fredag 29 juni 2012

Trädgården

20 Juni 2012
 Det växer och gror i trädgården även fast det är en ganska kall sommar i år, det har regnat mycket också. Men jag har gödslat två gånger innan midsommar precis som man ska så det har nog också gjort sitt.



20 Juni 2012
  Det är så roligt att se att det blir lummigare och lummigare för varje sommar, jag vill ju ha det så..och att anlägga en trädgård, jaa det är tålamods prövande vill jag lova, för det tar år att få det lummigt..och jag har ju inte direkt ett tålamod som kan prövas i flera år..men vad gör man...det är bara att vänta och att glädjas över resultaten som visar sig varje år.



20 Maj 2012
 Här ser man att det har hänt grejer i trädgården, för den här bilden fotade jag för ca en månad sen, alltså det skiljer ca 4 veckor på bilderna, det är samma vy, bara det att trädgårdsgruppen har flyttat på sig.
Jag köper något nytt till trädgården varje år, i år blev det Äppelträd och nya buskar.
Ha det så bra alla
Kraaam Anette
P.s I morgon kommer jag att lägga in ett Till Salu inlägg, måste sälja ett par Please Jeans som tyvärr är för små..jättefina och slut överallt i färgen Satin grå beige..kika in då..

19 kommentarer:

Anette sa...

Tänk att man nästan kan höra hur det knakar i växterna i trädgården nu. Nu ska man verkligen passa på att njuta av naturens under.

Ha en fin dag

Kramar ♥

Ninnis sa...

Vi har ljuset och solen just nu här i Piteå men ingen värme...vem snodde den...=)


Ha det bra !

Kram Ninni

G:a Affären sa...

Det är väl en bra idé att koncentrera inköpen till träd och buskar, de tar ju sin tid... Hur har det gott för humlen, du gjorde humlestörar kommer jag ihåg.
De vita trädgårdsgrupperna lyser verkligen upp!
Kramar
Cia

Ett hus på landet sa...

Ja det var ju stor skillnad, kul! Jättefina trädgårdsmöbler by the way!

mormorMärtas sa...

Ja, det är härligt att fixa i trädgården....och kul att hitta nya växter att plantera. Perenner växer ju trots allt upp ganska snabbt:)
Hoppas vi kan tillbringa mycket tid i våra gröna rum nu framöver!
Kram Annika

Anonym sa...

Va fint du har i din trädgård! :)

Trädgård och trädgårdsarbete är underbart och fantastisk motion! Jag fyller också på med nya växter varje sommar. Sååå kul och se när det blir lummigare och mysigare för varje år som går.
Trevlig helg!
/Heléne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det känns inte så evigt länge sen du visade en enorm snöhög, så man kan säga att när det tar fart växer det fort hos er. Du har så lummigt och fint redan, humlestörarna är så fina runt sittgruppen.
Kramar och trevlig helg
AnnaMaria

Kristina sa...

Det växer bra fast det e kallt, men det har kommit tillräckligt med vatten också! Fina bilder, ser så inbjudande ut!

Ekenäsliv sa...

Phhm, du har en underbar trädgård!! Och jag är så glad att du visade de där trädgårdsmöblerna, som nu även står i vårt trädgård:) vi har inte kommit dit, att börja fixa i trädgården, det får vi börja med nästa år.
Önskar dig en jättefin fredag!
Kram Anna

Malin - Stjärnflocka sa...

Underbar trädgård du har! :)
Kram

http://www.pattern-addiction-and-more.blogspot.com sa...

Yes, dear, we also had a lot of rain. But n o w - the summer has arrived! up to 30 degrees these days! Very hot and sunny!
Lovely garden, you have. I love also to see how everything is growing bigger and bigger each year!
Enjoy summer time! Hugs, barbara

hemma hos lilla mej sa...

Bara så fint har du det i din trädgård.Ha nu en mysig fredag.Kramar Rita ♥

Hemma hos Märtha sa...

Så fin och grön din trädgård ser ut att vara! Härligt med allt som växer så det knakar! Är väl det enda positiva med regnet!
Ha en mysig fredag!
Kram
Anne-Lie

n o r d i n g å r d e n sa...

Du har en ljuvlig gardrn och vackert hus! Och där står ju samma grupp som jag har, den är verkligen dekorativ, och snart har du en djungel hemma;) Trevlig helg , hälsn fr ett stormigt och regnigt Skåne...mari.

LOPPISLIV sa...

Så himla vackert i din trädgård, jag tycker det ser lummigt ut, men gäller det att ha tålamod när det gäller trägård, det tar sin tid. Varje år händer det något som sagt. Rom byggdes inte på en dag som det brukar heta, så sant så sant! Och där har du dina fina utemöbler också. Jättefina!!

Ha nu en fin helg!! Kram Paula
Just ett par satin färgade please köpte jag för ett tag sedan, har bott i dem sedan dess...hihiii :-))Så sköna, skulle velat ha vita också men de har jag inte fått tag på. Vad ynd att de inte passade! Du säljer nog dem på direkten :-) Kraaaam

LOPPISLIV sa...

hmmm...var lite för snabb på tagenterna ser jag...synd ska det stå och inte ynd :-))

Lilla Blanka sa...

Hej fina Anette!

Jomen det växer nu jättebra i trädgården, det ser man ju tydligt på bilderna.
Jag kan oxå bli lite otålig på växter i trädgården, som man vill skall sätta full fart och bli stora snabbt. Men bara de får fäste brukar de växa väldigt fort.

Kraaaam
Mia
Ps spännande med renoveringsplaner för övervåningen!

Rose Garden Malevik sa...

Hej Duktiga Anette
va somrigt å fint du har det.....gillar möblerna :)
å missa nu inte,,,,,,,

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Ett Vitare Hem sa...

Så vackert du har i din trädgård!
Ha en riktigt härlig helg!
Kram/Lena