fredag 4 maj 2012

Solens strålar....

 Vad härligt det är när solens strålar visar sig, man blir glad och allt blir så ljust och fint, eller hur ?


 Blommorna som jag fick då jag fyllde år har jag satt i små glas på köksbordet, när buketterna börjar vissna så tar jag de blommorna som ännu är fina och gör så här, då har man blommor länge...


Då var det redan Fredag, härligt, och jag är ledig i helgen. På Lördag blir det en loppis sväng det ska bli spännande att få se vad man kan hitta, man vet ju aldrig vilka skatter man kan stöta på.
Ha det så bra alla
Kraaam Anette

18 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Så somrigt och ljust köket är och vilka fina rosa glas för leva-vidare-blommor! Ha en rolig och fyndrik loppishelg!!! Mari.

Pia sa...

Javisst! Här börjar man se lite grönt också. Lönnen har spruckit i blom.
Jag är också långledig i helgen och sitter just i startgroparna för att åka till en plantskola och till ett loppis...

Önskar dig en skööön helg (jag tjuvstartade redan igår, eftersom jag är ledig redan idag!)!

Kraaam vännen!
-Pia-

Villa Björkenäs Backen sa...

Gos morgon !

Vilken härlug köksbild ! :)
Somrigt och härlit ! ;)
kul med loppis besök ! Hoppas på många
fina fynd ! :)

Visst var dörren fin! Är så glad för den...

Ha en mysig helg ! Du hinner ju hit till loppisen !
Hoppa påtåget ;)
Kraaam på dig

Ninnis sa...

Godmorgon!!

Visst är det härligt med ljuset.
Hoppas du gör många fynd...=)

Ha en skön helg..<3

Kram Ninni

GoS4u sa...

jaa, det efterlängtade ljuset!!!
Rosorna i glas är jättefina!
Önskar trevlig helg och fyndrik loppis...

Anno 1924 sa...

Ja, er det ikke herlig når solen stråler inn gjennom vinduet:) Nydelige små roser i søte glass.
Ha en fin helg!:)

Ekenäsliv sa...

Så där gör jag med med buketter, allt för att få njuta av blommorna så länge som möjligt!
Önskar dig en fin fin fredag, traditionsenlig fika idag eller;-) Här blir det tårtbak!
Kram Anna

Anonym sa...

Your blog and home is just devine. It's dreamy.

mittlantliga sa...

Så fint med blommorna i glasen!
Och solens strålar som letar sig in är en riktig energikick.

Önskar dig en fin helg och hoppas att du hittar något fint på loppis :)

Kram
Heléne

LOPPISLIV sa...

Hejsan! Javisst är det gott nu när solen skiner, man blir lite extra glad av värmen och ljuset. Så fint på ditt köksbord!! Vackert med de små rosorna i glasen. Tycker att dina bilder är större nu här på bloggen....eller ??? Jag har ialla fall precis mailat till dig om hur du kan ändra :-))

Hoppas du hittar mycket fina saker på din loppistur i helgen! Ha det gott!! Kram Paula

Sallys hus sa...

Hej hej!

men ååå så somrigt o fint du har det där på bordet!

Så där brukar jag också göra då blommorna sjunger på sista versen...;)

Jag ska också på loppis i morgon.
En heldagsutflykt till Maries loppis i Hjo.
Jag tar maken med mig så det blir en mysig dag!
Ha en underbar ledig helg!
kram Katarina

~ INA ~ Inas☆House sa...

Ja jag hoppas att solen kommer att lysa i helgen då man ska på loppisturné! :)

Önskar dig fyndlycka!
Kramen Ina

mormorMärtas sa...

Jaa, tänk att björklöven redan håller på att slå ut...
Härligt!!
Ha en skön helg!
Kram Annika

Tinas bo sa...

Ja visst är det härligt när solstrålarna kommer in...
Underbara bilder!!

Ska oxå ta en loppistur i morgon... :)

Ha en fin helg
Kram Tina

Heaven's Walk sa...

Pretty pretty and more pretty, Anette! I LOVE your kitchen! :)

xoxo laurie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint med vit hortensia, och småbuketterna är söta. Lycka till på loppisen, alltid lika spännande. Just när man kommer till loppisen och kopplar på örnögonen, och det där lilla pirret i magen.
Ha en skön helg vännen
Kramar
AnnaMaria

Bruno och Mig sa...

Det är underbart med ljuset och dina bilder fångar verkligen det. Här har solen just orkat sig igenom mörka moln.

Hoppas att du hittar någon skatt i din jakt.

Ha en bra dag
Kramar L

Rose Garden Malevik sa...

Hej Duktiga Anette
javisst blir man glaaaaaad av solen...speciellt efter den långa mörka vintern :)
såååååå lite rosor :)
å missa nu inte...

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan