jul te i strutar...så vackra så man vill nästan inte öppna dom.




På en hylla ligger mina nya fina Rosa fattigmans kulor och blänker...






Ett underbart doftljus, en mjuk och fin Juldoft sprider sig i huset då jag tänder det...





Också har jag fått tag i sååå söta Julklappsbilder, det är gammeldags foton som är med klister på baksidan, som klistermärken, lätta att sätta på paket och annat ! Allt detta som jag visar idag har jag köpt i en ljuvlig butik, klicka HÄR så kommer du dit ! Och det bästa av allting, butiken som heter Piece of Heaven erbjuder dig frakt fritt hela helgen Fre-Sön , använd rabbatkoden Lantlif då du kommer till kassan, rabattkoden ligger under rabattkupong !! Och inte nog med det, det finns fina adventserbjudanden också med upp till 20 % rabatt, så skynda dig dit och kika !


Ha det så bra alla


Kraaam Anette

P.s På Söndag tänder vi första advents ljuset.Välkommen advent ! Jag gör ett inlägg då och visar årets advents ljusstake här i huset.

40 kommentarer:

Unknown sa...

hi..have you already prepared youg christmas presents? nice details.simona

LOPPISLIV sa...

Godmorgon där uppe!! Ohhhh så fint i ditt skåp, ser helt ljuvligt ut. Så mycket fint på varje hylla. En sådan överhylla hade varit jättefint på mitt skåp där jag vill ha en ny överdel. Hmmm tänk om jag kunde få maken här hemma till och snickra en sån till mig :-))

Söta rosa fattigmanskulor också.
Fin fredag nu. Kraaaam Paula

Malin's Hus sa...

Så fint o smarrigt det ser ut :) du skulle ju ha dom rosa julstjärnorna med. Jag visar med ljusstake ( ar) på söndag. Tack för tipset hos Gysinge, kanon fina saker. Må bra, kram!

Vitspets sa...

Åhh så mycket fint i ditt skåp . Vilka fina förpackningar med choklad och juldofter . Ha en trevlig helg Kram Karina

Millygarden sa...

Fina skåpet blir ett toppen godisskåp! Det blir godisskåp av vår i år med....satt igår och olanerade vart jag gör av alla saker som jag har i det nu.


Kram Marina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Mmmmm godis ska det vara till advent och jul, och det var fint och samla allt i skåpet. Och så fina dina rosa julkulor är.
Ha nu en härlig adventshelg
Kramar
AnnaMaria

andrella sa...

Dear Anette,
christmas feeling, your pictures always great!!!
hugs from andrella

NOSTALGI I NR. 9 sa...

Det er så fint det skapet ditt. Så mange koselige detaljer. Jeg elsker den stilen :-) håper du får en fin førjulstid
Anita :-)

lisashus sa...

Viket fint godisskåp! Där gäller det väl att hålla i sej så man inte äter upp allt med en gång och lockas av alla goda dofter och smaker!
Spännande med din adventsstake!
Ha en fin fredag!
Kram
Lisa

beate sa...

Nydelig!!!

ønsker deg en fiiin helg

klem beate

Unknown sa...

Så fint du har pyntat!

Kram Linda

Fint o Fult sa...

Va fint du har! Gillar verkligen idén med godisskåp, totalt livsfarligt hemma hos mig men så fint, får se om jag vågar på mig det här hos oss...
Spännande att se din adventsstake...
Ha det gott, Monica

hemma hos lilla mej sa...

Vilket härligt godiskåp.Ja du visar alltis så himla mycket fint.Härliga rosa kulor.Vad spännande att få se din adventsljusstake.Ha en mysig fredag med gofika.Varm kram Rita ♥

hemma hos lilla mej sa...

Vilket härligt godiskåp.Ja du visar alltis så himla mycket fint.Härliga rosa kulor.Vad spännande att få se din adventsljusstake.Ha en mysig fredag med gofika.Varm kram Rita ♥

Vardagligating sa...

Din blogg är den första jag tittar in på varje må, ons och fredagmorgon. Hann inte kommentera på morgonen. Ditt skåp är så fint, och med vackra saker i. Vackra julgranskulor du hittat och det vackert inslagna godiset och teet. Fint! Idag kommer din systerdotter hit på besök och vi ska fika gott!

Ha en mysig första advent!

Skogslyckan sa...

Sitter och bloggar runt för att hämta inspiration. Har inte julpyntat ett dugg ännu, men i helgen skall det ske. Missa inte att jag visar månadens dukning, årets juldukning på bloggen i helgen.
Ha en fin helg!
Kram Pia

Norregård sa...

Så mycket fint Vännen!!
Ska kika in där:))

Kram Malin

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja det var verkligen ett godisskåp i dubbel bemärkelse, så fint och undrar om det finns såna vackra julkulor men i ljust lilaaktig nyans att uppbringa??!

Annas butik Piece of Heaven är verkligen vad den heter!

Ha en härlig första advent min bloggvän! Mari. ( vem har doftljuset?)

HOUSE of ADELA sa...

Så fint du gör överallt! Du är enastående=) Hade gärna kommit och ätit lite i ditt skåp;D Kulorna är ju helt lovely!

Kramar i massor!
Adela

annashusidingtuna sa...

Hej!
Godisskåp låter ju helt underbart!!
Hon har verkligen huuur mycket fina saker som helst i sin butik.
Ha en bra adventshelg.
Kram Anna

john sa...

Your cabinet looks lovely. I love to use candles they
add such atmosphere and even better if they smell nice too ! Happy weekend, Gail x

Lantligt i vitt sa...

Så otroligt fint skåp du hade där! Och jättefina julkulor med :)

Ska kika in i butiken du tipsade om!

Ha en fin fredagskväll!
Kram Sofia

Sussi sa...

Härligt ljuvligt juligt i ditt skåp! Och så fina påsar och strutar till godis och te! Det gäller bara att hålla sig och inte käka upp allt på en gång! Lycka till med din godistillverkning!
Kram
Sussi

Vardagligating sa...

Hej, jag igen! Idag fick jag din underbart vackra bok Lantlig Charm av din systerdotter! Sååå vacker. Ska sitta och bläddra i den hela helgen. Tack för hälsningen med!

Kram/ Carina

Tinas bo sa...

Helt underbart godisskåp!!
Vad ljuvligt du dekorerat det!!
Såå underbara detaljer!!

Kramis Tina

Kamomilla sa...

Nämen? ROSA fattimanskulor? gud vad fina!!!

Vintage House sa...

Hej
fantastisk härlig det ser ut, skåpet är så fint...
ha nu en mysig helg!
kram
sandra

Kristina sa...

Såå fint! De rosa fattigmanskulorna är ljuvliga!
Strutarna är så fina, jag förstår att det är svårt att öppna dem!
Ha en fin första advent!

annsoh sa...

Hej! jätte fin blogg! vad händer idag :)? följas via bloglovin ? :)

corinne* sa...

féérie commence ,superbe !
ADMIRATION !

Ann-Catrin sa...

Anete!

Alltså, ska man söka den rätta julkänslan ska man gå in till DIG!!
Du är ju helt fantastisk
Så vackert skåpet är som dignar av
allt pynt.

Måste vara himmelrike att vara i din familj under julen och se allt växa fram.

ohh måste köpa ett doftljus i helgen.

Tack för all inspiration kära du!

kram på dig
Ann-Catrin

rosenälvorna sa...

Hej, vad fint du får det och ett godisskåp låter ju bara för bra för att vara sant:) Trevlig advent! Christina

Line Eirin sa...

Så koselig. Du har et så fint hjem. Gleder meg til å se adventstaken din :-)

Rose Garden Malevik sa...

Hej Duktiga Anette
Du har himla god smak å känsla för det vackra :)
Underbara bilder...
å missa nu inte,,,

S
A
T
U
R
D
A
Y


S
H
O
W

O
F
F

de e kul å vara med :)
VÄLKOMMEN :)
Håkan

Norr om Köpenhamn sa...

Så härligt med ett godisskåp! Det kunde jag nog inte hålla mina händer ifrån till jul ;o) Söta godis-och théförpackningar!!

Hoppas att du njuter av adventshelgen. Ska bli kul att se din adventsljusstake imorgon :o)
Kramis
Ulrika

Anonym sa...

Vilket underbart skåp! Får man fråga vart det är inhandlat?

Linda sa...

Vilket underbart skåp! Får man fråga vart det är inhandlat?

Weisser Traum sa...

morgen du liebe
das wünsche ich dir und hundli auch von herzen.
sei lieb umarmt daniela

Kickan Style sa...

Dina rosa fattigmans julkulor är helt underbara!!! :)

Ha en fin dag!
Kristina

Nicky sa...

Jättemysiga Bilder OCH blog! :) Ha en härlig helg! XO