fredag 25 maj 2012

Väntan...

Väntan och tålamod är inte min starka sida precis, och den här gången gäller det renoveringen av vårt sovrum och resten av övervåningen. Jag får tålmodigt vänta ett tag till, jag vill ju sätta igång NU, nu på en gång och meddetsamma, jag har ju allting klart i skallen hur det ska se ut..allting, alla detaljer, ja ni fattar.
Men min man säger att vi ska vänta, inte börja nu..ok, jag får öva på mitt tålamod ett tag till.
Knoppbrädan med ballettskorna står därinnne och väntar dom också..
Ha nu en fin helg alla, och kom ihåg Morsdag på Söndag !
Kraaam Anette

20 kommentarer:

Martina sa...

Käre Anett, detta mycket väl kända. Även min man har tillräckligt med tid för allt och jag skulle vilja ha det så snart. Ha en trevlig helg, Martin

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

Hemma hos mig får jag göra det själv om jag vill att det ska bli utfört=( min sambo tycker att allt duger som det är men njuter gladligen om jag gör det hihi!! jaja alla kan ju inte vara perfekta han har ju andra bra sidor brukar jag trösta mig med..
Ha nu en underbar helg så hoppas vi på mycket solsken.
Kram GABRIELLA

marie jm sa...

Åh jag är likadan, vill att allt ska ske på momangen... men, jag har också upptäckt att det varit bra med en man som bromsar mig ibland för det har hänt att jag kommit på nya o bättre ideér under "väntetiden"..!!

Vardagslycka sa...

Haha, ja, jag känner igen det där. Vill också att allt ska ske direkt ( helst redan igår ) men så blir det ju sällan och ibland hinner jag komma på nya idéer under "väntetiden".
Önskar dig en härlig helg och hoppas solen skiner på dig också!
Kram, Carina

Hajan sa...

Det är nog bäst Ni väntar till mannen vill,det bliver ju alltid så i allafall.Det är det lugnare
om man gör som De vill.Visst är det konstigt.
Trevlig Pingst

G:a Affären sa...

Väntan kan vara svår när man redan har möblering och detaljer klara i huvudet.
Lugn, bara lugn Anette, snart är din man i fas med dig!
Jag har ingen som bromsar och det kan också vara till en nackdel, hej och hå hur jag kan ställa till det när impulskontrollen inte hinner med!
Jag önskar dig en fin helg,
kram /Cia

Bruno och Mig sa...

När jag berättar för min sambo om nya projekt, ser han alltid lite trött ut. Speciellt när jag avslutar med; "...och sjopp, sjopp så är det klart!" För i mitt huvud går det ju fort. Jag vet precis hur jag vill ha det och hur svårt kan det vara ?!

Nu väntar jag på att få hela mitt hus renoverat. Allt förutom sovrummet är i 70-talsburr och furu. Jag vill riva ner tapeter, bygga upp nya väggar och bli klar, gärna i går. Men först ska hundgården färdigställas. Så jag får också vänta-

Kramar L

Anonym sa...

I love those beautiful pointe shoes, they are lovely. Thank you.

Jennyshemochharmoni sa...

Jag känner igen det där *ler* mitt tålamod är nog min allra svagaste punkt :) Ha en fin helg! Kram Jenny

Therése S sa...

Skulle också vilja hänga upp tåspetsen på väggen. Men måste skaffa större lgh först, så det blir perfekt =)
Trevlig helg.

hemma hos lilla mej sa...

Jag känner igen det där jag med.Får jag för mej något vill jag att det ska ske med en gång.Underbar bild.Ha nu en skön och mysig helg.Kram Rita ♥

Tinas bo sa...

Ja tålamod är väl inte min starka sida heller... :0)
Vill oxå att allt ska ske på en gång!! hihi

Sååå vacker bild!!

ha nu en underbar pingsthelg
Kram Tina

re.do sa...

Vad duktig du är som kan vänta. Och vad bra att allt är klart i huvudet. Själv så får jag aldrig något klart varken i skallen eller i verkligheten. Jag beundrar sådana som du som kan få ett helt rum enhetligt. Ha en trevlig helg!

Hanna sa...

Vacker bild.
Ha en fin pingsthelg.
Kram
Hanna

LOPPISLIV sa...

Hihiii precis så är det här också, känner igen det där!! Kanske är det tur de bromsar oss ibland våra respektive, för annars hade vi varit igång med nya projekt mest hela tiden och aldrig hunnit ta det lugnt...hihiii

Och som ordspråket säger:
Den som väntar på något...

Ha nu en toppen helg du rara!!
Kraaaaaam Paula

Rose Garden Malevik sa...

Hej Duktiga Anette
hehe,,jamen så e de väl när man får ngt på hjärnan :)
man vill göra NUUUUUUUUU :)
Hoppas det blir bra...
å missa nu inte,,,,,,,


S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul at vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Sallys hus sa...

Haha...nä att vänta är ju inte en favorit gren precis...;)

Men tänk va bra!! då hinner du ju ändra dig färdigt innan det är dags!

balettskorna är ljuvliga!
Ha en fin lördag!
kram Katarina

C h a r m i g t L a n t l i g t sa...

Hejsan!

Känner igen de där, jag har också jättesvårt för att vänta....
Ska bli spännande och få se när ni gjort klart.

Trevlig helg!
Kram Sanna

Ekenäsliv sa...

Inget är som väntans tider… Vet hur det känns, allt ska vara klart typ NU!! :))
Vad fina balettskorna var!! Jag är också ute efter ett par sådana, gamla och slitna ska de vara. Gänra nån fin balettklänning med, sååå fint!
Ha en fin helg och en mysig mors dag imorgon:)
Kram Anna

Anonym sa...

Hej Anette!!! Hoppas allt e bra? Johanna Mauds kusin i söder här.... Tycker inte du ska ta bort den vackra pärlsponten i sovrummet du nu har! Det skulle jag haft kvar om jag hade i mitt sovrum. Hoppas du inte tycker illa vara... ? Kram!! Johanna Thunström metrobloggen.se aaronochada