måndag 4 juni 2012

Vad var det i paketen ?

 Nu har jag packat upp paketen som kom !! Jag har äntligen köpt trädgårdsgruppen Torpet ! Jag har önskat mig den i flera år, så nu slog jag till, jag tycker den är så söt och gammeldags, helt i trä också går den att fälla ihop, praktiskt då man ska vinterförvara den tycker jag. På bilden ser ni även Äppelträdet som jag har planterade förra helgen, förstorar ni bilden så ser ni båda..

 Såå äntligen har jag min efterlängtade lilla grupp, jag köpte den HÄR ! Enkelt och smidigt och frakt fram till dörren !! Jag har varit ute i trädgården hela helgen, grävt, rensat och planterat, nu får värmen lov att komma så att allting sätter fart, det ser lite magert ut i landen just nu...


 Så här såg det ut på samma plats i landet förra året i slutet av Juni, så det kommer att ta sig och bli grönt även här i Norr.

Nu är vinnaren av de söta trätofflorna dragen !! Himmel så många som ville vara med, över 150 st !! Jag hade ju sååå gärna velat skicka ett par tofflor till er alla, men tyvärr så är det ju bara en som kan vinna !
Och det blev Malin med bloggen Lantliv i Norregård ! Grattis till dig !! Mejla din adress till mig så kommer skorna på posten.
Ha nu en fin start på den här veckan !
Kraaam Anette

23 kommentarer:

Bleudelavande sa...

Such peacefull atmosphere in your garden!!!!
A good book, a cup of tea,the birds....that's perfect!!!!!
Have a nice week.

Så Vitt Jag Vet sa...

Härliga trädgårdsmöbler du skaffat till trädgården...
Stort grattis till Malin !
Kraam
Sanne

Ekenäsliv sa...

Underbara trädgårdmöbler!!!! Oj, vad du kan njuta där i sommar, ser sååå härligt ut:)
Önskar dig en härlig måndag!
Kram Anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Jamen där gjorde sig ju torpetgruppen bara såå bra, så lummig hörna, mycket vackert! MIn torpetgrupp stårt ju mitt ute på gården som du ser, önskar jag hade mera träd på min gård, de är liksom runtom, inga på själva gräsmatten liksom....så fint det kommer bli med äppelträden då de växer upp också!!!! mari.

hemma hos lilla mej sa...

Bara så fint med din nya utemöbler.Passade kanonbra där.Grattis Malin till dom söta träskorna.Ha en härlig start på nya veckan och en h´skön måndag,Kram Rita ♥.

Stella sa...

Hi Anette,
Looooove your garden !!
Hugs,Stella

Lilla Blanka sa...

Gomorron Anette!
Ja men oh så fint det är!! De nya trädgårdsmöblerna passar perfekt! Jag gillar dem, har samma grupp på vår lilla stensatta terass och den är så smidig, precis som du säger.

Kram
Mia

marie jm sa...

Finfint!! och vita möbler ska stå ute på gräsmattan!! mycket finare än på altanen...
jo nu längtar vi efter värme!!!

Sallys hus sa...

Hej Anette!


ÅÅ så fint! Ja nu vill man bara vara ute o plantera..;) Jag måste också köpa mig ett äppelträd. Har just planterat 2 plommon....
Den lilla gruppen skulle jag med vilja ha...kanske nästa år..;)

Grattis till Malin hon kommer bli jätte fin i de söta träskorna.
Min onda fot vill inte ha sånna tyvärr....högklackat går bättre....;)(då tvingar man ju upp fotvalvet)

Visst är det trist med kylan...brr...det är Juni och det det känns nästan som höst.
Kram o ha en fin dag!
Katarina

Ljuvligtvitt sa...

Den serien är min dröm också!
Men sambon sa att jag snällt får vänta till nästa år :P
Men tack för att du länkade till en bra sida.

Så härlig trädgård ni verkar ha! Vill gärna se fler bilder sen när det blommar för fullt :)

Grattis till vinnaren Malin!

Ha en fin måndag!
Kram!

Norregård sa...

Hej!!
Jiiippii vilken tur:))
Så fina ville verkligen ha dom!!

Mailar Dig!
Kram Malin

Madame Petite sa...

Åh vad jag längtar efter ute möbler!!!! Funderar på samma som du just köpt... har en annan grupp på önskelistan också. Bra priser på dom!

Tänkte på dig i helgen när vi hade det så in i bombens kallt här, funderade på om ni fått värmen i norr än och hur det går för växtligheten. Ser ju nu att det är på god väg... ser fantastiskt ut!

Kramar

Annas skattkammare sa...

Vilka vackra trädgårdsmöbler! Jag har en likadan fast gammal och vinglig. Behöver målas också, köpa nytt är bra mycket smidigare eller hur? :) grattis till vinnaren av de fina träskorna!
Kram Anna

Ett Vitare Hem sa...

Helt underbar möbelgrupp!
Ha en finfin vecka!
Kram/Lena

Cattis sa...

Underbara trädgårdsmöbler i en gammal klassisk modell. När jag var liten hade vi likadana, då snackar jag 50-talet :-)

Fortfarande finns ett bord och två stolar kvar, hemma hos min dotter.

Kram Cattis

Vitspets sa...

Åhh så fina ...
Karina

mormorMärtas sa...

Jättefina verkligen♥
Passar så bra på landet!
Hoppas du får sitta i den många långa kaffestunder i sommar!
Kram Annika

LOPPISLIV sa...

Grattis till Malin som vann de fina tofflorna :-)

Superfin trädgårdsgrupp Anette!! Jag visade maken dina bilder nyss och fick godkänt....hihiih :-)
De ser ju precis lika ut som de gamla, och ett pris på gruppen också ju, ohhhh sån vill jag också ha i min trädgård :-)) Men jag får nog vänta till nästa år, snart ska vi ju resa till cypern, ska bli skönt med lite solsken och värme, här i blekinge är det kallt just nu...man kan inte tro det är juni månad...Brrrr :-)

Ha en fin dag!! Stor kram Paula

LOPPISLIV sa...

ett bra pris på gruppen ska det stå, missade visst lilla ordet bra i meningen ovan...fniss :-)

Malin - stjärnflocka sa...

Vad vackert det blev med de nya möblerna! Älskar att ha möbler ute i trädgården, så man kan flytta runt och sitta där det är skönast för stunden.
Kram Malin

lineeirin sa...

så fine møbler! De gikk rett inn hos deg! :-)

Anonym sa...

Hej Anette!

Så jättefina möbler och till ett överkomligt pris. Tack för bra tips.

Sen vill jag även passa på att tacka dig för en jättemysig blogg. Det är så fina bilder och jag tycker att det är skoj med lite klädtips med. Önskar stort Lycka till med studentfesten. Härligt med dagens ungdomar och glädjen i denna dag. KRAM från Yvonne

Anonym sa...

Hej Anette! Jag har kollat in exakt samma grupp en tid men var fundersam över sitt komforten just för att ryggstödet känns tunt med en enda bräda...vad tycker du efter att du provsuttit?

Hälsningar Anna V