onsdag 27 juni 2012

Köket

Här händer det inte så mycket på inredningsfronten just nu, det är ju sommar så då är man mest ute och donar, fast jag har i allafall bytt gardiner i köket. Jag hängde upp de vita knytlängderna som jag har haft på övervåningen, de passade riktigt bra i köket. Jag planerarar och planlägger i huvudet hur renoveringen ska bli där uppe på övervåningen, jag har allting klart i skallen..himmel vad jag längtar tills vi kan sätta igång med det. Igår hade vi kalas för yngsta dottern, hon fyllde 19 år !! Tiden går..alldeles för fort..
Ha det så bra alla
Kraaam Anette

19 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Så fint !!!! :)Ni här så gimla fint där hemma.
Det blev jätte bra med gardinerna.
Fint med att ha både längder och rullgardin från 1700- talet;)
Du är som jag är;) jag tänker också i skallen hur det ska bli :)
Nu visar jag lite av det som jag berättade igår....här bara lite Ågren att det blev för brett :(
Det försvann lite av charmen men mannen vill ha praktiskt. Nu är det lite för sent att ångra....

Ha det gott i trädgården ! Snart ät det höst igen och vi hinner pyssla inomhus!

Grattis till dottern ! Tänk 19-år! Och vår minsta fyllde 2-år....tiden går.

Ha en jätte fin dag! Kram på dig

C h a r m i g t L a n t l i g t sa...

Godmorgon!

Du har alltid lika fint.
Spännande med renoveringen som ni ska göra, jag planerar också alltid i huvet så tänk om man kunde skriva ut sina tankar för ibland blir det för lite plats där inne =)

Ha en hälig dag!
Kram Sanna

Tina sa...

Hejsa,

hvor ser det hyggeligt ud, dit køkken.. Flotte gardiner!!!

Tillykke med din datter.

Kh Tina

Sallys hus sa...

Hej gumman!
Så fint det blev!
det är bra när man kan ha gardinerna på fler ställen..
Jag har också i huvudet...
Hur vårt nya kök kommer bli..
Jag står redan där och lagar mat...
Dukar redan upp julbuffé på köksön...fniss...sån man är va..
Men precis som hos dig är det mest ute som gäller här också...köket får vänta tills augusti....
Kram o grattis igen till dottern..;)
Katarina

Ett hus på landet sa...

Jättefint med gardinerna! Och de där gamla dörrarna, underbara!

Anonym sa...

Du har sååå fint!!Vi håller på att renovera vårt sovrum och då har jag i mina tankar redan satt upp gardinerna, du vet hur det är?!! Jag hade tänkt ha samma koncept-hissgardin, fast med knyt och ett par tunna, skira längder på det. Får jag fråga var du har köpt dina längder, de var så fina!
Ha en jättebra dag i norr!
/Maria W

Lantligt i smultronbacken sa...

Samma här hemma, det som händer är utomhus nu för tiden. Man vill inte vara inne denna årstid. Vi spenderar nästan all tid i Tyras muminhus nu. Men man kan ju som du, planera i huvudet

Kram Teres

Bruno och Mig sa...

Jättefint i köket. Man måste passa på att vara ute och njuta mellan regnskurarna. Grattis till 19 åringen!

Ha en bra dag
Kramar Louise

Anette sa...

Vackert och stiligt som vanligt i ditt kök. Hemtrevligt och mysigt ;)

Kramar ♥

G:a Affären sa...

Du har så ljust och fint i ditt kök och gardinerna skymmer inte ljuset så här års.
Förstår att allt är klart i huvudet på dig när det gäller renoveringen, du har en alldeles säker Anette- stil! Så ljust och fint!
Ha en fin dag!
Cia

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla mysigt i ditt kök,Grattis till dotter.Nej nu blir det inte många knop gjorda inne utan det som gäller är att njuta och mysa ute.Ha en underbar dag.Kramar Rita ♥

LOPPISLIV sa...

Grattis till dottern, ja är det klokt vad tiden rusar. Min lilla skatt fyllde 18 för ett tag sedan. Men lika unga är väl vi fortfarande ändå eller hur?? hihiii

Vad fint det blev med längderna i ditt kök. Du har det så himla mysigt, jag hittar detaljer hela tiden från ditt hem som jag fastnar för, sååååå fint!!!

Kraaaam Paula

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till dottern. Jag har alltid gillat ditt kök, blev jättefint med vita långgardiner.
Solig kram
AnnaMaria

lineeirin sa...

så koselig kjøkken :-)

Cattis sa...

Hej!
Ni har ett supermysigt kök och jag tycker det blev jättefint med gardinerna.

Vi har likadana stolar som er men eftersom vi har ett sån´t litet kök har vi dom i matrummet.

Kram Cattis

Annas skattkammare sa...

Jättefint med gardinerna Anette! Tokgillar ditt skafferi!
Kram Anna

Tinas bo sa...

Grattis till dottern! :)

Ditt kök är sååå himla fint!!
Och gardinerna är oxå superfina... :)

Kram Tina

Stenmur & Gärdsgård sa...

Finaste köket... så ljust och vackert!

Så spännande med renoveringen, förstår att det går på högvarv i huvudet :-)

Ha en fin dag!
Kram Malin

andi sa...

Hejsan!
Du har ett sånt otroligt mysigt och vackert kök!

Ha det gott!