måndag 7 maj 2012

Mina fynd !

 Här i skåpet hamnade några av helgens små loppis fynd, ser ni den lilla kulramen ? och det lilla söta fåret där vid ljusstakarna ? De låg i en låda för bara 20 kr !!


 Det har ju blivit så poppis med de här små söta fåren, så jag blev så glad då jag hittade ett jag också...



 Den söta hattasken fick bo i gästrummet, jag gillar då den gamla etiketten finns kvar...


 Här passar den bra förtillfället i alla fall...


Tavlan har jag inte hängt upp ännu, vet inte riktigt var jag ska hänga den..men jag föll för motivet..som ett slags schema, det gillar jag..fniss..jag är ju en riktig schema nörd jag, vill ha allting planerat och ordnat..
Sen köpte jag en låda full med vita broderade örngott också, de har jag blekt och tvättat också, tror att de får bo i soffan sen..
Ha nu en jättefin start på den här nya veckan
Kraaam Anette

32 kommentarer:

~ INA ~ Inas☆House sa...

Vilka fina fynd du har gjort. :)
Önskar dig en toppendag!
Kramen Ina

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej!
jättefina saker du fyndat!
Ha en jättefin Måndag
Kram Tina!!!

vitthusmedrosaknutar.blogspot.se sa...

Vika fina saker du fyndat. Är särskilt förtjust i ditt får som du hittade. Har själv även gjort en del fynd i helgen.Det är så roligt att kunna åka på loppis.

Pia sa...

Älskar den där läsordningen!!!!!! Jag minns ännu när jag också gått i skolan på lördagarna! Jättefina fynd du gjorde!!!
Önskar dig en skööön ny vecka!
Kraaam!
-Pia-

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina du ! :)

Så mycket fint du har hittat ! :)
Alla är jätte fina. oj vad härligt med allt vitt
linne. Det är så fint! Tar du klorin då när du bleker ?
Kör du i 90 grader ?
Så fint det är i gästrummet med :)

Ha en fin måndag nu ! :)

Kramar Sirpa

ps...jag hittade ju också andra saker...till och med lite svart har börja smyga in här hos mig ;)

LOPPISLIV sa...

Superfina saker Anette!! Lilla fåret är ju bedårande!! Och kulramen också. Visst är det roligt när man gör fina fynd, det riktigt bubblar i kroppen, och när det är billigt är det extra kul!!
Själv har jag tillbringat helgen i trädgården, jag gräver än här och än där, och flyttar möbler och ändrar, oj så roligt det är. Idag känns det i mina axlar minsann.

Kram Paula

No34 sa...

Härliga loppisfynd. Man kan tycka att det är konstigt att folk verkligen gjort sig av med sakerna som en annan verkligen letar efter och vill ha..!! Kram Kate

Amelie sa...

Vilka otroligt fina fynd du har gjort! Det förstår jag att du måste vara super nöjd med! Ha en fin start på veckan!
Kram amelie

MrsUniversum sa...

Den tavlan blir jag avis på. Tänk att äga den ;-)

linnea-maria sa...

Åh vilka fina fynd du har gjort! Kulramen är jättesöt! :)

Sockerklaras sa...

Roligt för dig, Anette!:) Finfina fynd ju!

Bra start på den nya veckan och stor kram!

/Ida

Med en doft av lavendel sa...

Jättefina fynd du har hittat, särskilt den lilla kulramen.
kra Annika

Stella sa...

Hi Anette,
It looks very cozy !
Hugs,Stella

Liten Bod sa...

Sådana får har jag haft i alla år bland mina julsaker. De är från min mormor. Vem kunde tro att de skulle bli "högvilt" :) Kram, Tina

Krusidull sa...

Jag gillade verkligen fåret, trots att ko nog är mitt favvo djur.
Men vilken bra loppis du hittat. Här i mina omgivningar finns det bara loppis med skit o skräp oftast.
Lucky you...
Krusidullan

Lilla Blanka sa...

Hej goa Anette!

Härligt fina fynd!
Fåret är ju såå gulligt ♥

Loppisen i Hjo var så himla lyckad och rolig, jag går som på en litet rosa moln ännu, hihi :)

Kram och ha en riktigt fin vecka!
Mia

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. sa...

wow beautiful...;))♥
Lieve groetjes Gaby..♥

HOUSE of ADELA sa...

Ooo så mycket fint!! Mest kär blev jag i den lilla hattasken du har, så fin!

Kramar i massor till dig;)
Adela

tre nyanser av vitt sa...

Fin fina saker som passar i ditt fina hem!
Kram Marie

Therese på Granne med Pellgårn sa...

Oj! vilka fina saker.
Skulle själv ha köpt dem om jag snubblat över dem på loppis.
Tyvärr har jag snubblat över lite för mycket,
på lite för många loppisar,
och mitt hus som är fyllt av "favoritsaker" ser nu mest ut som just... En loppmarknad...
Inte så stilrent precis.
Fast intentionen finns.
Men man kan ju alltid drömma...
och läsa din blogg.

Bästa hälsningar från T

Vitspets sa...

Vilka fina fynd ...
Kram karina

Bruno och Mig sa...

Jättefina fynd i en underbar miljö.

Kramar L

Gabriella sa...

Underbara fynd! Gillar speciellt kulramen=)

Annas skattkammare sa...

Vilka toppenfynd du gjorde Anette! Så fint! Kram Anna

Cattis sa...

Fina saker du köpte på loppisen. Fåret känner jag igen från när jag var liten, vi tog fram dom till julen.

Kram Cattis

gamla skolan sa...

Vilka fina fynd du har gjort !! Allt så charmigt och härligt !
Kramar // Susanne ♥

Lina sa...

Så härligt med loppis!!
Åh vilka fina fynd du gjort!
kram!

Stenmur & Gärdsgård sa...

Oj oj oj...

Var hittar du allt fint ;-)

Lyckliga du!

Kramar till dig,
Malin

bedroom designs sa...

Hello Everyone
This type of clever work and exposure! God Bless you for sharing this information online.

Tinas bo sa...

Vilka toppenfynd!!
Förstår att du är glad!! :)

ha en fin vecka
Kram Tina

Tess på Tilda och Mamma sa...

Visst är den fin tunikan,kommer inte ihåg var jag köpte den kan vara odd mollys egen butik på nätet.
/Kram Theres

Ekenäsliv sa...

Superfina fynd!!! Jag hoppas springa på något bra imorgon:)
Kram Anna