fredag 11 maj 2012

Nya textilier i vår !!

 Det är ju ingen nyhet att jag älskar vackra tyger så nu har jag i samarbete med Hemtex något kul att visa och berätta för er ! Hemtex har nu tillsammans med Design House Stockholm tagit fram en fin kollektion tillsammans med duktiga svenska designers, visst blir man glad över lite nya textilier och nytt tänk ?

 Kollektionerna heter Blå Drömmar av Helena Sellgren och Cotton Stripe av Daniel Östman.


 Kollektionen Blå Drömmar tillverkas på Rydholms Textil som startades redan på 1830-talet ! Man blir glad av att få höra att Hemtex tillverkar i Sverige eller hur ? Hemtex vill nu satsa på att vara ett ledande företag inom textil i Norden !! Spännande !!

Dessa fina tygkollektioner som man blir väldigt sugen på kommer enbart att säljas på Hemtex och i Design House Stockholms egna butiker, de kommer nu i Maj månad. Jag kommer att hålla koll då de kommer, för visst blir man sugen på nya textilier nu !
Kraaam Anette

15 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Så kul att samarbeta ! :)
Jätte fina tyger.
Så kul om det finns kvar någång prodyktion i Sverige.

Jasså så du blev också kär i den ;)
Vi gillar lika ;)
Jag åkte faktiskt dit på redan torsdag och handlade;)
Det kändes att det stog Sirpa på den ;)

Ha en jätte fin Helg ! Och hoppas att du får nått gott till fredags fika!

Kram på dig och ha en mysig helg !

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Anette! Vad roligt med ett samarbete med Hemtex :-) Jag köper nästan alla våra lakan och påslakan från Hemtex, och vad roligt med lite nya mönster och design, detta måste jag kika in imorgon då jag ska till storstaden :-)) Ha en fin helg nu!!
Kram Paula

Alexandra sa...

Så härliga!! Jag har redan riktat in mig på ett par godbitar som jag defenitivt vill ha!!! Önskar dig den bästa fredagen!! /*Alexandra***

Stenmur & Gärdsgård sa...

Riktigt fina! Kul med lite nytänk och att Hemtex satsar lite...

Önskar dig en härlig helg i vårens tecken,

Kramar Malin

Vem är Dyrafina? sa...

Jättefina!
Precis sådan man vill ha nu till sommaren..
Ha en trevlig helg!
Dyrafina

Anci sa...

Mycket fint !

Kram
Anci

n o r d i n g å r d e n sa...

Så fräscht med randigt! Jag älskar Hemtex, framför allt deras kuddar, kan inte sova utan dem!!! mari.

vitadrömmarobusigabarn sa...

Jättefina saker
Önskar dig en trevlig helg kramar Tina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Blå drömmar, bara namnet var ju fint. Jag gillade den enfärgade ljusblå och det randiga i linnefärg och blått, riktigt fräscht alltihop.
Ha en mysig helg
Kramar
AnnaMaria

Vintage House sa...

de har härligt somriga textelier:)
önskar dig en härlig helg
kram
sandra

Rose Garden Malevik sa...

Hej Duktiga Anette
Vad fint med nya textilier....alltid kul med nytt :) å så var dom fina :)
å missa nu inte.....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Handplockat sa...

Underbart! och du är ju VERKLIGEN en TExtilis vännen
ha en finfin Lördag =)

Kramen

Stella sa...

It looks VERY nice !!
Hugs,Stella

C h a r m i g t L a n t l i g t sa...

Hejsan!

Åå så härliga textiler, roligt med samarbete tips och ide'er.
Vill också passa på att gratulera i efterskott.

Trevlig kväll
Kram Sanna

tadalafil sa...

The last set is simply brilliant))) thanks for sharing))) and very beautiful idea of demonstration)))