fredag 15 juni 2012

Midsommardukning !

 Snart är det Midsommar och jag har hittat såå fina saker till min dukning !! Jag var på Hemtex och och blev alldeles lyrisk, de hade fått in så mycket fint ! Ser ni så fina gröna ljuslyktor, och äntligen hittade jag en söt Midsommarstång att ha på bordet !  ( Alla kursiva texter är klickbara, och vill du se bilderna större så klicka på bilden..)

 En stor fin matduk Meja, bordstabletter Rosa, randiga sittdynor Lea, som jag har letat efter röd och vit randiga dynor, så nu är jag såå nöjd...


 Och en mysig pläd Liv att bre om sig med om det blir lite kyligt !


 Min Midsommardukning fick godkänt av vår lilla katt Maja, ser ni henne där under stolen ? Hon vill vara med då jag grejar och donar..

Dynorna är så fina, de tar jag in varje kväll och hänger på krokarna i hallen !
Vill du rösta på min Midsommardukning ? Då kan du gå in HÄR, då har du chans att vinna ett presentkort på Hemtex för 200 kr !!
Ha nu en jättefin helg alla
Kraaam Anette

22 kommentarer:

Grip dagen sa...

Så fint dekket bord du har i hagen!

Jeg jobber som dekoratør på et stort varehus som selger mange fine interiørvarer.
Min jobb er bl.a. å dekke bord i ulike stiler.
Igår laget jeg landlig sommersteming på flere bord. Det er utrolig gøy!!!
Sommerhilsen fra Marit

Vit dröm sa...

Så härlig midsommardukning! Bra jobbat!
Ha en fin dag!
Kram Anna

Min-Hus sa...

...looks so nice!!!

Hugs Anja

n o r d i n g å r d e n sa...

Ljuvlig dukning från Hemtex! De har verkligen mycket snyggt numera, älskar sittdynorna!!! Och goMaja, klart man vill vara med och kolla så allt går rätt till, stylingutbildning som hon fått på hemmaplan;) Ha en skön helg!!! mari.

christina sa...

Så ljuvligt som vanligt. Du kan verkligen göra vackert. Så jättehärliga bilder. Ja. våra älskade husdjur vill vara med när man fixar och donar. Har en hund som alltid vill vara med där det händer saker. Ha en trevlig helg. Kramen Christina

Nyanser av vitt sa...

Det blev verkligen superfräscht. Ha nu en mysig helg.
Kram Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fint som bara den, bra med inspiration till dukning. Superfina dynor, rött och vitt är en klar favorit här.
Trevlig helg och stor kram
AnnaMaria

Tinas bo sa...

Vilken härlig dukning!!
Superfräscht med de polkagrisrandiga dynorna... :))
Me like!!

ha en härlig helg
Kram Tina

G:a Affären sa...

Det här kan du Anette, jättefint dukat! Jag blev också förtjust i dynorna, så sommarfräscht.
Önskar dig och Maja en fin helg! Men var är lillNisse?!
Kramar /Cia

Anonym sa...

Så nydelig du har dekket...nydelige ting. Du er så flink til å få frem den rette stemningen, og så flink til å sette sammen fine farger så det blir helhet:) Tak for din inspirasjon :)

Ønsker deg en fin helg

Klem

Unknown sa...

Vackra ! Vackra bitar du hittade , jag gillar verkligen den gröna ljuset ! Sitter perfekt och ser direkt lockade att sitta ner och koppla av!!Michaela

Pysselsyster sa...

En hälsning från Fia och westien Valle.
Härlig blogg du har.

Min Skattkammare sa...

Hej Anette!
En hel rad med ljuvliga inlägg från din trädgård och veranda!
Allt är jättefint...och vad härligt det är med grönska mot det skira du arrangerar.
Önskar dig en jätteskön helg!
Vilken gullig kommentar jag fick av dig.....tack ;o)
Ha det så bra!
Kram Kicki

Pia sa...

Inbjudande som bara den!
Önskar dig en skööön helg!
Kramisar!
-Pia-

Sallys hus sa...

Hej gumman!
Vad härligt att du också kan fixa o dona ute nu..
den här våren har verkligen varit seg och början på sommaren är ju minst sagt lite svajjig. i går sken solen o vi badade...i dag öser regnet ner..:(

Så fin dukning du gjort...klart jag ska rösta på dig..;)
Vad mysigt det lät med frukost för hela familjen..
Ha en fin dag!
Kram Katarina

Vita huset 28 sa...

Hej va fin dukning, gillar oxå dynorna.
Ica Maxi har också en fin midsommarstång.

Ha en skön helg
Kram Camilla

Ps missa inte min utlottning

Vitspets sa...

Åhh så fin dukning så mycket fint dom har på hemtex
Jag gillar också att duka ute !
Kram Karina

Anonym sa...

ÅHHH vilka vackra bilder:) och det ska ju bli högtryck after allt regn till midsommar och då kan man fira ute:)
har du twitter eller facebook att följa med??

kolla in min blogg om du gillar inredning och skönhet:)

LOVE Maria på inredningsvis.se

C De-sign sa...

Roligt att ha lite tid att titta in på bloggar man jag vill besöka... så midsommar fint du har det redan! Ljuvliga saker i fina kombinationer! Det är härliga veckor vi har framför oss nu! Gäller att ta vara på dem och njuta så mycket som möjligt! Kram fr C

smultrongården sa...

Tjenixen där du Sköna Böna;)
Ja, då har vi klarat av studenter och doningar. Kul! Nu har jag fem år till nästa. Då har man väl piggnat till, eller hur;)Blir hon hemma ett tag till tösen? Usch så tomt det blir när dom flyttar! Adoption kanske vore nåt, ska prata m mannen...
Fina dukningar du gjort! Vilken rackarns tur du haft att du fick fint väder:)Klart vi röstar på dig!!!
Stora kramen Anette

LOPPISLIV sa...

Hejsan goa vännen!! Ohhh så vacker midsommardukning!! Så himla fräscht med rödvit randiga dynor. Supersnyggt!!! Måste nog ta mig till hemtex och kika, det ser ju så fint ut allt. Nu har jag uppdaterat mig om vad som hänt här hos dig, njutit av alla vackra inlägg jag missat. Vi kom ju hem igår natt från vår cypern resa, ohhhh så gott vi har haft det med sol och bad, lite senare i kväll tänkte jag visa lite bilder från vår resa, kika in då :-))

Kraaaam Paula

PS: Din glasveranda är ju bara helt underbar, älskar bilderna du visar därifrån.

Millygarden sa...

Fin fint!

Härliga misommarbilder du bjuder på. Lycka till i tävlingen..den vinner du!

Kram Marina